Skocz do zawartości
guciu04

montaż haka na ile śrub

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, mam zamiar zabrać się za jego zamontowanie. Czytałem wiele o tym na forum i prawie wszędzie było mocowanie na 4 śruby do podłużnic, a w haku który sobie zakupiłem jest mocowanie na 6 śrub. Więc o co tu chodzi, przed zakupem podałem nr. identyfikacyjny pojazdu według którego dobierają hak. W bagażniku są 4 śruby pod gumowymi zatyczkami, a pod dwoma dalej położonymi zatyczkami tych śrub już nie ma:confused:. Czy tan hak w ogóle będzie pasował do mojego paska, o odpowiedź prosiłbym szanowne grono forumowiczów.

hak 017.jpg

hak 023.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

guciu04 W/g dokumentacji firmy Bosal hak w Passku 3B powinien być mocowany za pomocą 4 szt śrub M10x100.:)

 

bosalmontahaka.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co wynika że nie będzie pasował??? Na etykiecie pisze passat B5 kombi od roku.96 2000; i B6 2001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co wynika że nie będzie pasował??? Na etykiecie pisze passat B5 kombi od roku.96 2000; i B6 2001

 

moze te dwie dodatkowe sie wlasnie w b6 stosuje :-)

 

ale to tylko moje przypuszczenie, ale sie moze wypowie ktos co w b6 montowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi A4 miałem zamontowany hak Westfalia na 4 śruby, a mocowań było na 6 śrub, w instrukcji też była mowa o 4 śrubach. Tak więc miałem 2 na zapas.

W Pasacie mam też na 4 śruby.

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4motion ma jakoś inaczej mocowania ustawione - tylko nie pamiętam czy różnica tkwi w umieszczeniu śrub, czy ma zupełnie inną konstrukcję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem hak Westfalia (oryginał zdemontowany ze Skody Superb - ta sama płyta podłogowa). Pamiętam, że były tam 4 śruby, ale dwie pasowały w otwory po belce zderzaka, a dwie w oryginalne otwory obok, zaślepione, tylko musiałem przebić taką matę / izolację i było po kłopocie. Bez montażu elektryki trwało to około 30-40 minut. Wiązkę elektryki przeciągnąłem przez przewierconą gumową zaślepkę a lewej strony pod zderzakiem. U mnie ta wiązka się rozgałęzia i jest podłączona do lamp tylnych (lewej i prawej, bo nie wszystko jest dostępne po lewej stronie). Do podłączenia użyłem właściwej szerokości konektorów w koszulkach termokurczliwych i podłączyłem do wolnych gniazd w lampach.

 

pzdr

zyggy

 

 

pzdr

zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Wezmę się za montaż jak tylko "wielka woda" przestanie się lać z nieba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja niedawno montowałem hak tej samej firmy co Ty masz i mocowanie miałem na 6 śrub - tyle, że ja montowałem do kombi. z tego co mi facet mówił w sklepie, to jest różnica w mocowaniu.. na etykiecie masz napisane, że hak jest do kombi, dlatego lepiej sobie kup do sedana, bo ten może nie pasować...

 

z tego co się orientuję to:

wersja KOMBI - montaż na 6 śrub

wersja SEDAN - montaż na 4 śruby

;)

Edytowane przez four
dodatkowe informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem hak Westfalii w swoim pasku, który ma 4 mocowania, a w podłodze jest 6 otworów. Z jednej strony są dwa otwory z przyspawanymi nakrętkami u dołu a trzeci otwór (najbliżej kabiny pasażerskiej) jest przelotowy bez nakrętki. Rozstawa otworów w haku wypadał na pierwszy otwór z nakrętką i na ostatni i tam od dołu dałem dużą podkładkę i nakrętkę. Jak twój hak ma 3 otwory i w podłodze są też 3 na stronie to jak wszędzie dasz śrubę to na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kotleta ;)

 

Czy do montażu haka trzeba było zdejmować zderzak?

 

Czy lepiej kupić nówkę sztukę ze sklepu czy używany oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć zderzak.

Co do haka to zależy jaki chcesz, ze stałą główką (przykręcany na śruby) czy wypinany. Ze stałą główką nowy kosztuję ok 350zł, wypinany nowy minimum 1000 a nawet więcej.

Na allegro można czasami znaleźć coś przyzwoitego. Mi się udało kupić westwalie za 350zł z przesyłką. Hak może dwa razy widzał przyczepkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do montażu haka trzeba było zdejmować zderzak?

 

Instrukcja ze strony Westfalia - http://www.westfalia-automotive.de/fileadmin/templates/pdf/321-vw/a321505691111-321504ab131207%20war-101.pdf

 

Czy lepiej kupić nówkę sztukę ze sklepu czy używany oryginał?

Używany będzie sporo tańszy, tylko wypadałoby go własnoręcznie sprawdzić, czy wszystko z nim OK (czy nie jest pęknięty, zgięty, wytarta główka itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jedz do ASO tam ci założą za ok. 300 stówki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej jedz do ASO tam ci założą za ok. 300 stówki

+ 2tys za hak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
+ 2tys za hak

 

To tam hak tyle az kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nowy oryginalny hak w serwisie to masakra. Ja kupiłem do B5 (3B) kombi oryginał Westfalia. Używany, ale naprawdę prawie wcale. Montaż jest banalny, już chyba o tym pisałem. Napiszę to jeszcze raz: porównałem symbole w katalogu Westfalia i okazało się, że haki do Passata i Skody Superb (nie pamiętam rocznika) mają ten sam symbol. W katalogu VW mają różne, a faktycznie są takie same, bo płyta podłogowa w Soperb jest właśnie z Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Słuchajcie noszę się z zamiarem załozenia haka do passka

i moje pytanie brzmi czy różni sie hak od zwyklego passka

od hak do passka 4motion. Ponieważ jak przeglądam aukcje na allegro to sprzedający zaznaczają że to nie do wersji 4motion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj katalog Westfalia i porównaj. Pisałem o tym wcześniej. Co do 4motion, to tam może być inny, gdyż o ile pamiętam podłoga w bagażniku ma inny kształt (jest wyżej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak:

Umówiony jestem na montaż haka w firmie Auto-Markt w Łodzi oryginalnego "Brink"-a kupiłem u nich ... z montażem wyniesie mnie wszystko około 450zł, jako że jest zima sam nie mam gdzie tego zrobić biorę od nich wszytko... sadze że to dobra cena patrząc na allegro ceny haków "brink" wahają się od 350zł do 400 paru złotych... I najważniejsze będzie nowy prosty i z dobrą główką ;)

A u mnie się nie zmęczy bo rowery będę woził na nim tylko :)

jak coś napisze po montażu jak wypadło... przez telefon powiedzieli że potrzebują około 1-2h :) zobaczymy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności