Skocz do zawartości
banzai54

Passat b3 1.8RP benzyna+gaz nie pali normalnie, filmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczów ;)

Mam problem z moim paskiem, jest to Passat z 1991r. silnik 1,8RP.

Gaz mam 1 generacji, parownik był regenerowany jakieś 15-20tyś km temu.

Od jakiegoś czasu chodzi no tak, że jazda nie przynosi mi żadnej frajdy bo co chwilę się psuje... mianowicie na benzynie nie dało się jechać bo szarpał, tylko dało się odpalać od wczoraj nie da się nawet odpalić na benzynie, albo po jakimś czasie dopiero załapie, ale trzeba się sporo nakręcić (a i tak jest mała szansa na to, że odpali). Żeby pochodził na benzynie trzeba go odpalić na gazie co też nie przychodzi mu łatwo.

Na benzynie chodzi nie równo silnik, na gazie równo tylko obroty mu się zmieniają co kilkaset metrów i albo gaśnie albo mam 1,5tyś obrotów.

Do wczorajszego dnia pomagały mu regulacje na parowniku, zwiększałem sobie obroty lub zmniejszałem i miałem spokój jak było np. sucho, potem zaczął padać deszcz i musiałem znowu regulować. Od wczoraj jednak kręcenie śrubką nie pomaga, czy w tą czy w tą obroty spadają.

Reset komputera pomagał, czasem na kilka godzin, czasem na kilka minut. Wymieniłem filtr paliwa, lepiej chodził przez jakiś dzień.

Dzisiaj zmieniłem świecę i kopułkę, palec i kable WN. Jest bez zmian :(

 

Ciśnienie na cylindrach jest na każdym po 10barów czy atmosfer, mechanik mi sprawdzał, ale zapomniałem czy to bary czy atmosfery ^^.

Po odkręceniu korka wlewu oleju, nie chlapie olejem i silnik chodzi tak samo tylko dmucha powietrzem, co widać na filmiku.

 

Sprawdziłem kody błyskowe i wyszły mi 3 błędy, tylko czy to przez nie tak się zachowuje samochód?

2312 - czujnik temperatury w króćcu wody

2212 - czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr

2322 - czujnik temperatury powietrza

(oznaczenia kodów znalazłem w necie, nie wiem czy są dobre)

 

Nie wiem co tu więcej mogę napisać, samochód jest mi potrzebny i to jak najszybciej, bo muszę jakoś do pracy dojeżdżać :]

 

A to filmiki

 

 

 

 

Przy tym ostatnim filmiku, już tego nie nagrałem, ale jak przygazowałem nieco mocniej to samochód zadymił całe osiedle :(

 

A i na gazie nie dymi.

 

Trochę się rozpisałem, ale proszę Was znawców o pomoc

 

Co to może być Panowie? pomocy :cry:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury na króćcu może być jak najbardziej winien. W moim przypadku kupiłem go ostatecznie w ASO za 103 zł. Miałem podobne problemy.

Moim zdaniem zalewa. Sprawdź stan filtra powietrza.

Winą może być również podawanie jednocześnie gazu i benzyny. Warto sprawdzić elektrozawór.

Jeśli zalewa go gazem, nie odpalisz na benzynie - a jak już zakręci to wskakuje na 2000 obr - to typowy objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby szło i paliwo i gaz , nie do ujechania , zero mocy, jeśli masz wysokie obroty to padł potencjometr przepustnicy, spróbuj jeszcze sprawdzić stan wszystkich wtyczek na czujnikach i potraktować je jakimś odrdzewiaczem, albo multimetr i wtyczkę od komputera sprawdzić ( w "sam naprawiam " jest to ładnie opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możliwe jest to, że podaje benzynę jak chodzi na gazie? Bo coś mi tak czasami zalatuje jak mi się uda go odpalić... Dzisiaj zauważyłem, że wylewa mi płyn z pod tego króćca, jest uszczelka a mimo to potrafi wylewać jakoś (tzn. między króćcem, a silnikiem).

Jak sprawdzić elektrozawór?

I ile czujników powinno być na tym króćcu? bo mam 2 od góry i jakaś zaślepkę od dołu.

Który czujnik jest odpowiedzialny za ten bałagan, niebieski czy czarny?

 

Filtr wymieniałem jakieś 4tyś km temu.

A i takie jeszcze 3 pytania mam, jak powinien wyglądać dolot powietrza do tego filtra? bo mam u siebie założoną szmatkę.

Co się mogło stać, że nie mogę regulować gazu na parowniku, bo w którą stronę nie pokręcę to obroty tylko spadają?

Masz może jakiś link do tego "sam naprawiam"? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to tak poradnik Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ) Poryj w necie , to znajdziesz i sobie ściągniesz, naprawdę mądra książka, choć parę info wprowadza w błąd. Po obejrzeniu filmów stwierdzam:Masz wysokie obroty, więc nie łyka Ci paliwa i gazu razem.Według mnie masz uszkodzony regulator wolnych obrotów (silnik krokowy od benzyny) A śrubę w parowniku od regulacji wolnych obrotów obrotów wkręć na maksa bo zalewa Ci się gazem a na benzynie chlapie wtryskiwacz bo.....nie działa regulator wolnych obrotów,

051.jpg

052.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś mi jakoś wyjaśnić w którym miejscu jest ten silniczek krokowy? I czy go można naprawić czy kupić nowy? A co do gazu to jak wkręcę na maksa to jak puszcze pedał gazu to gaśnie od razu, tak samo jak np. mam 3tyś obrotów i puszcze gaz to zgaśnie na gazie, a jak powolutku puszcze to jest szansa, że będzie chodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie łyka lewego powietrza a także czy wszystkie przewody podciśnieniowe są na miejscu.

Edytowane przez przemo81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie kolego moze byc problem z zaplonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ale co z zapłonem może być nie tak? Która część i jak sprawdzić?

Przewody są na miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę Ci znaleźć kumpla znającego się choć troszkę na mechanice samochodowej i razem posprawdzacie co nieco. Tak jest o wiele łatwiej.

Tak na marginesie mogę przesłać Ci plik książki "Sam naprawiam Passata" jest super.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą nie równą pracą na gazie to zgadzam się z Przemo81, należy sprawdzić czy nie dostaje lewego powietrza. Ja miałem podobnie ponieważ sam przewód gumowy doprowadzający gaz z parownika do miksera był naruszony przy samym mikserze... Na dodatek sama uszczelka pokrywy monowtrysku też nie trzymała ciśnienia i za chiny nie dało się ładnie ustawić gazu. Gdy już sprawdzisz te sprawy to na nowo wyreguluj gaz śrubką:)

 

Bezynę już chłopaki rozgryźli:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien cewke zapłonowa własnie konczy żywot. Dziś taka samą sytuacje mialem jak twoja tylko z silnikiem 2e w gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj 2 czujniki w króćcu wody i samochód pali :D

Jednak nie bardzo mogę regulować obroty gazu na parowniku, obroty wahają się od 900-1400.

Na benzynie też pali jedzie, ale nie da się przyśpieszyć, bo szarpie. Dalej też dymi na benzynie, chociaż obroty się poprawiły i trochę chlapie z rury na czarno (jak stałem i grzebałem w bagażniku to zachlapało mi buta, nogę i skarpetkę:P)

 

A i takie pytanie mi się wymyśliło, a właściwie kilka:

Co to jest za jakiś filtr czy coś pod filtrem powietrza?

Czy to normalne, że pod przykrywką gaźnika jest trochę oleju?

Czy z tej przykrywki z tyłu taka rurka ma być do czegoś podłączona czy jest sobie luzem po prostu?

Co zrobić, żeby passat miał takie same obroty na zimnym i na ciepłym silniku? Bo na zimnym muszę jeszcze trochę trzymać pedał gazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy z tej przykrywki z tyłu taka rurka ma być do czegoś podłączona czy jest sobie luzem po prostu?

Nie za bardzo orientuje się co do twojego silnika, ale krokowiec jest od wolnych obrotów, i albo podaje powietrze albo mechaniczne(tak jest chyba u ciebie) otwiera badź domyka przepustnicę,

a co do tej rurki to nie zasysa ci tam powietrza?

Stawiałbym jeszcze na regulator ciśnienia paliwa on może powodować że chlapie wtrysk,,,,,i delikatnie opary paliwa dostają się gdy jest zasilany gazem, wtedy wlne obroty falują,,,,szukaj na forum było sporo o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tryski leją to może zapiekły sie od gazu - przegoń Kolego go na benzynce ze 100 km a bedzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady go przegonić, przejechałem jakieś 5km na benzynie i zaczął tak szarpać, że gdybym nie miał pasów to bym sobie zęby powybijał o kierownicę ^^, wydaje mi się, że wykluczyłem elektrozawór, bo próbowałem też z zakręconym gazem przy butli jechać i to samo się działo.

Macie jakieś inne pomysły? I gdzie znajdę ten czujnik tej przepustnicy jak by ktoś mógł jakoś dobrze mi wytłumaczyć, było by super :D A i czujnik powietrza gdzie się znajduję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro szarpie, to albo nie dostaje paliwa, albo powietrza, albo nie ma prądu. Skoro elektrykę sprawdziłeś, powietrze sprwdziłeś, sprawdź układ paliwowy. skoro tak samo zachowuje się na gazie jak i benzynie - pewnie to wtryski.

 

rzuć okiem:

http://www.vagcat.com/p/B084/031000.png

czujnik nr 10

Edytowane przez Thorunczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aj chyba coś wyszło nie tak, na gazie nie szarpie, tylko na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zasilanie paliwem - pompa, filter itp.

wszystko należy sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2212 - czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr

2322 - czujnik temperatury powietrza

 

A te 2 czujniki nie mogą mieć na to wpływu? Bo ten czujnik w króćcu wody jak widać miał duże znaczenie w pracy silnika:eek:

 

Filtr paliwa zmieniałem i nie za bardzo to pomogło, pompka paliwa trochę wyje. W poniedziałek podjadę może do mechanika, żeby zmierzył ciśnienie tej pompki.

 

 

 

Ten wężyk o którym wcześniej pisałem, że nie jest podłączony do niczego ma na tym zdjęciu co kolega wyżej wkleił numerek 15, co to takiego i co może się dziać przez brak podłączenia tego przewodu?

Edytowane przez banzai54

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności