Skocz do zawartości
Gość s4lc

Tiptronic - nie działa tryb manualny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość s4lc

witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum :], i już mam problem w tym tygodniu kupiłem u Turka w niemczech paska 2001 rok po faceliftingu auto ma 130KM i automat tiptronic skrzynia w trybie automatycznym pracuje idealnie, bez żadnych problemów jednak nie mogę zmienić trybu jej pracy na manualny +/- po przesunięciu dźwigni w prawą stronę na wyświetlaczu powinny się pojawić numery biegów i bieg na którym aktualnie jadę no i oczywiście powinna być możliwość zmiany biegów, jednak po wciśnięciu +/- skrzynia nie zmienia biegu skrzynia zachowuje się jakby dalej było wrzucone D w trybie automatycznym pracuje dobrze, zmienia biegi na wyświetlaczu też wyświetlają się tryby pracy skrzyni automatycznej czy w tej skrzyni w środku jest jakiś przycisk, zapadka, czujnik który mógł się zabrudzić lub uszkodzić? czy może to poważniejsza awaria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy lewarku są styczniki, nie pamiętam dokładnie. było już o tym na forum, kiedyś czytałem. musisz poszukać. masz tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13731&highlight=tiptronic

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość s4lc

ok, dzięki znam ten topic wcześniej szukałem na forum jeśli to jest wina styku czy trudno się do niego dobrać? trzeba rozbierać całą skrzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba rozbierać całą skrzynie?

Wnioskując z opisu z podanego tematu, styki znajdują się gdzieś przy dźwigni zmiany biegów. Jak zresztą napisał kolega golab21.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz kolego to posiadam taki lewarek "FOR SALE" :D, 100% sprawny, bo wyciągnięty z mojego paska. jakby się okazało, że potrzebujesz to pisz na PW;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem z biegami manualnymi , nie chodził mi minus to podniosłem troszkę obudowę lewarka i popsikałem WD i przestał całkiem komputer zmieniać wyświetlenie nie reaguje jedzie cały czas na D , jeśli ktoś by miał opis zdjęcia wajchy dokładny z fotkami to bym prosił tym opisem z forum nie mogę zdjąć tego niestety , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie. WD-40 to cudowny preparat, ale nie do elektroniki!

Jak chcecie sobie psikac na elektronike to najpierw sprezonym powietrzem, a potem preparatem odpowiednim do danego elementu, np. Contact Cleaner, CleanserPR, izopropanol... Nie po to jest kilkadziesiąt preparatów do wyboru żeby wszędzie łać środek penetrujaco-smarujacy o wlasciwosciach odrdzewiajacych zwany WD-40. Teraz na pewno konieczne będzie gruntownej czyszczenie zasyfionych WD-40 powierzchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fil

witam. widzę że nie jestem osamotniony z tym problemem. czy już wiecie jak rozebrać obudowę lewarka, gdzie znaleźć styki i je wyczyścić? będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy znalazł ktoś gdzie są te przekaźniki

Mam ten sam problem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość poltek

Ja mam pytanie. Mam od niedawna paska z 2001 130KM TDI z tiptronic. Zastanawiam sie czy przełączanie z trybu D na manual w czasie jazdy (i odwrotnie) nie wplywa niekorzystnie na skrzynie. Niby nie ma żadnych zgrzytow podczas tej zmiany ale chcialbym sie upewniec czy to nie jest szkodliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak robie i nic sie nie dzieje, zresztą chyba w instrukcji obsługi auta w dziale o skrzyniach jest opis, że mozna tak robic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość poltek

Problem z tym ze nie mam instrukcji... dzieki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekk

i jak??? dlaczego nikt jak już upora się z problemem to nie napisze odpowiedzi, w tym przypadku jak zdjac tą obudowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok mam ten sam problem. Poszukalem na necie troche i znalazlem cos takiego.

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506

 

Ta instrukcja jest świetna, przydaje się w rozebraniu lewarka lecz nie pomoże rozwiązać problemu, znam przyczynę i mogę to naprawić ponieważ w swoim przerabiałem tak długo aż znalazłem przyczynę. Możliwe, że podczas podłączenia do VAGa wyświetli się błąd nr 18152 TIPTRONIC RECOGNITION SWITCH (F189): Short to Ground lub 18141 TIPTRONIC DOWN SWITCH (F189) Short to Ground bądz 18147 TIPTRONIC UP SWITCH (F189) Short to Ground w zależności od usterki czy nie załącza Tiptronic lub nie przełącza w góre lub w dół.

Edytowane przez mike_zg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic... ja mam problem taki, Na początku zaczął mi szarpać jak przełączałem na D na R nic sie nie dzieje (ale tylko na ciepłym silniku, na zimnym działa dobrze) później zaczął mi "wyprzęgać" ale już przestał dziś zjeb.... mi się tryb manualny, na Automacie działa w miarę dobrze i takie pytanie czy to wina nie wymienianego od 4 lat lub więcej oleju w skrzyni czy to wina mechaniczna czy elektroniczna jak podpinam VAGa to wyskakuje tylko błąd włącznik świateł Stopu. HELP :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności