Skocz do zawartości
szef16

kierownica w vw passat b3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciał bym sie dowiedziec jaka jest śruba w kieronic w passacie B3 zeby odkrecic chodzi mi jaki rozmiar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi Ci o nakrętkę na kolumnie kierowniczej bo jak tak to tam jest chyba na klucz 22 czyli M14 albo M16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak o ta wielkie dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mpoteralski

wydaje mi sie ze 24 kolego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi sie ze 24 kolego..

Nie chciałem się wtrącać bo nie pamiętam, ale tez wydaje mi się ze 24 mm M16x1,5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie i pare innych co odkręcałem było na rozmiar 22, niezależnie nawet od rodzaju wieloklinu.

 

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 01:44 ----------

 

eeeeeehhhhhhhh, tak to jest jak sie pisze o 2 w nocy:eek:

 

Nasadke trzeba 24mm oczywiście miało być, a nie 22 :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mpoteralski

dzieki za punkcik;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może i faktycznie to trochę źle pamiętałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może i faktycznie to trochę źle pamiętałem.

każdemu moze sie zdarzyć w oplu ostatnio odkrecałem było 22:D ale ten łopel był w ogóle jakis inny:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest to temat dotyczący kierownicy w B3 dołączę tu swojego posta zamiast tworzyć nowy temat. Chodzi o to, że u mnie klakson działa tylko w pewnym położeniu kierownicy. Po jej odkręceniu ukazał się nastepujący widok:

 

1.jpg

 

wyjąłem ten plastik ze środka

 

2.jpg

 

i okazuje się, że ten miedziany pierścień jest wytarty, a nawet zeszlifowany na 2/3 obwodu

 

3.jpg

 

z kolei szczotka slizgająca się na tym pierścieniu wygląda tak

 

4.jpg

 

Moje pytanie jest następujące: czy ktoś ma lub miał ten sam problem, czy da się temu jakos zaradzić ? Nie wydaje mi się, żeby taki sam miedziany element był możliwy do zakupu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO taki pierścień pod kierownice kosztuje ponad 100 PLN, wiec zostaje Ci zaadoptować go z jakiejś innej kierownicy. Natomiast ta szczotka jest niewymienna i trzeba założyć manetkę z dobrą szczotką.

 

EDIT//

 

I jeszcze lista autek które maja takie same pierścienie pod kierownica jak u Ciebie. :)

a6349fc561d6be30m.png

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o szczotkę to myślę, że można na nią nalutować wyprofilowany kawałek miedzianej blaszki, np. taki od płaskiej baterii 4,5 V. Co do pierścienia, jedyne co mi przychodzi do głowy to dopasować jakąś blaszaną nakretkę od słoika, ale wątpie żeby się taka znalazła. Mam nadzieję, że VW zrobił uniwersalny wymiar tego pierścienia i pasuje od kierownicy z golfa czy też innego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieję, że VW zrobił uniwersalny wymiar tego pierścienia i pasuje od kierownicy z golfa czy też innego modelu.

Patrz post Nr 12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to kocham Volkswagena. Maksymalna prostota i uniwersalizm. 1 część pasująca do klkunastu modeli na przestrzeni wielu lat. A właściciele innych marek w szczególności francuzów (do których nie mam szczególnych uprzedzeń) muszą zmagać się z pomysłami z piekła rodem, które powstały w głowach projektantów i konstruktorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe dokładnie, w elektryce jest chyba najwięcej takich historycznych elementów, np. sterownik wycieraczek montowany w niezmienionej formie od 1979 (golf 1) do 2006 roku (lupo). Nie licząc normaliów oczywiście ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności