artek10212 Zgłoś #1 Napisano 22 Czerwca 2009 Problem Pasat B6 2005r. kontrolki po włączeniu zapłonu nie gasną. Kontrolka świecy żarowej stale mruga , hamulca ręcznego stale się pali i jest przekreślona, ESP stale się pali. Przycisk ESP jest nieaktywny. Odczytałem błędy Wag Com ; Adres 01: Silnik Znaleziono 1 błąd: 005715 - Odczytać kody błędów sterownika systemu ABS P1653 - 000 - - - MIL zapalona Adres 03: ABS/hamulce Znaleziono 1 błąd: 00810 - Czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja Adres 53: Hamulec ręczny 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01316 - Sterownik układu ABS 013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona Błędów nie można wykasować, nie można przeprowadzić adaptacji czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym. Czujnik stopu raczej znajduje się w pompie ABS, przy pedale nie ma go, gdy sprawdzam go w blokach Wag Kom-em przy naciśnięciu pedału hamulca zapala się tylko jedna jedynka, czy powinny zapalić się dwie ? Już samemu nie wiem proszę o pomoc. Gdzie szukać przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #2 Napisano 22 Czerwca 2009 Spróbuj zrobić tak: Brake Pressure Sensor 1 (G201) Prerequisites: * System voltage at least 12.0 V. [select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar. [Done, Go Back] [security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 066 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 3 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] ---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:40 ---------- Spróbuj zrobić tak: Brake Pressure Sensor 1 (G201) Prerequisites: * System voltage at least 12.0 V. [select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar. [Done, Go Back] [security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 066 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 3 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 005 [Go!] Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artek10212 Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2009 (edytowane) Spróbowałem Adamq, lecz gdy zatwierdzi ułatwienie dostępu ,,dostęp upoważniony zatwierdzony". Nic nie można zrobić w polu Nastaw podstawowych adres 066. W wag kom na czerwono Nastawy Podstawowe.: ON Blok 066 pole1:zerowan. kąta pole 2:cz.ćiśn.ham pole 3:nie OK pole 4:B/D Edytowane 23 Czerwca 2009 przez artek10212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jmarciniak Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2009 Mialem dokladnie ten sam objaw... w jeden z deszczowych porankow uruchomilem pasaciatko a tu pik pik pik i zapalila sie ikonka od swiec(mrugała w czasie jazdy), uszkodzenie hamulca parkingowego (swiecilo stale) mrugający ESP i ABS wszystkie powyzsze na żółto, oraz ikonka od aciagnietego ręcznego na czerwono migała w czasie jazdy... PRzyjechałem do moim zdaniem najlepszego serwisu VW na Śląsku (Besmarex) i zabrali go na badanie... Okazało sie, że sterownik się wyprogramował czy coś w tym stylu zaprogrramowali na nowo i jak narazie caly dzien jezdzi bez problemu... koszt 193 pln... a bałem sie juz ze caly sterownik poszedl w kosmos Mam nadzieje ze pomogłem Pzdr. JArek VW PASSAT B6 140km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sieniak Zgłoś #5 Napisano 19 Lipca 2009 Witam Mam ten sam peoblem wszystkie kontrolki sie pala i niewiem co zrobic, moze kolega artek10212 doszedl do tego jak to zrobic bez wizyty w serwisie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gvw.part Zgłoś #6 Napisano 30 Lipca 2009 Witam! Takze mam identyczny problem, mysle ze trzeba tu tylko ponownie zakodować sterownik, tylko jak to zobić za pomocą Vag Can Professional? Dodam ze sterownik login przyjmuje ale dalej juz odzuca kazda probe ingerencji, w jaki sposob mozna zaprogramowac taki sterownik? Pozdrawiam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sieniak Zgłoś #7 Napisano 1 Sierpnia 2009 witam Uporalem sie juz z tymi kontrolkami koszt 50 zl, u mnie wystarczylo podlaczenie pod komputer wyszlo 9 roznych bledow wystarczylo wykasowanie, przejechalem juz ponad 1000 km i po ponownym podlaczeniu zero bledow. gosc w serisie powiedzial ze przyczyna moglo byc zwarcie i stad tyle bledow a winna jest myjnia cisnieniowa woda dostala sie w nieodpowiednie miejcsce. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterek1803 Zgłoś #8 Napisano 7 Sierpnia 2011 Witam, jako że jestem nowym użytkownikiem forum i jestem posiadaczem takiego samego modelu jak Ty mam następujące pytanie czy spotkałeś się z następującym problemem świecą kontrolki od esp, postoju i migają od świec żarowych, błędy zostały wyskasowanie ale na drugi dzień powróciły.Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnych wątków ale nic nie znalazłem a tematu założyć niestety nie mogę. Za jakiekolwiek sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam Piotr Witam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterek1803 Zgłoś #9 Napisano 8 Sierpnia 2011 Witam,bylem w serwisie VW i stwierdzili ze mam agregat ABS ze sterownikiem do wymiany. Ponieważ czujnik1/2 ciśnienia hamowania (00810)-brak lub nieprawidłowe nastawy podstawowe/adaptacja statycznie.Prubowali wpisac mu nowe kody-bez rezultatu.Czy konieczna jest wymiana ABSu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pkirylcz Zgłoś #10 Napisano 16 Sierpnia 2011 Panowie, a mi mechanik powiedział, że jest to problem z czujnikiem hamulca. Zauważyłem, że raz działa a raz nie. Nie wiem czy to nie jest problem z zawilgoceniem jakiegoś układu. Próbowałem znaleźć źródło błędu. Podłączyłem VAG, wykasowałem błędy i nadal to samo. Zauważyłem, że nie mam świateł STOP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Odgrzewam kotleta. Miałem dzisiaj trochę czasu i bawilem sie w kodowanie mojego nowego absu. Po godzinie klepnia cyferek po kolei trafilem prawidlowe kodowanie dla mojego auta. Pojawil sie natomiast problem z bledem: Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb Control Module Part Number: 3C0 614 109 AG HW: 3C0 614 109 AG Component and/or Version: J104 C4 440 V3 0015 Software Coding: 0002576 Work Shop Code: WSC 12345 028 123456 VCID: 63CFB155A24E991 3 Faults Found: 03201 - Adaptation Overboost 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation 01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251) 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation 00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Dwa pierwsze znikly bezproblemowo, natomiast ostatni robi problem. Na forach znalazlem ze to wina bloku abs. Czy moge przelozyc nowszy sterownik do starszej czesci mechanicznej, bo niby na oko pasuje pnp? Potwierdzi mi ktos ze ten blad to na pewno uszkodzony abs, bo troche ciezko u mnie sie to robi obok dpf. edit: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2609108.html#13851987 tutaj romeo pisze o recznym, ale bez dalszego opisu. Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez symeks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2016 Sławek prawdopodobnie musisz wymienić sterownik EPB na nowszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #13 Napisano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam ponownie, wymienilem sobie epb na 3aa 907 801 e, pozniej na 3aa 907 801 h na obu pojawiaja mi sie bledy Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb Control Module Part Number: 3C0 614 109 AG HW: 3C0 614 109 AG Component and/or Version: J104 C4 440 V3 0015 Software Coding: 0000528 Work Shop Code: WSC 12345 028 123456 VCID: 63CFB155A24E991 6 Faults Found: 03194 - Incompatible Interface 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 70 Mileage: 316619 km Time Indication: 0 Date: 2116.14.07 Time: 03:09:55 Freeze Frame: Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0000 Voltage: 12.50 V Bin. Bits: 00001111 Count: 225 Hex Value: 0x0000 00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 70 Mileage: 316619 km Time Indication: 0 Date: 2116.14.07 Time: 03:09:55 co z tym zrobic? czy moze faktycznie trafilem abs z uszkodzonym g201. mam drugi to moge podmienic. EDIT: Sam sobie odpowiadam, zmienilem korpus na inny zostawiajac sterownik ag. Sprawa bledu sie nie zmienila. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez symeks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateus Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2016 Witam mam taki problem z vw Passat 1.9 TDI 105 km 2006r otóż jadę samochodem wyskakują kontrolki świec żarowych esp i hamulca ręcznego elektrycznego (P) podłączyłem do komputera i wyskakuje błąd : 00810 Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego sygnał nie prawidłowy nieciągły oraz 2 błąd : P1653 Zarejestrowane kody usterek w sterowniku ABS nieciągły , usunę te błedy pojadę z 5km i wyskakuję ponownie zdarza się ze jak zgaszę silnik i odpalę świeci się tylko hamulec reczny (P) co z tym zrobić proszę o pomoc jestem aktualnie w Francji i czy bym mógł na tym zjechać do Polski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hancik Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2016 Hej, Mam dokładnie to samo, walczę z błędem 810 i na razie nic ciekawego nie wymyśliłem. Przymierzam się do wymiany sterownika ABS (tylko elektronika). Dam znać z jakim rezultatem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateus Zgłoś #16 Napisano 21 Września 2016 Oki czekam na odpowiedź czy dało to rezultat a sterownik kupujesz nowy czy używany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hancik Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2016 Oczywiście używka - i tak miałem go zmieniać bo na moim nie idzie TPMS. Dziś jeszcze próbowałem zrobić adaptacje czujnika G201, który odpowiada za ten błąd, ale padła bateria w lapku i z racji późnej godziny akcja przeniesiona na jutro. Wracając do Twojego pytania czy zjedziesz z tym do Polski to myślę, ze nie masz czym się martwic. Oczywiście nie możesz liczyć na pomoc ABS/ESP w krytycznej sytuacji :-) hamulec ręczny funkcjonuje bez zastrzeżeń (pomimo kontrolki na desce). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateus Zgłoś #18 Napisano 22 Września 2016 Dzięki za informację śledzę cały czas Twoje działania i czekam na odpowiedź pompę jakie numery masz? ja mam 3C0.614.095.Q Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hancik Zgłoś #19 Napisano 22 Września 2016 Hej, Adaptacja nie powiodła się - status NOT OK podobnie jak na zdjęciu załączonym przez kolegę symeks kilka postów wcześniej. Symeks pisze, że wymieniał sterownik EPB oraz korpus ABS i błąd pozostał. Ja planuje wymienić elektronikę ABSu - mój obecny moduł to ....095P, a na półce czeka ....095Q na podmiankę. Oczywiście poinformuje jak przebiegła akcja. Sprawa dosyć dziwna, bo adaptacja nieudana, a w blokach pomiarowych czujnik G201 wydaje się pracować poprawnie... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateus Zgłoś #20 Napisano 23 Września 2016 Ciężki temat ja wymienię cały abs koszt 350-450 zł (używany) jak cały abs to musi być kodowany programem vcds ? Dzisiaj jade trase do sklepu błąd był zgasiłem samochód i potem pojechałem trasę 20km i błędu jak na razie nie ma ale za tydzień jadę do polski i wymieniam cały abs z sterownikiem , dziekuje hancik za szybkie odlowiedzi od Ciebie czekam na dalsze informację pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach