Skocz do zawartości
Gość emilka137

Centralny zamek, szyby, oświetlenie POMOCY!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość emilka137

Witam Serdecznie,

 

Z racji tego że zaczołem generalny remont mojego B5 fl 2001 1.9tdi 130km kombi, mam spory problem.

 

Dziś od rana montowałem MFD D oraz Cd player w podłokietniku wszystko działa ok bez problemu, w podłokietniku znalazłem taką pomarańczową puszkę z napisem "car interface" nie rozłączałem jej tylko umiesciłem tak aby player sie zmiescił wszytko było ok.

 

Następnie zabrałem się za wymiane głośników w drzwiach przód, zaczołem od lewej strony, wymieniłem głośnik i wszytko ok, następnie zamocowałem tapicerke poskręcałem i myslalem ze jest ok. Jednak przstał całkowicie działać centralny zamek, alarm, elektryczne szyby i oświetlenie wew. nie wiem co mam zrobic nie mogę zakluczyć samochodu na noc, może ktos spotkal sie z takim porblemem Błagam o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak grzebałeś przy elektryce odłączyłeś akumulator ????jak nie to może jakieś zwarcie zrobiłeś i jakiś bezpiecznik wywaliło lub moduł komfortu spaliło????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emilka137

nie aku nie rozłączyłem, a jest jakis bezpiecznik od modulu komfortu, a jezeli tak to ktory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej najlepiej sprawdź wszystkie bezpieczniki :) a jak to nie pomorze to sczytaj błędy Vagiem wtedy będziesz wiedział co jest nie tak :) tu masz linki do rozmieszczenia bezpieczników

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1523

 

może porostu coś złe podłączyłeś ???

pozdro Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emilka137

już znalazłem kbezpiecznik nr 14 -10 był przerwany widocznie zwarcie gdzies poszlo

teraz jest ok.

 

Wiec zabieram sie za zmiane drugiego głosnika:)

 

Dziekuję wszystkim

 

A w razie czego tu moge cos pomoc przy montazu tempomatu i nawigacji mfd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj by odłączać aku za każdym razem gdy bawisz się z elektryka :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo, nie działa centralny, szyby, podświetlenie przycisków od szyb, bezpieczniki całe. Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam to samo, nie działa centralny, szyby, podświetlenie przycisków od szyb, bezpieczniki całe. Co robić?

To zależy co było wcześniej... Wszystko działał i nagle trach i przestało?? Grzebałeś coś przy elektryce zanim padło?? Jak działało to cały czas dobrze, czy miało może jakieś zawachania np. lampka w środku raz się zapalała, a raz nie??

Możliwe że moduł komfortu ma zimne luty które trzeba naprawić, lub spalił się moduł komfortu, lub wiązka przewodów idąca do modułu komfortu na zgrzewach kilku kabli puściła...

Przyczyn może być wiele, ja sam naprawiałem koledze uszkodzoną wiązkę przewodów, generalnie szukaj tematów z modułem komfortu, jest to stała przypadłość pasków i jest wiele tematów o tym

 

Slaweeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie grzebałem, stało się z dnia na dzień, ale zalało mi paska i wypompowałem wodę z miejsca pod nogami, ale samego modułu komfortu nie suszyłem... czy możliwe że poszło zwarcie i moduł spalony? czy wystarczy wysuszyć?

 

PS. podpinałem pod waga i chciałem przetestować moduł, ale nie odpowiada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie nic nie grzebałem, stało się z dnia na dzień, ale zalało mi paska i wypompowałem wodę z miejsca pod nogami, ale samego modułu komfortu nie suszyłem... czy możliwe że poszło zwarcie i moduł spalony? czy wystarczy wysuszyć?

 

PS. podpinałem pod waga i chciałem przetestować moduł, ale nie odpowiada...

Witam. Gdyby jednak okazało sie,że to jednak uszkodzony moduł komfortu z powodu np:zalania, zimnych lutów lub uszkodzonych scieżek,itp. to posiadam moduł komfortu do

Passata B5 na sprzedaż http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58254

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie nic nie grzebałem, stało się z dnia na dzień, ale zalało mi paska i wypompowałem wodę z miejsca pod nogami, ale samego modułu komfortu nie suszyłem... czy możliwe że poszło zwarcie i moduł spalony? czy wystarczy wysuszyć?

 

PS. podpinałem pod waga i chciałem przetestować moduł, ale nie odpowiada...

 

No to na 99,9% moduł się sfajczył, sprawdzaj numery przy kupnie, żebyś pasujący kupił.

Masz małą szansę, że jest cały, wyjmij go wysusz obejrzyj czy wszytsko w środku jest całe, "może" będzie działał.

Jaka była przyczyna zalania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Prawdopodobnie uszczelka linki bagażnika. Dziś uszczelniłem sylikonem, zobaczę co z tego wyjdzie. Naprawiony/nowy moduł planuję umieścić w bezpieczniejszym miejscu. Jutro może uda mi się go wysuszyć. Miałem problem z wyjęciem fotela, odkręciłem dwie nakrętki z przodu, dwie śruby krzyżykowe z tyłu, ale skubaniec nie chciał wyjść...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem problem z wyjęciem fotela, odkręciłem dwie nakrętki z przodu, dwie śruby krzyżykowe z tyłu, ale skubaniec nie chciał wyjść...

jak odkręciłeś śruby z przodu to trzeba go walnąć z pięści w siedzisko w kierunku tyłu on tam na taki mały ząbek wskakuje i musi wyskoczyć i pamiętaj o odpięciu airbagu jak masz, jak odepniesz to zapłonu nie włączaj bo Ci się kontrolka zapali.

Moduł komfortu przenosisz bezproblemowo pod osłone nad nogami kierowcy, kable starczają bez przedłużania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc zabrałem się dziś za to, obyło się bez odkręcania fotela, podciągnąłem trochę tapicerkę i moduł wyszedł bez problemu, okazuje się, że z zewnątrz ta duża obudowa była wilgotna, ale po otwarciu jej suchutko i druga mniejsza czarna skrzyneczka, ją też otwarłem i suchutko... co to może być? wiązki wilgotne ale nie wyglądają na przygnite czy uszkodzone. Może to jakieś inne bezpieczniki? Sprawdzałem tylko:

 

14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort: regulacja

lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi

 

38 -- 15 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort: regulacja lusterka, zdalne odblokowywanie pokrywy wlewu paliwa, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi

 

według http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1523 te właśnie bezpieczniki odpowiadają za te funkcje.

 

A może to jakiś przekaźnik. Co sprawdzić?

Moduł mam przed sobą, tak na wszelki wypadek otworzę go i niech się podsuszy, a nóż jakaś wilgoć tam była, której defakto nie widzę.

 

PS. przypomniało mi się, że niedawno podczas ruszania wyskoczył mi na wyświetlaczu 1/2 fis napis, niestety po czesku, coś w stylu "rzuć bzda zatazena", jako, że nic nie zrozumiałem wszedłem na forum i wg. instrukcji zmieniłem język na angielski. Nie sądzę, aby to miało jakiś związek, chyba, że czeski moduł komfortu nie może się teraz dogadać po angielsku z resztą komputera :)::)

 

PS2. zakładałem też matę lusterka bo była przepalona..., ale awaria miała miejsce kilka dni później więc też nie widzę związku.

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś w takim razie jedynie dwa bezpieczniki a w zależności od wersji jest ich czasem sześć. Sprawdz wszystkie. W zależności od roku pod konsolą są dwie piętnastki (A) i trzydziestka. Jeśli sama płyta jest sucha to wygląda na brak zasilania, choć oczywiście nie można wykluczyć awarii. Proponuje przemierzyć wszystkie zasilania. Jaki masz ten komfort? na dwa wtyki? Jeśli tak to plusa masz na pinach 15, 12, i 5, 22 na drugiej wtyczce. Musisz też miec zasilania na modułach w drzwiach, to piny 19 i 20. Te zasilania się czasem gubią i nawet dobry komfort nie dogaduje się z drzwiami. Miernik w rękę, inaczej niewiele zdziałasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, wyciągnięte przeczyszczone, nawet zamieniłem miejscami ( o tej samej wartości), aby wykluczyć spalenie, którego mógłbym nie dostrzec gołym okiem.

 

Według zaleceń sprawdziłem plusy czyli piny 3, 5, 22 z masą czyli z pinem 23 w dużej wtyczce oraz piny 15 i 12 z małej wtyczki z masą 23 z dużej wtyczki. Sprawdzałem żarówką w5w okazało się że na pinie 22 żarówka nie zaświeciła i nie ma na nim napięcia. Wg. rozmowy na gg podałem napięcie z pinu nr 5 na pin nr 22 i moduł ożył. Na razie jest jak jest, muszę po nitce do kłębka sprawdzić kabel pinu 22 gdzie on dokładnie idzie. A zlutowane piny tymczasowo zostawiam do znalezienia usterki. Co prawda chyba mógłbym to tak zostawić, ale po coś pociągnęli chyba te kilka plusów kilkoma kablami więc mostkowanie pinów to taki średni pomysł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojętny gość jesteś to i poszło gładko :) Wspominałem Ci przez telefon o próbniku... Zaopatrz się w takie coś, to prymityw, ale sprawdza się w wielu sytuacjach:

http://www.allegro.pl/item789597026_tester_napiecia_probnik_instalacji_elektrycznej.html

 

Co do plusów to jak Ci mówiłem w aucie występują mówiąc w uproszczeniu różne plusy. Jest stały, po stacyjce, ginący w czasie rozruchu itp. Ten z pinu 22 to stały plus i taki też tam powinien być podciągnięty. Zwora do 5 oczywiście rozwiązała problem, ale jak Ci wspominałem to fuszera. Musisz znaleźć gdzie zgubił się plus, wiemy, że stało się to na odcinku bezpiecznik- komfort. Sugerowałem ten próbnik bo możesz się wbić w kabel i widzisz czy jeszcze masz plusa czy już nie. Leć po drodze i na bank znajdziesz. Wydaje mi się, że znajdziesz zgrubienie na izolacji a w środku utleniony kabel- to typowe dla VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak radziłeś, ale nie doczekałem się na próbnik, użyłem miernika.

Tak jak pisałeś kabelek czerwono niebieski (chyba) plus od pin-u 22 utlenił się w miejscu rozgałęzienia/łączenia w dwa tego typu kabelki, oba idą do bezpieczników nr 14 i 38 o ile dobrze zauważyłem. Moduł został w tym samym miejscu, wiązka była za gruba aby ją sensownie pociągnąć w inne miejsce tak aby wygladało to estetycznie.

Teraz wszystko, gra tylko zastanawia mnie jedno.

 

Przed awarią modułu prawe tylne drzwi się nie ryglowały od wewnątrz (rygielek odskakiwał po chwili).

W trakcie awarii, gdy nie działał centralny, oświetlenie, ogrzewanie lusterka, szyby i klapa z tyłu to centralny bez problemu ryglował wszystkie drzwi od środka.

Po naprawieniu znów prawe tylne drzwi nie ryglują się od środka......

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed awarią modułu prawe tylne drzwi się nie ryglowały od wewnątrz (rygielek odskakiwał po chwili).

W trakcie awarii, gdy nie działał centralny, oświetlenie, ogrzewanie lusterka, szyby i klapa z tyłu to centralny bez problemu ryglował wszystkie drzwi od środka.

Po naprawieniu znów prawe tylne drzwi nie ryglują się od środka......

 

No i tak miało być. Komfort był bez zasilania, nie komunikował się więc z modułami w drzwiach i nie kontrolował stanu microswitch-y. Jak przywróciłes zasilanie komfort zaczął kontrolować sprawy na pokładzie. Wygląda, że bez rozebrania i przelutowania zamka się nie obejdzie :) Zanim jednak to zrobisz sprawdz kable w przelocie i najważniejsze -złączke tylnych drzwi. znajdziesz ją w progu- to zmora w tych rokach.

VW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to widzę że dużo ludzi ma ten sam problem... w moim passacie podobnie, nawet to samo, zero reakcji nic nie działa centralny, szyby, lusterka, nie ma, zapomnij. chociaż na centralnym jak tylko przrkęcam kluczyk, bo nie mam na pilota, to światełka od kierunków zapalają się. i na dodatek poduszka... świeci lampka, a jak podłączył mechanik pod komputer to nie znalazł żadego błędu... czyli został kabel. pod fotelem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności