Skocz do zawartości
Boromir

problem z łożyskiem koła przedniego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Pierwszy raz piszę na forum.

Zaczynam nowywątek, gdyż nigdzie nie znalazłem podobnego problemu.

Otóż jakiś czas temu w moim Pasku zużyło się łożysko w lewym przednim kole. Wymieniłem obydwa, jak Pan Bóg przykazał wyprasowałem stare, wprasowalem nowe, naprawa wiązała się też z wymianą piasty z lewej strony bo jedna z bieżni starego łożyska zrobiła na niej niewielki rowek.

Łożyska SKF, piasta nowa, a tu po kilku dniach znów coś huczy :confused: w lewym kole. Tym razem wymieniłem łożysko (piasta cała) i obydwa przeguby wewnętrzny i zewnętrzny (z lewej strony, z prawej strony cały czas cisza).

Minęło znów kilka dni i znów z lewej strony pojawiło się huczenie charakterystyczne dla łożyska :eek:! Rozłączyłem półoś i okazuje się, że kolejne łożysko znów szlag trafił.

 

Tu pojawia sie pytanie o przyczynę. Wg mnie pozostaje jeszcze wymienić zwrotnicę. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Co może być powodem uszkodzenia łożyska po kilkuset dosłownie kilkometrach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze byc, ze zwrotnica jest winna. A auto nie bylo uderzone ta strona? Bo moze jest lekko przestawiona geometria, cos skrzywione i stad sie to bierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę nim od około 80tys i do tej pory nic takiego się nie działo. Wymieniłem tym razem zwrotnicę, piastę i łożysko. Jak na razie jest ok.

Jakby coś się działo to na pewno dopiszę do wątku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ... Pozwolę się dołączyć do Waszego "problemu".Trochę mnie to dziwi z tym łożyskiem kolego.Czy podczas wprasowywania piasty w łożysko - środkową część łożyska jest podparta???Po prostu wciskana piasta próbuje wypchnąć dolną część łożyska i wtedy można już uszkodzić łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zgodze siez kolega wyżej, metoda wprasowania jak najbardziej ważna, bo przy montażu mozliwe ze juz jest uszkodzone a podczas jazdy tylko juz ewidentne dotarcie w sensie zuzycia........ ale jak cos to napisz co po wymianie zwrotnicy, hej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

Rafal10 moze cos wiesz tylko ciebie online znalazlem

Zmieniłem przegub,2 łożyska,wyważyłem koła,ustawiłem zbieżność,mam opony kierunkowe i na gładkim asfalcie jest w miare ale na porowatym nie da sie wyrobić taki hałas.

Do tego dalej ściąga mnie lekko w prawo a kiere mam lekko przestawioną w lewo.(passat anglik)

Mechanior powiedział że prawa końcówka drążka jest do wymiany bo już brakło regulacji.

Może to wszystko na raz ma jakiś wpływ na chuczenie z przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, moze stan amortyzatorow ma znaczenie. Nalezaloby sprawdzic stan zawieszenia, tulei itd. A na sciaganie duze znaczenie ma kat pochylenia kola. Nie tylko zbieznosc. A tak wogole to problem dotyczy Passata B5? Tam jest inaczej rozwiazane zawieszenie niz w B4. Trzeba zapytac w dziale dotyczacym B5. Moze lozyska od mechanizmu roznicowego moga huczec. Ale to raczej nie, skoro jest roznica w zaleznosci od rodzaju asfaltu. Poczekaj az wypowie sie ktos bardziej doswiadczony.

A teraz wogole z innej beczki: moze po prostu opony tak halasuja na porowatym asfalcie? Jak masz mozliwosc to zaloz kola z innymi oponami i sprawdz co bedzie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafal10 moze cos wiesz tylko ciebie online znalazlem

Zmieniłem przegub,2 łożyska,wyważyłem koła,ustawiłem zbieżność,mam opony kierunkowe i na gładkim asfalcie jest w miare ale na porowatym nie da sie wyrobić taki hałas.

Do tego dalej ściąga mnie lekko w prawo a kiere mam lekko przestawioną w lewo.(passat anglik)

Mechanior powiedział że prawa końcówka drążka jest do wymiany bo już brakło regulacji.

Może to wszystko na raz ma jakiś wpływ na chuczenie z przodu?

na gładkim asfalcie jest w miare ale na porowatym nie da sie wyrobić taki hałas
Witajcie...

Gradu zdecydowanie popieram Rafal10 sprawdź inne opony albo te jeszcze na innych drogach ale to nie ma tu nic wspólnego z zawieszeniem.Bo jak piszesz tylko jest głośno na porowatym asfalcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

tyle ze to juz przy 20km/h słychać ale mam nadzieję że to opony spróbuje jakieś inne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafal10 moze cos wiesz tylko ciebie online znalazlem

Zmieniłem przegub,2 łożyska,wyważyłem koła,ustawiłem zbieżność,mam opony kierunkowe i na gładkim asfalcie jest w miare ale na porowatym nie da sie wyrobić taki hałas.

Do tego dalej ściąga mnie lekko w prawo a kiere mam lekko przestawioną w lewo.(passat anglik)

Mechanior powiedział że prawa końcówka drążka jest do wymiany bo już brakło regulacji.

Może to wszystko na raz ma jakiś wpływ na chuczenie z przodu?

Do tego dalej ściąga mnie lekko w prawo a kiere mam lekko przestawioną w lewo.(passat anglik)

Mechanior powiedział że prawa końcówka drążka jest do wymiany bo już brakło regulacji.

Tu zawieszenie będzie miało jakiś wpływ większy lub mniejszy.Jeżeli końcówki drążków nie mają luzów to nie podlegają wymianie.Trzeba tylko dobrze ustawić całą geometrie kół przednich.Zaznaczam,że możesz mieć problem z ustawieniem zbieżności w przypadku jeżeli okaże się auto po wypadku.

 

---------- Post added at 22:08 ---------- Previous post was at 22:06 ----------

 

tyle ze to juz przy 20km/h słychać ale mam nadzieję że to opony spróbuje jakieś inne
ale też na każdym rodzaju nawierzchni czy tylko na chropowatym ??? Jeżeli tylko na chropowatym to na 100% ze masz problem z oponami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie może macie pomysł jakie opony wybrać do mojego paska obecnie mam Opony letnie GOODYEAR EXCELLENCE 205/65/15 nowe strasznie hałasują dodam ze są na lauskach wszystko wyważone może macie jakieś propozycje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

na kazdym na porowtym bardziej tyle ze ten halas jest jakby nie jednostajny tzn. jest ale rownoczesnie slychac cos jakby rum,rum,rum takie jakby wziąć jakiś mimośród obracać go o coś obcierając jednocześnie wiecie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm....to zmienia postać rzeczy.Tu przyczyn może być wiele ...może jest tylko coś skrzywione i dlatego tak sie dzieje.Moze tarcze hamulcowe mają bicie,może już coś w skrzyni biegów nie dobrego się dzieje ... duzo tego moze...!!! napisz wiecej szczegółów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

Praktycznie juz od samego momentu ruszania slychac halas gdzies z przodu wydaje mi sie ze lewa strona.

Kiedy jade powoli 20-25 km/h slychac wlasnie to rum,rum jakby z lewej potem coraz szybciej i jest coraz glosniej wtedy huczy juz i jednostajnie i rum,rum.

To jednostajnie moga byc opony bo jakby z obu stron slychac to druie jakby z lewej tylko.

Wymienialem lozyska,przegub lewy,zbieznosc i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko jest tak komuś pomóc ... może koło o coś obciera??? np. o nadkole .

albo jeszcze zobacz w taki sposób ze podnieś auto i pokręć kołem ręcznie może wtedy coś zauważysz .

 

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:38 ----------

 

aha czy to jest dźwięk metaliczny czy taki raczej głuchy...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

ok wiem ze ciezko jest nawet napisac o co dokladnie chodzi najlepiej jak sie to slyszy ale dzieki za pomoc

 

---------- Post added at 21:41 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

 

raczej gluchy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spox , po to jest cel tego serwisu...ale zobacz to co pisałem

i napisz jak coś się dowiesz

narka ...:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś na podnośniku rozpędzić koło i przysłuchać się? Normalnie to jak słychać łożysko przy 20 km/h to na podnośniku też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć Andrzej... no i jak tam z twoim autem... wykminiłeś już coś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gradu

nie bardzo podniosłem i kręciłem kołami ale cisza

wyczytałem gdzieś tu na forum że to może skrzynia czy jakieś łożysko w niej

a może opony ale nie mam jak na razie sprawdzić nie mam innych a z tyłu są takie same

Edytowane przez gradu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności