Skocz do zawartości
Zuch

Wąż Turbosprężarki

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno pytanie. Czy wąż ciśnieniowy 1 od turbiny można gdzieś kupić poza serwisem VW ? Bo są to niemałe ceny niestety :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne ze mozna!! idziesz kolego do jakiegos lepszego sklepu z częściami samochodowymi tak jak ja dzis i kupujesz sobie na metry

mnie to kosztowało 8zł/metr

wymieniam wężyki podciśnienia bo je nadgryzł ząb czasu:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a jeśli chodzi o tą rurę, którą turbo pcha powietrze do metalowej rury przechodzącej przez przód auta, to można na allegro spróbować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem dziś tyle że używana a to wielki znak zapytania.

A serwis VW drobnostka 450 zl chcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do jakiegoś serwisu gdzie naprawiają turbosprężarki lub intercoolery, powinni mieć tego kilometry i sprzedać ci kawałek. Kiedyś do alfy potrzebowałem, to też w aso chyba 300zł zawołali za 0,5m rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, panowie, nie wprowadzajmy kolegi w błąd. O której rurze mowa? Jeśli o ciśnieniowej, to nie wciskajcie kitu, że można to kupić za 5 zł... jesli kolega nie kupi używki, to może zawsze spróbować kupić rurę SAMCO (takie tuningowe) i przysztukować. Będzie to kosztowało z połowę tego co nowa w salonie (ta długość), ale spełni swoją rolę. Nie zapominajcie, że jest to zbrojona rura, która wytrzymać ma ciśnienie rzędu 1,5 bara (w peaku 2,0 ) przy przekroju rzędu kilku (ile tam jest? 5-7?) - to nie tak w kij dmuchał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega powiedział, to rura ciśnieniowa od turbiny i to ta 1, niestety ma ona pierścienie takie metalowe (nie to co na opaski) a z tego co powiedział mi mechanik to ciśnienie doładowania w moim silniku powinno wynosić 2,3 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie jak kolega powiedział, to rura ciśnieniowa od turbiny i to ta 1, niestety ma ona pierścienie takie metalowe (nie to co na opaski) a z tego co powiedział mi mechanik to ciśnienie doładowania w moim silniku powinno wynosić 2,3 bara.

 

te zbrojone opaski-cybanty można dostać normalnie w sklepie. Prędzej zmiażdżą muszlę turbiny niż przekręcisz gwint w nich ;)

 

a co do ciśnienia, to tak, 2,3bara ciśnienia "bezwzględnego", czyli 1,3 względem ciśnienia atmosferycznego (czyli właśnie 1,3 "barów"-barów, o których mówi się w przypadku aut doładowanych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tę rurę (3B0145828G) wymieniałem tydzień temu. Kupiłem oryginał w ASO za 370zł (Idczak, Zgierz). Moim zdaniem ciężko będzie coś dobrego dobrać jako zamiennik ponieważ jej średnica jest z każdej strony inna. Używki bym nigdy nie kupił, nie masz żadnej pewności, że Ci nie pęknie za tydzień. Szkoda nerwów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także uważam ,że będzie ciężko dopasować zamiennik - nie jest produkowany . Pozostaje tylko kupno oryginału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest mowa o tej rurze w kształcie litery "S".To ciężko będzie dostać.Ja cały Gdańsk przejezdziłem.W ASO zaśpiewali mi 420zł.Kupiłem na Allegro używke za 100zł.Wszędzie mi w sklepach motoryzacyjnych mówili ze tylko oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mialem podobny problem - do wymiany 3 węże - "s-ka", czyli wąż idący od intercoolera, wąż który idzie do intercoolera, i kolanko przed EGR. Za wszystkie zapłaciłem w ASO SKody w Gdyni na Morskiej 520 PLN. Stwierdzilem, ze w uzywki nie bede sie bawil a z kolei nie wymienia sie tego co miesiąć, wiec raz mozna chyba tyle wydac... (co oczywiście nie znaczy, że podoba mi sie polityka cenowa serwisów...)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja robię testy :) wraz z kolegą:

 

 

Kolega ma Audi i podobny wąż kosztuje ponad 600 zł.

 

A naprawa jego (przejechałem już ponad 2000 km na nim) kosztowała mnie 15 zł.

 

Udaliśmy się do sklepu (hurtowni) elektrycznego i kupiliśmy takie rurki termokurczliwe do kabli energetycznych oraz po 4 opaski (cybanty).

Oczywiście odpowiednich rozmiarów.

Pozostaje zdemontować, wyczyścić wąż, dociąć ładnie rurkę, założyć i ładnie przegrzać ją, po zwężeniu ma ona ponad 0.5 cm grubości, i wtedy zakładamy uważnie by się nie poparzyć opaski, sama rurka termokurczliwa z 10 min jest bardzo gorąca i da się spokojnie skręcić tylko bez przesady. Czekamy aż całkiem wystygnie i wtedy montujemy.

 

 

Po naprawie byłem u kolegi na VAGu i wszystko w normie nic nie ucieka, doładowuje tak jak ma. Nic tylko zobaczmy jak długo to wytrzymie.

Wężyk i tak zmienię ale nie muszę przynajmniej na już tego robić.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuch na ile to wystarczyło?

 

Czy wąż od skody będzie pasował nr ten sam 3B0145828G a gość w salonie skody nie był pewny, pytam bo do salonu VW mam 100km a do skody 20

 

Swoją rurę skleiłem łatą do klejenia dętek i owinołem izolacją i na razie działa ale jutro jadę zamówić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli numer jest taki sam to nie ma znaczenia czy to vw czy skoda , bo to jest to samo (w skodzie superb) .Tak że kupuj smiało ja też tak kupuje mają taniej niekiedy . Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzeje trochę temat. Syczy mi przy przyspieszaniu wiec pora sie zabrać za tą moją rurę w kształcie "S". Ktoś już ja regenerował i to ona upuszcza nieco ciśnienia z IC. Pytanko następujące. Nr katalogowy tej rury w Etce dla Passata

AFN to SPAIN 8DO 145 828 H.

AHU to SPAIN 8DO 145 828 G

A dla AFN w Audi A4 SPAIN 8DO 145 828 L .

 

Rysunek ten sam ale czy węże te są identyczne?? Szukam używki po szrotach i na allegro i wolał bym kupić za pierwszym razem to co trzeba.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem niedawno podobny problem - na czas poszukiwań zalepiłem dziurę kawałkiem dętki i założyłem na to 2 obejmy metalowe... pociągnęło tak 2 miesiące aż znalazłem używkę za 100pln (salon 450pln). Jak pojawia się syczenie to długo możesz nie pociągnąć - zacznie ci nieźle z rury kopcić (przepływka daje dobre wartości ilości powietrza do kompa, a pompa / pompowtryski dostająza mało = chmura z rury wydechowej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencje znam ale pytam o tą rurę czy jest to według symboli to samo .

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ta rura dolna od turba nrkat.3B0145828G w kształce litery "s" pasuje z b5fl do b5? pomózcie bo musze kupic

 

---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 10:11 ----------

 

czy ktoś na powyższe pytanie moze udzielic mi informacji??? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności