Skocz do zawartości
artek10212

Kontrolka świec żarowych, ESP, Hamulca ręcznego

Rekomendowane odpowiedzi

Problem Pasat B6 2005r. kontrolki po włączeniu zapłonu nie gasną. Kontrolka świecy żarowej stale mruga , hamulca ręcznego stale się pali i jest przekreślona, ESP stale się pali. Przycisk ESP jest nieaktywny. Odczytałem błędy Wag Com ;

 

Adres 01: Silnik

Znaleziono 1 błąd:

005715 - Odczytać kody błędów sterownika systemu ABS

P1653 - 000 - - - MIL zapalona

 

Adres 03: ABS/hamulce

Znaleziono 1 błąd:

00810 - Czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja

 

Adres 53: Hamulec ręczny

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01316 - Sterownik układu ABS

013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona

 

Błędów nie można wykasować, nie można przeprowadzić adaptacji czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym. Czujnik stopu raczej znajduje się w pompie ABS, przy pedale nie ma go, gdy sprawdzam go w blokach Wag Kom-em przy naciśnięciu pedału hamulca zapala się tylko jedna jedynka, czy powinny zapalić się dwie ? Już samemu nie wiem proszę o pomoc. Gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak:

 

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

 

Prerequisites:

 

* System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar.

[Done, Go Back]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 066

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 3 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

 

Spróbuj zrobić tak:

 

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

 

Prerequisites:

 

* System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar.

[Done, Go Back]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 066

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 3 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem Adamq, lecz gdy zatwierdzi ułatwienie dostępu ,,dostęp upoważniony zatwierdzony". Nic nie można zrobić w polu Nastaw podstawowych adres 066.:(

W wag kom na czerwono Nastawy Podstawowe.: ON

Blok 066 pole1:zerowan. kąta pole 2:cz.ćiśn.ham pole 3:nie OK pole 4:B/D

Edytowane przez artek10212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokladnie ten sam objaw... w jeden z deszczowych porankow uruchomilem pasaciatko a tu pik pik pik i zapalila sie ikonka od swiec(mrugała w czasie jazdy), uszkodzenie hamulca parkingowego (swiecilo stale) mrugający ESP i ABS wszystkie powyzsze na żółto, oraz ikonka od aciagnietego ręcznego na czerwono migała w czasie jazdy...

 

PRzyjechałem do moim zdaniem najlepszego serwisu VW na Śląsku (Besmarex) i zabrali go na badanie...

Okazało sie, że sterownik się wyprogramował czy coś w tym stylu zaprogrramowali na nowo i jak narazie caly dzien jezdzi bez problemu...

 

koszt 193 pln...

 

a bałem sie juz ze caly sterownik poszedl w kosmos :)

 

Mam nadzieje ze pomogłem

Pzdr.

JArek

VW PASSAT B6 140km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sieniak

 

Witam

Mam ten sam peoblem wszystkie kontrolki sie pala i niewiem co zrobic, moze kolega artek10212 doszedl do tego jak to zrobic bez wizyty w serwisie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Takze mam identyczny problem, mysle ze trzeba tu tylko ponownie zakodować sterownik, tylko jak to zobić za pomocą Vag Can Professional? Dodam ze sterownik login przyjmuje ale dalej juz odzuca kazda probe ingerencji, w jaki sposob mozna zaprogramowac taki sterownik? Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sieniak

witam

 

Uporalem sie juz z tymi kontrolkami koszt 50 zl, u mnie wystarczylo podlaczenie pod komputer wyszlo 9 roznych bledow wystarczylo wykasowanie, przejechalem juz ponad 1000 km i po ponownym podlaczeniu zero bledow.

gosc w serisie powiedzial ze przyczyna moglo byc zwarcie i stad tyle bledow a winna jest myjnia cisnieniowa woda dostala sie w nieodpowiednie miejcsce.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że jestem nowym użytkownikiem forum i jestem posiadaczem takiego samego modelu jak Ty mam następujące pytanie czy spotkałeś się z następującym problemem świecą kontrolki od esp, postoju i migają od świec żarowych, błędy zostały wyskasowanie ale na drugi dzień powróciły.Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnych wątków ale nic nie znalazłem a tematu założyć niestety nie mogę. Za jakiekolwiek sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam Piotr

Witam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,bylem w serwisie VW i stwierdzili ze mam agregat ABS ze sterownikiem do wymiany. Ponieważ czujnik1/2 ciśnienia hamowania (00810)-brak lub nieprawidłowe nastawy podstawowe/adaptacja statycznie.Prubowali wpisac mu nowe kody-bez rezultatu.Czy konieczna jest wymiana ABSu? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

a mi mechanik powiedział, że jest to problem z czujnikiem hamulca.

Zauważyłem, że raz działa a raz nie. Nie wiem czy to nie jest problem z zawilgoceniem jakiegoś układu. Próbowałem znaleźć źródło błędu. Podłączyłem VAG, wykasowałem błędy i nadal to samo. Zauważyłem, że nie mam świateł STOP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta.

 

Miałem dzisiaj trochę czasu i bawilem sie w kodowanie mojego nowego absu. Po godzinie klepnia cyferek po kolei trafilem prawidlowe kodowanie dla mojego auta. Pojawil sie natomiast problem z bledem:

 

 

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb

Control Module Part Number: 3C0 614 109 AG HW: 3C0 614 109 AG

Component and/or Version: J104 C4 440 V3 0015

Software Coding: 0002576

Work Shop Code: WSC 12345 028 123456

VCID: 63CFB155A24E991

3 Faults Found:

 

03201 - Adaptation Overboost

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

 

 

Dwa pierwsze znikly bezproblemowo, natomiast ostatni robi problem.

 

abs g201.jpg

 

Na forach znalazlem ze to wina bloku abs. Czy moge przelozyc nowszy sterownik do starszej czesci mechanicznej, bo niby na oko pasuje pnp?

 

Potwierdzi mi ktos ze ten blad to na pewno uszkodzony abs, bo troche ciezko u mnie sie to robi obok dpf.

 

 

edit:

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2609108.html#13851987

 

tutaj romeo pisze o recznym, ale bez dalszego opisu.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławek prawdopodobnie musisz wymienić sterownik EPB na nowszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wymienilem sobie epb na 3aa 907 801 e, pozniej na 3aa 907 801 h

 

na obu pojawiaja mi sie bledy

 

 

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb

Control Module Part Number: 3C0 614 109 AG HW: 3C0 614 109 AG

Component and/or Version: J104 C4 440 V3 0015

Software Coding: 0000528

Work Shop Code: WSC 12345 028 123456

VCID: 63CFB155A24E991

6 Faults Found:

 

03194 - Incompatible Interface

000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 70

Mileage: 316619 km

Time Indication: 0

Date: 2116.14.07

Time: 03:09:55

 

Freeze Frame:

Speed: 0.0 km/h

Hex Value: 0x0000

Voltage: 12.50 V

Bin. Bits: 00001111

Count: 225

Hex Value: 0x0000

 

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 70

Mileage: 316619 km

Time Indication: 0

Date: 2116.14.07

Time: 03:09:55

 

 

 

 

co z tym zrobic? czy moze faktycznie trafilem abs z uszkodzonym g201. mam drugi to moge podmienic.

 

 

EDIT:

 

Sam sobie odpowiadam, zmienilem korpus na inny zostawiajac sterownik ag. Sprawa bledu sie nie zmienila.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem z vw Passat 1.9 TDI 105 km 2006r otóż jadę samochodem wyskakują kontrolki świec żarowych esp i hamulca ręcznego elektrycznego (P) podłączyłem do komputera i wyskakuje błąd : 00810 Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego sygnał nie prawidłowy nieciągły oraz 2 błąd : P1653 Zarejestrowane kody usterek w sterowniku ABS nieciągły , usunę te błedy pojadę z 5km i wyskakuję ponownie zdarza się ze jak zgaszę silnik i odpalę świeci się tylko hamulec reczny (P) co z tym zrobić proszę o pomoc jestem aktualnie w Francji i czy bym mógł na tym zjechać do Polski ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam dokładnie to samo, walczę z błędem 810 i na razie nic ciekawego nie wymyśliłem. Przymierzam się do wymiany sterownika ABS (tylko elektronika). Dam znać z jakim rezultatem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki czekam na odpowiedź czy dało to rezultat a sterownik kupujesz nowy czy używany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście używka - i tak miałem go zmieniać bo na moim nie idzie TPMS. Dziś jeszcze próbowałem zrobić adaptacje czujnika G201, który odpowiada za ten błąd, ale padła bateria w lapku i z racji późnej godziny akcja przeniesiona na jutro. Wracając do Twojego pytania czy zjedziesz z tym do Polski to myślę, ze nie masz czym się martwic. Oczywiście nie możesz liczyć na pomoc ABS/ESP w krytycznej sytuacji :-) hamulec ręczny funkcjonuje bez zastrzeżeń (pomimo kontrolki na desce). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację śledzę cały czas Twoje działania i czekam na odpowiedź pompę jakie numery masz? ja mam 3C0.614.095.Q Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, Adaptacja nie powiodła się - status NOT OK podobnie jak na zdjęciu załączonym przez kolegę symeks kilka postów wcześniej. Symeks pisze, że wymieniał sterownik EPB oraz korpus ABS i błąd pozostał. Ja planuje wymienić elektronikę ABSu - mój obecny moduł to ....095P, a na półce czeka ....095Q na podmiankę. Oczywiście poinformuje jak przebiegła akcja. Sprawa dosyć dziwna, bo adaptacja nieudana, a w blokach pomiarowych czujnik G201 wydaje się pracować poprawnie... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat ja wymienię cały abs koszt 350-450 zł (używany) jak cały abs to musi być kodowany programem vcds ? Dzisiaj jade trase do sklepu błąd był zgasiłem samochód i potem pojechałem trasę 20km i błędu jak na razie nie ma ale za tydzień jadę do polski i wymieniam cały abs z sterownikiem , dziekuje hancik za szybkie odlowiedzi od Ciebie czekam na dalsze informację pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności