Skocz do zawartości
Gość NeoN

Rozebranie deski rozdzielczej ->

Rekomendowane odpowiedzi

Gość NeoN

Witam,

 

Przeszukalem forum w poszukiwaniu potrzebnych mi informacji, niestety wszedzie napisane jest jak wymienic podswietlenie, jakich diod/zarowek uzyc itp. itd. a nigdzie nie znalazlem potrzebnej mi informacji - jak sie do tego zabrac :niepewny:

 

Nie wiem jak rozerac caly panel pod ktorym znajduja sie zarowki.

 

Na zalaczonych zdjeciach widac o ktore dokladnie mi chodzi - nie podswietla sie licznik kilometrow pod predkosciomierzem :kwasny: .

Chce jedynie wymienic przepalona tam zaroweczke :]

 

Z gory dziekuje za odpowiedz

 

2rl3.th.jpg

1jm3.th.jpg

(zdjecia robilem telefonem takze jakosc nie powala - niemniej jednak widac na nich o co mi chodzi :] )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NeoN

:cisza:

Oba linki odwiedzalem przed napisaniem posta.

 

Jesli chodzi o pierwszy:

 

Mowa tutaj o Passacie B3 (Moj [a w zasadzie taty] to B4) - w opisanych tam czynnosciach nie ma wogole mowy o czesci ktora stracila u mnie podswietlenie (nie ma tego wyswietlacza w tej wersji Passata - z tego co widze). Tak czy inaczej - nawet gdyby bylo to zawarte to... Informacje te uzyskalem juz czytajac inne posty na forum - ale...

Wymontowujemy zegary z naszego Passka i odkęcamy pzredni panel z szybką.

Od tego zaczyna sie ten informator - a ja wlasnie pytam - JAK. Jak wymontowujemy zegary i odkrecamy przedni panel z szybka?

 

Auto jest mojego Taty i nie chce w nim nic zniszczyc. Pobieznie obejrzalem ten panel dookola i nie doszedlem do tego jak to zrobic - i wlasnie o to w moim pytaniu chodzilo.

 

Co do drugiego linku - rowniez tam bylem, i przejrzalem wszystkie tematy w "dziale" - 'PODŚWIETLENIE WSKAŻNIKÓW I PRZEŁĄCZNIKÓW - WYMIANA

PODŚWIETLENIA". Tutaj rowniez nie znalazlem interesujacych mnie informacji.

 

Tak wiec raz jeszcze prosze o pomoc :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest z podświetleniem tego elementu ba ja go nie mam ale zdejmij plastik z tą okrągła krateczką tam jest chyba też kostka diagnostyki na zaczepy powinna łatwo zejść palcami po prawej stronie wyjmij z lewej cały panel od świateł też na zatrzaski ale mocniej trzyma ten po lewej z pokrentłami nie musisz odłączać przewodów niech sobie wisi w nawiewach są śruby + tylko nie wiem czy we wszystkich zobacz w narożnikach tych 3 nawiewów odkręcasz tylko zeby ci nie spadły do środka nie wiem czy nie ma wkrętu pod tym plastikiem z kratką ale chyba nie jak je odkręcisz to cały plastik z nad licznika i do okoła niego wraz z nawiewami powinien wyjść plus pare zatrzasków oczywiście no i licznik masz na wierzchu odkręcasz 4 wkręty trzymające licznik to już zobaczysz są widoczne odłączasz kostkę/i i linkę od napędu i wyciągasz licznik jak byś był z poznania to bym ci to zrobił 10 min roboty z wyjęciem sam robiłem to wiem ale dawno więc nie pamiętam dokładnie rozkładu śrób napewno sa w nawiewach i to chyba wszystko ach jeszcze ramka dokładnie okalająca sam licznik ale ona jest na zatrzaski sama wyjdzie albo się odłączy przy zdejmowaniu całości nic nie połam i nie pogub pozdrawiam :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sruba jest tez pod zaslepka, obok zlacza diagnostycznego, i z drugiej strony kierownicy pod wlacznikiem swiatel.

Kolega dobrze to opisal ale bardzo chaotycznie. Postaram sie to uporzdakowac.

1. Najpierw wyjmujesz kratki nawiewow - lewa i dwie srodkowe. Mozna to zrobic srubokretem, wkladajac go w szczeline i podwazajac kratke tak aby wyskoczyla z zaczepu, bedacego jednoczenie zawiasem.

2. Pozniej wyjmujesz przelacznik swiatel - najpierw odchylasz go w wezszej czesci (blizej kierownicy) ciagnac do siebie, pozniej pomagasz sobie cienkim srubokretem lub kluczykiem od auta aby przesunac w prawo szare zatrzaski trzymajace lewa czesc przealacznika, sa 2 u gory i jeden na dole polaczane ze soba, wystarczy przesunac ten gorny bardziej z prawej - jest tam najlepszy dostep. jak przesuniesz te zatrzaski przelacznik powinien wyjsc bez trudu. Ja go calkiem dolaczam z kabli.

3. Zdejmij zaslepke zlacza diagnostycznego, po prawej stronie kierownicy, i zdejmij z zatrzaskow zlacze diagnostyczne, moze sie przydac srubokret. Zlacze mozna wyjac pozniej palcami ale nalezy o nim pamietac.

4. Teraz odkrec sruby pod kratkami nawiewu - nia pamietam dokladnie rozmieszczenia. Najpierw proponuje pozamykac nawiewy gdyby Ci srubka spadla to nie wpadnie do rury.

nastepnie odkrec 2 sruby obok kierownicy o ktorych pisalem napoczatku postu.

5. Zdejmij plastikowa ramke okalajaca licznik i nawiew. Jest ona na zatrzaskach. Najlepiej zaczac od gory w srodkowej czaesci nad licznikiem. Po odczepieniu z zatrzaskow ramke wyciagamy do gory.

6. Odkrec 2 wkrety trzymajace licznik w ramie - chyba u gory licznika po obu stronach. Kierunkowskaz w lewo (chodzi o przesuniecie paly na dol) i odtworz dzwi kierowcy - szeroko. Odchyl licznik i po jego lewej stronie z tylu, pinowo polozona jest wtyczka ktora musisz odpiac. U ciebie nie ma linki predkosciomierza jest impulsator i wszystko odbywa sie po kablu.

7. Po pozybyciu sie kabli, licznik wyciaga sie w lewa strone, lekko do dolu - ztad kierunek w lewo, dzrwi musza byc otwaret bo licznik wychodzi lekko poza obrys. Czasem jest troche klopotu z odpowiednim "trafieniem w dziure" zeby licznik wyszedl ale srednio inteligentny czlowiek sobie z tym poradzi.

 

Mam zegary bez MFA wiec dalej nie napisze dokladnie co i jak ale uzywajac glowy i linkow podanych przez jumbol69 bedziesz w stanie wyminic zarowke (diode) pod wyswietlaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zychu4

Z tego co się orientuje nie musisz rozkręcać liczników. Po wyjęciu ich na tylnej ściance są otwory z zarówkami. Są one w plastikowych oprawkach. Musisz ją przekręcić lekko i sama wyjdzie. Nie bedziesz mial z nią żadnych problemów.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz raczej nie jest podświetlany żarówką tylko folią albo diodami które są w samej oprawie tego wyświetlacza. Wyjmij liczniki i zobacz, może pękło któreś lutowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1

witam, robiłem to już nie raz.

 

1. zdejmij plastiki nawiewów , lewy i dwa środkowe, przekręć w dół do oporu i powinny zejść, pod nawiewami są śruby, należy je odkręcić , łacznie 3 śruby z nawiewów

 

2 kolejny krok wyciągnij delikatnie regulator świateł (włącznik oświetlenia, jak tego dokonaś bedzie kolejna śruba do odkręcenia nr 4, po drugiej stronie kierownicy na wysokości tego regulara jest zaślepka, tuż z prawej strony przy obudowie kierownicy, ona tez sie wyjmuje i pod nią jest kolejna śruba nr 5

 

3 w ten sposób odkręciłeś wszystkie mocowania czarnej obudowy licznika, delikatnie wyciągasz ją do siebie lekko do góry, może przeszkadzać dzyndzel od resetu licznika , ten czarny bolczyk ( uważaj podczas wyciągania na przewody zamocowane w kostce po prawej stronie czarnej obudowy, możesz jej nie wypinać , ale ułuż obudowę po prawej stronie aby ci nie przeszkadzała podczas kolenych kroków w celu wymiany podświetlenia

 

4 jak tego dokonałeś odkręcasz dwie kolejne śruby po obu stronach licznika, w ten sposób zdejmiesz plastikowe szkiełko licznika, nad licznkiem będą trzy żaróweczki , które można wyciągnąć poprzesz przekręcenie cokołu na który są osadzone, uważaj DELIKATNIE i z WYCZUCIEM !!!!! Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też padło podświetlenie wyświetlacza stanu kilometrów. Wie ktoś jak to jest podswietlone? - dodam że cała reszta świeci tak jak powinna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też padło podświetlenie wyświetlacza stanu kilometrów. Wie ktoś jak to jest podswietlone?

mniemam że licznik elektroniczny.. żaróweczka się przepaliła. wyciągnij licznik a zobaczysz która... jest taka sama jak te co podświetlają zegary od góry..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mniemam że licznik elektroniczny.. żaróweczka się przepaliła. wyciągnij licznik a zobaczysz która... jest taka sama jak te co podświetlają zegary od góry..

 

Dzięki za info. Jak na razie samo sie naprawiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności