kuban Zgłoś #1 Napisano 27 Czerwca 2009 Nie mam zielonego pojęcia ile właściwie wchodzi oleju do tylnego dyfra . Etka coś mówi 0,7 nizej pisze 1l . A może to znaczy 1,7 , bo jest ujęte w jednej ramce. Jak ktoś wie , to proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 27 Czerwca 2009 Bańka ma 1L, wchodzi 0,7L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #3 Napisano 27 Czerwca 2009 Wiedziałem kolego ormowiec , że Ty mi pomożesz . Sprawa wygląda ta: Napędęm na 4 łapy nacieszyłem się tydzień , potem zaczęły się problemy - coś zaczęło huczeć/wyć z tyłu po prawej - myślę sobie łożysko w tylnym kole . Pomyliłem się - podjechałem do mechanika ( też myślał że łożysko ) . mówię do faceta ,,ze most jest coś mokry , no to on że doleje . Dolał - weszło 4 setki - myślę ok .Pojeżdziłem 2 dni ( huczenie jakby trochę ucichło ) Jadę na robotę , po 20 km zaczęło huczeć i to potężnie , zwolniłem , zaczęło trząść całym tyłem , zwolniłem jeszcze i ...jak coś nie pieprznie w tyle . No i na lawetę , bo się ciągnąć go nie dało (waliło strasznie ) . Kupiłem używkę - jeżdził do końca ( była wymontowywana przy mnie ) - krótko mówiąc napewno sprawny dyfer , mechanior założył Działał cichutko przez ok 30 km . A teraz zaczynają się objawy początkowe tego poprzedniego dyfra . Mechanior rozkłada ręce . Myślałem , że za mało oleju - byłem u niego - dolał 1 setkę . Dalej jest to samo - jak zimny to cichutko jak się zagrzeje - wyje , jak się konkretnie rozgrzeje zaczyna trząść dupą auta , jak stanę ,zaczekam aż przestygnie można jechać jakieś 3 km i zaczyna huczeć. Dużo tego , ale dużo też przeszedłem , no i 1600zł w plery:mad: . Nie wiem co może być nie tak. Proszę o sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 27 Czerwca 2009 Może przyczyną jest zalany niewłaściwy olej? Oleju wlewa się do poziomu śruby kontrolnej na imbus 17 zaraz za wiskozą, po lewej stronie. Wisko zostało to stare,czy zmieniłeś razem z mostem? Sprawdź jeszcze taki test... auto podnieść, odczekać chwilę aż podciśnienie w układzie trochę spadnie, zapłon wyłączony, skrzynia na luz. Kręcąc tylnymi kołami do przodu, wał nie powinien się obracać. Kręcąc do tyłu, powinien się obracać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2009 Może chodzi o blokadę mechanizmu różnicowego.Sprawdziłeś czy przypadkiem się nie załącza podczas jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #6 Napisano 28 Czerwca 2009 masz ten sam rozmiar i stopien zuzycia opon przod/tyl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2009 Szczególnie rozmiar opon jest bardzo ważny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #8 Napisano 28 Czerwca 2009 Na wstępie dziękuję za odpowiedzi. Po kolei : olej castrol pełen syntetyk , wisko zostało ze starego przełożone do tego , blokada działa dobrze - dzisiaj tylko jak cofałem to było takie j....cie - takie mocne puk . Opony - rzecz oczywista wszyskie ten sam rozmiar. Rzecz w tym jest dziwna , że dopiero po przejechaniu paru kilometrów zaczyna najpierw huczeć po prawej stronie ( całkiem jak łożysko ) , potem to już wycie dość głośne. Jeżeli jeżdżę na krótkich odcinkach ( np. dziś wypad z rodzinką na grilla ) to jest cicho . ale jak już wracałem to zaczynało się łułułułu . Tak jakby musiało się nagrzać to " coś" Nie wiem już co z tym zrobić . Jest jeszcze jedno "ale" mechanior , który mi to wymieniał nie miał możliwości podniesienia całego autka do góry - nie ma "windy". Chyba jutro podjadę do jakiejś wulkanizacji , podniosą mi go w całości , jednego wsadzę za fajerę niech zapina 5 , a ja na dole będę słuchał . Pozdrawiam wszystkich , którzy mają chęć mi pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 28 Czerwca 2009 Może huczy łożysko, a to że rozpadł się most to zbieg okoliczności... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Oj kolego ormowiec oby tak było , bo już finanasowo cienki jestem ( dzieciaków trochę natrzaskałem ) , a żona już od jakiegoś czasu twierdzi , że mam tylko jedno dziecko - "twój passat -to jest twój jedynak" . Moje obawy skierowałem na most bo , zanim się tamten rozsypał (jakieś dwa dni wcześniej) to identyczne objawy były Swoją drogą to mówiłem mechaniorowi , żeby sprawdził czy to nie łożysko . Ten podniósł koło , zakręcił i powiedział , że łożysko zdrowe (ale nie wiem , czy to miarodajna metoda ). Jest jeszcze jedna rzecz : jak skręcam w lewo - to trochę cichnie ( czyli typowe objawy dla łożyska ) ale przed rozsypką tamtego też tak było No i jeszcze - przy łożysku drgała by buda (tył) ? Co jest jeszcze dziwnego , to to , że jak już zaczyna porządnie huczeć to silnik zaczyna się dziwnie zachowywać ( przerywa przy dodawaniu gazu -jakby na 5 garów chodził ) . Jak na trochę się zatrzymam to wraca do normy . Edytowane 28 Czerwca 2009 przez kuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 28 Czerwca 2009 Hmm jest jeszcze jedna możliwość. Piszesz że autem jeździsz od niedawna. Czy orientujesz się, czy na tym poprzednim moście były jakieś ślady odkręcania? Tz czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Druga sprawa, czy długo szukałeś tego mostu? Do czego zmierzam... Napęd w 2.8 i 2.9 syncro jest różny. Różni się przełożeniem przekładni głównej. Z tym silnikiem powinieneś mieć most od 2.9 o oznaczeniu CSS (009 525 011 G). Podejrzewam, że masz most od 2.8 o oznaczeniu CBX (009 525 011 F). Ten od 2.9 niestety ciężko dostać, temat już gdzieś przerabiany był na forum. Można znaleźć ten most także w golfie 2.9, oznaczenia takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #12 Napisano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Kolego ormowiec Twoja nauka nie poszła w las - nauczyłem się trochę etki było wybite css , rzeczywiście ciężko znaleźć , ale miałem fart . Szukałem już przecież skrzyni i też znalazłem csr P.S Jeżdżę już nim 2 lata . Pisałem , że kupiłem od brata a brat uszkodził napę tzn. skrzynię i miałem napęd tylko na przód. Edytowane 28 Czerwca 2009 przez kuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #13 Napisano 28 Czerwca 2009 Trochę się nie zgadzam z ormowiec oznaczenia CSS i CBX to oznaczenia skrzyń biegów. CSS montowane w passatach 10/94-12/96 a CBX 10/91-07/93 i w zależności od skrzyń biegów montuje się tylne mosty CSS 009 525 011 G a CBX 009 525 011 F. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 28 Czerwca 2009 Nie kolego skrzynie są oznaczone CGM ("zwykłe" syncro) i CSR (2.9 ABV). CBX i CSS to oznaczenia mostów, odpowiadające skrzyniom w kolejnośći takiej jak zapisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #15 Napisano 28 Czerwca 2009 Dalej się nie zgadzam. Owszem do silnika ABV stosowana była skrzynia CSR, ale do silników ADY, 2E, AGG skrzynie biegów z oznaczeniami CBX, CSS poszukaj dobrze w etce to znajdziesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 28 Czerwca 2009 Offtopic trochę zrobiliśmy poszukaj dobrze w etce to znajdziesz Wiem, widzę. Mylisz oznaczenia skrzyń z oznaczeniem mostów, powtarzają się po prostu. Tak samo możesz znaleźć skrzynię o oznaczeniu ABS i silnik o oznaczeniu ABS itp. Tutaj jeszcze mała rozpiska (rear final drive = tylna przekładnia główna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2009 Masz rację w etce skrzynie biegów i tylne mosty są spisane pod jednym tytułem typy skrzyń biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #18 Napisano 29 Czerwca 2009 O.K Jedno pytanie : czy ktoś spotkał się z tym , że jak łożysko dostało raka to jak jest zimne to jest cisza , a jak się rozgrzeje to huczy hmm... pewnie tak . Ale czy ktoś się spotkał , żeby aż tak było wy......ne że aż zaczyna trząść budą jak się zagrzeje? ---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 07:51 ---------- Już wszystko wiadomo . Most uszkodzony k...a tak to jest kupować z allegro . Most klientowi odeślę . Teraz pytanie do kolegi ormowiec : czy CSS był montowany tylko w 2.9 vr6 , czy w innych też ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 29 Czerwca 2009 Tylko 2.9 passat i golf. Niezły pech może lepiej będzie Ci poszukać speca który naprawi stary, niż kupować znów używkę? Wiesz co mu dokładnie się stało? Wałek atakujący i koło talerzowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #20 Napisano 29 Czerwca 2009 No pech . Co mu się stało? Podobno łożysko albo satelity , ale ,ale ,ale chodzi jeszcze jest oceniony na ok 1000 - 1500 km. Dogadałem się z gościem z allegro ( jego inicjatywa ) , żebym jeździł aż go zajeżdżę a w międzyczasie szukał innego i... nawet jak całkiem się rozleci to mu odesłać i kasę odda . Ormowiec mam sprawę - masz może pojęcie skąd dokładnie jest łapane to podciśnienie do mostu? Bo ja w etce tego znaleźć nie mogę. A z tymi specami to sam wiesz jak jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach