Skocz do zawartości
dockers

Kłopoty z diagnostyką - problem z obrotami silnika i z pompą ABSu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie znam się na samochodach, dlatego więcej czytam na forum niż piszę. Posiadam B5 z 1998r z silnikiem 1.6 AHL. O samochód staram się dbać także wszystkie płyny, paski, filtry są na bieżąco. Samochód ma przejechane 110000 i niebawem zbliża się wymiana paska rozrządu. Tym bardziej, że przy 60000 nie wymieniłem pompy wody. (nikt nie powiedział, że to powinno się zrobić). Do wymiany jest też komplet sprzęgła (o wiele za wysoko bierze).

Przejdę do konkretów. Pierwszym objawem, jaki zaobserwowałem to podczas jazdy przy 50 km/h coś się stało i poczułem inną pracę silnika niż zwykle. Puściłem nogę z gazu i włączyłem luz, a obroty pozostały niezmiennie na 2500 - nie spadały. Silnikiem wyhamowałem do 1000. Jednak, kiedy dodawałem gazu na biegu jałowym obroty rosły i kiedy puszczałem nogę z gazu obroty pozostawały niezmienione. Trudno jeździ się w takich warunkach, więc nie umiem powiedzieć czy samochód stracił na mocy czy nie. Wydaje mi się, że trochę tak. Podjechałem na stację. Zgasiłem motor. Włączyłem zapłon - nie ma żadnej kontrolki ostrzegawczej ani napisu czy sygnału dźwiękowego. Uruchomiłem silnik ten sam objaw, co przed chwilą. (tak jakby tryb serwisowy ?) Poczekałem samochód ostygł. Włączyłem zapłon - żadnych błędów. Uruchomiłem silnik. Samochód pracuje normalnie 800 obr. Po wciśnięciu gazu obroty normalnie reagują.

Przejechałem tak kawałek samochód nagrzał się do 90C i z powrotem to samo. Zatrzymałem się zgasiłem silnik. Po 5min włączyłem zapłon - brak ostrzeżeń, próbowałem uruchomić motor. Nie udało się. Rozrusznik kręci, a motor nie wstaje. Poprosiłem znajomego, który b. dobrze ma opanowaną teorię samochodową - szkolił ekipy serwisowe między innymi u VW Szewczyka czy Mercedes Benz. Miał mi pomóc scholować auto. Przyjechał popatrzył i na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało normalnie.