arturoski Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2009 (edytowane) Około miesiąc temu wymieniłem skrzynię biegów na inną używaną [ stara wyła ]. Parę dni temu przyjrzałem się tej starej i coż to.... jakieś wyskrobane kreski ?? w kształcie koła wewnątrz obudowy skrzyni/ sprzęgła. Od dawna skarżyłem się na dziwne hałasy pochodzące z okolic skrzyni. Nigdy jednak nie doszedłem od czego one były a tu proszę. Wygląda to tak jakby docisk sprzęgła łopatkami szorował o obudowę skrzyni... ale dlaczego ?? Czyżby luz na wale? ... szybki test - druga osoba wciska pedał sprzęgła a ja obserwuje pod maską czy się koło na wale porusza - ale nic z tych rzeczy... Co się w takim razie może dziać? Jednym słowiem - szczaw... Chyba nie wspomniałem, że na tej "nowej" skrzyni są takie same hałasy teraz... Edytowane 23 Czerwca 2009 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2009 (edytowane) u mnie jak włożyłem 6-biegową skrzynie to nawet silnik się nie chciał obrócić, na akumulatorze naładowanym na maksa (cała noc) obrócił tylko raz i koniec, a jak wbiłem bieg i próbowałem do przodu i do tyłu to nawet nie drgnął więc zwaliłem skrzynie jeszcze raz na skrzyni były takie same wyżłobienia jak u ciebie. co się okazało pomiędzy skrzynie a silnik przy 6-biegowej skrzyni idzie taki dystans około 5 mm którego ja nie miałem i dlatego tarło. nie wiem w jakich silnikach jeszcze taki dystans jeszcze występuje, ale w pasku przed liftem na 100%, bo ten który kupiłem był z 98 roku. sprawdź w etce może u ciebie też powinien być. o takie coś Edytowane 23 Czerwca 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2009 a nie zwróciłeś uwagi na wytarty docisk??? przecież musiał zostawić jakieś ślady... Luz na wale Crankwalk to już bys nie miał silnika jeden z powodów, dla których przy mocnym docisku nie wolno odpalać auta na wciśniętym sprzęgle (ale czytałem, że crankwalk to przypadłość raczej amerykańców i japońskich V6tek). Nie zapominaj, że masz custom sprzęgło i koło jednomasowe. Może ten zestaw nie był do końca do Twojego silnika i jest ciut za "gruby" albo zewnętrzna obudowa docisku odkształca się pod wpływem temperatury i depnięcia pedału (a nie powinna przecież)... swoją drogą - który to już raz skrzynię zdejmujesz i jaki jest Twój rekord czasowy (mi się ostatnio udało w 3h obrócić ;P) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2009 swoją drogą - który to już raz skrzynię zdejmujesz i jaki jest Twój rekord czasowy (mi się ostatnio udało w 3h obrócić W uk to nadal około 5 godzin u bardzo dobrego mechanika/pasjonata Poprzedni zestaw jest w Polsce a temu Helixowi co siedzi w środku nie przyjżałem się przy wymianie skrzyni. Problem w tym, że przerabiałem już dwa zestawy wzmocnionego sprzęgłą i obydwa były na rożnych kołach zamachowych i obydwa powodowały taki sam hałas. Wg producentów są do tego modelu i tej skrzyni. Jutro przycisne kogo trzeba i zmierzymy stary zestaw (wysokość zestawu) i porównamy z serią, którą mam jeszcze pod łóżkiem ... po co ja zostawiałem ten aluminiowy jednomas w Polsce... Ale tak sobie myślę - przetoczyć go i skrócić o 4-5mm i ponownie wyważyć... Inna kwestia - od dawna wydawało mi się, że coś spowalnia silnik i tu by się zgadzało. W sprawie dystansu - wydaję mi się, że to musi iść w drugą stronę. Dystans by chyba pogorszył sprawę, chociaż pewności nie mam. Jedyne co mi przychodzi an myśl teraz to skrócić jednomas. Zaszkodzić nie powinno a wagi zejdzie tyle co nic. Czy można w takim razie zdjąć dół silnika bez jego wyciągania z założoną skrzynią? Miska, jakaś osłonka... i dostęp do wału w sumie jest. Dobrze kombinuję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2009 (edytowane) ...a takie może głupie pytanie jeszcze dodam: Czy pomiędzy silnik a skrzynie biegów idzie jakas uszczelka?? golab21 Czy ty o tym pisałeś w swoim poście?? ...bo ja tylko zauważyłem takie małe kółko na twoim kole zamachowym... (sorki jeśli nie zajarzyłem tematu) Edytowane 25 Czerwca 2009 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2009 ...a takie może głupie pytanie jeszcze dodam: Czy pomiędzy silnik a skrzynie biegów idzie jakas uszczelka?? niet. nie ma tam uszczelki - wewnątrz kielicha skrzyni nic nie ma, co by trzeba uszczelniać... Czy można w takim razie zdjąć dół silnika bez jego wyciągania z założoną skrzynią? Miska, jakaś osłonka... i dostęp do wału w sumie jest. Dobrze kombinuję? ale już nie chcesz tego robić, prawda? Jakbyś miał luźny wał, to już by było po panewkach i nie byłoby czego sprawdzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2009 O wale już zapomniałem... To zdanie Andrzeja mnie zaciekawiło. Jakoś wcześniej źle to przeczytałem: co się okazało pomiędzy skrzynie a silnik przy 6-biegowej skrzyni idzie taki dystans około 5 mm To by się zgadzało, dlaczego u mnie tak wszystko szoruje. Druga sprawa, że drążek zmiany biegów mam przechylony ku tyłowi auta. Trzecia sprawa - sprzegło chwyta tuż pod dotknięciu pedału co by znaczyło, że docisk jest za blisko łapy sprzęgła. Jednak piszesz Marek, że nic tam nie ma.... to już nic nie rozumiem. Może w ETCE coś by było pokazane... Może ten dystans jest przyklejony po stronie silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 25 Czerwca 2009 Jednak piszesz Marek, że nic tam nie ma.... to już nic nie rozumiem. Może w ETCE coś by było pokazane... Może ten dystans jest przyklejony po stronie silnika? ETKA nie przewiduje żadnego dystansu do twojego silnika, jest tylko taka blaszana podkładka. A dystanse są tylko do 5-cio i 6-scio cylindrowych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #9 Napisano 25 Czerwca 2009 (edytowane) o to mi chodzi. jest on dokładnie w kształcie obudowy skrzyni ma grubość około 5mm. jak zdejmiesz skrzynie to możesz go swobodnie zdjąć... taka podkładka aluminiowa, która mi sporo nerwów popsuła edit: znalazłem od audi http://www.allegro.pl/item667764905_audi_a6_flansza_dystans_lapa_nr_fab_na_zdjeciu.html Edytowane 25 Czerwca 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #10 Napisano 25 Czerwca 2009 GURAL - prośba do Ciebie jeśli masz ETKE... Czy jesteś w stanie potwierdzić tą aluminiową podkładkę do mojego 5-biegowego manuala numerami z ETKI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2009 (edytowane) Mogę potwierdzić jedynie ze silniki diesla maja takie podkładki/ dystanse, ale nie ma nic co można by dopasować do 1,8 benzyna. Poniżej screen z ETKA, 1) silnik1,8, 2) diesel. Edytowane 25 Czerwca 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #12 Napisano 26 Czerwca 2009 A nie ma tam nic może w dziale skrzynia biegów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 26 Czerwca 2009 Artur, a sprawdzałeś numer skrzyni w ogóle? Może w tą stronę pójść... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #14 Napisano 26 Czerwca 2009 (edytowane) Tzn oznaczenie skrzyni "EHV" zgadza sie z modelem i rocznikiem auta, jesli to masz na mysli Marek? Poważne pytanie teraz: Czy jeśli mimo wszystko włożę tam podkładkę/dystans 4mm to czy wszystko inne naokoło skrzyni będzie grało tzn: m.in półosie, mocowania skrzyni (czy jest tam jakikolwiek luz) itd ? Czy te "ząbki" na kole zamachowym coś napędzają? Edytowane 26 Czerwca 2009 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #15 Napisano 27 Czerwca 2009 4-5 mm nie zrobi różnicy półosiom o mocowaniom skrzyni. jeśli myślimy o tych samych ząbkach to one są od rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #16 Napisano 27 Czerwca 2009 No to w przyszłym tygodniu zrobię taką podkładkę podobną do twojej Andrzej, tylko zrobie ją w dwóch częściach, żeby skrzyni nie zdejmować. Zobaczymy jaki będzie efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2010 Na zakończenie tematu wspomnę, że przy ostatnim wymontowaniu skrzyni okazało się, że zestaw sprzegło-jednomas firmy Helix, który miałem zamontowany jest około 5 mm grubszy niż seria, stąd też te wyżłobienia i uczucie ciągania przyczepy autem... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach