Skocz do zawartości
fAZIK8

wszystko padło...co jest??

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj wymieniałem filtr paliwa w moim Pasku!! Mam passata kombi z 2002 1,9 TDI 131KM. Po wymianie przy naładowanym akumulatorze samochód nawet nie zakręcił silnikiem!!!!! Co lepsze nie działa pilot od centralnego, bzyczek włączonych świateł!!!!!! a co lepsze to mechanik zajżał co trzeba zrobić w zawieszeniu.....poraszka....amorki 4szt, sprężyny 4 szt, wszystkie wahacze.......hmmm a mam go 3 dni!a wydatki już na ponad 2000... powiedzcie co może być że nie obrace rozrusznik że tylko słychać takie 2..3..pstryknięcia jak przekręce kluczyk.....i co może być z tym pilotem???? pomóżcie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrusznik być może szczotka się zawiesiła-albo ich wcale nie ma lub do wymiany masz elektrowłącznik-elektromagnes rozrusznika.Objawy jakie opisujesz bynajmniej dla mnie świadczą o tym,że masz rozrusznik do przeglądu:).A tak na marginesie to się nieźle wsadziłeś jak na początek.

KOSZTY:

szczotkotrzymacz-40 PLN

elektrowłąćznik -60 PLN

naprawa -100 PLN

RAZEM 200 PLN

Powodzenia.

Edytowane przez oli2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co lepsze nie działa pilot od centralnego, bzyczek włączonych świateł!!!!!!

A swiatla, radio i inne podzespoly dzialaja, pilot wczesniej dzialal?

Najpierw sprawdzil bym akumulator, chociazby z jakiegos innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak na marginesie to się nieźle wsadziłeś jak na początek.

KOSZTY:

szczotkotrzymacz-40 PLN

elektrowłąćznik -60 PLN

naprawa -100 PLN

RAZEM 200 PLN

Powodzenia.

 

Ale z kolegi optymista.....

wahacze 1600 zł

amortyzatory 1000 zł

sprężyny 700 zł

robocizna..... pewnie z 500 zł

 

a tak na marginesie ten mechanik to nie naciąga...

 

Najpierw niech kolega sprawdzi akumulator... bo nie znaczy że jak naładowany to dobry...

 

.poraszka....amorki 4szt, sprężyny 4 szt, wszystkie wahacze.......hmmm a mam go 3 dni!a wydatki już na ponad 2000.

 

to ile ten passat ma nalatane... bo wygląda że nie mniej niż 250 tyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do akumulatora to nie sprawdzałem go ale ma on koło 3 miesięcy to powinien być sprawny.....powiem tylko że jedziłem na krótkich odcinkach...inne podzespoły działają sprawnie a jak go kupiłem to pilot działał normalnie....ale taki pseudo-elektryk podłączał mi radio może coś tutaj bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\

 

---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:50 ----------

 

a no ma nalatane 249 000 km...ale skrzynia tiptronic jest nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\

 

Akurat tutaj niczego złego nie zrobił pod warunkiem ze były to czerwony i żółty :)

Przełóż aku od innego autka i zobacz czy drgnie, te pstryknięcia jak to opisałeś najczęściej objawiają się przy padniętym całkowicie aku. Jeżeli to nic nie da to sprawdź rozrusznik ....

 

Powiedz mi co to za mechanik który na oko wie ze sprężyny i amorki do wymiany ? Co do zawieszenia to jedz na stajcie diagnostyczna. Zapłacisz parę zł a będziesz pewien co wymienić z zawieszenia. A nie słuchaj jakiegoś koperfilda. Który chce Cie z kasy orżnąć !

 

---------- Post added at 07:02 ---------- Previous post was at 06:59 ----------

 

Podepnij go jeszcze do kompa , w tedy będziesz wiedział co w pasku piszczy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

póki co zobacze ten aku..... i jutro dam odpowiedź:) dziękuje za pomoc i słowa otuchy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam...pierwsze to akumulator - miałem bardzo podobną sytuację...

U mnie aku padł przez to, że w serwisie były pootwierane drzwi (świeciły się lampki w środku i w drzwiach) i włączone było radio - na jakieś 30 minut.

To sprawiło, że po przeglądzie samochodu - nie chciał odpalić, pilot działał sam w sobie, bo ma swoją baterię, ale drzwi nie otwierał. Myślałem, że popsuli coś z elektroniką, ewentualnie jakiś inny problem, ale nie przyszło mi do głowy na początku, że to może być najprostsze rozwiązanie ;).

Odpaliłem z kabli od kumpla i autko chodziło jak nowe - pierwsze co, to zmieniałem akumulator na nowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil w Białogardzie mamy forumowiczów może ci ktoś użyczy aku i spojrzy na amorki. Nie wiem czy wiesz ale czeka cię wymiana rozrządu jeśli nie był robiony a to koszty w granicach 1000 zł. Do tego jeśli wachacze to kpl. 1600 (może masz do wymiany pojedyncze sztuki). Głowa do góry może nie jest tak źle. No chyba że wpasowałeś się w ruinę. Zajrzyj do wątku zachodniopomorskiego tam znajdziesz ludzi z zachodniopomorskiego, są i wątki dotyczące spotów (najbliższy w Lipcu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W golfie pamięć "radyja" spieprzyła mi dwa akumulatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co musiało by się stać, żeby kazali cztery sprężyny wymienić :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W golfie pamięć "radyja" spieprzyła mi dwa akumulatory.

Dokładnie, potrafi rozładować aku jak jest słaby.

Ciekawe co musiało by się stać, żeby kazali cztery sprężyny wymienić

Chyba że auto pracowało wcześniej na budowie. Poszukaj mechanika który cię nie będzie próbował naciągnąć. Przykład z dzisiejszego dnia od 2 tygodni skrzypiało mi zawieszenie (jak stare wrota od stodoły) do tego stopnia że w czasie skręcania kołami wszyscy się za mną oglądali. Przeszukałem forum koledzy w dziale zachodniopomorskim poradzili abym wlał oleju między gumy w wahaczach ale dla spokojności podjechałem do mechanika który mi poradził aby nie wymieniać gdyż nie ma luzów (olej pomógł nie skrzypią). Mechanik mógł powiedzieć wymieniamy i zarobiłby parę złotych. Jego słowa brzmiały - Ja bym nie wymieniał, luzów brak.- Dał mi do zrozumienia że jak się uprę to wymieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jak włoże inny akumulator i potem mój to nic mi nie padnie ... chodzi mi o ustawienia komputera??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic Ci nie padnie. Wyzeruje się tylko godzina i dzienny przebieg. Czasem odpina się aku na jakieś 15 min. żeby wykasować ustawienia modułu komfortu. W razie problemów odepnij radio i te kable które podłączył elektryk. Spójrz w dziale caraudio - sporo jest przypadków złego podłączenia radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic ci nie padnie bez obaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też się obiło o uszy, że podłączenie radia może mieć duże znaczenie w pasku. chyba tu na forum to wyczytałem. Druga sprawa to jak takie coś się dzieje to pierwsze co to akumulator się sprawdza tak jak koledzy wyżej napisali. Ja z akumulatorami już wiele przeszedłem i wierz mi aku może paść w każdej chwili. Nawet w miare nowy. Dla przykładu podam, że mój fabryczny Warty padł po 3.5roku, u mojego ojca piąty rok już bez problemu.

A kolejna sprawa to skoro kupiłeś auto to z kąd wiesz, że ma 3 miesiące....Sprzedawca może i dał Ci rachunek ale nie koniecznie na ten akumulator. I tak jak koledzy radzili proponuje pojechać na stacje diagnostyczną i zrobić przegląd stanu technicznego i będziesz wszystko wiedział. Mechanicy są różni-ja nie mam o nich dobrego zdania, bynajmniej nie znam żadnego dobrego, nie naciągacza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bynajmniej nie znam żadnego dobrego, nie naciągacza...

Dobry mechanik to taki który dba o klienta każdego. Bo wie że jak mu zrobi dobrze auto to wie że taki klient wróci. Czyli patrzeć na warsztaty oblężone gdzie trzeba się umawiać na termin i widać gdzie jest dużo klientów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale taki pseudo-elektryk podłączał mi radio może coś tutaj bo widziałem że połączył dwa przewody bo pamięci nie było....?\

 

zaprszam do dzialu caraudio ale podejzewam ze musisz odlaczyc przewod A3 z kostki ISO (K-line diagnoza) a wroci sterowanie z pilota.

Inne podlaczenia tez sprawdz szczegolnie A5 i popraw zasilanie radia A7 to stale napiecie (memory) a A4 to stacyjka a oszczedzisz sobie akumulator a tamtego elektryka omijaj szerokim lukiem albo daj mu linka do forum w celu podszkolenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim kolego wymienisz akumulator sprawdź czy coś Ci go nie rozładowuje na postoju, bo może się okazać ze nowy włożysz a po nocy też nie odpalisz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności