Skocz do zawartości
m3iaz

lusterka w wersji full, wymieniłem ale...

Rekomendowane odpowiedzi

używałem szukajki i znalazłem tylko taki temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55818

u kolegi na wymianie się skończyło.

 

mój pasek miał standardowe lusterka, t.j. elektrycznie sterowane, podgrzewane i tylko z kierunkami.

aktualnie założone są lusterka od r36, t.j. j.w. + oświetlenie zewnętrzne typu ambiente (lampki), pamięć, fotochrom po stronie kierowcy i składane.

 

tylko lampki zewnętrzne udało mi się włączyć... :-/

mam fotele z pamięcią (patrz podpis) i działają ok (musi być połączenie CAN z zegarem które zrobiłem) ale lusterka za nic nie pamiętają ustawień. to samo dotyczy fotochromu (mam sensor deszczu/zmierzchu i wewnętrzne lusterko ściemniające) jak i składania lusterek.

 

no to po kolei co ustaliłem:

1. lampki - kwestia włączenia funkcji w modułach drzwi. wszystko działa jak powinno.

 

2. pamięć - CAN GATEWAY jest zaprogramowany poprawnie. moduł pamięci foteli jest wykrywany i nie ma żadnych alarmów. w modułach drzwi jest taka funkcja jak "seat memory installed" - włączyłem ale nadal nic...

tutaj ->http://en.openobd.org/vw/passat_3c.htm#09 znalazłem opis programowania centralki elektrycznej. moim Vagiem nie widzę wszystkich opcji. między innymi "Byte 04 Bit 3 Memory Seats installed". wbiłem mu na chama ale moduł nie przyjął programowania.

czy to możliwe że potrzebuję wymienić centralkę?

 

3. fotochrom - w module drzwi nie ma żadnej opcji z tym związanej.

znowu wracamy do centralki elektrycznej ponieważ jest tu taka opcja: "Byte 00 Bit 6 Rain/Light Sensor installed". niestety nie pamiętam teraz jak jest zaprogramowana bo dopiero teraz zwróciłem na to uwagę. ale gdyby nie było tej opcji to chyba by mi się wycieraczki nie włączały...

 

4. skłądanie - znowu w modułach drzwi nie widać takiej opcji...

w centralce jest funkcja: "Byte 14 Bit 7 Mirror lowering with reverse gear". tego też wcześniej nie zapamiętałem (chyba jednak ta funkcja dotyczy pamięci)... ale nie ma nic innego co mogłoby dotyczyć lusterek.

przełącznik lusterek rozebrałem i przeanalizowałem razem ze schematem. w pozycji "0" na wyjście podawana jest rezystancja która m.w. odpowiada tej która powinna byc do wysłąnia sygnału do złożenia.

 

 

siedzę w schematach i szukam ale nic nie widzę. jutro pogrzebę jeszcze w nowszych rocznikach ale w moim już powinny być te wszystkie opcje...

 

jedyne co przychodzi mi do głowy to konieczność wymiany modułu centrali elektrycznej . moja ma numer: 3C0 937 049 J. jeśli ktoś wie jakiego numeru mam szukać niech da znać. chyba że istnieją inne rozwiązania...

 

czekam na pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat.

wydaje mi się że znalazłem powód. wyszarpałem dzisiaj silniczek podnoszenia szyby kierowcy. okazuje się że w miejscach gdzie potrzebne są połączenia brakuje pinów...

wiązka przewiduje jak najbardziej wszystkie opcje związane z lusterkami jednak kontroler w silniczku już nie.

fotochrom jeszcze by się dało załatwić przez wlutowanie odpowiednich pinów (na płytce jest tylko połączenie styków między wiązką drzwi a lusterek) za to pozostałe opcje jak składanie czy sprawdzenie pozycji lusterka (potrzebne do pamięci) już takie oczywiste nie jest. widać że brakuje elektroniki odpowiedzialnej za te funkcje.

 

teraz prośba do posiadaczy b6-tek z lusterkami z pamięcią itd. gdybyście mogli sprawdzić przez vag-a lub inne ustrojstwo jaki jest numer kontrolerów przednich drzwi.

u mnie:

kierowca - 1K0 959 701 K

pasażer - 1K0 959 702 K

 

najprawdopodobniej różnica jest tylko w ostatniej literce...

z góry dzięki

 

ps. do moda: wiem że powinienem tylko przeedytować pierwszy post...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

co od fotochromów w zewnętrznych lusterkach, to na nie idą dwa przewody plus i minus od lusterka wewnętrznego. Ja zakładałem w Jettcie prawe i sygnał wziąłem z lewego słupka (A), z gniazda drzwi kierowcy (przy zawiasach). Wg VW ten sygnał wchodzi do sterownika drzwi (silniczek, o którym pisałeś) i przechodzi bezpośrednio do wtyczki lusterka. Tak więc mozna sobie oszczędzić na przechodzeniu przez ten sterownik.

Jeśli nie masz lewego fotochromu to nie wiem, czy sygnał jest wyprowadzony z lusterka wewnętrznego.

Wracając do "literek" to mają one baaaardzo ważne znaczenie bo są dwa rodzaje sterowników drzwi: midi i maxi. I tak np. wersja midi nie ma składania lusterek.

Co do obniżania prawego lusterka przy cofaniu, to sam VW nieźle miesza, bo Jetta była '07 z parktronikiem i to działało, a teraz Touran '09 mimo Park Assista nie obniża lusterka, dopiero od '10 to działa. Nie jest to kwestia kodowania, ale hardwaru i softu sterownika... Nie wiem jak w Pasku.

Fakt, że obniżanie prawego i ustawianie obydwu powinno działać z pamięcia foteli - to już B5 miała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obniżanie lusterek w pasku działa tylko z elektrycznymi fotelami z pamięcią :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m3iaz może podjąłbyś się zainstalowania w moim B6 lusterek składanych (o koszty nie chodzi)

Edytowane przez maciej.wiatrak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko śmiga.

numerki sterowników razem z silniczkami (inaczej nie znalazłem) to:

1K0 959 701 L dla kierowcy

1K0 959 702 L dla pasażera

 

nawet nie musiałem ich kodować i wszystko zabanglało włącznie z pamięcią. nie sprawdzałem tylko fotochromu ale nie sądzę żeby jakikolwiek problem z nim był. aaa... nie sprawdziłem też opuszczania prawego przy wstecznym ale skoro pamięć działa to to też powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj czy ten fotochrom wkońcu Ci zadziałał? Jeżeli tak to czy potrzebne było kodowanie czy nie? Rozumiem że składanie lusterek ruszyło bez kodowania a kodowania wymagało tylko podświetlenie (jak dobrze pamiętam +2 do wartości obecnej).

 

Ja mam sterownik 1K0 959 701 N i podświetlenie uruchomiłem a fotochrom nie działa i nie wiem co zrobić. Składania nie mam jeszcze - czekam na przełącznik. A udało Ci się może zmusić składanie lusterek po zamknięciu auta pilotem?

 

Czekam na info od Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotochrom działa bez kodowania, ważne by nie zamienić + z -. Sygnał pochodzi od wewnętrznego lusterka z fotochromem. Sygnał tylko przechodzi przez sterownik drzwi by nie robić dodatkowej kostki między wiązką z samochodu i wiązką do lusterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak napisal Jetta_GT.

jak chcesz miec pewnosc ze stetrownik bedzie obslugiwal lusterko z pelna opcja to zobacz ile masz pinow na zlaczu w ktore wpinasz lusterko. powinno nie byc tylko jednego pinu (15 albo 17). jesli nie masz wiekszej ilosci to ci sterownik nie obsluzy lusterka (dojdzie tylko podswietlenie i fotochrom jak polutujesz kable).

a teraz uwaga!!!

VW co roku zmienia okablowanie w drzwiach. rozne sygnaly sa pod roznymi pinami. mam schematy ale nie wiem w jakich latach jakie sterowniki za co odpowiadaly...

 

ps. sorki za brak polfontow. jestem w niemczech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ arti82

Zarówno N i L to sterowniki wersji max. Uruchomienie podświetlenia świadczy również o tym, bo wersja midi tego już nie ma.

Jeśli nie miałeś wcześniej w ogóle fotochromu to musisz ciągnąć kable od lusterka wewnętrznego. Jeśli zaś masz lewe, to wtedy musisz dostać się do złącza na przednim słupku (wyjście na drzwi przednie) i stamtąd przeciągnąć na drugą stronę przewód dwużyłowy do lusterka prawych drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie miałeś wcześniej w ogóle fotochromu to musisz ciągnąć kable od lusterka wewnętrznego.

Czy to jest stuprocentowa informacja czy może jednak jest szansa że kable są? Czy jak nie miałem lewego fotochromu (tylko wewnętrzne) a sterownik będzie miał wszystkie piny (bez tego jednego) to i tak będę musiał ciągnąć kable od wewnętrznego lustra?

Fotochrom działa bez kodowania, ważne by nie zamienić + z -.

A jak można to pomylić jeżeli tam jest kostka? Bo rozumiem, że te zwykłe wtyki to grzanie a kostka to fotochrom?

Edytowane przez arti82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam uto z 2005 r i w kostce przewody były. dodam więcej: w prawych drzwiach też są przewody do wkładu foto... przez moduł jest tylko i wyłącznie przejście a w/g mnie polaryzacja nie powinna mieć większego znaczenia.

tak jak pisałem wcześniej: w zależności od daty produkcji (średnio co rok) VW zmienia dostawcę modułów przez co zmienia się pinologia między modułem a autem (fotochrom zawsze pod tymi samymi pinami).

arti82 - mieszkasz niedaleko. jak nie dasz rady to zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. To teraz konkrety. Zdjąłem boczek i:

 

tak wyglądają piny (na czerwono jest zaznaczone miejsce gdzie jest wtyczka od lusterka a czerwone kółka to brakujące piny):

piny.jpg

 

tak wygląda silnik (i szkopuł chyba tkwi w tym że wszyscy się posługują numerem silnika a nie steronika/modułu drzwi):

silnik.jpg

 

tak wygląda sterownik:

sterownik.jpg

 

Nie wiedziałem natomiast jak sprawdzić czy idą jakieś kable od lustra wewnętrznego. Gdzie to sprawdzić?

 

No i teraz czekam na sugestię co dalej robić?

 

1. Czy czasem problemem nie jest to że sterownik ma w oznaczeniu literę K a nie L czy N?

2. Dlaczego operujecie numerem katalogowym silnika a nie sterownika - przecież to on jest chyba odpowiedzialny za to wszystko a nie silnik?

3. Czy składanie elektryczne wymaga kodowania krótkiego tak jak podświetlenie - jeżeli tak to jaką wartość dodać? Podłączyłem przełącznik na składanie i żadnej reakcji :/

Edytowane przez arti82
rozszerzono opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ arti82

Ja podałem wg numeru silnika, do niego jest tez przyporządkowany numer sterownika. Zamiast zaznaczać kółka podaj piny. Chciałbym tez zauważyć pewne prawidłowości:

1. Brak pinu nie musi oznaczać uboższej wersji, chyba że ten konkretny jest związany z dana funkcją, bo sterowniki często są budowane na wyrost, względnie unifikowane

2. Obecność pinu też nie musi świadczyć o wsparciu danej funkcji

Po prostu jest to chłodna kalkulacja finansowa - co się VW opłaca a co nie. Dlatego ważne są numery a nie kiedy jeszcze wersja hardwaru czy softu.

Według czego podłączyłeś? Jaki schemat? Czy te lusterka i włącznik są zbliżone datą produkcji do twojego autka? Sprawdzałeś wg Etki czy podchodzą?

 

---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:31 ----------

 

... przez moduł jest tylko i wyłącznie przejście a w/g mnie polaryzacja nie powinna mieć większego znaczenia...

Nie sprawdzałem odwrócenia polaryzacji bo wkład jest trochę drogi na takie zabawy. Faktem jest, że piny są znaczone w kostkach i na schematach, gdzie dodatkowo jest oznaczony + i -.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamiast zaznaczać kółka podaj piny.

Patrząc od górnego lewego rogu brakuje 6-tego pinu.

mniej więcej wygląda to tak

+++++ - ++ ++++ - ++++

+++++ +++ ++++ - ++ -+

Ja podałem wg numeru silnika, do niego jest tez przyporządkowany numer sterownika.

Czyli teoretycznie według Ciebie sam sterownik powinien obsłużyć te wszystkie funkcje?

Sprawdzałeś wg Etki czy podchodzą?

ETKA nie jest zawsze wykładnią - przerabiałem to już nie jeden raz i są rozbieżności i tak np. przełącznik lusterek 1K0959565G według ETKI pochodzi od Jetty Afryka Południowa a pochodził z Golfa V. Dalej numer sterownika 1K0959793K u mnie ETKA wogóle nie odnajduje a obcinając ostatnią literę znajduje sterownik drzwi Caddy a pochodzi jak najabrdziej z mojego Golfa Plusa (jak wyżej na zdjęciu). Więc czym miałem się sugerować podczas doboru części?? Poza tym tak jak pisałem kupiłem lusterko na wymiane a że okazało się że ma fotochrom i podświetlenie (a co za tym idzie prawdopdobne skłądanie elektryczne) zechciałem to uruchomić i jak widzę jest z tym ogromny problem.

 

Reasumując dotychczasowe odpowiedzi/ustalenia:

- prawdopodobnie sterownik jest w dobrej wersji i powinien to obsłużyć

- w sterowniku jest większość pinów

- podświetlenie uruchomione i działa

 

Pytanie teraz jest takie co mogę więcej zrobić? Jakieś pomysły?

Edytowane przez arti82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- numer pinu znajdziesz na kostce.

- tak, sterownik powinie obsłużyć

- porównujesz co Etka mówi do o włączniku i lusterkach do G+ 2008, sprawdzasz jaki rocznik mają te dokupione elementy, na koniec sprawdzasz czy były np. rocznikami zmiany schematów. Jeśli były jakieś zmiany, to masz dylemat czy np. stary włącznik i lusterka pociągną z nowym sterownikiem wg nowego czy starego schematu.

Możesz zrobić jeszcze jedno poszukać podobnego autka już z tymi lusterkami i profilaktycznie VAGiem zczytać sterownik i jego kodowanie. Na szybko wertując, nie znalazłem specjalnego kodowania ani w ster. drzwi, bordentzu czy komforcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- numer pinu znajdziesz na kostce.

Pytasz o pin w kostce lusterka czy w sterowniku? Jeżeli w kostce lusterka to sprawdzę jutro.

 

P.S.

Mam też Tourana znajomego z lusterkiem foto i składanym elektrycznie. U niego wygląda to tak

Address 42: Door Elect, Driver Labels: None

Part No SW: 1T0 959 701 E HW: 1T0 959 701 E

Component: Tuer-SG 006 1201

Coding: 0000181

Shop #: WSC 01324

 

Kodowanie ma 181 i wszystko działa. Ja miałem 180 (dodałem +2 dla podświetlenia). Wynika z tego że różnimy się w kodowaniu tylko tym:

+0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)

Za co to jest odpowiedzialne?

Edytowane przez arti82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
+0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)

to jest tylko informacja że masz na drzwiach włącznik od otwierania tylnej klapy.

fotochrom powinien ci działać na 99%. chyba że faktycznie nie masz przewodu między autem a sterownikiem.

piny odpowiedzialne za fotochrom to: 1 i 10 na prawej kostce, 8 i 16 na kostce od lusterka. czyli są to piny najbliżej siebie między tymi 2-ma kostkami.

 

nie ma kodowania składania lusterka. jedynie potrzebny jest włącznik (pokrętło regulacji) mający taką opcję (do sterownika nie idzie inny kabel - jest tylko inna wartość rezystancji).

 

posługujemy się nr na silniku dlatego że przy kodowaniu (np VAG-iem) to ten numer nam się zgłasza (a nie nr sterownika).

swoją drogą sterownik przednich drzwi zarządza połączeniem ze sterownikiem tylnych. tzn przedni sterownik ma połączenie z magistralą CAN a tylny ma po LIN z przednim.

 

twoje zdjęcie jak dla mnie pokazuje sterownik z pełną funkcjonalnością (na złączu lusterka brakuje tylko pinu 6). jedyne co mnie martwi to wielkość silniczka. wygląda że masz wersję bez zabezpieczenia przytrzaśnięcia podczas automatycznego zamykania szyby.

 

kodowanie:

+0000001 - Rear Lid Remote Unlock Button (E233)

tylko po stronie kierowcy (sterownik lewych drzwi) - włączenie obsługi otwierania tylnej klapy

 

+0000002 - Ambient Mirror Illumination

lampka pod lusterkiem

 

+0000004 - Mirror Turn Signals

kierunkowskaz w lusterku

 

+0000008 - Interior Door Handle Illumination installed

?? jakieś dodatkowe podświetlenie klamek otwierania drzwi

 

+0000016 - Automatic Run active

auto zamykanie/otwieranie szyb

 

+0000032 - Mirror Heater installed

podgrzewaczek lusterka

 

+0000064 - Door Exit/Warning Light installed

lampka na dole drzwi (czasami jest tylko odblask)

 

+0000128 - 5-Door Chassis

nie wiem po co to... chyba ustalenie że działa w kombi

 

+0000256 - Seat Memory installed

są fotele z pamięcią - funkcja zczytywania i wysyłana do sterownika pamięci foteli położenia lusterek

 

+0000512 - Right Hand Steering

anglik ;-)

 

+0001024 - Safe-Motor not installed

nie zainstalowana silniki z zabezpieczeniem (dotyczy zamka w drzwiach - głównie opcja na amerykę)

 

+0002048 - Pinch Protection inactive

nie zainstalowana ochrona zatrzaśnięcia w szybie

 

180 daje nam:

128 + 32 + 16 + 4

 

dodajemy tylko podświetlenie w lusterkach + 2 i wszystko powinno działać (chyba że fotele są z pamięcią i lusterka też to jeszcze + 256)

Edytowane przez m3iaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego jest krótki: albo mam uszkodzone składanie i fotochrom albo nie mam kabli to tych dwóch opcji. Co łatwiej mi sprawdzić, sprawność lusterka czy kable?

 

 

Edit:

Poniżej masz kostkę jaką mam w drzwiach. Czy po tym będzie wiadomo czy idą kable czy nie?

kostka.jpg

 

Edit2:

Chcociaż z tego co jest w ETKA wynika iż w drzwiach kierowcy były montowane tylko 3 różne wiązki a różnice były tylko w systemie audio

wiazka.png

Edytowane przez arti82
dodano zdjecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź kostki które wchodzą ci do sterownika. tak jak napisałem w poprzednim poście

fotochrom idzie pod piny 2 i 3 na tym złączu ze zdjęcia. jak masz kable to jest problem z wkładem.

wkład lusterka powinien mieć taką czarną ramkę dookoła mniej więcej w odległości 5-7 mm od krawędzi wkładu.

zobacz jeszcze czy masz kabel wpięty w samym lusterku do wkładu. do wkładu idą przewody do podgrzewania (2 oddzielne na wsuwki, prostopadle do wkładu) i fotochrom (kostka czarna 2 - pinowa na zaczepie równolegle do wkładu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności