Skocz do zawartości
TurboTdi

[B5 1.9TDI]Bardzo słabo pali i kuleje z mocą - Wykresy itp.

Rekomendowane odpowiedzi

Cze

 

Auto: Passat B5 98'

Silnik: 1.9 TDI

Oznaczenie: AHU

 

Od przedwczoraj Passat bardzo słabo pali i na moje oko kujele z mocą

Trzeba długo palic, a jak już zapali to tak dziwnie terkocze....

 

Zrobiłem Vagowanie i jest błąd:

Kasowałem błąd ale cały czas to wywalało.

 

550 Regulacja początku wtrysku

różnica dorególowania

 

A teraz z logi na jałowym co wyszło:

Temperatura było 86stopni a obroty silnika 824obr/min

 

Na 001: Dawka paliwa- 2,46mg/skok a powinno byc między 3-9mg/skok

Na 004: Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) 16stopni! A powinno byc między 3-4stopni

 

Z tego co jestem obeznany że może to byc za duża wydajnosc pompy wtyskowej tylko czy jest cos uszkodzone...

Jak myślicie co może byc?

 

---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 14:09 ----------

 

Dalszy ciąg:

 

Samochód odpaliliśmy za X razem...

1.Najpierw zaczął cholernie dymic na czarno,siwo,niebiesko- aktualnie na siwo podchodzący pod niebieski.

2. Zaczęły falowac obroty i zaczął gasnąc- więc paliliśmy dalej...

3. Jak już odpalony to jakby chodził na 3 cylindry

4. Jak dochodził do normalnych obrotów(860obr/min.) na jałowym to klekotał jak stary transit z 80' rocznika i zaczeła gwizdac tubina jak niewiem co...

Dodaliśmy trochę więcej gazu i pół okolicy niebyło widac bo tyle było siwo-niebieskiego duszącego dymu n

5.Zgasiliśmy go...

6.Za jakieś 4 godziny podpiąłem Vaga- odpalam silnik za jakimś 15-20obrotem...

i zapalił na 4cylindy ale coś stukało metalicznie... n SIlnik dalej kopcił jak...

Dodajemy gazu pod 3-4tyś i wtedy zaczyna klekotac jak transit.

Jak jest całkiem na luzie chodzi prawie normalnie i falują obroty 850-890obr/min.

No i sobie tak silnik chodził do 85stopni i zrobiłem Logi

Analizujemy po kolei 001,003,004,013 no i wszystko kurda w normie.

Vag wywala tylko błąd 505 czyli regulacja początku wtrysku, nic po za tym.

Błąd kasowany X razy i wywalał dalej tak samo...

Autem w ogóle my nie ruszali z miejsca..

Potem zgasiliśmy- za jakiś czas zapalamy i jak ciul coś poszczelało w silniku normalnie masakra... n

Dobra jadymy dalej- palimy go następny raz i podczas kręcenia słychac jakieś metaliczne dźwięki i zupełnie auto nie chce odpalic już w ogóle, zupełnie nic-próbowaliśmy kilka razy- kręci max do 400-500obr/min. na licznika więcej niechce oraz słychac w silniku przy kręceniu trzaski-metaliczne dźwięki i nieziemsko autem trzepie... Neutral

Z korka wlewu oleju są przedmuchy- dmucha jak w Tatrach na siwo-niebiesko.

 

Wiecie może Co się stało? Cylindry się z popychaczami spotkały,silnik do wymiany? n n Hah...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie wygląda to na padniętą pompę wtryskową,jak by coś nie tak z dawką paliwa,za duża prawdopodobnie,ale sprawdź jeszcze co się dzieje z kompem a mianowicie to odkręć plastikową pokrywę osłaniającą kompa i zobacz czy aby nie zrobiło się tam bagno,paru kolegów z forum tak miało,może szlak trafił sterowanie na pompę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy prawie nikt z fachowców niewie co jest grane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dole u pompy jest taki czujniczek który jest odpowiedzialny za ten błąd. On właśnie jest od regulowania początku wytrysku. Koledze kiedyś padł ten czujnik to opowiadał mi, że silnik chodził jak sieczkarnia.

 

Ja bym zaczał od wymiany samego czujnika.

Kat wtrysku sprawdza się w w grupie 000 i wchodzisz w TDI timing i pewnie jak u mnie ma by 51 a nie jakieś 16. Tylko jak silnik ledwo sie kreci to przy wjeściu w TDI timing Ci zgaśnie...

 

Dawka powinna zaczynac sie od 3mg i przestawic ją nie probelm. Luzujesz 4 srubki na pompie i heja(doczytaj dokładnie na forum).

 

Także skoro komp wywala Ci błąd czujnika to ja bym zaczął do jego wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tu nowy mam passat 1.9 tdi silnik avb rok 02 mianowicie mam taki problem z moim paskiem kupilem go z uszkodzona glowicw przeskoczony byl rozrzad sytuacja wyglada tak ze zakupilem glowice tez z avb z pompowtryskiwaczami zdjelem stara tloki ok tuleje bez zadnych rys nic wszystko ok zalozylem nowa glowice rozrzad ustawiony na znaki idealnie wszytsko sie zgadza nowy pasek nowe turbo zawor egr wyczyszczony czujnik polozenia walu nowy polozenia walka tez wymieniony na tablicy licznikow nic nieporzadanego nieswieci swiece grzeja idealnie pod vag podlaczam pokazuje ze niema bledow wszystko zrobilem jak nalezy wymieniony olej wymienione wszystkie filtry zaworek zwrotny trzyma weze posprawdzane nic niecieknie jedyna zecz ktora zostala to stara vacu pompa a objaw jest taki ze prubuje go zapalic to tak jakby zaskakuje prubuje zaplic kopci ale niechce zaskoczyc i wejsc na obroty za nic moze ma ktos pomysl co moze byc przyczyna moze ta vacu pompa jest walnieta ma luz na kruccu do weza co na serwo idzie moze nobo juz niewiem co moze byc przyczyna immo chyba niema tu nic niewiem.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tu nowy mam passat 1.9 tdi silnik avb rok 02 mianowicie mam taki problem z moim paskiem kupilem go z uszkodzona glowicw przeskoczony byl rozrzad sytuacja wyglada tak ze zakupilem glowice tez z avb z pompowtryskiwaczami zdjelem stara tloki ok tuleje bez zadnych rys nic wszystko ok zalozylem nowa glowice rozrzad ustawiony na znaki idealnie wszytsko sie zgadza nowy pasek nowe turbo zawor egr wyczyszczony czujnik polozenia walu nowy polozenia walka tez wymieniony na tablicy licznikow nic nieporzadanego nieswieci swiece grzeja idealnie pod vag podlaczam pokazuje ze niema bledow wszystko zrobilem jak nalezy wymieniony olej wymienione wszystkie filtry zaworek zwrotny trzyma weze posprawdzane nic niecieknie jedyna zecz ktora zostala to stara vacu pompa a objaw jest taki ze prubuje go zapalic to tak jakby zaskakuje prubuje zaplic kopci ale niechce zaskoczyc i wejsc na obroty za nic moze ma ktos pomysl co moze byc przyczyna moze ta vacu pompa jest walnieta ma luz na kruccu do weza co na serwo idzie moze nobo juz niewiem co moze byc przyczyna immo chyba niema tu nic niewiem. Witam wymieniałeś gumki pompowtryskiwaczy ustawiałes odpowiednio skok pompowtryskiwacza??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no gumek niewymienialem kupilem glowice kompletna z chodzacego silnika pompowtryskow nieruszalem poprostu odkrecilem caludka kompletna z pompowtryskami i cala wlozylem do swojego tylko vacu pompe przezucilem swoja ale wczesniej na starej glowicy bylo podobnie tez prubowal zalapywac ale niezapalil dopatrzylem sie ze trzy zawory ssace niechodza trzy szklanki byly pekniete wiec dlatego zdjelem glowice po zdieci okazalo sie ze jest w zlym stanie zawory kapcie udezyly tloki kiedys wiec kupilem druga glowice z pompowtryskami jedyne co sie jeszcze dopatrzylem to ze dwa tloki sa delikatnie wyzsze pierwszy i drugi jak jest uszczelka to tego niewidac a jak dasz tloki na sama gore to widac ze czwarty tlok jest prawie rowno z blokiem a pierwszy delikatnie wystaje pewnie ktos wymienial moze z jakiegos innego modelu czy co niewiem czy to ma znaczenie i czy tak powinno byc ale widac ze auto tak chodzilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności