remikengland Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2009 (edytowane) mam problem juz od miesiaca i nie wiem co z tym zrobic. a mianowicie;podczas jazdy przegrzal sie silnik,myslalem ze padl termostat wymienilem ale okazalo sie ze to pompa wody wymienilem. po wymianie pompy wciaz ubytek plynu z ukladu chlodzenia i duze cisnienie w ukladzie.mysle uszczelka pod glowica WYMIENIONE!!! Planowana głowica itp. I w czym problem a no w tym ze nadal to samo. jak silnik chodzi na wolnych obrotach jest oki,jak tylko ujade pare km.woda sie leje a to z kruća od zbiorniczka lub z kąs za silnikiem.Oraz jak odkrece korek od zbiorniczka bardzo znacznie przelewa sie plyn na goracym silniku.i jestem w kropce.nagrzewnica dziala niema wody w srodku itp. nigdzie nie moge znalesc konkretnie obiawow POMOCY Edytowane 15 Czerwca 2009 przez remikengland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2009 wydaje mi się, że możesz mieć pękniętą główkę - szkoda,ze nie sprawdziłeś szczelności głowicy jak była na "górze" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panasonix82 Zgłoś #3 Napisano 27 Grudnia 2009 Witam, Mój wujaszek kupił jakieś 2 miesiące temu Paska B6 1.9 tdi 105 KM. Ma problem z układem chłodzenia, a mianowicie, jeżeli zakręci korek do końca to w układzie tworzy jakieś niesamowite ciśnienie. Obieg chyba jest sprawny, gdyż silnik się nie przegrzewa, trzyma temperature, itp. Po jeździe tak około 100-200 km zauważył, że płyn zniknął mu ze zbiornika. Po ostudzeniu silnika odkręciliśmy korek i okazuje się, że poziom jest jak najbardziej ok. Nie wiecie co może być przyczyną? Sam osobiście posiadam B5 FL 1.9 tdi 130KM od 2 lat (teraz ma 5) i nigdy się nie spotkałem z taką sytuacją. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2009 Zapytaj wujka czy ma sprawne ogrzewanie,jezeli nie to niestety uszczelka pod glowica:(,jezeli tak to prawdopodobnie pompa wody. Dla pewnosci niech wymieni termostat i korek na zbiorniczku wyrownawczym,jezeli nie pomoze to niestety "koszty". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panasonix82 Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2009 Dzięki za info. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasman1 Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2009 Kolego Remik mialem kiedys cos podobnego w ciezarowce i przyczyna byla peknieta tuleja cylindra, byc moze to jest przyczyna u ciebie.Najlepszym sposobem na sprawdzenie jest po koleji wykrecac swiece zaplonowe i patrzec czy przy wykreconej danej swiecy cisnienie dalej rosnie czy ustalo.Jezeli ustanie masz przyczyne i wiesz ktora tuleja, jezeli nie sprawdzasz nastepnąl lub to bedzie cos innego.Termostat tez warto bybylo sprawdzic na kuchence w wodzie czy sie dobrze otwiera,bo bywajam nowe felerne ktore sie nie otwieraja. Zycze powodzenia i mam nadzieje ze pomoglem chociaz troche w wyeliminowaniu przyczyn. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jaaceks Zgłoś #7 Napisano 9 Sierpnia 2010 witaj Panasonix82. jeżeli możesz to napisz co było przyczyną tej usterki u wujaszka, ponieważ mam dokładnie to samo i nie wiem co o tym myśeć. będę wdzięczny pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daxx81 Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam wszystkich właścicieli passatów od dzisiaj jestem posiadaczem paska Poprzedni właściciel powiedział mi, żebym nie dokręcał korka bo mi rozsadzi węża tylko założył nowy. Oczywiście dziś zakręciłem inny i zobaczymy czy będzie ok.(jak narazie przejechałem ok 10 km i spokój) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #9 Napisano 27 Sierpnia 2010 mam problem juz od miesiaca i nie wiem co z tym zrobic.A mianowicie;podczas jazdy przegrzal sie silnik,myslalem ze padl termostat wymienilem ale okazalo sie ze to pompa wody wymienilem. Po wymianie pompy wciaz ubytek plynu z ukladu chlodzenia i duze cisnienie w ukladzie.mysle uszczelka pod glowica wymienione!!! Planowana głowica itp. I w czym problem a no w tym ze nadal to samo. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach jest oki,jak tylko ujade pare km.woda sie leje a to z kruća od zbiorniczka lub z kąs za silnikiem.oraz jak odkrece korek od zbiorniczka bardzo znacznie przelewa sie plyn na goracym silniku.i jestem w kropce.nagrzewnica dziala niema wody w srodku itp. Nigdzie nie moge znalesc konkretnie obiawow pomocy mam problem juz od miesiaca i nie wiem co z tym zrobic.A mianowicie;podczas jazdy przegrzal sie silnik,myslalem ze padl termostat wymienilem ale okazalo sie ze to pompa wody wymienilem. Po wymianie pompy wciaz ubytek plynu z ukladu chlodzenia i duze cisnienie w ukladzie.mysle uszczelka pod glowica wymienione!!! Planowana głowica itp. I w czym problem a no w tym ze nadal to samo. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach jest oki,jak tylko ujade pare km.woda sie leje a to z kruća od zbiorniczka lub z kąs za silnikiem.oraz jak odkrece korek od zbiorniczka bardzo znacznie przelewa sie plyn na goracym silniku.i jestem w kropce.nagrzewnica dziala niema wody w srodku itp. Nigdzie nie moge znalesc konkretnie obiawow pomocy bardzo cie prosze o napisanie jak to sie skonczylo bo mam identyczny problem i jestem w kropce. Bardzo cie prosze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 27 Sierpnia 2010 zapowietrzony uklad chlodzenia przy termostacie jest sruba ktora trzeba odkrecic i odpowietrzyc musisz silnik odpalic wlaczyc ogrzewanie i odpowietrzyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #11 Napisano 27 Sierpnia 2010 Napewno tylko tyle? DZISIAJ WYMIENILEM TERMOSTAT , NOWY ZBIORNICZEK I KOREK PLUS NOWY PLYN ZALANY, POJEZDZILEM I ZNOWU UCIEKLO BARDZO DUZO, JUTRO ZROBIE TAK JAK MOWISZ. a JAK W KLIMATRONIKU WLACZYC OGRZEWANIE? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 27 Sierpnia 2010 kolego caly uklad musisz wlaczyc czyli na maxa ogrzewanie by plyn byl rowniez w nagrzewnicy i wypelnil wszystkie miejsca ---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 21:11 ---------- pewnosci nie daje ale to moze byc przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2010 kolego wojta to z tego co czytałem na naszym forum to nie ma znaczenia czy jest ogrzewanie ustawione na max czy też nie gdyż przez nagrzewnice i tak cały czas będzie przepływać ta sama ilość płynu i nie ma znaczenia czy ustwiasz HI czy LO - chyba inni się z tym zgodzą ...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2010 kolego wojta to z tego co czytałem na naszym forum to nie ma znaczenia czy jest ogrzewanie ustawione na max czy też nie gdyż przez nagrzewnice i tak cały czas będzie przepływać ta sama ilość płynu Dokładnie tak jest. A wszystkich, którzy mają w podpisie "nie passat" prosiłbym o podanie jakie mają auto, ułatwi to podanie odpowiedzi, bądź zmniejszy ilość spamu, bo w innych autkach niekoniecznie wszystko musi tak samo wyglądać. kolego caly uklad musisz wlaczyc czyli na maxa ogrzewanie by plyn byl rowniez w nagrzewnicy i wypelnil wszystkie miejsca Za ogrzewanie odpowiada klapa kierująca powietrze przez nagrzewnicę, albo poza nagrzewnicą, a płyn w nagrzewnicy krąży cały czas bez względu na ustawienie tej klapy kierującej powietrze. ---------- Post added at 01:21 ---------- Previous post was at 01:19 ---------- przy termostacie jest sruba ktora trzeba odkrecic i odpowietrzyc A w którym miejscy jest ta śruba?? Bo ja nic przy termostacie nie widziałem. :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) To co bys radzil GURAL? bo mi konkretnie chodzi o to jak zakonczyla sie sprawa ktora otwierala ten temat, gdyz mam identyczna sytuacje, wczoraj wymienilem termostat, jest nowy zbiorniczek wraz z korkiem, i dalej wywala duze ilosci plynu... BARDZO PROSZE O POMOC PASSAT 3b 110km kombi afn Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez iwan86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Milford45 Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2010 To ja może powiem o przypadłości mojego Passka 1.8T AWT 20V. Zaczęło się to wszystko od wymiany rozrządu (oczywiście pompa wodna też wymieniona). Po kilku dniach zauważyłem że nie ma ogrzewania w samochodzie więc jazda do mechanika- coś zrobili, uszczuplili kieszeń i zawyrokowali że wszystko będzie super. Ale super nie było, nie dość że ogrzewanie raz było a najczęściej nie, to jeszcze zaczęły się kłopoty z temperaturą w układzie chłodzenia- płyn osiągał 130 stopni C, kontrolka się zapalała, sygnał pikał- trzeba było pobocze zaliczać... Kolejne wizyty w warsztacie (to absolutnie nie jest nasza wina, co ma rozrząd do chłodzenia- zarzekali się mechanicy) i wymiana po kolei wszystkiego- na pierwszy strzał poszedł termostat i korek od zbiorniczka, potem pompa wodna (bo a może akurat przez przypadek felerna była ???), potem wyrok- uszczelka pod głowicą- wymieniona, głowica planowana, szczelność głowicy- sprawdzona i efekt ŻADEN !!! Nadal wzrost temperatury na wzniesieniach, nadal brak ogrzewania, a w dodatku po tych wszystkich zabiegach jakby auto ciut mułowate się zrobiło. Ręce opadają, oddałem DOBRE I SPRAWNE auto tylko do wymiany rozrządu a jeszcze trochę i na części trzeba będzie sprzedać... Jak na razie za wymianę DOBRYCH części nie zapłaciłem i waham się czy płacić- przecież auto nadal niesprawne !!! Czy ktoś mi może coś doradzić ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2010 Teraz sytuacja jest znowu inna, po wymianie zbiorniczka wraz z korkiem i termostatem, brak cisnienia w ukladzie chlodzenia....nie wlacza sie obieg...a plynu ubywa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #18 Napisano 29 Sierpnia 2010 Sprawa ma sie dalej jak miala czyli systematycznie dolewam wody gdyz caly czas jej ucieka, zaobserwowalem tylko cos takiego iz w nowym zbiorniczku z nlowym korkiem pojawily sie takie czarne fusy fuski, dodam jeszcze ze przy spokojnej jezdzie poziom plynu wydaje sie byc i chyba jest na tym samym poziomie, przy ostrzejszej jezdzie ubywa go znaczaco, ucieka napewno przez odpowietrznik, zapewne zbyt duze cisnienie to powoduje... sprawdzalem reszte rurek i nigdzie indziej nie widac wycieku, jedynie pod tym odpowietrznikiem jest mokro bo widac ze na koncowce zbieraja sie kropelki...dodam jeszcze ze po calo nocnym postoju przy probie odkrecenia korka w celu dolanai wody slyszalem takie syczenie....czy aby to juz napewno uszczelka? POMOZCIE BARDZO WAS PROSZE NAPEWNO KTOS Z WAS MIAL TAKI PROBLEM I JAKOS GO MUSIAL ROZWIAZAC... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86 Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2010 Rozumiem ze zjawisko jest wam obce i nikt nic o nim nie wie, jedynie z opowiesci....historia godna polecenia tak jak ta z Yeti w roli glownej. Dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #20 Napisano 29 Sierpnia 2010 Łukasz jedź na sprawdzenie spalin w układzie chłodzenia będziesz maił 100% pewności bo jak ubywa płynu, syf w zbiorniczku to niestety ale uszczelka tester prawde Ci powie ja tak zrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach