Zuch Zgłoś #1 Napisano 10 Lipca 2009 Jeszcze jedno pytanie. Czy wąż ciśnieniowy 1 od turbiny można gdzieś kupić poza serwisem VW ? Bo są to niemałe ceny niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2009 jasne ze mozna!! idziesz kolego do jakiegos lepszego sklepu z częściami samochodowymi tak jak ja dzis i kupujesz sobie na metry mnie to kosztowało 8zł/metr wymieniam wężyki podciśnienia bo je nadgryzł ząb czasu:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 10 Lipca 2009 ...a jeśli chodzi o tą rurę, którą turbo pcha powietrze do metalowej rury przechodzącej przez przód auta, to można na allegro spróbować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zuch Zgłoś #4 Napisano 10 Lipca 2009 Szukałem dziś tyle że używana a to wielki znak zapytania. A serwis VW drobnostka 450 zl chcą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #5 Napisano 10 Lipca 2009 Spróbuj http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ musisz znać numer części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Axello Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2009 Podjedź do jakiegoś serwisu gdzie naprawiają turbosprężarki lub intercoolery, powinni mieć tego kilometry i sprzedać ci kawałek. Kiedyś do alfy potrzebowałem, to też w aso chyba 300zł zawołali za 0,5m rury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2009 ok, panowie, nie wprowadzajmy kolegi w błąd. O której rurze mowa? Jeśli o ciśnieniowej, to nie wciskajcie kitu, że można to kupić za 5 zł... jesli kolega nie kupi używki, to może zawsze spróbować kupić rurę SAMCO (takie tuningowe) i przysztukować. Będzie to kosztowało z połowę tego co nowa w salonie (ta długość), ale spełni swoją rolę. Nie zapominajcie, że jest to zbrojona rura, która wytrzymać ma ciśnienie rzędu 1,5 bara (w peaku 2,0 ) przy przekroju rzędu kilku (ile tam jest? 5-7?) - to nie tak w kij dmuchał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zuch Zgłoś #8 Napisano 10 Lipca 2009 Dokładnie jak kolega powiedział, to rura ciśnieniowa od turbiny i to ta 1, niestety ma ona pierścienie takie metalowe (nie to co na opaski) a z tego co powiedział mi mechanik to ciśnienie doładowania w moim silniku powinno wynosić 2,3 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2009 Dokładnie jak kolega powiedział, to rura ciśnieniowa od turbiny i to ta 1, niestety ma ona pierścienie takie metalowe (nie to co na opaski) a z tego co powiedział mi mechanik to ciśnienie doładowania w moim silniku powinno wynosić 2,3 bara. te zbrojone opaski-cybanty można dostać normalnie w sklepie. Prędzej zmiażdżą muszlę turbiny niż przekręcisz gwint w nich a co do ciśnienia, to tak, 2,3bara ciśnienia "bezwzględnego", czyli 1,3 względem ciśnienia atmosferycznego (czyli właśnie 1,3 "barów"-barów, o których mówi się w przypadku aut doładowanych). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiu Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2009 Ja tę rurę (3B0145828G) wymieniałem tydzień temu. Kupiłem oryginał w ASO za 370zł (Idczak, Zgierz). Moim zdaniem ciężko będzie coś dobrego dobrać jako zamiennik ponieważ jej średnica jest z każdej strony inna. Używki bym nigdy nie kupił, nie masz żadnej pewności, że Ci nie pęknie za tydzień. Szkoda nerwów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag Zgłoś #11 Napisano 12 Lipca 2009 Także uważam ,że będzie ciężko dopasować zamiennik - nie jest produkowany . Pozostaje tylko kupno oryginału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #12 Napisano 12 Lipca 2009 Jeżeli jest mowa o tej rurze w kształcie litery "S".To ciężko będzie dostać.Ja cały Gdańsk przejezdziłem.W ASO zaśpiewali mi 420zł.Kupiłem na Allegro używke za 100zł.Wszędzie mi w sklepach motoryzacyjnych mówili ze tylko oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregga Zgłoś #13 Napisano 13 Lipca 2009 Witam, mialem podobny problem - do wymiany 3 węże - "s-ka", czyli wąż idący od intercoolera, wąż który idzie do intercoolera, i kolanko przed EGR. Za wszystkie zapłaciłem w ASO SKody w Gdyni na Morskiej 520 PLN. Stwierdzilem, ze w uzywki nie bede sie bawil a z kolei nie wymienia sie tego co miesiąć, wiec raz mozna chyba tyle wydac... (co oczywiście nie znaczy, że podoba mi sie polityka cenowa serwisów...) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zuch Zgłoś #14 Napisano 1 Sierpnia 2009 A ja robię testy wraz z kolegą: Kolega ma Audi i podobny wąż kosztuje ponad 600 zł. A naprawa jego (przejechałem już ponad 2000 km na nim) kosztowała mnie 15 zł. Udaliśmy się do sklepu (hurtowni) elektrycznego i kupiliśmy takie rurki termokurczliwe do kabli energetycznych oraz po 4 opaski (cybanty). Oczywiście odpowiednich rozmiarów. Pozostaje zdemontować, wyczyścić wąż, dociąć ładnie rurkę, założyć i ładnie przegrzać ją, po zwężeniu ma ona ponad 0.5 cm grubości, i wtedy zakładamy uważnie by się nie poparzyć opaski, sama rurka termokurczliwa z 10 min jest bardzo gorąca i da się spokojnie skręcić tylko bez przesady. Czekamy aż całkiem wystygnie i wtedy montujemy. Po naprawie byłem u kolegi na VAGu i wszystko w normie nic nie ucieka, doładowuje tak jak ma. Nic tylko zobaczmy jak długo to wytrzymie. Wężyk i tak zmienię ale nie muszę przynajmniej na już tego robić. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel-VW Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2009 Zuch na ile to wystarczyło? Czy wąż od skody będzie pasował nr ten sam 3B0145828G a gość w salonie skody nie był pewny, pytam bo do salonu VW mam 100km a do skody 20 Swoją rurę skleiłem łatą do klejenia dętek i owinołem izolacją i na razie działa ale jutro jadę zamówić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2009 Jeżeli numer jest taki sam to nie ma znaczenia czy to vw czy skoda , bo to jest to samo (w skodzie superb) .Tak że kupuj smiało ja też tak kupuje mają taniej niekiedy . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2009 Witam. Odgrzeje trochę temat. Syczy mi przy przyspieszaniu wiec pora sie zabrać za tą moją rurę w kształcie "S". Ktoś już ja regenerował i to ona upuszcza nieco ciśnienia z IC. Pytanko następujące. Nr katalogowy tej rury w Etce dla Passata AFN to SPAIN 8DO 145 828 H. AHU to SPAIN 8DO 145 828 G A dla AFN w Audi A4 SPAIN 8DO 145 828 L . Rysunek ten sam ale czy węże te są identyczne?? Szukam używki po szrotach i na allegro i wolał bym kupić za pierwszym razem to co trzeba. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japsystem Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2009 miałem niedawno podobny problem - na czas poszukiwań zalepiłem dziurę kawałkiem dętki i założyłem na to 2 obejmy metalowe... pociągnęło tak 2 miesiące aż znalazłem używkę za 100pln (salon 450pln). Jak pojawia się syczenie to długo możesz nie pociągnąć - zacznie ci nieźle z rury kopcić (przepływka daje dobre wartości ilości powietrza do kompa, a pompa / pompowtryski dostająza mało = chmura z rury wydechowej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #19 Napisano 29 Grudnia 2009 Konsekwencje znam ale pytam o tą rurę czy jest to według symboli to samo . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #20 Napisano 23 Stycznia 2010 czy ta rura dolna od turba nrkat.3B0145828G w kształce litery "s" pasuje z b5fl do b5? pomózcie bo musze kupic ---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 10:11 ---------- czy ktoś na powyższe pytanie moze udzielic mi informacji??? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach