Skocz do zawartości
Gość balooon1

Tajemniczy wystrzał pod maską Passata B5 fl 2003r 1.9 tdi 131

Rekomendowane odpowiedzi

Gość balooon1

Witam

Mam taki problem i oczekuje waszje pomocy. Czytalem duzo postow na temat spadku mocy spowodowanych turbina. A wiec zaczelo sie ze pewnego razu jadac samochodem odczulem odciecie mocy przy predkosci powyzej 140km/h i nagle samochod zaczal zwalniac i juz nie mial mocy jadac nim mial problem z rozpedzeniem sie do 120km/h nie wspominam o tym ze rozpedzajac sie od 0 szedl gorzej niz nie jeden silnik sdi. Po zrestartowaniu silnika wszystko wracalo do normy i jechal normalnie i znowu gdzies jak mocno sie go przygazowalo w trasie nagle zapalila sie kontorlka od silnika i wyskocyzl komunikat po niemiecku "Abgas werkstat" i spadla moc. Mysalem napocztaku ze to moze byc od paliwa bo zawsze tankowalem shell V-power diesel i nagle przerzucilem sie na verve on. Zatankowalem wiec caly bak od nova shellem i bylo na pocztaku tak samo ze tracil moc i pojechalem do Aso vw w szczecinie i podlacyzli turbine pod komputer ale komputer wykryl tylko jakis blad ale w tego co mowil pan z serwisu turbina jest wporzdku a moga byc to zabrudzone lopatki od turbiny i ze nalezy przegonic auto w dalsza trase i przyspieszac tak z 2 tys do 3 na najwyzszym biegu i robic to tak caly czas. Ale problem ustapil wiec nie pojechalem w dluzsza trase. Auto chodizlo dobrze na paliwe shell ale ostanio po jakis 3 tyg od przegladu turbiny znowu stracil moc w trasie i po restarcie dzialal do wczoraj... Odczulem ze zbieral sie cos nie rowno jakby mialo sie tam cos zapchac. Dzis jadac samochodem uslyszalem wsytrzal jakby cos stzrelilo pod maska. Samochod stracil oborty. Wariowla gasl na jalowym biegu starsznie zaczal kopcic na czrano jakby sie za nim palilo. Obroty spadaly ponizej 800 i wsakiwlay nagle wyzej. Kontorlka silnika sie nie pali. Samochod jest z 2003 roku zawsze serwiosowany w Aso jezdzony na dobrym paliwe i na oleju castrol edge tdi. Studzona turbina nawet po krotkiej jezdzie. Prosze o pomoc i rade co to moze byc bo komputer nie wiem cyz sie oplaca znowu jechac?? czekam na pomoc pozdrawiam.

Edytowane przez balooon1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij Vag. Z opisu wyglada, ze dmuchnales turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na dobrym paliwie raczysz żartować Verwa oraz Shell vipower to najgorszy syf jaki można lać do pompowtrysków one tego nie znoszą tzn. nienawidzą chemii zmień paliwo na zwykłą ropę to tak na początek o ile już nie rozwaliłeś pompowtryskiwaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu ze spadkami mocy to najprawdopodobniej masz zabrudzoną turbinę, przez co przeładowywała i powodowała wchodzenie sterownika w tryb awaryjny. Co do strzału to prawdopodobnie rozleciał Ci się któryś wąż ciśnieniowy od turbo, tymbardziej że przeładowywało. A to że teraz kopci to zupełnie normalne bo sprężone powietrze ucieka bokiem przez co w cylindrach nie ma odpowiedniej ilości tlenu do spalenia całej dawki paliwa - zupełnie normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość balooon1

Wiec co ma teraz robic?? jechac na serwisc z nim?? mowili zeby lepiej nim nigdzie nie jechac z serwisu i zeby brac na hol albo na lawete jak mocno kopci. Co do paliwa to sie nie zgadzam bo nowy shell z gtl dostal nagrode za najlepsze paliwo diesla a ty mi mowisz ze mam zapychac wtryski zasyfiona ropa?? smieszne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalac, podpiac VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec co ma teraz robic?? jechac na serwisc z nim??

 

Otworzyć maske i obmacać węże: turbo -> intercooler -> kolektor dolotowy. Znaleść uszkodzony i wymienić.

 

Nie odpalac, podpiac VAG

Wątpie aby kolega miał vaga pod ręką skoro jeździł z tym do ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale w tego co mowil pan z serwisu turbina jest wporzdku a moga byc to zabrudzone lopatki od turbiny i ze nalezy przegonic auto w dalsza trase i przyspieszac tak z 2 tys do 3 na najwyzszym biegu i robic to tak caly czas.

He, he. A ja zawsze myślałem ze auto trzeba przegonić na niższych biegach i kręcić go tak do 4500 obr/min.

Wiec co ma teraz robic?? jechac na serwisc z nim??

Na początek sprawdź czy nie masz dziury w dolocie, a następnie znajdź kogoś z VAG niech dobrze sprawdzi co jest w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość balooon1

Ale czy to mozliwe ze jest cos z silnikiem skoro nie pali sie kontrolka silnika?? temperatura jest ok grzeje sie do 90 C. Auto ma komputer i zadna infromacja nie wyskakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do paliwa to sie nie zgadzam bo nowy shell z gtl dostal nagrode za najlepsze paliwo diesla a ty mi mowisz ze mam zapychac wtryski zasyfiona ropa?? smieszne

A tą co lejesz rope to jest super czyściutka? Tylko że to paliwo co poszło do testów było zupełnie inne niż to co tankujesz na stacji. Nie mów że normalna ropa jest zasyfiona bo takabyć od nie uczciwego sprzedawcy. Pewnie tego nie wiesz ale na nie których stacjach Shell w dystrybutorach zamiast V powera znajduje się zwykła ropa lub Vpower z domieszka zwykłej.

Na początek posprawdzaj węże tak jak koledzy Ci radzili albo od razu zaproś kogoś z Vagiem tylko nie panów z tego serwisu, najlepiej kogoś znajomego albo polecanego przez znajomych niech zobaczy i Ci powie co i jak. I zmień ten serwis ASO na jakiegoś porządniejszego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I zmień ten serwis ASO na jakiegoś porządniejszego mechanika.

I od tego zacznij. Bo chłopaki tam są od tego żeby wymieniać a nie diagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób logi wstaw do odpowiedniego działu to sie zobaczy.

a. próba statyczna

 

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.

grupy Basic Settings: 000, 003, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

 

b. próba dynamiczna

warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.

próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.

grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011, 13, 18,23.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość balooon1

Wiec nawte jelsi sugeruejsz ze tankuje zwykla rope z domieszka v powera to po co mam zmieniac na zwykla rope skoro juz ja tankuje?? hehe:) a co do tankowania tankuje tylko na porzadnych duzych sparwdoznych stacjach. A co do paliwa serwisant powiedzial ze spadek mocy wczesnijesyz nie mogl byc spowodowany zla jakoscia paliwa. Dodam ze wczesniej zauwazylem jeszcze niepokojacy sympton ze odpalajac samochod unosila sie za nim lekka smuga szarego dymu bez domieszki niebieskiego. Ale tylko odpalajac. Czasmia bylo duzo dymu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do paliwa to sie nie zgadzam bo nowy shell z gtl dostal nagrode za najlepsze paliwo diesla a ty mi mowisz ze mam zapychac wtryski zasyfiona ropa?? smieszne....

kolego a ty myślisz że oni tą wspaniałą czyściutką ropę to uszlachetniają złotem?

CHEMIĄ!!!!!!!! a pompowtryskiwacze chemii nie lubią jeździj na tym paliwie dalej to pogadamy za rok jak będziesz płacił minimum 1000 zł za jeden pompowtryskiwacz ja tym zachwalanym przez ciebie paliwem o mały włos nie uszkodziłem pompowtrysków pół roku się bujałem z problemem wszyscy rozkładali ręce a ja zmieniłem przez przypadek paliwo i problem znikł a opinia o szkodliwości tego "pozłacanego" paliwa to nie tylko moje zdanie

 

A pro po nagrody dla paliwa jeśli myślisz że to paliwo co idzie na konkurs jedzie potem na stację to się grubo mylisz.

To tak samo jak z piwem na konkurs jedno a do butelek drugie wiem bo miałem możliwość próby no ale nagroda jest i ludzie w to wierzą

Edytowane przez wiolkor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówiłeś, że był "wystrzał" pod maską? U mnie było głośne gwizdnięcie i za jakiś czas turbina poszła do czyszczenia bo przeładowywało. Na dzień dzisiejszy zwija asfalt :D Nie chcę i nie będę mówił, że napewno, ale stawiam na dmuchawkę. Posprawdzaj węże wychodzące z turbo do Intercoolera, wychodzące z IC - może któryś spadł i sprężone powietrze ucieka. Może przepływka obcina Ci dawki? Masz takie coś, że czasem z pedałem w podłodze rusza i jedzie mułowato, a raz z lekkim gazem wgniata w fotel? Najlepiej zrób logi dynamiczne przy pomocy VAGa i będzie wszystko jasne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość balooon1
Masz takie coś, że czasem z pedałem w podłodze rusza i jedzie mułowato, a raz z lekkim gazem wgniata w fotel?
Mialem ostanio ze czulem ze strasznie ciekzo mu szlo zebranie sie na 2 do 2 tys ale od 2 tysiecy zaczynal isc normalnie ale zawsze szedl od pocztaku normalnie. Ten strzal spadek obrotow ze gasnie na jalowym i te chmury czranego dymu teraz jak jedzie..Ok. Z tym paliwem to sporna sprawa jezdze na nim i wszytsko bylo ok. Znam osoby jezdza na zwyklej ropie i tez narzekaja wiec nikomu sie nie dogodzi. Z tego co czytalem takie paliwo jest lepsze dla wtryskow wiec dlatego je tankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, samochód tracił moc, musiałem gasić silnik i ponownie go odpalać po ej czynności na chwilę moc wracała, wiedziałem że to turbina 3 razy byłem u magików powiadali że zrobili objawy wracały. W końcu trafiłem na warsztat specjalizujący się w tuningu zrobili turbine za groszę do tego wykresy opis całej naprawy, od długiego czasu jest ok. Więc z turbinami tylko do "prawidzwych" szpeców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość balooon1

Witam

Samochod pojechla na warsztat i zostal podpiety pod komputer i mechanik zadzownil ze ten wystrzal to pekala jakas zawleckza od ic i ze tzreba ja wymieni i podbno jed nadpektniety ic. Co robic?? mowi ze wymiana zawleckzi z przewodem i zmonatzem itp to z 600zl a wymiana z ic to koszt 1150?? Poradzcie cos czy nie chca mnie tam naciagnac i czy to mozliwe ze takie objawy to daje o ktorych opisywalem. Moc kompletnie juz stracil samochod jakby brak turbo.

 

---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:39 ----------

 

A i czy mam prosic go o jaksi wydruk bledow z kompuetra jak tam pojade czy co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymiana IC z kupnem na alledrogo max 350 a przewody mogły faktycznie gdzieś po drodze się rozszczelnić. Zmień mechanika a jak nie pomoże zapraszam do Olsztyna zrobimy ci to od reki. Jeżeli brak mocy to turbo nie pompuje bo i jak, jak rozszczelniony dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności