Skocz do zawartości
Gość Ekspedyt1

Passat B4, problem z mono-wtryskiem...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ekspedyt1

Jestem włascicielem Passata 1.8 1994r, od jakiegoś czasu pojawiają się różne problemy ,zreguły niezbyt uciążliwe , ale tym razem... . Jakiś czas temu auto zaczęło mi gasnąć na niskich obrotach ,na wysokich żadnych problemów, na niskich niesytety tak , kłopotliwe dojazdy do świateł sygnalizacyjnych.., niestety gasło,jednak zreguły zaraz dało się odpalić.Dzisiaj zgasło i już nie dało się odpalić , oczywiście byłem u mechaników ,wymienili silniczek krokowy , nic to nie dało, jakieś regulacje, również bez efektu.Tym razem pojechałem (właściwie zostałem docholowany) do innego warsztatu , panowie sprawdzili pomkę paliwową - jest sprawna, odkręcili osłone wtryskiwacza , podali troszkę benzyny ,samochód odpalił.Teraz nie wiedomo czy uszkodzony jest sam wtryskiwacz (nie podaje paliwa) , czy tez jest inna przyczyna ,n.p.brak zasilania. Bardzo proszę o poradę co robić , jak sprawdzić wtryskiwacz, co ponadto sprawdzać , jak sprawdzić zasilania , tam dochodzą jakieś przewody, czy można dokonać jakiś pomiarów elektrycznych.Może na podstawie pomiarów można wyciągnąć jakieś wnioski , proszę o poradę i przepraszam , jeśli moje pytania są naiwne, sam chcę się dowiedzieć co nieco . Trudno ale straciłem nieco zaufania do panów fachowców po ostatnich doświadczeniach.Cieszę się ,że trafiłem na to forum, wnim moja nadzieja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz samochód pod VAG'a, wyświetli błędy i będzie wiadomo o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co opisujesz moze byc przepływomierz winny wezyki od podcisnienia od dolotu paliwa filtr paliwa popwietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku ABS nie ma przepływomierza, ja bym stawiał na silnik krokowy (może trzeba go przeczycić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Sprawdz ewentualnie wymien jak są stare przewody wysokiego napięcia ,kopułka ,palec ,świeczki .Jak masz gaz to zobacz jak autko chodzi na gazie czy objawy będą takie same .Jak spalanie mozliwe ze sonda pada ,przyczyn moze być wiele ,lewe powietrze na mono wtrysku ,wężyki podciśnienia .Najlepiej podłącz autko pod vaga on Ci prawde powie co i jak:).Zycze powodzonka.Pozdro dla vwmaniaków;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić opór cewki wtryskiwacza - dane są w książkach o passacie (i golfie chyba też) takę w tej po rosyjsku

Sorry, ale nie mam w tej chwili "'pod ręka".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ekspedyt1

Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi , do niektórych się zastosuję.Ponadto chcę odpowiedzieć na informacje kolegów ,otóż kable wysokiego napięcia,kopułka ,rozdzielacz, są nowe, świece również , wymieniony czujnik Halla, silniczek krokowy przeczyszczony (działa). Wszystkie zabiegi miały mi pomóc w problemie z gaśnięciem silnika, resztę znacie... .No cóż jutro od rana biorę się do pracy, o efektach poinformuję.., pozrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze masz peknieta uszczelke pod wtryskiwaczem gumowa??? i lapie lewe powietrze. to czest usterka w tych silnikach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać przyczyn złej pracy silnika może być wiele, więc skup się na tym VAGu. W przeciwnym przypadku, mozesz zainwestować w wiele części.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik położenia wału korbowego sprawdź.

W ABSie nie ma czujnika położenia wału, a i VAG nie wszystko powie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ekspedyt1

No cóż, jestem na jutro umówiony na VAGa , no i od razu na usunięcie awarii, oczywiście o efektach napiszę.Wydaje mi się ,że wreszcie trafiłem na kompetentnego człowieka. Jeszcze jedno ,oporność cewki wtryskiwacza zmierzyłem , wskazało mi około 1,9-2,0 Omów, niestety nie znam prawidłowej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej, no nie piszcie niestworzonych rzeczy - przeciez jasne jest, że motor nie dostaje paliwa - Kolega Ekspedyt1 napisał to powyżej. Powinien więc się na tym skoncentrować, a nie sprawdzać cisnienie w oponach.

Podstawowa sprawa to VAG - jeśli masz dostęp, a z oględzin organoleptycznych - sprawdzenie pompki paliwa, filtra, przewodów, wtrysku itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał, że pompka była sprawdzana (nie wiem czy sprawdzenie było miarodajne, ale było). Że nie dostaje paliwa to jest jasne, a więc uszkodzenie wtryskiwacza - np uszkodzenie jego cewki może być jednym z mozliwych uszkodzeń

 

Opór cewki wtryskiwacza wg książki - 1,2-1,6 ohma, a więc wynika, że OK (nie bądźmy drobiazgowi)

Poluzuj przewód paliwowy zasilający (na module wtryskiwacz) włącz zapłon i zobacz czy wycieka paliwo (test trochę prymitywny ale skuteczny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zapożyczenie tekstu, ale autor w czytelny sposób opisuje jak sprawdzić krokowca, potencjometr przepustnicy i wyregulować monowtrysk.

 

1.Odłącz akumulator, przeczyść wszystkie wtyczki przy mono-wtrysku i główne złącze przy silniku (najlepiej jakiś kontakt do styków), ja sprawdził bym jeszcze ustawienie rozrządu.

 

2.Ściągamy wtyczkę z silniczka krokowego, potrzebujemy zasilanie 4,5-6V aby cofnąć silniczek krokowy (żeby nie naciskał na ramię przepustnicy) w przypadku silniczka z 4 stykami 1,2 a w przypadku silniczka z 6 stykami 1,6 odpowiadają za wysuwanie i wsuwanie, polaryzację już sam opracujesz (ma się wsunąć trzpień do silniczka).

 

3.Jak cię to uda będziesz potrzebował szczelinomierza 0,5mm. Tą śrubką którą kręciłeś przy przepustnicy opiera się o trzpień silniczka krokowego, powinieneś teraz ustawić szczelinę 0,5mm między schowanym silniczkiem krokowym a tą śrubką regulacyjną od przepustnicy.

 

4.Podłącz akumulator i masz już zrobiony reset przy okazji. Wtyczkę od krokowego narazie nie podłączaj żeby znowu się nie wysunął. Teraz potrzebujesz miernik i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta , przekręcasz kluczyk w stacyjce żeby kontrolki sie zapaliły , napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jeśli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj.

 

5.Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw, otwieraj stopniowo przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza, napięcie musi płynnie rosnąc cały czas, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V,

 

6.teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłącz woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V,

 

7.warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS, odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno być napięcie około 5V, pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go porostu, są tylko piny 1,2,4,5.

 

8.Przy tak nastawionym mono-wtrysku, adoptujesz przepustnice kompem lub uruchamiasz silnik i czekasz aż osiągnie 90 st i włączy się wentylator, linka gazu musi być luźna nie wolno dotykać gazu i nie powinny być włączone żadne odbiorniki prądu.

 

9.Jeżeli przy chowaniu trzpienia korkowca napotkasz na problemy tzn. spróbuj tak podłączyć zasilanie aby trzpień się wysuwał i obserwuj czy ma siłę popchnąć (uchylić) przepustnice. Jak już się z tym uporasz to ustaw obowiązkowo zapłon na 6-8st na lampie stroboskopowej, jak masz gaz to 10st można ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli przy chowaniu trzpienia korkowca napotkasz na problemy tzn. spróbuj tak podłączyć zasilanie aby trzpień się wysuwał i obserwuj czy ma siłę popchnąć (uchylić) przepustnice.
napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jeśli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj.

1. jeśli nie ma siły popchnąć przepustnicy, to jest uszkodzony?

2. czy to są standardowe śrubki torx, bo mi mój klucz torx nie podchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ekspedyt1

Witam, troszkę to trwało , ale już się wiele wyjaśniło ,Passat odpalił , ale to nie koniec problemów.Jakie stwierdzono usterki?. Otóż była uszkodzona membrama wtryskiwacza ,ponadto była przerwa na jednym z przewodów dochodzących do zespołu monowtrysku. Jak już nadmieniłem ,to nie koniec problemów , otóż pan mechanik stwierdził uszkodzenie komputera paliwowego,objawia się to tym, że po przekęceniu kluczyka wtryskiwacz podaje maksymalna dawkę paliwa. Komputera o tym numerze nigdzie nie znalazłem , znalazłem natomiast elektronika który podjął się naprawy,jednak zawalony jest lic znymi obowiązkami i musze wykazać się cierpliwością. Serdecznie dziękuje wszystkim kolegą za zainteresowanie , line porady i pomoc i jesli macie Panowie jeszcze jakies pomysły to bardzo proszę... .Serdecznie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komputera o tym numerze nigdzie nie znalazłem

Eeee tam - np. http://moto.allegro.pl/item686106886_komputer_silnika_vw_golf_iii_gt.html i cena OK ...

 

drugi -http://moto.allegro.pl/item672929282_komputer_vw_golf_iii_vento_1_8_8a0907311h.html

 

trzeci - http://moto.allegro.pl/item678769332_komputer_sterownik_vw_golf_3_bosch_0261203184_185.html

 

Lub od Tego gościa - http://moto.allegro.pl/item682225603_vw_golf_3_1_4_1_6_1_8_komputer_sterownik.html - wiem że napewno od ABSa bo kupiłem od niego silnik (All OK - przebieg 140kkm z 1994r) :D

Masz do niego ze 100km - kilkanaście km za Wieluniem kier. na Sieradz :D

 

A Ty jaki masz numer ECU?

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ekspedyt1

Nieszczęścia chodzą parami , rozwaliła się nam nasza sieć internetowa, nie mogłem wczęśniej zajżeć na forum. Dziękuję koledze AMAND za podpowiedź , będę się kontaktowł ze sprzedającymi.Mój komputer ma symbol 261 203 188/189 i katalogowy 8 A0 907 311 L, bo był przetestowany komputerowo i powiedziano mi ,że usterek nie ma , ponadto został od początku wgrany program. Mechanik stwierdził ,że musi byc uszkodzona koncówka mocy.Sprawdził ten problem elektronik , wykluczył taka usterkę , sugerował ,że ewentualnie może być uszkodzony jakiś procesor zarządzający,on nie miał możliwości by taką usterke sprawdzić.Tymczasem po włączeniu zapłonu wtryskiwacz leje paliwo,zamiast je rozpylać .Zapisałem te oferty , troszkę inne numery tych ECU , zaraz jadę do mechanika na konsultacje....Dziękuje i pozdrawiam.

Edytowane przez Ekspedyt1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę polookałem po necie i faktycznie do silnika ABS było kilka "numerów" ECU.

Przypuszczam, że różnią się głównie softem (mapa wtrysków, charakterystyką zapłonu, itp), ale na chłopski rozum do silnika ABS powinien pasować każdy z nich bo konstrukcyjnie/mechanicznie silnik był jeden, a przy tym silniku nie ma nic mądrzejszego od ECU co mogłoby mieć wpływ na jego pracę.

Także moim zdaniem (niekoniecznie poprawnym) kup pierwszy lepszy, a chyba najlepszy byłby z ostatnich modeli (najlepiej dopracowany soft), może być z Golfa czy innego wehikułu mającego fabrycznie silnik ABS :D.

I żeby nie był od wersji z automatyczną skrzynią biegów (jeżeli Ty masz manualną).

 

Dziwne że w katalogo on-line BOSCHa nie wyszukuje prawie żadnego (pojawia sie jakiś od silnika RP)

TU masz parę danych na ww temat.

Gdybyś szukał - nie daj sobie "wcisnąć" od silnika AAM - silnik będzie chodził, ale nie osiągnie swoich parametrów

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności