Gość Wolwerin Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2006 Witam wszystkich. Na wstępie chciałbym powiedzieć (napisać) że cieszę się bardzo z powodu dołączenia do grona tak wspaniałych Forumowiczy. Jestem tutaj nowy, a to z powodu przestąpienia na wyższy stopień motoryzacji, tzn. właśnie przesiadłem się z Vectry B do VW Passata B5 1.8 20V SE (angielska wersja, ponieważ mieszkam w Anglii). No ale na tym wyższym stopniu zaczynają się schody. Samochód pomimo że nie jest aż tak stary (1999) ma kilka usterek. Nie działa prędkościomierz i licznik kilometrów (czytałem posty - będę to wyjaśniał później), nie działały lusterka (sprawa wyjaśniona) no i największą bolączką są tylne drzwi. No to do rzeczy: Gdy kupowałem samochód wydaje mi się że z drzwiami wszystko było w porządku. Gdy dojechałem do domu, rodzina oczywiście chciała obejrzeć nowy nabytek i okazało się że po otwarciu tylnych drzwi nie można ich wcale zamknąć. Myślę sobie może trzeba tak jak z teściową - trzasnąć to się zamknie - nic. Drzwi odskakują. Próbowałem zaryglować zamek na otwartych drzwiach ręcznie, przy pomocy wkrętaka - też nic. Jakby nie działeła jakaś zapadka w zamku. W końcu zamknąłem je w następujący sposób: docismąłem drzwi do karoserii i przez otwrtą szybę pociągnąłem za wewnętrzną klamkę. Po zwolnieniu klamki drzwi zostały na włściwym miejscu. Tak samo działeją lewe jak i prawe drzwi pasażera. Nie znalazłem nic na ten temat na forum, więc stąd mój post. Może ktoś z Was miał taki przypadek? Może ktoś wie co może być przyczyną? Na 100% ktoś grzebał w drzwiach (nie działające lusterka - nie podłączone kostki pod tapicerką), chociaż nie wiem czy w tylnych też. Centralny zamek działa bez zarzutu. Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie porady. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2006 Problem z drzwiami: Podobny problem jak opisałeś miałem zimą. A mianowicie po myciu samochodu zimą przymarzł mi zamek w tylnych dzrwiach (drzwi nie chciały się zamknąć i odskakiwały). Do zamka dostała się woda która przymarzła wraz z zapadką ryglującą zamek w położeniu zamknięte. Teraz pytanie??? czy samochód nie był po wypadku. Może być kilka przyczyn twojego problemu: - zamki (mechanizmy zamków) mogą być mocno zabrudzone lub dostały się tam zaschnięte opiłki szpachli lub innych opiłków powstałych przy pracach lakierniczych. - również może być problem właściwego ustawienia samych drzwi lub ustawienia samych zamków do uchwytów zatrzaskujących drzwi. Musisz dokładnie posprawdzać wszystkie zamki. Najlepiej było by wyjąć któryś zamek i sprawdzić co tam się dzieje (wszystko oczyścić i nasmarować przed mrozami) - da nam to obraz co może dziać się w pozostałych zamkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2006 Może pomoge opisując jak rozebrać taki zamek 2 śruby masz na wieszchu na drzwiach więc nie bęzie problemu z odkręceniem ich(nie odkręcaj ich do końca,odkręcisz je na samym końcu). Kolejny krok to odsłonięcie uszczelki drzwiowej(na wysokości klamki tam znajduje się otworek,a w nim śrubka na klucz torx wykręcasz ją do momentu aż będziesz mógł wyciągnąć zaślepke za klamką (zewnętrzną)w tylnych zaślepkach nie ma otworów na kluczyk(pisze to żebyś wiedział o które zaślepke mi chodzi)Wyciągasz ją i luzujesz linke od otwoerania drzwi(wyciągasz ją z takiej ryninki) sprawdź czy awaria nie ustąpiła,zbyt naciągnięta linka mogła ją powodować Jak nie ustąpiła to lecimy dalej:) Teraz musisz rozebrać drzwi: Ściągasz tapicerke drzwiową wyciągając zaślepke z uchwytu(rączki) do zamykania drzwi(jest na zwykłych zatrzaskach więc nie bój się użyć siły).Pod tą zaślepką są 2 sruby.Kolejną 3 masz ukrytą na dole tapicerki.Ściągasz tapicerke ciągnąc od dołu by puściły spinki i podnosząc do góry aby zeszła z szyby.Odpinasz linke od klamki i kostke od głośniczka.W tej chwili powinieneś zobaczyć taką blache a w niej dość dużą okrągłą gumową zaślepke mniej więcej po srodku(około 10cm śr).Wyciągasz ją i opuszczasz szybe do momentu aż zobazysz plastikowe mocowanie(przez otwór po zaślepce) teraz możesz odpiąć kostke od opuszczenia szyb i odłożyć tapicerke na bok.Demontujesz szybe.Odkręcasz śrubki trzymające blache na klucz 10. odpinasz głośnik i wszystkie wiązki(nie zapomnij o wiązce od zamka).Ściągasz metal i odkręcasz 2 śruby które poluzowałeś na początku. I tak jak napisał Marek mając zamek w rękach możesz go pożądnie przesmarować i oczyścić.Przed poskładaniem wszystkiego sprawdź czy zamek działa. Może za dużo tego napisałem jak na 30min robote,ale chciałem żeby było jasne o czym pisze.To naprawde banalna sprawa.Pozdrawiam.Jak byś miał z czymnś problem pisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2006 jak drzwi Ci sie nie zamykaja to sprobuj najpierw pociagnac za klamke wew. i odciagnac mechanizm zatrzaskujacy. Poprubuj z tym(poogladaj jak wyglada ustawienie zatrzasku w obok drzwiach tylnych jak nie wiesz o co mi chodzi). Nic nie zaszkodzi a ja mialem myslenice bo tez nie moglem zamknac tylnych drzwi. Trzaskalem trzaskalem a one odskakiwaly. Zaczolem kombinowac pociagnolem za wew. klamke odciagnolem zatrzask i zamknolem i co zamknely sie i od pol roku 0 problemow pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wolwerin Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2006 Dzięki za wszystkie porady. Przed napisaniem postu doszedłem do momentu ściągnięcia tapicerki i odkręcenia śrubek trzymających blachę. Potem zabrakło czasu. Dzisiaj zdemontuję zamek i obejrzę go dokładnie. Dam znać co dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wolwerin Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2006 ...Demontujesz szybe... Właśnie z tym mam problem. Może jakieś szczegóły, bo na forum jest wszystko o przednich szybach a o tylnych ogólnikowe wzmianki. Może ktoś ma jakieś foto, jak rozłączyć szybę od prowadnicy w TYLNYCH DRZWIACH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2006 nie demntowałem tylnych ale chyba jest podobnie jak w przednich ściągasz gumowe 6 cm kółka z blachy opusczasz szybę aż widać będzie mocowanie szyby w prowadnicy ,poluzniasz l śruby mocowania szyby. i teraz ja w przednich miałem taśmę do pakowania obkleiłem najpierw szybę przez ramę drzwi od góry i z boków tak żeby sie pewnie trzymała sama bez prowadnic zaznaczyłem wtych otworach pisakiem mniej więcej ustawienie tych prowadnic , dopiero wtedy opuściłem prowadnice w dół i szyba wisiała na tasmie i dopiero ściągsałem blechę z drzwi . przy montarzu wsadziłem blachę z zamkiem przykrecilem blachę ,podniosłem prowadnice bardzo precyzyjnie do szyby i przykrecilem praktycznie bez zmiany ustawienia szyby , póżniej próba z włączoną elektryka góra dół i w kółko jak ok to dalej montuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wolwerin Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2006 No właśnie w tylnych drzwiach nie ma żadnej śrubki. Podobno jest tam jakaś plastikowa tulejka, coś w rodzaju kołka rozporowego. Tylko że nie mogę tego wyciągnąć. Zrobiłem zdjęcie. Teraz wszystko widać. Najpierw należy wyjąć tą mniejszą tulejkę, a następnie większą (przeciętą). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2006 nie widac dokłdanie powinieneś miec coś podobnego http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=339&u=26|5|... nie wiem czy ten biały plastik poprzeczny to już jest podparcie od dołu szyby? jeżeli jest tak jak napisałeś to w ten mały otworek wsadz coś w rodzaju haczyk i go wyciągnij bo widać że on właśnie jest tym rozporowym do tego przeciętego, a później ten przecięty, tylko do końca nie jestem pewien czy to odpowiada za trzymanie szyby w prowadnicy. W dwóch otworach masz to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2006 gorny7, Przykro mi,ale nie jest tak jak w przednich.Niestety bo było by fajnie Mechanizm jest prosty oczywiście wyciągasz jak już wcześnej pisałem tą dużą okrąglą gumową uszczelke,po środku tej blachy i opuszczesz szybe do momentu, aż przez otwór, po uszczelce zobaczysz mocowanie. Demontaż szyby tylnej: Jak już pewnie zauważyłeś mocowanie jest plastikowe składający się z 2 tulejek,więc ostrożnie wpychasz wewnętrzną tulejke,może nawet wpaść do środka drzwi(wyciągniesz ją jak wszystko zdemontujesz) to samo z ta druga I tyle pozostaje ci tylko wyciągnąć ostrożnie szybke Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wolwerin Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2006 nie widac dokłdanie powinieneś miec coś podobnego To są przednie drzwi. Tylne nestety różnią się od przednich (a szkoda). Mimo to wielkie dzięki. Wczoraj walczyłem z tymi drzwiami do pólnocy, ale zrobiłem. Faktycznie mocowanie tylnej szyby do prowadnicy jest "prostackie". Mocują ją dwie tulejki (jedna w drugiej). Ja zrobiłem sobie haczyk z grubszego drutu i za jego pomocą wyciągnąłem małą tulejkę (strasznie dużo siły trzeba było do tego użyć), a następnie dużą tulejkę. Potem podniosłem ręcznie szybę i przykleiłem ją taśmą klejącą do ramki drzwi. Dalej wyjęcie blachy razem z zamkiem poszło gładko. Musiałem tylko kupić specjalne końcówki torx z mnóstwem ramion (standardowe mają tylko 6) żeby odkręcić dwie śruby mocujące zamek. Zamki nie zamykały się ponieważ nie obracał się tam jeden element. Po zaplikowaniu czegoś w rodzaju WD-40 i rozruszaniu tego zaczęło działać. Uruchomienie trwało jakąś godzinę ponieważ mimo odłączenia samego zamka od mechanizmu centrala, dostęp do "bebechów" jest ograniczony. Przyczyna? Moim zdaniem drzwi były bardzo rzadko używane plus do tego korozja i kurz. Na szczęście operacja zakończona sukcesem. Pozostał tylko do wyjaśnienia nie działający prędkościomierz... Dziękuję za wszystkie porady. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2006 Pozostał tylko do wyjaśnienia nie działający prędkościomierz... Czujnik przy skrzyni biegów sprawdź (obok osłony półosi) kable, kostka, wtyczka lub koło zegarów. Tu jest opisane co i jak: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/nie-dziala-predkosciomierz-vt8535.htm?highlight=czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wolwerin Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2006 Prędkościomierz też naprawiony. Przyczyna: zaśniedziałe styki w kostce (wtyczce) podłączonej do czujnika przy skrzyni. Po wyjęciu czujnika okazało się że w miejscu w które wchodzi wtyczka stała sobie woda. Najprawdopodobniej dostała się tam poprzez gumową osłonę wtyczki po przewodach. Zaizolowałem przewody przy wtyczce od gumy aż do wężyka na przewodach, żeby sytucja się nie powtarzała. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2007 Witam panowie mam straszny kłopot nie świeciła mi lampka drzwi tylnych a tym samym nie zapalała sie wewnętrzna więc rozebrałem drzwi prze lutowałem płytkę w zamku i pięknie wszystko świeci ale z pieprzyłem sprawę nie doczytałem uważnie że, nie należy wykręcać śruby do końca tej pod uszczelką drzwi do zamka w celu ściągnięcia linki od klamki a ja to zrobiłem i wypadł mi taki oto pierścień podam fotkę; nie wiem jak to cholerstwo założyć tam nie ma w ogóle miejsca.Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #15 Napisano 10 Czerwca 2007 Wykręć zamek. A zobaczysz do czego jest ta blaszka.Podpowiem Ci że śruba którą wykręciłeś do końca popycha ją,tak aby obracała się wokół własnej osi.Myślę że mając te informacje i zamek w rękach,napewno sobie poradzisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #16 Napisano 10 Czerwca 2007 Wykręć zamek.A zobaczysz do czego jest ta blaszka.Podpowiem Ci że śruba którą wykręciłeś do końca popycha ją,tak aby obracała się wokół własnej osi.Myślę że mając te informacje i zamek w rękach,napewno sobie poradzisz ja zamek ma cały czas na wierzchu przecież nie da rady złożyć prawidłowo drzwi z zamkiem i klamką bez założenia tego pierścienia ja na wszystkie sposoby próbuje to w drzwiach założyć i nic chyba że musze całą klamkę wymontować bo ja już nie wiem tego w środku drzwi nie idzie zrobić podpowiedz mi coś bliżej.Dzięki ci bardzo pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat19tdi Zgłoś #17 Napisano 12 Września 2009 Koledzy pomóżcie!! Otóż dziś troche grzebałem przy tylnych drzwiach a dokładniej przy kostce która idzie do silniczka otwierania szyby i chyba zrobiłem jakies zwarcie. Efekt jest taki, że nic w tych drzwiach nie działa tzn ani zamek nie otwiera anie nie zamyka, nie działa też otwieranie szyby. Poza tym komputer w ogóle nie widzi tych drzwi tzn jak otworzę to nie zapala się kontrolka na zegarach. Reszta drzwi (centralny itp) działają poprawnie. Czy coś się obluzowało czy też może jakieś uszkodzenie w komforcie? Sprawa jest o tyle trudna, że nie mogę zamknąć szyby więc tak autem nie mogę jeździć ani go nigdzie zostawić. Proszę o polną pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 12 Września 2009 Łukasz a sprawdziłeś bezpieczniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin33 Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2009 Witam wszystkich mam podobny problem z tylnymi drzwiami tylko tyle ze ja ich w żaden sposób nie mogę otworzyć ani z centrala ani klamkami rozebrałem co mogłem i nie wiem co dalej zrobić Proszę o jakieś wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2009 rozebrałem co mogłem i nie wiem co dalej zrobić Napisz co rozebrałeś, to będzie wiadomo od czego zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach