Skocz do zawartości
arcuser

Doświetlanie zakrętów jako światła dzienne

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może się orientuje, czy jest możliwe (VAG?, inaczej?) ustawienie świateł do doświetlania zakrętów w taki sposób, żeby działały jako światła do jazdy w dzień (automatycznie włączają się razem z zapłonem) bez konieczności odpalania świateł mijania?

 

Przydałoby się coś takiego, skoro już w dzień nie trzeba świecić tylnymi pozycyjnymi (i całym środkiem przy okazji) - http://tinyurl.com/nvvgk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies kiedys bylo na forum ze za pomoca VAGA mozna zmnienic natezenia swiatla w halogenach i "zaadoptowac" je jako swiatla do jazdy dziennej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest taki parametr w module elektryki. do tego dochodzi tzw "dimming" (to natężenie) ale nie bawiłem się tym. poza tym jest coś takiego jak tryb "skandynawski" i to w zupełności wystarcza. nie wiem po co kombinować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może niektórzy chcą kombinować,żeby nie używać niepotrzebnie bixenonów w słoneczny dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może niektórzy chcą kombinować,żeby nie używać niepotrzebnie bixenonów w słoneczny dzień.

 

Dokładnie o to chodzi ;)

 

Mnie interesuje dostosowanie świateł doświetlania, ale są nawet takie rozwiązania:

960803.jpg

960803-2.jpg

Edytowane przez arcuser

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie znalazłeś te lampki? może się skuszę i wymienię na AUDI STYLE :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stronkę znalazłem ale żeby można było cokolwiek w katalogu zobaczyć trzeba się rejestrować. w formularzu nie wymagają tylko próbki moczu i kału...

swoja drogą za drogie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogie ponieważ jest to cena kompletnego reflektora, włącznie z silniczkami.

Tak więc kto się skusi na takie cudo musi liczyć 279,00 EUR x 2 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poza tym jest coś takiego jak tryb "skandynawski" i to w zupełności wystarcza. nie wiem po co kombinować...

 

m3iaz mógłbyś coś dokładniej na ten temat napisać, chodzi mi o ten tryb skandynawski jak go przestawić? za pomocą vag-a? i na jakiej zasadzie to działa? chodzi mi o te światła dzienne aby halogeny pełniły tą funkcję i nie było konieczności ciągłej jazdy na biksenonach? za odp. z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz rozpisane bity i bajty.

1. Aktywować tryb skandynawski - bajt 00, bit 3 na wartość 1

2. Ustawienie halogenów jako do jazdy dziennej - bajt 17, bit 4 na wartość 1

3. Ustawienie jasności halogenów (w trybie do jazdy dziennej) - bajt 20 wpisać przeliczoną na HEX wartość procentową

 

Gotowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba nie muszę nic dodawać...

nie wiem tylko czy doświetlanie (lampkami dodatkowymi jak i mechanicznie głównymi) będzie pracowało w tym trybie czy nie (mam zwykłe lampy). jeśli będzie to mija się to z celem bo mechanika z czasem (jak wszystko) się wyrobi no i oczywiście zacznie szwankować.

w takim przypadku lepiej już założyć zewnętrzne lampki tylko do jazdy dziennej...

a tu ciekawostka ;-)

http://allegro.pl/item682602006_lampy_reflektory_przednie_vw_passat_3c_dayline_led.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Aktywować tryb skandynawski - bajt 00, bit 3 na wartość 1

2. Ustawienie halogenów jako do jazdy dziennej - bajt 17, bit 4 na wartość 1

3. Ustawienie jasności halogenów (w trybie do jazdy dziennej) - bajt 20 wpisać przeliczoną na HEX wartość procentową

 

To ja poproszę o szczegóły i potwierdzenie czy dobrze rozumiem - po takiej operacji VAGiem w momencie uruchomienia silnika zapalają się halogeny (z obniżona mocą), przełącznika świateł nie trzeba ruszać (i nie świecą się światła postojowe i mijania (ksenony)) i gasną po wyłączeniu silnika?

 

Czy ktoś na forum ma to ustawione jak w opisie Jetta_GT i napisze jak to działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak. ja przed chwila ustawiłem i działa toto tak:

1 i 2 pkt jak napisał Jetta_Gt

3. po ustawieniu 2 powyższych i przetransferowaniu kodowania zmieniłem na 20 Bajcie na 50 wprowadzając wartość "32".

 

po takim zakodowaniu przy włożeniu kluczyka do stacyjki po ustawieniu przełącznika świateł na "wyłączone" lub "auto", zapalają się pozycyjki przód i tył oraz halogeny świecą na 50%. przełącznik w trybie "światła pozycyjne" - oczywiście halogeny gasną. przełącznik w trybie "włączone" - halogeny zgaszone, mijania zapalone. oczywiście pozostałe funkcje halogenów są zachowane. jasność świecenia jest wyraźnie różna między światłami do jazdy dziennej a przeciwmgłowymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw2008

A czy jest możliwość ustawienia żeby świeciły się same halogeny lub jak się nie da to pozycje tył + halogeny ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w standardowych lampach na pewno nie (czytaj u mnie) ale ostatnio widziałem na innym aucie że jest "dimming" na pozycyjkach przednich jeśli są pełne xenony. nie mam jak tego sprawdzić... i podejrzewam że przy kombinowaniu z tą funkcją pozycyjki będą ściemnione (lub zupełnie wyłączone) w każdej pozycji przełącznika świateł.

jak dostane w łapki auto do testów to się wypowiem ale raczej nie prędko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Damian

Z tego co mi wiadomo, to obydwie możliwości nie możliwe :)

Dopiero nowe modele VW jak np. GVI mają dzienne realizowane za pomocą drugiego włókna w żarówce drogowego i przy aktywacji nie palą się pozycyjne z przodu jaki z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, faktycznie zapomniałem o zakodowaniu świateł do jazdy dziennej w wersji amerykańskiej, wtedy pozycyjne się nie palą,....ale dzienne zapalą się dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego.

Więc w sytuacji kiedy stoisz np. na krzyżówce pod górkę na ręcznym, nie będziesz miał włączonych świateł.

 

PS. Za dociekliwość masz 5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw2008

Thx za 5 :P a na postoju mi nie potrzebne [ w ostateczności się włączy mijania] :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności