Jacek Z Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2009 Witam i prosze o pomoc.Mam problem rano na zilnym silniku,pracuje nierowno i jakby o wiele glosniej,po wylaczeniu ssania i wejsciu na 900 obr. wszystko wraca do normy.Elektryk sprawdzal sonde lambda,i jest dobra,swiece i przewody wmienione na nowe.Moze mial juz ktos podobny przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22 Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2009 Ja mialem podobne obiawy na zimnym chodzil nierówno a jak silnik sie zagrzl to wszystko bylo oki.ja zmienilem wezyki od tzw.odmy bo byly dziorawe i problem znikl.powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2009 to sa te cieniutkie o przekroju 6 mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22 Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2009 raczej tak powinienes je miec przy kolektorze wydechowym.sa to 3 wezyki jeden z nich jest podloczony do obudowy filtra powietrza.sa one wpiete w trojnik.2 z nich sa roznej dlugosci a trzeci jest w ksztalcie kolanka taki kruciotki.postaram sie jutro zrobic fotke i wrzuce ja tu to sobie zobaczysz jak to eyglada.one sa na wierchu takrze powinienes ja widziec jak tylko otworzyzs maske. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2009 Niestety wymiana wezykow nic nie pomogla.Odma wydaje sie byc w porzadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22 Zgłoś #6 Napisano 9 Lipca 2009 To nie wiem co to moze byc.mi to pomoglo.powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #7 Napisano 9 Lipca 2009 To może moje małe pytanie. Czy u was na ''ssaniu" też śmierdzi z rury wydechowej jak szpachla do napraw karoserii? Auto pracuje cały czas dobrze, spalanie w normie, wszystko wymieniane jak należy tylko ten zapach (na rozgrzanym ok). Mam jeden błąd - zbyt bogata mieszanka biegu jałowego (kodu nie pamiętam). Przepustnice czyściłem i dalej to samo. Tylko bez podtekstów proszę z tą szpachlą bo autko nie bite:).Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2009 (edytowane) raczej tak powinienes je miec przy kolektorze wydechowym.sa to 3 wezyki j Bogdan , nie mam pojęcia o jakich wężykach piszesz. Nie ma wężyków po stronie kolektora wydechowego (za wysoka temperatura :637: ), są po stronie kolektora ssącego. Żaden z nich nie idzie do obudowy filtra. Wnioskuje za masz aktualny opis silnika i nie mam pojęcia dlaczego sugerujesz się nim skoro mowa tu o 1.8 który jest zupełnie inna bajką.... Witam i prosze o pomoc.Mam problem rano na zilnym silniku,pracuje nierowno i jakby o wiele glosniej,po wylaczeniu ssania i wejsciu na 900 obr. wszystko wraca do normy.Elektryk sprawdzal sonde lambda,i jest dobra,swiece i przewody wmienione na nowe.Moze mial juz ktos podobny przypadek? Jacku , po pierwsze sonda nie pracuje na biegu jałowym , po drugie musi osiągnąć odpowiednia temperaturę żeby zaczęła pracować. po trzecie , co do węży sprawdź dokładnie wąż idący od przepustnicy do trójnika (wąż o średnicy około 1.5 cm ) przed samym trójnikiem jest zakręcony 90 stopni i tam często się sypie. Po czwarte , przeczyść przepustnice ale nie tylko otwór dolotowy. Wyczyść tez elektronikę dokładnie chodzi o potencjometr który ustala bieg jałowy. Do jego czyszczenia uszyj preparatów przeznaczonych do czyszczenia potencjometrów. Przepustnica sama się adoptuje ale jak byś miał dalej te problemy to podepnij się pod kompa i sprawdź kanał 98 . Przepustnice czyściłem i dalej to samo. Paweł zastosuj się do punktu czwartego , powinno pomóc Co do zapachu to pierwszy raz się z tym spotkałem , zrób czynności z punktu 4 i napisz co osiągnąłeś . Panowie , pakuje wam fote z tym potencjometrem , bo może nie wiecie oco chodzi Edytowane 9 Lipca 2009 przez klema6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2009 Mam jeden błąd - zbyt bogata mieszanka biegu jałowego Paweł , kłania się potencjometr jeśli nie pomoże czyszczenia to nie chce Cie martwic ale będziesz miał wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2009 Z punktu 4? jeśli o wężyki chodzi to wszystkie nowe, bo stare popękane były. A z tym potencjometrem to też do końca nie byłbym pewien, bo wszystko wygląda normalnie. Pali od strzała, obroty równiutkie (poza wahaniami przy załączającej się klimie), kopa ma jak na automat przystało, spalanie normalne, czyli żadnych problemów czysto technicznych poza tym błędem. Ten zapach to może właśnie od bogatej mieszanki? Wyczyszczę przepustnice jeszcze raz i zobaczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2009 Paweł , co do Twojej wypowiedzi to ciesze się ze dobrze Ci śmiga Adr Co prawda potwierdza się teoria ze niby dobrze działa ale jednak coś Napisałeś ze masz błąd zbyt bogata mieszanka biegu jałowego Ten potencjometr właśnie odpowiada za ustalanie mieszanki na biegu jałowym. Nie wymyślał bym Ci głupot gdym nie miał ku temu powodów Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2009 A nie narzekam dzięki. 204000 strzeliło a on dalej jeździ he he. Czy można tego dziada (potencjometr) jakoś wyczyścić? Teraz mam wyjazd do pl i jak pomyśle, że znowu mam wyciągać przepustnice to trochę nie bardzo się czuje. Jak wrócę to wyczyszcze jeszcze raz. Może i nowy potencjometr się kłania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2009 potencjometr wyczyść za pomocą preparatu do czyszczenia potencjometrów , polecam ten środek firmy Loctite® Wydaje mi się że bez problemu go dostaniesz na wyspie W Polsce jest wiele rożnych preparatów ,mogę polecić CLEANSER PR ---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:26 ---------- Może i nowy potencjometr się kłania Musze Cie zmartwić tego się nie wymienia , musisz kupić cala przepustnice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22 Zgłoś #14 Napisano 10 Lipca 2009 tak to jest kolektor ssacy.Sorki za moj blad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2009 Jak odkrece ten dekielek przy przepustnicy zeby sie dobrac do tego potencjometru to nic sie nie wysypie ze srodka,musze szczegolnie na cos uwazac?.A ten potencjometr to tylko zapsikac tym preparatem,czy moze czyms jeszcze wytrzec.Mam jeszcze jedno pytanie ,czym wyczyscic sama przepustnice,jaki srodek najlepszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #16 Napisano 11 Lipca 2009 dzisiaj przeczyscilem przepustnice byla zasyfiona i potencjometr tez,ale nie widze roznicy,gdzie szukac dalej? ---------- Post added at 20:07 ---------- Previous post was at 19:53 ---------- Mam jeszcze na mysli przeplywomierz,jest chyba od nowosci,Hitachi,bo ma przerwy w gazie,do 100 jeszcze jakos ciagnie,a puzniej zaczyna huczec.Zalozylem nowy tlumik,katalizator,bo jak sie okazalo stary to byla tylko atrapa,ktos go wyciol.Niedawno go kupilem i nie moge dojsc z nim konca.Wczesniej jezdzilem tico,myslalem ze pasek to bedzie odrzutowiec w stosunku do niego,a tu bryndza,co dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #17 Napisano 11 Lipca 2009 Jacku , co do przepławki to najlepiej podepnij go pod kompa . Jest jednak prosty sposób na sprawdzenie czy działa , odepnij z niej wtyczkę na włączonym silniku. Jeśli zauważysz różnice w pary silnika to znaczy ze działa pytanie teraz jak ? Tu się kłania vag i robienia logów , prosta sprawa Jak to zrobić masz opisane w dziale Vag. Po zrobieniu logów wrzuć je na forum może coś wymyślimy.... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #18 Napisano 11 Lipca 2009 (edytowane) podpinalem go juz kiedys,nie pokazal przeplywki,a po wypieciu wtyki nie ma zadnej reakcji.CZy to mozliwe zeby wyciagnol tylko 120 km i to w wielkich bolach,nie wiem juz czy ryzykowac zakup tej przeplywki czy moze jeszcze cos innego mu dolega.Syn mnie mija ticiem:).Podpinalem go dwa razy pokazal tylko blad,czujnik podgrzewanego powietrza,po za tym nie pokazuje zadnych bledow ---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:32 ---------- Tomek a Twoj jak sie sprawuje? Edytowane 11 Lipca 2009 przez Jacek Z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #19 Napisano 11 Lipca 2009 Jacku , skoro nie ma żadnej różnicy w działaniu to obstawiam ze jest uszkodzona:/ Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem ze komputer nie pokazywał błędu a przepływka była padnięta. To może być przyczyna zamulenia silnika , a nawet powinna nią być. Moja propozycja jest taka , zanim kupisz przepływke spróbuj ja podmienić z innego passka . Jeśli nie masz nikogo znajomego z passatem spróbuj dogadać się ze sprzedawca żeby Ci pozwolił sprawdzić jak silnik się zachowuje . Co do mojego silnika to już teraz jestem zadowolony i to nawet bardzo Miałem z nim mała przeprawę trwającą 3 miesiące , ale udało się Generalnie wymieniłem prawie wszystkie podzespoły silnika i czujniki na nowe. Ale nie żałuje tego , teraz ADR śmiga jak szalony i o dziwo mało pali Ja jestem w bardziej komfortowej sytuacji ponieważ mieszkam na wyspie na której co prawda jest jeden szrot ale jaki Generalnie 60% samochodów jeżdżących w Polsce w wieku od 7 do 10 lat są w gorszym stanie niż te na szrocie. Co prawda z passatem nie jest to prosta sprawa bo jeszcze ich nie ma dużo na szrocie ale się pojawiają Osobiście mam 2 passaty , szwagier tez ma,no i dwóch kuzynów. Wiec mam co robić ---------- Post added at 21:01 ---------- Previous post was at 20:53 ---------- Podpinalem go dwa razy pokazal tylko blad,czujnik podgrzewanego powietrza,po za tym nie pokazuje zadnych bledow Generalnie wskazuje na to ze coś jest nie tak , oprócz przepływomierza jest jeszcze czujnik w kolektorze ssącym. Naj łatwiej dostać się do niego przez ściągniecie alternatora. Możesz też wyciągnąć cały kolektor i go wyczyścić wraz z przepustnicą ale to jest naprawdę dużo roboty Jak lubisz się bawić to możesz to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #20 Napisano 21 Sierpnia 2009 Nadal sie mecze z tym samochodem,nie .wiem juz co robic,przeplywke zmienilem zadnej poprawy tylko 400 zl w bloto.Tragedia przy wyprzedzaniu,jadac 120 chcac wyprzedzac redukuje do 4 a tu tylko huk auto nie przyspiesza.Zreszta 120 to wszystko co mozna z niego wydusic.Czytalem tu jeszcze na forum ze moze to byc jeszcze hydrauliczny napinacz lancuszka,sterujacy fazami rozrzadu,ale jak sie rozgladalem to droga zabawa zwazajac na to ze nie mam pewnosci,.Rozrzad sprawdzony nie przestawiony,mechanik mowil ze ten napinacz tez wydaje sie byc w porzadku.Jeszcze jedno chodzi mi po glowie ze moze to byc jakis blad zwiazany z gazem,ale auto jest slabe zarowna na gazie jak i na benzynie.Aha pokazuje na vagu 1 blad,slabe napiecie grzalki obwod nr.1,ale elektryk sprawdzajac na kompie twierdzi ze pracuje dobrze nawet podczas jazdy bylo ok.Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach