Skocz do zawartości
6-tec

Moduł komfortu, zablokowana klapa bagażnika kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym w postach ciężko mi było doszukać się tego co mnie interesuje.

Mam parę pytań:

1. Jak dobrać się do modułu komfortu (zdjęcia) gdzie jest co należy zrobić żeby go znaleźć? i co odkręcić żeby sprawdzić czy nie jest zalany.

2. Klapa bagażnika w kombi nie reaguje na NIC!!! czy na pilota czy na otwieranie ze środka ( z tego co pamiętam to ze środka nie działał w ogóle)

3. W jakiej pozycji ma być zamek klapy bagażnika żeby działał z pilota? pionowo czy poziomo?

 

Proszę o pomoc bo wszystko było OK do dzisiaj jak oddałem samochód do czyszczenia kompleksowego (pranie tapicerki między innymi).

Klapa otwierała się z pilota do tego czasu bez problemu po odebraniu samochodu niestety już nie :( (ze środka przed myciem otwieranie klapy nie działało)

Alarm zakładałem dodatkowo do samochodu (dodatkowy pilot) w kluczyku "scyzoryk" znajdują się 3 przyciski zamykanie, otwieranie klapy i zamykanie.

Po naciskaniu objawy są tzn zapalają się kierunki ale w zamku tylnym nic się nie dzieje, jak ciągnę za klamkę to czuć wyraźnie że się wciska ale nic poza tym klapa zamknięta.

Klapę otwieram tylko za pomocą kluczyka po otwarciu lampka się świeci i na komputerze na desce sygnalizuje że jest otwarta.

 

Proszę o pomoc. Jest nowym użytkownikiem marki VW i czy będę w stanie sobie sam poradzić z tym problemem w garażu? czy musze pojechać do elektryka żebym czegoś nie popsuł.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to powinien być pionowo.Sprawdź,czy są podłączone przewody w klapie pod tapicerką-osłoną przy zamku (mogły zaśniedzieć konektory).Może być uwalony dodatkowy sygnał w alarmie do klapy.

Edytowane przez darekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem tapicerkę na klapie bagażnika trochę to trwało ale dałem radę.

Jak ściągnąłem ją to wszystko wygląda jakby było nowe prosto z fabryki tylko jedna biała część do której jest podłączona linka od języka jest lekko czarnawa (nalot czarny na białej części) może coś w nim walnęło i nie chce otworzyć zamka? :583:

Czy ktoś już to wyjmował albo naprawiał czy może to być przyczyna nie otwierania się klapy?

 

Proszę o pomoc i wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między dywanem ,a podłogą jest wolna przestrzeń głębokości ok. 5-6 cm w której znajduje się moduł (taka plastikowa puszka). Musisz zdjąć próg i podnieść wykładzinę do góry. Włóż rękę to wyczujesz moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozebrałem tapicerkę na klapie bagażnika trochę to trwało ale dałem radę.

Jak ściągnąłem ją to wszystko wygląda jakby było nowe prosto z fabryki tylko jedna biała część do której jest podłączona linka od języka jest lekko czarnawa (nalot czarny na białej części) może coś w nim walnęło i nie chce otworzyć zamka?

Czy ktoś już to wyjmował albo naprawiał czy może to być przyczyna nie otwierania się klapy?

 

Proszę o pomoc i wskazówki.

 

Tu masz zdjęcie jak rozebrać, a linka poprostu się uciągneła, albo wyrobiła delikatnie w tym białym zaczepeie o który pytałeś - jest tam regulacja linki - naciągnąć przy zamknietej klapie na sztywno byle nie za mocno ;)

 

Aha, zakładam, że siłownik pracuje - jak nie trzeba szukać usterki elektrycznej w połączeniu bądz w module comfortu...

pozdr.

 

1764548749b763355f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza że linka się uciągnęła jak mam ją naciągnąć??? mam wejść do bagażnika zamknąć go i naciągnąć??? bo nie wiem dokładnie. Nie mam pojęcia jaką częścią mam naciągnąć linkę???

 

I co to jest siłownik??? jak mam dowiedzieć się czy pracuje? czy go w jakiś sposób słychać?? może to białe coś to siłownik?

 

Gdzie jest ten siłownik? i jak ma pracować??? tzn jak ma go słychać?

 

DSC02476.JPG

DSC02476.JPG

 

Czy to białe ma być czarne??? Co mam wyregulować?

DSC02476.JPG

DSC02477.JPG

DSC02478.JPG

DSC02479.JPG

Edytowane przez 6-tec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To białe coś na pierwszym zdjęciu to jest ten siłownik. On działa w następujący sposób. Przy otwartym zamku centralnym jak wciśniesz klamkę w klapie bagażnika to ten bolec wystający z siłownika szybko i mocno chowa się do środka tego siłownika naciągając linkę która otwiera klapę i po około 2 sekundach ponownie się wysuwa luzując linkę żeby potem klapa mogła się zamknąć. Jeśli ten siłownik nie reaguje przy wciśnięciu klamki to sprawdź czy nie jest zatarty ( ręcznie spróbuj wsunąć i wysunąć ten bolec do środka siłownika) jeśli się nie uda to znaczy że musisz kupić nowy siłownik ( na allegro używany około 50zł )

http://moto.allegro.pl/item679514379_vw_passat_b5_96_00r_kombi_silownik_zamka_klapy.html

 

http://moto.allegro.pl/item673709311_vw_passat_b5_skoda_silownik_zamka_tylnej_klapy.html

 

Tylko nie kupuj od sedana bo on wygląda tak samo i będzie kształtem pasował ale działa zupełnie inaczej niż w kombi.

 

A jeśli siłownik nie będzie zatarty i będziesz mógł go ręcznie ruszać to sprawdź czy w kostce która wchodzi w ten siłownik jest napięcie ( WAŻNE napięcie będzie tylko w momencie wciśnięcia klamki ). Ja przerabiałem ten problem niedawno to wiem coś na ten temat. Jak będziesz miał jakieś pytania to możesz do mnie zadzwonić 607240576 i wszystko ci wyjaśnię. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku jakby nie chciał ten bolec wejść do środka to czy jest możliwość samemu go naprawić może rozebrać przesmarować czy coś w tym stylu?

Czy koniecznie trzeba kupić nowy siłownik?

 

Sprawdzenie napięcia to wystarczy odłączyć od siłownika zasilanie i sprawdzić woltomierzem na jakie napięcie (zakres) we wtyczce zasilającej brązowy i niebieski kabelek dochodzący do siłownika?

 

Na moim pierwszym zdjęciu to widać.

 

Może wystarczy spryskać go np: WD-40? Jak będzie trzeba wymontować ten siłownik to jak to zrobić? Wystarczy odkręcić tylko śruby 2 czy trzeba coś jeszcze zrobić, bo zauważyłem że ta blacha do której przykręcony jest siłownik jest jakoś połączony z zamkiem?

Może ktoś go wymontowywał to mi pomoże.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez 6-tec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To białe coś na pierwszym zdjęciu to jest ten siłownik. On działa w następujący sposób. Przy otwartym zamku centralnym jak wciśniesz klamkę w klapie bagażnika to ten bolec wystający z siłownika szybko i mocno chowa się do środka tego siłownika naciągając linkę która otwiera klapę i po około 2 sekundach ponownie się wysuwa luzując linkę żeby potem klapa mogła się zamknąć....

 

A w jaki sposób centralny zamek blokuje ten siłownik? U mnie po zamknięciu centralnym zamkiem nadal można otworzyć klapę klameczka (siłownik działa poprawnie tak jak napisałeś).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danekwro
A w jaki sposób centralny zamek blokuje ten siłownik? U mnie po zamknięciu centralnym zamkiem nadal można otworzyć klapę klameczka (siłownik działa poprawnie tak jak napisałeś).

Ja mam en sam problem. Zablokował mi się tylnia klapa i nie mogłem jej otworzyć. Udało mi się od środka odgiąć tapicerkę i ręcznie otworzyć klapę. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że siłownik był zatarty i nie ruszał się. Po smarowaniu WD40 sytuacja się na tyle poprawiła, że z zamka siłownik pracuje ale z centrala (w klapie) nie. Czy znalazłeś jakieś rozwiązanie? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby zdemontować siłownik trzeba odkręcić tą blachę do której jest przykręcony siłownik i odkręcić potem tylko te 2 śrubki w siłowniku. Przy wkładaniu musisz odczepić od tej blachy tą plastikową część i założyć ją pierwszą a potem na ten plastik założyć tą blachę z przykręconym już nowym siłownikiem.

U mnie siłownik nie pracuje jak zamek centralny jest zamknięty i tak chyba powinno być prawidłowo bo co to za centralny gdzie pomimo zamknięcia klapa się otwiera??

Ten siłownik działa na zasadzie silnika krokowego i wydaje mi się że przesmarowanie go WD-40 nic nie pomoże. Jak się zatrze to trzeba wymienić na nowy.

Zastanawia mnie dlaczego piszecie że przy zablokowanym siłowniku musicie wchodzić do bagażnika i od środka demontować tapicerkę klapy jak przecież możecie klapę otworzyć kluczem.

Jeśli siłownik zatrze się w pozycji wysuniętej to klapa ciągle będzie zamknięta ale kluczem można ją otworzyć.

Jak zatrze się w pozycji wsuniętej to klapa będzie cały czas otwarta i żeby ją zamknąć trzeba zwolnić linkę która jest podłączona do siłownika.

 

---------- Post added at 09:56 ---------- Previous post was at 09:51 ----------

 

barad u ciebie chyba w klapie nie działa centralny bo normalnie po zamknięciu centralnego i wciśnięciu klamki klapy bagażnika siłownik nie będzie działał a co za tym idzie klapa się nie otworzy. Może to problem mechaniczny a może trzeba przeprogramować moduł komfortu bo tam możesz sobie włączać i wyłączać pewne opcje komfortu ale tego nie jestem pewien i musisz popytać innych. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

barad u ciebie chyba w klapie nie działa centralny bo normalnie po zamknięciu centralnego i wciśnięciu klamki klapy bagażnika siłownik nie będzie działał a co za tym idzie klapa się nie otworzy. Może to problem mechaniczny a może trzeba przeprogramować moduł komfortu bo tam możesz sobie włączać i wyłączać pewne opcje komfortu ale tego nie jestem pewien i musisz popytać innych. Pozdrawiam

 

i co ciekawe zamkiem w klapie mogę zamknąć i otworzyć wszystkie pozostałe drzwi czyli że tak powiem sterowanie z klapy centralnym zamkiem działa tylko tej klapy mi nie "rygluje"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja już ci nie pomogę bo nie mam pojęcia dlaczego tak jest :637::638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie powinno być tak, że klapa nie powinna otwierac drzwi?? Masz opcje w pilocie otwierania samej klapy bagażnika??

 

Mi jak sie blokowała klapa to pod klamka pod osłona gumową wyskakiwał mi taki cypel który wciska mikroprzełacznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie powinno być tak, że klapa nie powinna otwierac drzwi?? Masz opcje w pilocie otwierania samej klapy bagażnika??

 

Mi jak sie blokowała klapa to pod klamka pod osłona gumową wyskakiwał mi taki cypel który wciska mikroprzełacznik.

 

powinno być tak jak wskazuje logika, ze jak zamkniesz przekręcając kluczyk co powoduje ze centralny zamek rygluje wszystkie drzwi to nie możesz klameczka klapy otworzyć

a niestety tak jest ze się klapa nie rygluje

 

nie mam pilota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałes mnie, u mnie jak otworze kluczykiem klape to otwiera tylko i wyłącznie klape, to samo przycisk z polita. Wkładka drzwi i przycisk otwierania drzwi odryglowuje klape i reszte i tak na moje powinno być.

 

jesli Ci nie rygluje klapy zamek centralny to jak pisali wyżej, nie ma innej opcji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam jeszcze jedno pytanie właśnie dzisiaj wymontowałem siłownik no i niestety po rozłożeniu go i podłączeniu samego silniczka to elektryki samochodu nie działa ten silniczek.

Okazało się że po rozłożeniu kółeczko zębate ma zerwane 3 ząbki - plastykowe. Ale domyślam się że chyba jakoś wszystko się zatarło gdyż po wymontowaniu siłownika nie byłem wstanie go wcisnąć z bardzo dużą siłą. Prawdopodobnie się zapiekł i spalił silniczek od siłownika.

 

I w związku z tym, że muszę kupić siłownik mam pytanie czy jak kupię jakiś siłownik i podłączę go do instalacji to w jaki sposób powinien się zachować tzn. powinien się schować, wysunąć czy coś w tym stylu???

 

Jak kupię siłownik to jak on powinien się zachować?

 

P.S.

WD-40 na 100% nie zadziałał w moim przypadku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz nowy siłownik ( powinien boć w pozycji wysuniętej )to podłącz go do tych przewodów i jak wciśniesz klamkę klapy (przy otwartym zamku centralnym ) to on gwałtownie się schowa i po około 2 sekundach wysunie się ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do wątku...

 

Czy po naciśnięciu pilota (otwarcie klapy), klapa powinna "odskoczyć"

tak jak po wciśnięciu "klamki", czy tylko zostać rozblokowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozblokowuje tylko jak z pilota wciskam ;) Nie używam tego bo mi wyje potem alarm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności