sooper Zgłoś #1 Napisano 15 Lipca 2009 szukałem podobnych tematów, jednak żaden przypadek nie odpowiada mojemu. Problem polega na tym, że podczas wrzucenia w automacie, biegu wstecznego R i przejechaniu paru cm-metrów, a następnie wrzuceniu N lub P odczuwa się bardzo mocne szarpnięcie. Kiedy natomiast wrzucamy R i nie ruszamy samochodem tylko od razu przełączamy na N lub P szarpania prawie wcale nie czuć(bardzo lekkie). Na innych biegach do przodu(D) + tiptronic, podczas ruszania, hamowania nie ma żadnych szarpnięć. Być może ktoś spotkał się właśnie z takim przypadkiem ? Za wszelkie uwagi będę wdzięczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2009 sprobuj jak zmieniasz bieg z R na N i innych co Ci szarpie najpierw zaciagnac reczny a potem zmienic i zobacz czy tez szarpie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2009 (edytowane) niestety na ręcznym też szarpię. Dodam, że szarpanie czuć tylko przez parę minut po uruchomieniu silnika, potem wyraźnie się zmniejsza. Być może ma to jakiś związek z temperaturą oleju w skrzyni/silnika... Pytanie do osób z automatem, czy po włączeniu wstecznego biegu samochód powinien "wygiąć" się trochę do góry, czy tylko mój egzemplarz tak ma ? Edytowane 15 Lipca 2009 przez sooper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #4 Napisano 15 Lipca 2009 witamJa miałem podobnie z moim automatem i co sie okazało dolałem litr oleju i nie mam juz zadnych "szarpniec" przy wrzucaniu biegu z P na R czy tez w innej kolejnosci nie twierdze tez ze u innyn kolegów czyb tez kolezanek tak musi byc ale u mnie pomogło. I zadne Vag-i tego niestety nie wykryły a sienko trza było zapłacic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #5 Napisano 15 Lipca 2009 Falk, a jaki olej wlać do tego automatu ? bo chyba mamy takie same skrzynki... (5 biegowa + tiptronic) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #6 Napisano 15 Lipca 2009 Wiec :-) Skrzynki mamy te same....dobrym a nawet bardzo dobrym jest olej ATF G 052 162 A1 .Ogólnie wchodzi do nich 9.0L oleju ja miałem niespełna 8 i była kicha a nie wiedział bym o tym gdyby nie szwagier który pracuje w serwise VW (nie w polsce) bo u nas niestety mnie chcieli naciągnąc na spore koszta,sam nie dowierzałem ale POMOGŁO i to sie liczy.Kiedys ten olej był na Allegro gosc miał sporo tych flaseczek i za dosc przystępną cenę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2009 Do 5 biegowego tip tronica wlej ESSO, na allegro za ok 20zł za litr. Dokładny symbol znajdziesz na forum. Ja za namową mechanika zrobiłem wymianę na czerowny olej DEXTRON i dziwnie skrzynia chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2009 witam tyle co ja sie oczytalem jaki olej wlac to az glowa boli ale olej ma byc koloru zóltego febi ATF DIII ja taki zalalem i poprawa jest znaczna. A tak na marginesie to ja zadzwonilem do serwisu VW i podali mi jaki olej jest w mojej skrzyni. A podobno nasze VW bardzo nie lubia oleju czerwonego. P.S. W poniedzialek jade ze swoja skrzynia do mechanikow od automatow bo mi zaczynaja obroty skakac przy stalej predkosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sobol Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2009 Jeśli dolejesz oleju i dalej będziesz miał takie objawy,to prawdopodobnie kicha jest z pozycjonerem.Piszę bo u mnie właśnie on powodował takie cyrki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2009 kps72 a szarpie Ci również po rozgrzaniu silnika ? U mnie szarpanie ustępuje jak olej w skrzyni się rozgrzeje po ok 15-20min jazdy przestaje szarpać... na allegro znalazłem taki ojej esso ale chyba on jest czerwony a ma być żółty: http://www.allegro.pl/item684621053_olej_do_skrzyni_aut_esso_atf_lt71141_audi_bmw_vw.html ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2009 (edytowane) https://www.autoczesci.autosowa.pl/ ja zamawialem olej w tej firmie bardzo szybko i sprawnie i mozna do nich zadzwonic i powiedziec o co nam biega. Wysylaja za pobraniem. P.S. Automat nie powinien szarpac na zimnym oleju gdyz olej jest gestszy i ma wieksze cisnienie. U mnie na starym oleju jak byl zimny cicho bez szarpniec bylo a na cieplym byly bardziej odczuwalne a na nowym oleju jest bvez roznicy. tylko czeka mnie wymiana sprzegla hydrokinetycznego A dokladnie zalalem skrzynie takim olejem http://www.autoczesci.autosowa.pl/?page=czesc&cz=104 Edytowane 18 Lipca 2009 przez capslock82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beny Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2009 Witam, to może i ja dorzucę swój problem. Mój pasek jest wypsażony w automat 4 biegowy. Zauważyłem, że jadąc na ostatnim biegu z prędkością między 80 a 100 gdy silnik jest obciążony słychać lekkie wyciem coś podobnego jak w polonezie gdy ma zużyty tylny most. Odgłos mija gdy tylko zdejmę nogę z gazu. Po przekroczeniu 100 już nie słychać. Dodam, że od chwili zakupu jeszcze nie wymieniłem oleju, ale jestem już umówionym zarówno na wymianę jak i na diagnostykę. Ponadto skrzynia działa bez zarzutu, biegu przełącza płynnie. chcę tylko się dowiedzieć czy przypadkiem nie czekają mnie jakieś większe wydatki. Przebieg 168 000 tys. serwisowany. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2009 słychać lekkie wyciem coś podobnego jak w polonezie gdy ma zużyty tylny most. Odgłos mija gdy tylko zdejmę nogę z gazu. Po pierwsze sprawdź łożyska w kołach po drugie zobacz osłony półprzegubów (pzegubów - różnie ludzie na to mówią) napędowych. No i sprawdż same półprzeguby. Zobacz, czy nic nie puka, jak dodajesz gazu i masz koła skręconw w prawo/lewo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Superman Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2010 Witam. Mam problem z moim automatem. Po ustawieniu programu na D i zwolnieniu hamulca auto stoi w miejscu, dopiero po kilku sekundach rusza bez szarpania. Natomiast po ustawieniu dźwigni biegów na D i zwolnieniu hamulca (auto stoi w miejscu) dodam gazu auto rusza, ale wyraźnie czuć szarpnięcie. Przy programie R autko po zwolnieniu hamulca od razu rusza, płynnie bez szarpania. Co może być przyczyną takiego zachowania? Pozdravwiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati86 Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2010 Witam u mnie jest na odwrót na programie R auto rusza po okolo trzech czterech sekundach ale bez szarpnieć z na programnie D rusza płynnie odrazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ireneuszm Zgłoś #16 Napisano 23 Września 2010 może i ja dorzuce swój problem Mam tiptronika z5 biegami i szarpie jakby chciało auto rozwalić i na D i na R i w czasie jazdy mechanik chce 4 koła co mam zrobić 2001 rok tdi 130 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szebol Zgłoś #17 Napisano 15 Listopada 2010 Superman, ma taki sam problem jak przełączę na D auto stoi i po dobrych kilku sekundach rusza, jak nacisnę gaz to szarpie, ale tylko na pierwszym biegu. Jak rozwiązaleś ten problem. Z góry dziękuje ---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 19:43 ---------- pomoże ktoś?? jak wcześniej pisałem wrzucając na D i dodaniu gazu szarpie,przy wrzuceniu R nic takiego się nie dzieje, może ktoś miał taki problem i wie jak go nie wielkim kosztem rozwiązać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2010 Moż padł czujnik położenia wajchy, po zdjeciu nogi z hamulca zaświeca sie kontrolka czerwona przy lewarku ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szebol Zgłoś #19 Napisano 16 Listopada 2010 nie nic się nie świeci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zambrowiak Zgłoś #20 Napisano 19 Marca 2012 Witam. Mam podobny problem dotyczący automatu w Passacie B5 FL 1.9 TDI 130 KM, a mianowicie. Codziennie rano kiedy po nocnym postoju auta na parkingu wkładam jakikolwiek bieg z biegu postojowego, samochodem szarpnie do przodu, bez względu na to czy to jest D, czy R, 2, 3, czy 4. Kiedy już nim chwilę pojeżdżę, problem ustaje. Skrzynia zaczyna normalnie pracować. Nie czuć już jakiegokolwiek szarpania. Autko kupiłem 3 tygodnie temu. Jak mówił mi poprzedni właściciel, przed 2 miesiącami zmieniał w skrzyni olej. Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czy ktoś wie co może dolegać tej skrzyni ? Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach