Skocz do zawartości
FILIP190

kolumna kiery prośba o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio musialem robic stacyjke i po tej naprawie chyba nie wszystko zostało odpowiednio złożone :(

stąd mam pytanko dla znawców jak powinna byc ta rura od kolumny kierownicy tzn czy tak jak mam teraz ( na zdj jest dobrze czy może powinna dojść do końca tzn oprzeć się na śrubie)

poniżej dwa zdjecia dotyczące tematu

 

d8b9e1f15ca171c8m.jpg

 

a tu dokładniejsze

 

c632baa3cb6ee946m.jpg

 

bede wdzieczny za pomoc i z góry za nią dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyciągałem kolumnę kierownicy (wymieniałem stacyjkę) i nie wiem kolego, jak Ty to zrobiłeś, że Ci to nie pasuje. Jest tam wielowpust, który wchodzi w przegub krzyżowy, odstępu pilnuje sprężyna. Może zdejm tą osłonę plastikową i zrób fotkę, bo ciężko się połapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczep obudowy kolumny powinien się opierać o tą śrubę, coś żle złożyłeś. Traktowałeś klumnę młotkiem, albo coś w tym rodzaju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie powiem troszkę sie jej dostało hehe

 

dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta.

Wczoraj rozłączył mi się krzyżak, całe szczęście, że przy parkowaniu, bo byłoby krucho.

Dzisiaj zdjąłem osłonę od krzyżaka i poskładałem go w całość, ale mam pewnie obawy. Nie wiem czy był słabo skręcony czy... no właśnie.

 

Powiedzcie jak głęboko w krzyżaku powinien znajdować się drążek kierownicy ??

Jak sprawdzam palcem od wewnątrz krzyżaka jak głęboko siedzi ten drążek to wchodzi tak do połowy i dalej nie chce wejść, kiera wciśnięta do oporu.

 

Czy tak ma być czy musi wejść do końca ? I po co jest takie wyżłobienie na tym drążku przy krzyżaku, bo nie mogłem się pokapować.

 

Proszę o odpowiedź, bo trochę boję się tak jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dobrze robisz, że się boisz. Krzyżak powinien wejść na drązek do końca (cały). Nie kierownicę dopychasz, tylko drążek z krzyżakiem z drugiej strony. Jest on "łamany" z drugiej strony, przy przekładni jest drugi krzyzak. Trzeba "podepchnąć" to z drugiej strony. Jak znajdę jakiś rysunek, to załączę.

141.jpg

142.jpg

143.jpg

144.jpg

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, Dzięki za konkretną odpowiedź.

Oczywiście nie samą kierownicę dopychałem, próbowałem też krzyżak dociągnąć i wepchnąć na drążek, ale nie chciał dalej wejść.

Jeszcze z tym pokombinuję w wolnym czasie.

 

Dzięki za odpowiedź i Wesołych Świąt życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
próbowałem też krzyżak dociągnąć i wepchnąć na drążek, ale nie chciał dalej wejść.

 

Musi wejść do końca, żeby śruba zabezpieczająca weszła w wycięcie w kolumnie a po skręceniu powinien trzymać tak że nie da się go rozłączyć. Jak składałem kolumnę to też za słabo wcisnąłem, ale sprawdziłem i kolumna rozłączyła się. Na szczęście w garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności