Barth Zgłoś #1 Napisano 12 Lipca 2009 (edytowane) Witam, Passata 1.9 AVF z przelotem 245.000km (sprawdzony przebieg). Przy odpalaniu puszcza dymka. Nie jest to wielka czarna chmura tylko raczej ciemno szare/czarne mgła. Nie ma kłębów dymu. Niepokoi mnie mocny, dosyć uciążliwy zapach spalin na wolnych obrotach. Nie wiem czy nie jest to zapach oleju. Na dzień dzisiejszy raczej nie ma poważnych ubytków oleju (dopiero 500km po wymianie - stan ok). Wtryski na VAG'u na wolnych mają -0.4, 0.3, 0.6, -0.4 (coś w tych granicach) wg. serwisu są w dobrej kondycji. Spalanie na wolnych obrotach bez obciążenia 0.6l/h W teście dynamicznym turbina i wtryski miały prawidłowe parametry. Odpala z pierwszego obrotu silnika na zimnym i ciepłym (najniższa temp. odpalania - na razie 10stopni ) Podejrzane objawy: Sporo oleju na łączeniach rur IC oraz przy turbinie (turbina dobrze pompuje). Paliwo Statoil. Olej Castrol EDGE 505.01 (takim był zalewany - planuje zmianę na MOTUL'a ale mam obawy) PYTANIE: - Co może powodować dymienie na granicy dopuszczalności ? - Czy EGR (jest lekko zaolejony) może być sprawcą dymienia i mocnego zapachu spalin? - Czy zużyty katalizator może mieć na to wpływ? - Inne sugestie... Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc Bartek Edytowane 12 Lipca 2009 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2009 (edytowane) Czytałem, że winny może być rozrząd. U mnie na wolnych obrotach wartości wahają się od 0,0 - 0,6 - 1,1 i tak w kółko... (każdy pomiar kompa to kolejno te wartości) Bardzo proszę o pomoc... Pozdrawiam - Bartek Edytowane 14 Lipca 2009 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2009 Co do zaworu EGR to możesz go wykręcić i umyć w środku. Jak jest zasyfiony to może przez to puszczać chmurkę. Po umyciu w niektórych przypadkach przestaje się pocić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2009 Podobno przycinający się EGR daje też inne objawy... Gdzie jeszcze można szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2009 Witam Ja mam dokładnie tosamo, tylko że przy przyśpieszeniu chmura czarnego dymu zostaje, już ręce rozkładam, nikt niewie o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhipo Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2009 (edytowane) ja też tak mam... - rano odpalam i strasznie śmierdzi w garażu - gryzący "zapach" - kolor lekko niebieskawy (olej!?!?!) - przy mocniejszym wdepnięciu np wyprzedzanie też jest delikatny dymek, ale to norma Edytowane 17 Lipca 2009 przez mhipo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Himen Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2009 Mam identyczne objawy tylko że w AWX. Śmierdzi spalinami jak cholera na wolnych obrotach, a w czasie jazdy nie kopci tak bardzo, w każdym razie napewno w normie jak na 250 tysi. Co to może być choroba jasna??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciomab Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2009 Witam. Ja te "smrody" spalin jakiś czas temu przerabiałem, polecam wykręcić kolektor ssący i egr i porządnie to wymć...egr sama benzyną, a kolektor "wypalilem" naparstek benzyny do środka i zapałki, 2-3 razy wypalic i cały syf wypadnie jak sadze z pieca (uważać żeby nie przegrzać podczas wypalania kolektora bo sie wykrzywi)...od tego momentu "przyjemny" zapach spalin.. pozdrawiam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
droopi Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2009 Czytajac pierwszy post masz obawy z wymiana oleju na motul-a SZCZERZE POLECAM ja moim paskiem ciągnę przeważnie camping około 1400 kg zero ubytku oleju wszytko w normie, żadnego kopcenia itd. Naprawde świetny olej wcześnije miałem zalanego oryginalnie castrolem 0W30 i niepolecam musiałem dolewać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2009 (edytowane) Kolego Bartho w układzie dolotowym zawsze będziesz miał jakieś tam ilości oleju, ten typ tak ma i to nic groźnego (oliwka dostaje się tam z odmy). Mógłbyś się martwić gdybyś po rozebraniu węży od IC mógł wylewać oliwe wtedy oznaczałoby to, że uszczelniacze turbawki powiedziały papa. Mam podobne objawy do Twoich jeżdżę na Motulu Specific 505.01 (szczerze polecam!) oliwki nie ubywa, wtryski OK, rozrząd na 100% dobrze ustawiony więc to na pewno nie to. Czasem przy odpaleniu mój Pasio (177 tysiakow nalatane - sprawdzony przebieg) puści niebiesko-szarawą chmurkę i podejrzewam że problemem będzie ten zasyfiony zawór EGR. Przy ostrym bucie cośtam zadymi ale na czarno i w bardzo nie wielkim stopniu. Kolega w Audi A6 2.5 TDI V6 ma identyczne objawy przebieg 250 tysia. Jak znajdę chwilę rozkręcę EGR i wyczyszczę i obadamy Edytowane 18 Lipca 2009 przez Lagier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_banita Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2009 (edytowane) To i ja coś od siebie (AVF - 130KM @160KM): EGR - wymieniony na nowy - więc u mnie to nie on Olej - przedtem Motul teraz Castrol ... tak tak teraz Castrol 505.01 (jak ktoś pisze że Motul lepszy to dobrze by było wyjaśnić w czym...) Moje subiektywne odczucie jest takie że na Castrolu silnik był bardziej "szorstki" na Castrolu troszkę "miększy" ale to już mój wybór i OT Na Motulu i Castrolu - śmierdzi - to nie olej Katalizator - hmmm... - w dizelku właśnie po to on jest - ma zmniejszyć nieprzyjemny zapach (tyle że u mnie go nie ma) Z moich spostrzeżeń wynika że przyczynia się do tego EGR ale nie jego uszkodzenie a właśnie praca: jak silnik pracuje pod obciążeniami (butuję po mieście) i stanę na światłach to jeszcze nie poczułem smrodu, natomiast po zapaleniu czy przy powrocie jak parkuje auto i "pykam" pedał gazu (EGR się otwiera) to smrodek że szczypie w oczy, a może to dynamika gazów spalinowych.Ale zgadzam się że śmierdi strasznie - czasami. Edytowane 18 Lipca 2009 przez Pablo_banita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2009 Olej - przedtem Motul teraz Castrol ... tak tak teraz Castrol 505.01 (jak ktoś pisze że Motul lepszy to dobrze by było wyjaśnić w czym...)Moje subiektywne odczucie jest takie że na Castrolu silnik był bardziej "szorstki" na Castrolu troszkę "miększy" ale to już mój wybór i OT Na Motulu i Castrolu - śmierdzi - to nie olej u mnie było podobnie na Castrolu tak samo śmierdziało jak na Motulu dlatego to bankowo nie olej. Co do pracy silnika ja mam odwrotne odczucia ale coś mi się wydaje że słyszy się to co się chce usłyszeć. Faktem natomiast jest, że sporo osób (nie koniecznie laików) twierdzi iż castrol zostawia po sobie więcej syfu niż Motul. WitamJa mam dokładnie tosamo, tylko że przy przyśpieszeniu chmura czarnego dymu zostaje, już ręce rozkładam, nikt niewie o co chodzi. na początku sprawdziłbym szczelność układu dolotowego. Wystarczy że pęknie Ci uszczelka gumowa na złączach między IC a turbiną i przy butowaniu będziesz robił czarną zasłonę dymną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #13 Napisano 20 Lipca 2009 na początku sprawdziłbym szczelność układu dolotowego. Wystarczy że pęknie Ci uszczelka gumowa na złączach między IC a turbiną i przy butowaniu będziesz robił czarną zasłonę dymną. cały dolot sprawdzony , wszystko ok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #14 Napisano 20 Lipca 2009 Nie czytałem całego wątku.. ale do tych co im spaliny śmierdzą to mam pytanie, jaki wg was mają mieć zapach spaliny z klekota? Szczególnie na zimnym spaliny będą gryzące i ciężkie.. bo pod maską macie śmierdzącego diesla, a nie ogniwa wodorowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #15 Napisano 20 Lipca 2009 cały dolot sprawdzony , wszystko ok! ] a PDki sprawdzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #16 Napisano 20 Lipca 2009 Uwierz, że nie chcemy doprowadzić do sytuacji gdzie z rury będzie pachniało Versace itd... To mój 3 diesel i poprzednie tak nie waliły. Mam sporo zajęć i na pewno nie pisałbym bez powodu na forum o tym, że mi spaliny śmierdzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 20 Lipca 2009 Mam sporo zajęć i na pewno nie pisałbym bez powodu na forum o tym,że mi spaliny śmierdzą Jeśli puszcza dymka przy odpalaniu i spaliny mają bardzo gryzący zapach na zimnym, to jest to normalne i nie ma sensu szukać problemu tam gdzie go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Himen Zgłoś #18 Napisano 20 Lipca 2009 ale jak wali przez cały czas na wolnych obrotach tak że w końcu smród zaczyna dostawać się do samochodu, to już chyba nienormalne co?? Wiadomo że dymka musi przy odpalaniu puścić, ale nie non stop śmierdzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #19 Napisano 20 Lipca 2009 ale jak wali przez cały czas na wolnych obrotach tak że w końcu smród zaczyna dostawać się do samochodu, to już chyba nienormalne co?? Jak wali Ci w samochodzie spalinami to obejrzyj wydech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Himen Zgłoś #20 Napisano 20 Lipca 2009 nie, nie, nie. Chodziło mi o to, że jak mam np. otwarte szyby, wywalony łokieć i wiesz czekam na lalkę pod jej blokiem, ale nie gaszę gabloty, to mi capi w promieniu 10 metrów od samochodu przez co w samochodzie też. Smród jest tak jakby ostry i ciężki dla nosa. Mocna spalenizna frytek coś w tym stylu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach