Skocz do zawartości
mrandylu

Nierówna praca po uruchomieniu !!! Czy to wtryskiwacze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam ze swoim passatem następujący problem. Rano przy uruchamianiu (temp około 20 stopni na plusie) przez pierwsze 3 do 5 sec pracuje nierówno tak jakby gubił zapłony i przy tym dymi. Po 5 sec wszystko się normuje silnik pracuje bardzo ładnie nie ma żadnych problemów z mocą, dymieniem dziurami w obrotach itp. Ciepły pali na dotyk zimny zresztą też tylko ta nierówna praca przez pierwszych pare sekund. Co to może być ? Czy to problem z wtryskiwaczami? Jaki logi wykonać ?

Poniżej log podczas tej nierównej pracy – sekcja 13 korekty dawek na pompkach.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

1,9 TDI 101KM AVB

BLOK13.xls

Blok13.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka moze 3 wtrysk leje niewiem jak na ten screen patrzec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka moze 3 wtrysk leje niewiem jak na ten screen patrzec

Zgaduj zgadula, a może trafię.

przez pierwsze 3 do 5 sec pracuje nierówno tak jakby gubił zapłony i przy tym dymi. Po 5 sec wszystko się normuje

Z tego loga wynika że przy starcie 1-wszy wtrysk już umiera a 4-ty jest na wykończeniu.

Ale jak się "rozchodzi" to wskazania wyglądają nie najgorzej. Niestety wszystko co wiem na ten temat to jakie wskazania maja być, jeszcze nie przerabiałem (i mam nadzieje że nie będę musiał przerabiać) tego tematu, wiec nie mam wiedzy praktycznej co zrobić z tymi wtryskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka moze 3 wtrysk leje niewiem jak na ten screen patrzec

 

3 wtrysk jest w najlepszej kondycji zarówno przy odpaleniu jak i po chwili "biegu" silnika < nie wiem jak napisać ładnie :D chodzi o to , że działa dobrze > jak kolega nade mną napisał , źle jest z wtryskiem nr 1 i nr 4 <przy odpaleniu> ale jak pochodzi to nie ma tragedii;) Kolego mrandylu pisałeś, że nie ma żadnych problemów w pracy silnika, działa normalnie , jeździ normalnie etc. Jak mu ciśniesz ostro do podłogi nie przydusi silnika czasem? Nie rzuca motorkiem? Wszystko działa normalnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi.

 

Kolego mrandylu pisałeś, że nie ma żadnych problemów w pracy silnika, działa normalnie , jeździ normalnie etc. Jak mu ciśniesz ostro do podłogi nie przydusi silnika czasem? Nie rzuca motorkiem? Wszystko działa normalnie?

 

Dokładnie tak i to jest nadziwniejsze że wszystko chodzi TIP TOP tylko ten rozruch, jak temp na zewnątrz była koło zera i grzały świeczki to palił lepiej tylko czasami tak jakby gubił zapłony, ale wtedy występowało to zjawisko raz na dwa - trzy odpalenia. Dziwne jest również to że jak pochodzi 10 sec to korekty na pompakach są w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przeprlywomierz ... odlacz go i odpal na zimnym silniku ..

 

ja mialem prawie identyczne obiawy tylko dluzej mialem te drgania , mechanincy mowili ze to wlasnie wtryski bo faktycznie troche laly ale to przeplywka u mnie byla ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rosa, przepływomierza jeszcze nie sprawdzałem dam znac co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, Przepływomierz sprawdziłem nie pomogło, serwis zdiagnozował dwa wtryski do wymiany - wymieniłem wszystkie nie pomogło. Problemem był zużyty wałek rozrządu 4 krzywki były bardzo mocno zużyte no i hydropopychacze nieźle zmasakrowane. I taka ciekawostka 5 hydropopychaczy zostało wymienionych 10 tys. km przed awaria (założone hydropopychacze to INA nawet z logo VW ale nie kupione w salonie) wszystkie wymienione hydropopychacze sie rozpadły a stare oryginały nawet nie ruszone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile dales za sztuke tego popychacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłe cały komplet hydropychaczy tak jak mrandylu zasugerował. Niestety objawy identyczne aczkolwiek przyczyna niezupełnie. Nic się nie poprawiło. Wałek był w stanie idealnym. Brak mi już pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bojawia się tak:

Odrazu po starcie przez chilkę drga, na wolnych obrotach potrafi przygasnąć na chwilkę, gdy dodam raptownie gazu (powyżej 3tys) na luzie i puszcze gaz gaśnie lub tańczy cała buda. czy to wtryskiwacze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podobny problem występuje u mnie, a mianowicie wygląda to tak:

Rano uruchamiam silnik (trochę ciężej niż zwykle) i się zaczyna. Telepie nim jak tylko może, pracuje jak sieczkarnia, z rury wydobywa się gęsty siwy dym, który strasznie śmierdzi ropą. W ciągu 10 sekund nic dookoła mnie nie widać, więc od razu ruszam, bo wstyd jak nie wiem co (zresztą ruszyć też mu ciężko, bo zimny i takie tam), przejade 200-300 m, zatrzymuję sie z nadzieją, że może dymienie ustało, ale nie, nadal wali jak z komina spalarni śmieci :-\ Po przejechaniu następnich kilkuset metrów zatrzymuję się i co? nadal dymi, choć już mniej, ale przynajmniej równo chodzi. Po jakiś 2-3 km. silnichek już mruczy jak kotek, z rury zero dymu i w ogóle wszystko super, do momętu gdy nie postawię go na jakieś 2-3 godziny i sytuacja się powtarza, chociaż trwa krócej, bo silnik już nie taki zimny jak z rana (chyba).

 

Mechanik stwierdził padnięte dwa PD i trzeci kulawy - wymieniłem wszystkie i...NIC

Oleju nie ubywa, płynu też nie.

Świece? hmm, nie sprwdzone, ale w lecie też potrafił się tak zachowywać, ale objawy były mniejsze (czy świece w lecie też grzeją?)

Acha, silnik 1.9 TDI AVF, 130KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nastawnik?

Co nastawnik? :hmm W PD nie ma nastawnika, co gorsza, nie ma nawet pompy VP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość premiusz1

Ja miałem tak samo(nie równa pracaprzy odpalaniu przez 5-10 sekund). Wymiana świec żarowych powinna załatwić sprawę . Jeżeli z rana przy -1 długo świece grzeją to na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich!!!jestem poczatkujacy wiec z gory przepraszam jesli pisze w nie odpowiednim miejscu. ja mam podobny problem tylko ze w v6 2.5tdi z 2001roku.jak silnik jest zimny przy odpaleniu rzuca nim i strasznie dymi na jasno. po ok 1-2min. przestaje rzucac a dymic az sie zagrzeje do ok 60 stopni. prosze o pocmoc i z gory dziekuje, a badania komputerowe nic zlego nie wykazaly... pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

U mnie dokładnie jest tak jak u kolegi, który zaczął ten temat. Wszystko identycznie, kilka sekund rzuca silnikiem, szczególnie poniżej zera a za kilka chwil już jest ok i silnik pracuje normalnie, nie dymi na czarno i pracuje rytmicznie. Świece sprawdzałem w zesdzłym miesiącu, każda z nich bierze powyżej 10 A więc chyba sa ok. Przy okazji może któryś z Was podrzuci mi jakąś przykładową aukcję na alledrogo z jakimś fejsem co by mozna sobie te logi robić samemu... może coś więcej ? Ja sie na tym nie znam. AUto to 1.9 TDI z 2004 roku, silnik AVF, kombi, skrzynia 6, 130 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w takim samym AVF pomogło dobre naładowanie aku i przy temp. poniżej 0st zawsze zagrzewam 3-4 razy świece przed odpaleniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam w swoim passacie odwrotną sytuacje gdy jest zimny to silnik pracuje równo bez zadnych wachan obrotów, a gdy dojdzie do temp. ok 70 st. nagle spadają obroty tak (jakby bez jednego garka), ale równo...,podczas jazdy jest tak samo, zachodze w głowe co jest? wcześniej tylko czasami obroty się wahały..,moze ktoś z was wie na czym polega problem, prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności