Skocz do zawartości
gulu666

Szarpie na zimnym silniku - 1.8 20v APT

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem powyższy. Jak po nocy odpalam samochód zimny strasznie szarpie.

Wymieniona została:

- sonda lambda,

- przepływomierz,

- przeczyszczona przepustnica i zrobiona adaptacji i nadal to samo.

Komputer nie wykrywa żadnych błędów. Jedyna rzeczą jaką zaobserwowałem to złe wskazania temperatury silnika. Tzn licznik pokazuje 90 stopni, a na blokach pomiarowych jest 74 stopnie. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam to samo tylko na lpg ( na pb jeszcze nie odczuwam). szarpie mi przy ruszaniu i potrafi zgasnąć potem już normalnie jedzie i trzyma wolne obroty.Wymieniłem przepływke, sonde, czujnik temperatury, przepustnice, sprwadziłem wszystko kts-em i nic. Komp nie ma błędów. Sprawdź kolego czy sonda lambda pracuje na wolnych obrotach, bo u mnie niestety nie ( napięcie 1V) i dopiero po dodaniu gazu zaczyna na wolnych pracować. Świece i przewody też wymieniałem, i nic. Niestety ja też nie wiem co to może być. dławi mi się jeszcze przy gwałtownym dodaniu gazu.

PS. czujnik temperatury masz do wymiany, jeśli chcesz mogę ci sprzedać ten który wymieniłem bo jak się później okazało był sprawny. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz lambde BOSCHA czy universalną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem na oryginalna, ale nadal to samo. Zaczynam podejrzewac przepustnice. Nie wykazuje zadnych bledow ale nie chce sie zrobic adaptacja. Nie wyskakuje "ADP OK". Byla czyszczona. Ale nie jestem pewny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem APT i same problemy były ... sprzedalem popsutego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość muzor

Witam, szukałem czegoś innego ale znajomy mi temat więc dodam coś od siebie...

Coś takiego pojawiło mi się po celowym odłączeniu sondy lambda od ecu i tylko poniżej temperatur ok. 20 stopni C. po krótkiej jeździe problem znika.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wtryskiwacze LPG ci leją i kwalifikują się do wymiany.Po dłuższym postoju zalewa ci i początkowo silnik musi przepalić mieszankę Pb i LPG.Stąd poranne wariacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem u gazownika, zrobilem przeglad posprawdzal wszystko i jest ok. Na gazie chodzi dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego wtryskiwacze LPG ci leją i kwalifikują się do wymiany.Po dłuższym postoju zalewa ci i początkowo silnik musi przepalić mieszankę Pb i LPG.Stąd poranne wariacje.

WITAM!

Kolega ma rację zmień gazownika ja tak kiedyś miałem to zwalali winę na przepustnice , puźniej na kiepski gaz aż trafiłem gościa notabene w tym samym zakładzie który się znał i ustawił wtryski i jak ręką odjął, wystarczyła elektroniczna zmiana mapy i jest oki:). Wtryski wcale nie musza być złe poprostu jak założyli ci LPG to po pewnym czasie powinni przeprowadzić regulację jak się wszystko dotrze a widocznie nie zrobili tego jak należy lub w ogóle, tak to jest w naszym kraju:) Nawet jeśli leją to zalewa ci włąśnie z rana na zimnym nawet jak odpala ci na benzynie a dopiero na gaz przełączy po osiągnieciu 30 stopni.Na 100 % gazownik sie niezna. Chodzi? no chodzi, no to niech chodzi dalej i to by było na tyle:)

Tak, więc radzę jeszcze raz przepatrzec instalke gazową bo moim zdaniem przyczyna leży po jej stronie i nie daj się zwieść gazownikowi, ja byłem uparty i dotąd jeździłem aż mi zrobili:)

Napisz jak rozwiążesz problem

Pozdrawiam!

Edytowane przez Arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na gazie chodzi dobrze.

Chodzić owszem będzie,bo dlaczego miało by nie chodzić.A czy jak ci uszczelka w kranie puści to czy woda nie leci?A robi kap kap kap,i zaciek masz na umywalce.To samo jest z twoimi wtryskiwaczami,któryś z nich przepuszcza na postoju.Oświeć jeszcze czy nie masz czerwonych waldemarów/rail/żółtych lub niebieskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rezystancje na pinie nr 4 i 7 przy zamkniętej i otwartej przepustnicy.

Wieczorem sprawdzę autodate i powiem jaka powinna być rezystancja. Zobacz koniecznie jak pracuje sonda lambda na wolnych obrotach (czy pracuje).

Edytowane przez mikrus25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szarpie na zimnym silniku.jak jest zimny to nie ma wysokich obrotow co to moze byc(sania)obrotomierz ledwie przekracza 1000 obr/m i po chwili gasnie .co to moze byc.jak jest zimny.

Edytowane przez kazekq777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol to do mnie. czy sonda ,czy przeplyniomierz,jest w tym samochodzie silniczek krokowy

Edytowane przez kazekq777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
karol to do mnie.

Tak do ciebie.U ciebie go zdecydowanie nie ma.Prosta diagnoza.Podpinasz rano vag,bez odpalania auta i sprawdzasz na bloku silnik,coolant temp.On prawdę ci powie,temperatura powinna być zbliżona do temp otoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak pdlącze pod komputer to wszysko wjdzie .dzieki .jak jeszcze skasowac servis oli i dlaczego jak otwieram lewe drzwi to sie nie pali lampka drzwi otwartych (reszta drzwi sie zapala)

Edytowane przez kazekq777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol i co jeszcze zauwazylem w czsie jazdy potrafi sam dodawac sobie gazu(czli przy zmianie biegow rosnoą obroty silnika) poczym powtorz sie to kilka razy i przestaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość basta

Witam mam bardzo podobny problem mam passata 1.8 20v APT LPG w memencie kiedy dodaje gazu podczas jazdy auto sie dlawi i szarpie kiedy dodaje gazu minimalnie jest wpozadku dzieje sie tak na benzynie i gazie ...w tym momencie auto bardzo duzo pali zedu 13 l na 100 km

wymienione sa wszystkie swiece na nowe wczoraj zajzalem pod spod coby zobaczyc stan sondy lambda za katalizatorem okazalo sie ze sada jest a kable sa pozrywane kupilem nowa ale niemoge znalesc kostki przy silniku zeby ja podlaczyc

poczytalem co piszecie i....co to jest ta przeplywka???!!

 

czy te objawy to brak podlaczenia sady i gdzie jest kostka do ktorej ja podlaczyc???

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności