Skocz do zawartości
Barth

Mocny zapach spalin i dymienie 1.9 (AVF)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Passata 1.9 AVF z przelotem 245.000km (sprawdzony przebieg).

Przy odpalaniu puszcza dymka. Nie jest to wielka czarna chmura tylko

raczej ciemno szare/czarne mgła. Nie ma kłębów dymu.

 

Niepokoi mnie mocny, dosyć uciążliwy zapach spalin na wolnych obrotach.

Nie wiem czy nie jest to zapach oleju. Na dzień dzisiejszy raczej nie ma

poważnych ubytków oleju (dopiero 500km po wymianie - stan ok).

 

Wtryski na VAG'u na wolnych mają -0.4, 0.3, 0.6, -0.4 (coś w tych granicach)

wg. serwisu są w dobrej kondycji.

Spalanie na wolnych obrotach bez obciążenia 0.6l/h

W teście dynamicznym turbina i wtryski miały prawidłowe parametry.

Odpala z pierwszego obrotu silnika na zimnym i ciepłym

(najniższa temp. odpalania - na razie 10stopni ;) )

 

Podejrzane objawy:

Sporo oleju na łączeniach rur IC oraz przy turbinie (turbina dobrze pompuje).

 

Paliwo Statoil.

Olej Castrol EDGE 505.01

(takim był zalewany - planuje zmianę na MOTUL'a ale mam obawy)

 

PYTANIE:

- Co może powodować dymienie na granicy dopuszczalności ?

- Czy EGR (jest lekko zaolejony) może być sprawcą dymienia i

mocnego zapachu spalin?

- Czy zużyty katalizator może mieć na to wpływ?

- Inne sugestie...

 

 

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że winny może być rozrząd.

U mnie na wolnych obrotach wartości wahają się od 0,0 - 0,6 - 1,1 i tak w kółko...

(każdy pomiar kompa to kolejno te wartości)

 

 

Bardzo proszę o pomoc...

 

 

Pozdrawiam - Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworu EGR to możesz go wykręcić i umyć w środku. Jak jest zasyfiony to może przez to puszczać chmurkę. Po umyciu w niektórych przypadkach przestaje się pocić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podobno przycinający się EGR daje też inne objawy...

Gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam dokładnie tosamo, tylko że przy przyśpieszeniu chmura czarnego dymu zostaje, już ręce rozkładam, nikt niewie o co chodzi.:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też tak mam...

- rano odpalam i strasznie śmierdzi w garażu - gryzący "zapach" - kolor lekko niebieskawy (olej!?!?!)

- przy mocniejszym wdepnięciu np wyprzedzanie też jest delikatny dymek, ale to norma

Edytowane przez mhipo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy tylko że w AWX.

Śmierdzi spalinami jak cholera na wolnych obrotach, a w czasie jazdy nie kopci tak bardzo, w każdym razie napewno w normie jak na 250 tysi.

Co to może być choroba jasna???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja te "smrody" spalin jakiś czas temu przerabiałem, polecam wykręcić kolektor ssący i egr i porządnie to wymć...egr sama benzyną, a kolektor "wypalilem" naparstek benzyny do środka i zapałki, 2-3 razy wypalic i cały syf wypadnie jak sadze z pieca (uważać żeby nie przegrzać podczas wypalania kolektora bo sie wykrzywi)...od tego momentu "przyjemny" zapach spalin..

pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytajac pierwszy post masz obawy z wymiana oleju na motul-a SZCZERZE POLECAM ja moim paskiem ciągnę przeważnie camping około 1400 kg zero ubytku oleju wszytko w normie, żadnego kopcenia itd. Naprawde świetny olej wcześnije miałem zalanego oryginalnie castrolem 0W30 i niepolecam musiałem dolewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bartho w układzie dolotowym zawsze będziesz miał jakieś tam ilości oleju, ten typ tak ma i to nic groźnego (oliwka dostaje się tam z odmy). Mógłbyś się martwić gdybyś po rozebraniu węży od IC mógł wylewać oliwe wtedy oznaczałoby to, że uszczelniacze turbawki powiedziały papa. Mam podobne objawy do Twoich jeżdżę na Motulu Specific 505.01 (szczerze polecam!) oliwki nie ubywa, wtryski OK, rozrząd na 100% dobrze ustawiony więc to na pewno nie to. Czasem przy odpaleniu mój Pasio (177 tysiakow nalatane - sprawdzony przebieg) puści niebiesko-szarawą chmurkę i podejrzewam że problemem będzie ten zasyfiony zawór EGR. Przy ostrym bucie cośtam zadymi ale na czarno i w bardzo nie wielkim stopniu. Kolega w Audi A6 2.5 TDI V6 ma identyczne objawy przebieg 250 tysia. Jak znajdę chwilę rozkręcę EGR i wyczyszczę i obadamy :)

Edytowane przez Lagier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś od siebie (AVF - 130KM @160KM):

EGR - wymieniony na nowy - więc u mnie to nie on

Olej - przedtem Motul teraz Castrol ... tak tak teraz Castrol 505.01 (jak ktoś pisze że Motul lepszy to dobrze by było wyjaśnić w czym...)

Moje subiektywne odczucie jest takie że na Castrolu silnik był bardziej "szorstki" na Castrolu troszkę "miększy" ale to już mój wybór i OT

Na Motulu i Castrolu - śmierdzi - to nie olej

Katalizator - hmmm... - w dizelku właśnie po to on jest - ma zmniejszyć nieprzyjemny zapach :confused: (tyle że u mnie go nie ma)

 

Z moich spostrzeżeń wynika że przyczynia się do tego EGR ale nie jego uszkodzenie a właśnie praca:

jak silnik pracuje pod obciążeniami (butuję po mieście) i stanę na światłach to jeszcze nie poczułem smrodu, natomiast po zapaleniu czy przy powrocie jak parkuje auto i "pykam" pedał gazu (EGR się otwiera) to smrodek że szczypie w oczy, a może to dynamika gazów spalinowych.Ale zgadzam się że śmierdi strasznie - czasami.

Edytowane przez Pablo_banita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej - przedtem Motul teraz Castrol ... tak tak teraz Castrol 505.01 (jak ktoś pisze że Motul lepszy to dobrze by było wyjaśnić w czym...)

Moje subiektywne odczucie jest takie że na Castrolu silnik był bardziej "szorstki" na Castrolu troszkę "miększy" ale to już mój wybór i OT

Na Motulu i Castrolu - śmierdzi - to nie olej

 

u mnie było podobnie na Castrolu tak samo śmierdziało jak na Motulu dlatego to bankowo nie olej. Co do pracy silnika ja mam odwrotne odczucia ale coś mi się wydaje że słyszy się to co się chce usłyszeć. Faktem natomiast jest, że sporo osób (nie koniecznie laików) twierdzi iż castrol zostawia po sobie więcej syfu niż Motul.

 

Witam

Ja mam dokładnie tosamo, tylko że przy przyśpieszeniu chmura czarnego dymu zostaje, już ręce rozkładam, nikt niewie o co chodzi.

 

na początku sprawdziłbym szczelność układu dolotowego. Wystarczy że pęknie Ci uszczelka gumowa na złączach między IC a turbiną i przy butowaniu będziesz robił czarną zasłonę dymną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na początku sprawdziłbym szczelność układu dolotowego. Wystarczy że pęknie Ci uszczelka gumowa na złączach między IC a turbiną i przy butowaniu będziesz robił czarną zasłonę dymną.

cały dolot sprawdzony , wszystko ok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem całego wątku.. ale do tych co im spaliny śmierdzą to mam pytanie, jaki wg was mają mieć zapach spaliny z klekota? Szczególnie na zimnym spaliny będą gryzące i ciężkie.. bo pod maską macie śmierdzącego diesla, a nie ogniwa wodorowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cały dolot sprawdzony , wszystko ok!
]

 

a PDki sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Uwierz, że nie chcemy doprowadzić do sytuacji gdzie z rury będzie pachniało

Versace itd... To mój 3 diesel i poprzednie tak nie waliły.

 

Mam sporo zajęć i na pewno nie pisałbym bez powodu na forum o tym,

że mi spaliny śmierdzą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam sporo zajęć i na pewno nie pisałbym bez powodu na forum o tym,

że mi spaliny śmierdzą

 

Jeśli puszcza dymka przy odpalaniu i spaliny mają bardzo gryzący zapach na zimnym, to jest to normalne i nie ma sensu szukać problemu tam gdzie go nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak wali przez cały czas na wolnych obrotach tak że w końcu smród zaczyna dostawać się do samochodu, to już chyba nienormalne co??

Wiadomo że dymka musi przy odpalaniu puścić, ale nie non stop śmierdzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak wali przez cały czas na wolnych obrotach tak że w końcu smród zaczyna dostawać się do samochodu, to już chyba nienormalne co??

 

Jak wali Ci w samochodzie spalinami to obejrzyj wydech...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, nie, nie. Chodziło mi o to, że jak mam np. otwarte szyby, wywalony łokieć i wiesz czekam na lalkę pod jej blokiem, ale nie gaszę gabloty, to mi capi w promieniu 10 metrów od samochodu przez co w samochodzie też. Smród jest tak jakby ostry i ciężki dla nosa. Mocna spalenizna frytek coś w tym stylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności