fAZIK8 Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2009 Wczoraj wymieniałem filtr paliwa w moim Pasku!! Mam passata kombi z 2002 1,9 TDI 131KM. Po wymianie przy naładowanym akumulatorze samochód nawet nie zakręcił silnikiem!!!!! Co lepsze nie działa pilot od centralnego, bzyczek włączonych świateł!!!!!! a co lepsze to mechanik zajżał co trzeba zrobić w zawieszeniu.....poraszka....amorki 4szt, sprężyny 4 szt, wszystkie wahacze.......hmmm a mam go 3 dni!a wydatki już na ponad 2000... powiedzcie co może być że nie obrace rozrusznik że tylko słychać takie 2..3..pstryknięcia jak przekręce kluczyk.....i co może być z tym pilotem???? pomóżcie:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bzyk32 Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2009 hej.a aku sprawdziłes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2009 (edytowane) Sprawdź rozrusznik być może szczotka się zawiesiła-albo ich wcale nie ma lub do wymiany masz elektrowłącznik-elektromagnes rozrusznika.Objawy jakie opisujesz bynajmniej dla mnie świadczą o tym,że masz rozrusznik do przeglądu:).A tak na marginesie to się nieźle wsadziłeś jak na początek. KOSZTY: szczotkotrzymacz-40 PLN elektrowłąćznik -60 PLN naprawa -100 PLN RAZEM 200 PLN Powodzenia. Edytowane 24 Czerwca 2009 przez oli2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2009 Co lepsze nie działa pilot od centralnego, bzyczek włączonych świateł!!!!!! A swiatla, radio i inne podzespoly dzialaja, pilot wczesniej dzialal? Najpierw sprawdzil bym akumulator, chociazby z jakiegos innego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2009 A tak na marginesie to się nieźle wsadziłeś jak na początek.KOSZTY: szczotkotrzymacz-40 PLN elektrowłąćznik -60 PLN naprawa -100 PLN RAZEM 200 PLN Powodzenia. Ale z kolegi optymista..... wahacze 1600 zł amortyzatory 1000 zł sprężyny 700 zł robocizna..... pewnie z 500 zł a tak na marginesie ten mechanik to nie naciąga... Najpierw niech kolega sprawdzi akumulator... bo nie znaczy że jak naładowany to dobry... .poraszka....amorki 4szt, sprężyny 4 szt, wszystkie wahacze.......hmmm a mam go 3 dni!a wydatki już na ponad 2000. to ile ten passat ma nalatane... bo wygląda że nie mniej niż 250 tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2009 co do akumulatora to nie sprawdzałem go ale ma on koło 3 miesięcy to powinien być sprawny.....powiem tylko że jedziłem na krótkich odcinkach...inne podzespoły działają sprawnie a jak go kupiłem to pilot działał normalnie....ale taki pseudo-elektryk podłączał mi radio może coś tutaj bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\ ---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:50 ---------- a no ma nalatane 249 000 km...ale skrzynia tiptronic jest nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2009 bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\ Akurat tutaj niczego złego nie zrobił pod warunkiem ze były to czerwony i żółty Przełóż aku od innego autka i zobacz czy drgnie, te pstryknięcia jak to opisałeś najczęściej objawiają się przy padniętym całkowicie aku. Jeżeli to nic nie da to sprawdź rozrusznik .... Powiedz mi co to za mechanik który na oko wie ze sprężyny i amorki do wymiany ? Co do zawieszenia to jedz na stajcie diagnostyczna. Zapłacisz parę zł a będziesz pewien co wymienić z zawieszenia. A nie słuchaj jakiegoś koperfilda. Który chce Cie z kasy orżnąć ! ---------- Post added at 07:02 ---------- Previous post was at 06:59 ---------- Podepnij go jeszcze do kompa , w tedy będziesz wiedział co w pasku piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2009 póki co zobacze ten aku..... i jutro dam odpowiedź dziękuje za pomoc i słowa otuchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fistaszek Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2009 Potwierdzam...pierwsze to akumulator - miałem bardzo podobną sytuację... U mnie aku padł przez to, że w serwisie były pootwierane drzwi (świeciły się lampki w środku i w drzwiach) i włączone było radio - na jakieś 30 minut. To sprawiło, że po przeglądzie samochodu - nie chciał odpalić, pilot działał sam w sobie, bo ma swoją baterię, ale drzwi nie otwierał. Myślałem, że popsuli coś z elektroniką, ewentualnie jakiś inny problem, ale nie przyszło mi do głowy na początku, że to może być najprostsze rozwiązanie . Odpaliłem z kabli od kumpla i autko chodziło jak nowe - pierwsze co, to zmieniałem akumulator na nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2009 Kamil w Białogardzie mamy forumowiczów może ci ktoś użyczy aku i spojrzy na amorki. Nie wiem czy wiesz ale czeka cię wymiana rozrządu jeśli nie był robiony a to koszty w granicach 1000 zł. Do tego jeśli wachacze to kpl. 1600 (może masz do wymiany pojedyncze sztuki). Głowa do góry może nie jest tak źle. No chyba że wpasowałeś się w ruinę. Zajrzyj do wątku zachodniopomorskiego tam znajdziesz ludzi z zachodniopomorskiego, są i wątki dotyczące spotów (najbliższy w Lipcu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #11 Napisano 24 Czerwca 2009 W golfie pamięć "radyja" spieprzyła mi dwa akumulatory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #12 Napisano 24 Czerwca 2009 Ciekawe co musiało by się stać, żeby kazali cztery sprężyny wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #13 Napisano 24 Czerwca 2009 W golfie pamięć "radyja" spieprzyła mi dwa akumulatory. Dokładnie, potrafi rozładować aku jak jest słaby. Ciekawe co musiało by się stać, żeby kazali cztery sprężyny wymienić Chyba że auto pracowało wcześniej na budowie. Poszukaj mechanika który cię nie będzie próbował naciągnąć. Przykład z dzisiejszego dnia od 2 tygodni skrzypiało mi zawieszenie (jak stare wrota od stodoły) do tego stopnia że w czasie skręcania kołami wszyscy się za mną oglądali. Przeszukałem forum koledzy w dziale zachodniopomorskim poradzili abym wlał oleju między gumy w wahaczach ale dla spokojności podjechałem do mechanika który mi poradził aby nie wymieniać gdyż nie ma luzów (olej pomógł nie skrzypią). Mechanik mógł powiedzieć wymieniamy i zarobiłby parę złotych. Jego słowa brzmiały - Ja bym nie wymieniał, luzów brak.- Dał mi do zrozumienia że jak się uprę to wymieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #14 Napisano 24 Czerwca 2009 a czy jak włoże inny akumulator i potem mój to nic mi nie padnie ... chodzi mi o ustawienia komputera?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2009 Nie, nic Ci nie padnie. Wyzeruje się tylko godzina i dzienny przebieg. Czasem odpina się aku na jakieś 15 min. żeby wykasować ustawienia modułu komfortu. W razie problemów odepnij radio i te kable które podłączył elektryk. Spójrz w dziale caraudio - sporo jest przypadków złego podłączenia radia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2009 Nic ci nie padnie bez obaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2009 Mi też się obiło o uszy, że podłączenie radia może mieć duże znaczenie w pasku. chyba tu na forum to wyczytałem. Druga sprawa to jak takie coś się dzieje to pierwsze co to akumulator się sprawdza tak jak koledzy wyżej napisali. Ja z akumulatorami już wiele przeszedłem i wierz mi aku może paść w każdej chwili. Nawet w miare nowy. Dla przykładu podam, że mój fabryczny Warty padł po 3.5roku, u mojego ojca piąty rok już bez problemu. A kolejna sprawa to skoro kupiłeś auto to z kąd wiesz, że ma 3 miesiące....Sprzedawca może i dał Ci rachunek ale nie koniecznie na ten akumulator. I tak jak koledzy radzili proponuje pojechać na stacje diagnostyczną i zrobić przegląd stanu technicznego i będziesz wszystko wiedział. Mechanicy są różni-ja nie mam o nich dobrego zdania, bynajmniej nie znam żadnego dobrego, nie naciągacza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2009 bynajmniej nie znam żadnego dobrego, nie naciągacza... Dobry mechanik to taki który dba o klienta każdego. Bo wie że jak mu zrobi dobrze auto to wie że taki klient wróci. Czyli patrzeć na warsztaty oblężone gdzie trzeba się umawiać na termin i widać gdzie jest dużo klientów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #19 Napisano 24 Czerwca 2009 ale taki pseudo-elektryk podłączał mi radio może coś tutaj bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\ zaprszam do dzialu caraudio ale podejzewam ze musisz odlaczyc przewod A3 z kostki ISO (K-line diagnoza) a wroci sterowanie z pilota. Inne podlaczenia tez sprawdz szczegolnie A5 i popraw zasilanie radia A7 to stale napiecie (memory) a A4 to stacyjka a oszczedzisz sobie akumulator a tamtego elektryka omijaj szerokim lukiem albo daj mu linka do forum w celu podszkolenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirk Zgłoś #20 Napisano 24 Czerwca 2009 Zanim kolego wymienisz akumulator sprawdź czy coś Ci go nie rozładowuje na postoju, bo może się okazać ze nowy włożysz a po nocy też nie odpalisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach