Gość andrew_1002 Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Witam. Jestem na forum nowy. Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem interesującego mnie tematu. Jeśli jednak na forum jest odpowiedz na moje pytanie to proszę o namiary na topic. Przechodząc do sedna, w moim passacie stuknęło 180tyś. km i czas wymienić rozrząd. Poszukałem w necie kompletnych rozrządów i zauważyłem, że w niektórych zestawach znajduje się tłumik drgań. I tu moje pytanie, co to jest, gdzie się znajduje (może ktoś ma jakiś schemacik), czy powinienem to wymienić i czy w ogóle mój passat posiada takie coś. Posiadam passata B5 (po liftingu) z 07.2002r. 1,9TDi 96KW (130KM) kod silnika: AWX Z góry dziękuje za wszelką pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 Tłumik drgań znajduje się tóż za turbiną. Potocznie nazywa się to plecionką. Jest to elastyczna rura która jak nazwa mowi odpowiada za drgania powstałe w czasie pracy silnika. Koszt jej wymiany w Warszawie wacha się od 300 do 500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 kolego według Etki nie ma zadnego tłumika drgan http://yfrog.com/12beztytuuymjj ---------- Post added at 19:44 ---------- Previous post was at 19:42 ---------- ale jesli jest to i tak nie nalezy do rozrzadu wiec nie musisz go wymieniac chyba ze jest zepsuty to inna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) jest takie cos jak tlumik dran paska rozrzadu - nie wiem czy wystepuje w passacie w audi a4 b6 jest taka czesc, moze ktos na aukcji napisal ze to do passata Edytowane 5 Lipca 2009 przez PrZeMoL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 Poszukałem w necie kompletnych rozrządów i zauważyłem, że w niektórych zestawach znajduje się tłumik drgań. I tu moje pytanie, co to jest, gdzie się znajduje A czy przypadkiem nie chodzi ci o kolo pasowe z tłumikiem drgań? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 Tłumik drgań to inaczej napinacz hydrauliczny paska rorządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andrew_1002 Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 Może zamieszczę zdjęcie tego tłumika drgań, bo mówiąc szczerze trochę się pogubiłem. Chodzi mi konkretnie o tę część zaznaczoną w czerwonej obwódce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 W twoim pasku z silnikiem AWX jest taki tłumik drgań (napinacz hydrauliczny paska rozrządu). Polecam zakup kompletnego rozrządu na http://www.rozrzad.pl Kupiłem tam już 3 komplety. Jeden już przejechał 90tys km (bez problemu), dwa kolejne śmigają nadal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2009 witajcie ,jestem tu nowy... a więc ja wymieniam właśnie pasek w passacie z 2001 roku kod silnika to AVF i tłumik drgań inaczej napinacz hydrauliczny paska rozrządu występuje - muszę go wymienić ponieważ wycieka z niego olej po za tym wymieniam cały komplet bo nie warto tu kolejny raz zaglądać. Na pewno jeszcze będziecie potrzebowali blokadę wału korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #10 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) Na pewno jeszcze będziecie potrzebowali blokadę wału korbowego. Mazak ewentualnie korektor, robi się znaki na obu kółkach i dla spokoju można wetknąć wiertło fi 6 w kółko od rozrządu i na pewno nic się nie okręci. Chyba, że ktoś ma w/w blokadę pod ręką to może wał zblokować. Moim zdaniem to zbędny wydatek ta blokada Edytowane 6 Lipca 2009 przez darekj61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #11 Napisano 7 Lipca 2009 Moim zdaniem to zbędny wydatek ta blokada witajcie panowie... rozrząd już w passacie jest złożony.Blokada wału jest potrzebna ponieważ podczas napinania paska wał lekko przekręca się.Po za tym wszystko jest dobrze.No i jeszcze ważna rzecz to szczelina między napinaczem hydraulicznym a mechanicznym wynosi 4mm plus minus 1mm. Pozdrawiam...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat120 Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2010 a jak ustawia sie ta szczeline miedzy napinaczem hydraulicznym a mechanicznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2016 a czy to też powinno się wymieniać: TŁUMIK DRGAŃ WAŁU KORBOWEG - Koło pasowe...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamikadze20077 Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2016 Jesli jest zuzyte to tak, jak go sciagniesz podczas wymiany rozrzadu to bd widzial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach