Skocz do zawartości
Carlito

Pompowanie foteli Sportline

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy,

 

Nabyłem właśnie Passata B6 Sportline 2.0 FSI 2005r. To co mnie niepokoi po kilku dniach to dziwna praca 'joystika' sterujacego pompowanie gotela kierowcy - najpierw byly problemy z kierunkiem w dół, dziś kompletnie umarł kierunek lewo-prawo, góra działa poprawnie - słychać 'klik' i słychać sliniczek. Kierunek w dół czasem załapuje - zaś lewo prawo (ktore jeszcze 2 dni temu działało OK) nie wydaje kliku i nie czuję działanie silniczków.

Czy ktoś z Was spotkł się z tym? W szukajce hasło pompowanie i pompowane nie daje odpowiedzi.

 

Z góry dziękuję za wskazówki,

 

 

Carlito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ale z twojej wypowiedzi nie wynika do końca czy masz pełne fotele elektryczne (ruch we wszystkich kierunkach i pamięć pozycji fotela kierowcy) czy pół elektryczne (w elektryce wygięcie lędźwia i pochylanie oparcia). jeśli jest pełna elektryka to masz na pewno coś takiego jak kontroler do którego można się podłączyć VAG-iem i sprawdzić co go boli. jeśli nie... cóż... nie pozostaje nic innego jak udać się do serwisu z nadzieją że coś powiedzą (bo jak dla mnie to albo przełączniki wyrobione albo silniczki padły).

powodzenia

ps. jakbyś przejeżdżał przez tomaszów to z pewnością ja albo kolega wagen znaleźlibyśmy chwile na zajrzenie...

 

mały edit ;-)

fotele są zamocowane na 4 śruby. coś jak imbus (na upartego da się wykręcić...) ale wieloklinowy. odkręć, przechyl tak żebyś miał dostęp od spodu i nie odłączając fotela od kostki spróbuj coś przesunąć. jak nie będzie żadnego dźwięku to raczej stawiałbym na przyciski. jeśli będziesz słyszał choć jakiekolwiek buczenie to albo silniczek zatarty albo coś mechanicznie blokuje

Edytowane przez m3iaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie doprecyzowałem jaki to fotel - jest on półelektryczny, manual wzdluż oraz elektryka oparcia pionowego i regulacji lędźwi. Sprobuje jeszcze powalczyć - może się 'dotrze' - jak nie to rozpaczy nie będzie - raczej mały uraz, że coś nie działa jak powinno. Przyjrzę się także mocowaniom i w przypływie fazy pokombinuje z joystikiem gdyż to właśnie brak owych kliknięć poczytuję za przyczynę

 

Anyway - wielkie dzięki,

 

Carlito

 

PS: dzięki za ofertę z PS - daleko nie jest ale blisko ani trochę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki sam problem i lekarstwem okazało sie rozebranie joystika i podpiłowanie rantu (ok 1 mm), ponieważ to on opierał się

i blokował ruch. U Ciebie jest prawdopiodobnie taki sam problem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mozesz podpowiedziec jak przeprowadzic te czynnosc? Jakie narzedzia? jesli nie na forum (choc moze sie to komus przydac) to moze na PW?

 

Z gory dzieki,

Carlito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 FSI Sportline z 2005 i podobne problemy :-)

 

u mnie nie działa (czasem) ruch joystickiem w dół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to rozbieranie cię czeka... wysiadają styki.

swoją drogą: jak ci poszło Carlito??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie w zeszłym roku musiałem wymienić cały moduł. Padł joystik od sterowania lędźwiowego. Działał tylko do przodu i w górę - nieźle się musiałem nawyginać jeżdżąc przez kilka dni z napiętymi plecami :). Na początku sie zacinał, później coraz częściej aż całkiem przestał. Lepiej od razu wymienić i po problemi - koszt nowego ok. 200pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw2008

U mnie padł silniczek [chyba] tak mówili w serwisie tez nie chodziła regulacja lędźwi ale na szczecie była gwarancja jeszcze:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie odpuscielem - nie dziala tylko kierunek pompowanie a ze aktualna pozycja odpowiada i mi i zonie - nie ma wiec cisnienia.

Wroce z wakacji to pomysle - na pewno dam znac jak poradze sobie z tematem

 

Carlito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkalo mnie wczoraj to samo co Was. W gore i dol slychac silniczki. W tyl da sie "kliknac", ale wyglada na to, ze jest maksymalnie cofniety. Jak chce sie przesunac w przod to czuc pod palcem tepo (zadnego klikniecia).

Chyba dam sobie spokoj. Mieszkam w Szwecji, a tu ceny godziny w warsztacie sa oszalamiajace. ( sportline 2,0FSI 2006 18000km przebiegu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup moduł i sam go sobie wymień. U mnie zajęło to nie więcej niż 20 min. Za serwis nie musisz płacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki to modul? I gdzie siedzi. Bede wdzieczny za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod przyciskami w sterowaniu fotela. Musisz odkręcić pod fotelem śrubki trzymające plastikową osłonę w której od spodu zamocowany jest cały moduł sterowania. Odsuwasz ją od fotela i odkręcasz moduł wypinając także wtyczki z przewodami. Spisz sobie z niego numer i bez problemu kupisz taki element w ASO. Najczęściej ponoć uszkodzeniom ulegają dżojstiki od sterowania "lędźwiami".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Mam podobny problem tzn siadla mi pozycja joysticka umozliwiajaca uwypuklenie ledzwi. Oczywiscie probujac cos przestawic wsunalem podparcie maksymalnie. Najgorsze ze jestem w trasie 500 km od domu i czeka mnie powrot w piatek. Probowalem wypiac kostke i spinaczem biurowym zwierac styki zeby wysunac podparcie niestety zadna kombinacja nie dziala. Jedynie zwarcie pinow 1 i 8 poparzylo mi paluchy wiec to pewnie masa i 12V. Po tym pozycja gora dol z joysticka dzialala (slychac silniki w fotelu) wiec bezpiecznika nie uwalilem. Wie ktos moze co trzeba zewrzec zeby wysunac ta podporke? Przepraszam za polskie litery ale z komorki pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety muszę cię zmartwić... nic nie zewrzesz.

3/4 przełączników w naszych autach nie działa na zasadzie "zwierania" (manetki przy kierownicy, sterowanie szybami, lusterkami, siedzeniami itd) bo oznaczałoby to że do każdego sterownika musi iść tyle kabli od przełączników ile opcji na nich mamy...

 

sprawa załatwiona jest przez różnej wartości oporniki dzięki czemu sterownik wie że jeśli na danym kablu płynie odpowiedni prąd to przełącznik jest w odpowiedniej pozycji.

 

proszę cię nie zwieraj nic więcej bo tylko spalisz układ... przełącznik albo trzeba wymienić w całości albo rozebrać na części (jeśli jest to możliwe) i naprawić.

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pozwolę że się podepnę pod temat. Mam B6 z 2005 roku i również padła mi regulacja lędźwi.

 

Góra dół działa, przód tył kręci silniczkiem ale fotel nie zmienia położenia (nic nie przybliża się do pleców).

 

Jak myślicie? Czy to moduł sterowania czy w fotelu mogło coś paść?

Przestało działać jak odsunąłem lędźwie maksymalnie do tyłu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak myślicie? Czy to moduł sterowania czy w fotelu mogło coś paść?

Jeżeli silnik kręci, to sterownik masz sprawny, coś w fotelu się zadziało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem paska z padniętą regulacją lędźwi (krzyżak sprawny, silniczki sprawne) a nic się nie przesuwa. Rozebrałem fotel ( linki sprawne), rozebrałem przekładnie a tam satelity przekładni (plastik), rozsypane w mak. Dorobiłem metalowe, zmontowałem i wszystko hula. Jeżeli kogoś interesuje taka zabawa, to pomogę opisując dokładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Dzięki za info. Ja dalej zostałem z problemem. Dowiadywałem się w VW koszty części - 1600 PLN ;) Raczej nie zachęciły mnie do naprawy :/

Jak samemu rozebrać fotel? Czy oddać do tapicera celem otwarcia fotela i później naprawiać?

 

U mnie silniczek działa, przycisk również, ale regulacja nie jedzie. (Cofnięta na maxa jakby jej nie było)

 

Jeśli masz chwilkę, to prosiłbym o lekki instruktaż jak to otworzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności