Skocz do zawartości
Gość lemon_ek

Turbo probem...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lemon_ek

Po wielu klopotach z servisem postanowilem sam zabrac sie za moje autko -

turbo juz wyciagniete - nowe hybrydowa turbinka juz w drodze ale jest jeden problem jak to wszystko poskladac :D

 

1.Czy mozecie doradzic mi wysokiej jakosci olej do paska 1.8t - cena nie gra roli

2.Jakie elementy ukladu olejowego musze wymienic zeby zapewnic sprawne smarowanie i chlodzenie turbo - podkreslam ze diagnoza to wlasnie problem z dostarczaniem oleju - sadze ze przewody moga byc zatkane (poprzedni wlasciciel prawdopdobnie przegapil wymiane oleju - i to nie jedna). Czy moge wyczyscic wspomniane przewody?

3.Jak moge przlukac silnik przed zalaniem nowego oleju zeby pozbyc sie eventualnego syfu?

4.Jak sprawdzic dzialanie pompy olejowej?

5.Czy warto montowac hlodniczke olejowa?

 

To by bylo narazie na tyle - za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje i prosze o wyrozumialosc - moja wiedza mechaniczna nie jest na zbyt wysokim poziomie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość evolution

ad1, motul 8100

ad2. olej filtr pompa oleju, byc moze zassala syfu i jest proble, wszystkie przewody olejowe na nowe

ad3.zdjac miske wymyc ja prz okazji wymienic pompe, zalac nowy olej i pierwsza zmiane wykonac w miare szybko

ad4, manometrami, ale bedzie ci ciezko to zrobic...

ad5 masz ja juz w aucie wiec bez sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Dzieki! Tylko raczej watpie czy dostane w UK motula - a pompa to pewnie majatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Byllem w servisie - pompa 145 funtow czyli drozsza ale nie jest zle:

 

Wiec musze zakupic:

 

058145735 E - powrot oleju

058145778 - linia olejowa

058115105 C - pompa

058145757 B i 058145757 A - uszczelki

 

Uszczelke do miski i ten uszczelniacz o ktorym wspomniales - mam juz uszcelki do turbo

hm...co jeszcze...?

Czy Przewodami z Woda Mam Sie przejmowac?Pompa Wodna? (przebieg 79tys mil)

 

Znasz moze numer czesci tego orringa do ssaka?

 

Gosc w temacie ktory mi podpiales w odpowiedzi mieszka kilka ulic dalej - ale jeszcze sie nie znamy - zdaje sie ze trzeba zjednoczyc sily!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Jak juz chcesz zaszaleć i "cost no object" to kup MOTUL 300V POWER 5W-40. Co prawda nie ma oficjalnie spełnionej normy VAG ale mysle ze i tak sie w niej z duuuuza rezewa mieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Dzieki za pomoc autko bedzie gotowe prawdopodobnie jutro - hybrid turbo, wszystkie pompy, linie olejowe, paski, napinacze, plyny, olej etc nowe - powinno troche posmigac!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to za hybrid turbo konkretnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Jeszcze sie robi niestety- zapodam specyfikacje i wyniki z hamowni po nowym roku jak uzbieram kaske na przemapowanie ecu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

hej mały update...furka śmigam od stycznia - ostatecznie wyszło to tak:

 

- nowe turbo ko3s + upgrade na hybryde (zmieniona geometria, lepsze łożyska, zmieniony aktuator)

- nowe linie olejowe

- nowe linie wodne

- nowa pompa oleju

- nowa pompa wodna

- wszystkie elementy rozrządu wymienione na nowe

- wszystkie paski wymienione na nowe

- nowa chłodnica

- nowa chłodnica oleju

- nowy olej w skrzyni

- nowe świece

- parę innych mniej lub bardziej istotnych elementów

 

Niestety nie mam porównania odnośnie ośiągow bo nie miałem okazji pojeździć autem przed naprawą i zmianami.

 

Pech mnie nie opuszcza i tak oto w pól godziny po odbiorze auta na autostradzie tuz przed zjazdem do mojego miasteczka w maske uderzyła prawdopodobnie plastikowa beczka spadająca z wyprzedzanego tira - w wyniku czego otwarła się maska niszcząc jednoczenie szybę - to wszystko działo się przy predkości ok 65 mil na h - na szczeście nikt nie ucierpiał.

 

no i tak smigam teraz z zielona maska - czekam na przypływ gotówki aby oplacić malarza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przydalby sie pomiar na hamowni. ile byla seria? 180KM? trzeba bylo ic wymienic przy okazji takiej rzezby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

...to samo powiedzieli panowie w Derby Turbo Centre którzy dbają o fure dla mnie, ponadto mam w planie wtryskiwacze i nowy dolot, w zeszłym tygodniu panowie specjaliści przeczyścili i przeprogramowali mi przepustnice (typ drive by wire) autko zrobiło się jeszcze zrywniejsze i lepiej reaguje na gaz ale apetyt rośnie...

seria to APU 150 KM - teraz szacowane na jakieś 170 KM - 190 KM według firmy dokonującej napraw i modyfikacji

 

Niestety naraźie ze względu na finanse muszę pozostawić mechaniczna stronę w obecnym stadium rozwoju - poza tym image jest straszny puki co wiec na początku lakiernik i fele...

 

albo jakies TDI... :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności