Skocz do zawartości
Gość mistrz246

Pasek klinowy, wielorowkowany, passat b5, problem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mistrz246

Witam!

 

Posiadam Passata b5 1.9 tdi 110km. Pękł mi ostatnio pasek do wspomagania, alternatora. Zakupiłem nowy pasek, ale niestety nie mogę go założyć. Wyszukiwałem na allegro różne silniki i nigdzie nie bylo dokladnie pokazane jak jest ułożony pasek. Na jednym ze zdjęć był pokazany z góry silnik i mogę się domyślić mniej więcej jak to powinno być założone. Tylko ten pasek jak zakladam to troche brakuje i nie mogę go założyć, próbowałem wszystko i zaczynalem od kola alternatora i na koncu probowalem od pompy wodnej wsunąć, lecz nie dało rady.

Ma ktoś może radę jak to założyć? Miał ktoś może podobny problem?

 

Proszę o odpowiedź bo jest to dla mnie bardzo ważne.

 

Pozdrawiam.

 

 

ps. Niestety na forum nie ma nigdzie takiego tematu więc proszę nie pisać: spójrz niżej byly podobne tematy.

Edytowane przez mistrz246

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem nie ma możliwości regulacji naciągu paska na alternatorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez klucz bodajze 15 i sruba jest tuz zaraz z gory. wez sobie przedluzke i kolege by trzymal jak juz znajdziesz ta srubke to normalnie ja przekrec bedziesz czul opor i tylko tak zalozysz bo inaczej to ni edarady jak cos to pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przodem do samochodu poniżej alternatora nieco w lewo masz napinacz paska wielorowkowego, naciągnij w lewą stronę kluczem napinacz (śruba od czoła napinacza) i wówczas bez problemów założysz pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyszukiwałem na allegro różne silniki i nigdzie nie bylo dokladnie pokazane jak jest ułożony pasek.

Ta pierwsza z góry opcja na fotce.

2d7e4737e3b7ed11m.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest gdzies na forum skan z instrukcji serwisowej na którym widać 'jak pasek lata' na rolkach.

sam go używałem.

 

aha i polecam jako ostatni zakladać alternator;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Posiadam Passata b5 1.9 tdi 110km. Pękł mi ostatnio pasek do wspomagania, alternatora. Zakupiłem nowy pasek, ale niestety nie mogę go założyć. Wyszukiwałem na allegro różne silniki i nigdzie nie bylo dokladnie pokazane jak jest ułożony pasek. Na jednym ze zdjęć był pokazany z góry silnik i mogę się domyślić mniej więcej jak to powinno być założone. Tylko ten pasek jak zakladam to troche brakuje i nie mogę go założyć, próbowałem wszystko i zaczynalem od kola alternatora i na koncu probowalem od pompy wodnej wsunąć, lecz nie dało rady.

Ma ktoś może radę jak to założyć? Miał ktoś może podobny problem?

 

Proszę o odpowiedź bo jest to dla mnie bardzo ważne.

 

Pozdrawiam.

 

 

ps. Niestety na forum nie ma nigdzie takiego tematu więc proszę nie pisać: spójrz niżej byly podobne tematy.

Kiedy kupowałem pasek okazało się, że są różne długośći, sporo się naszarpałem gdy miałem o 2 cm za krótki i nie chciał wogule wejść, możliwe że masz ten krótszy i trzeba go wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ten pasek nadaje się do natychmiastowej wymiany?

Wymieniany był 2 lata temu i ma przejechane ok 30tys.

Od roku już ma takie postrzępienia w trzech miejscach. Wszystkie po tej samej stronie.

To na zdjęciu jest największe.

To jakaś wada, czy coś się z nim dzieje?

Ma jeszcze delikatne poprzeczne spękania od wewnętrznej strony.

Jest to pasek Contitech.

Razem z paskiem był też wymieniany napinacz i sprzęgło alternatora.

 

DSC00499.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym go wymienił zwlaszcza że koszt niewielki gates ok 55 zł a wymiana jakąś godzinke pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten pasek nadaje się do natychmiastowej wymiany?

 

Wymieniaj czym prędzej :fajny Tylko jeszcze postaraj sie znaleźć przyczynę tego, ze ci tak pasek zacięło, bo założysz nowy i o wiele szybciej może stać się coś podobnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni widziałem AFN'a jak pęknięty pasek wielorowkowy został wciągnięty prze pasek rozrządu co skończyło się jego urwaniem i wymianą głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek da się chyba zdjąć poprzez poluzowanie napinacza, ale muszę jeszcze zdjąć od klimy.

Czy potrzebuję jakichś specjalnych narzędzi (kluczy)?

Czy muszę chłodnicę zdejmować, wentylator itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy potrzebuję jakichś specjalnych narzędzi (kluczy)?

Czy muszę chłodnicę zdejmować' date=' wentylator itp.?[/quote'] musisz jedynie zanurkowac pod auto, poluzowac 2 sruby (imbus) napinacza od paska klimy (zeby zalozyc pozniej ten pasek ja odkrecilem srube po której napinacz się porusza, założyłem pasek i kluczem chyba 17 łapiesz za napinacz i naciagnasz pasek i wkrecasz srube, która wczesniej wykreciles) chlodnicy nie trzeba ruszac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje też aby obserwować pracę samego napinacza - szczególnie czy rolka jest w tej samej płaszczyźnie co reszta. Z wyglądu uszkodzonego paska to jak by na nim pojawił się luz i zaczęło ścinać krawędź. Jeżeli napinacz będzie ok. to czy od jego wymiany było coś robione przy silniku? może jakiś niekompetentny mechanik albo coś tam wpadło i uszkodziło pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musisz jedynie zanurkowac pod auto, poluzowac 2 sruby (imbus) napinacza od paska klimy (zeby zalozyc pozniej ten pasek ja odkrecilem srube po której napinacz się porusza, założyłem pasek i kluczem chyba 17 łapiesz za napinacz i naciagnasz pasek i wkrecasz srube, która wczesniej wykreciles) chlodnicy nie trzeba ruszac.

napinacz w AFN - kluczyk 15 ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie napinacza, bylem ostatnio u mechanika zasugerowal jego wymiane gdyz piszczy kiedy skrecam kolami na postoju.

 

I teraz pytanie jakiej firmy polecacie kupic taki napinacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może jakiś niekompetentny mechanik albo coś tam wpadło i uszkodziło pasek.

Wygląda na to, że coś musiało wpaść, ale co to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. podłączę się do tematu. mógłby mi ktoś powiedzieć jak ciężko ma wchodzić rolka na napinacz? u mnie chyba jest coś nie tak bo rolka wchodzi bez użycia siły przez co po założeniu paska rolka się przekrzywia i nie ma osiowości. dobrze mi się wydaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności