Skocz do zawartości
dlugiiii

Ubywa płyn chłodniczy po remoncie

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie :) Przed naprawą wszystko było w porządku.Po remoncie silnika zauważyłem ,że ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.Po przejechaniu 100km ze zbiorniczka ubyło ok 8mm płynu.Z początku myślałem,że się odpowietrza ,ale po odpowietrzeniu i dolaniu z 3 razy wody dalej obniża się stan.Do oleju płyn się nie przedostaje,bo nic tam nie przybyło od początku.Na razie jeżdżę na wodzie zdemineralizowanej,aby układ się przepłukał przez pierwsze tysiąc km i najgorzej,bo nie widać gdzie ucieka woda :( Macie jakiś sposób na sprawdzenie z którego miejsca ucieka płyn ?? Czy jest możliwość,aby do cylindrów uciekał płyn,a z olejem się nie mieszał ?? (wogóle nie kopci,ani nie ma pary z wydechu).

Może jakieś ciśnienie wytworzyć w obiegu,wlać gorącą wodę do obiegu ..

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź uszczekę obok pompy wodnej. Spraedź węże przy chłodnicy. Popyrkaj go na jałowym. Czy jak odkręcisz korek ze zbiorniczka i jak silnik pracuje na jałowym, to idą w zbiorniczku bąble powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek oleju i sprawdż, czy nie ma jasnego nalotu -piany.

Ok. Sprawdziłeś -nie ma(doczytałem)

Może, być takie coś, że płyn chłodniczy uciekając (a nie jest to za wielki przeciek z tego co opisujesz) trafia na jakiś gorący element i odparowuje. Ciężko wtedy zlokalizować przeciek. Spróbuj obszukać dokładnie w miarę mozliwosci wszelkie miejsca ale na dobrze rozgrzanym silniku tuż po jeździe. Po jakimś czasie płyn zaczyna stygnąć, ciśnienie tegoż maleje i kiedy rozszczelnienie jest małe wyciek ustaje.

Remont silnika, więc może najpierw opaski na wężach i same węże. To w sumie niedroga sprawa w razie czego.

Edytowane przez TommyHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze czy idą bąbelki ,ale raczej nie zauważyłem.Jedynie co zauważyłem,że podczas odpowietrzania węża który idzie do chłodniczki powietrza (rury przy grodzi ) podczas dodawania gazu przestaje lecieć woda i jak spadnie z obrotów to leje się dalej.Dla mnie trochę dziwne,bo większe obroty = szybciej kręci się pompa= większe ciśnienie.Ogólnie bardzo dobrze grzeje nawiew.

Na korku nie tworzy się maź ani piana.

Opaski raczej dobrze dokręcałem i wymieniałem na nowe jak były felerne.

Wiem,że będzie problem ze sprawdzeniem miejsca,ale myślałem ,że może jest płyn który zostawia ślad .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w audiku byl uszkodzony krujec i tam sobie kapalo jak dostal temperature tylko ja mam 1.8 adr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez bym zwrócił uwagę na plastikowy króciec przykręcony do bloku. łącza się tam dwa gumowe węże i znajduje się czujnik temp. Ten element lubi pękać albo uszczelki zaczynają przepuszczać. Sam ostatnio już do wymiany uszczelki głowicy się przymierzałem (widoczne byly zacieki po bloku), ale stwierdzili ze to z tego króćca. Ciężko to stwierdzić, bo jak samochód nie ma obciążenia (mniejsze ciśnienie) to sączenie ustaje. Pozdrawiam

Edytowane przez patryk1120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas remontu wymieniałem wszystkie oringi ,nawet w tym plastiku :)

W sumie już jestem głupi,bo czasami ubywa,a czasami po trasie nic nie ubywa .Dzisiaj wlałem płyn chłodniczy G12 (pół na pół) to może przestanie ubywać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od samego wlania g12 nic nie przestanie jedyna zaleta mój g12 (chyba każdy) jest taki liljowy nawet jak odparuje to zostawia tego koloru nalot zdemontuj górną osłonę silnika i dobrze poszykaj nalotu teakiego koloru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony i dalej ubywa ze zbiorniczka (nie wiem czy oleju przybywa,bo dopiero wymieniłem na nowy).Nie czuć i nie widać wycieków :( Po trasie 100km wjechałem do garażu i wąż od chłodnicy wody był twardszy niż zawsze.Nie na tyle twardy,że nie można zgnieść węża,ale czuć opór podczas naciskania.Czy to znaczy,że ciśnienie z cylindra przedostaje się do obiegu cieczy ?:eek: W miarę stygnięcia wody chyba wąż stawał się miększy (długo nie byłem w garażu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,znalazłem chyba ślad skąd może uciekać mniej więcej płyn! Dzisiaj z ciekawości zobaczyłem taką pomarańczowo-czerwoną maź (z daleka jakby wyciśnięty silikon).Znajdowała się pod filtrem oleju na wybrzuszeniu silnika .Fotki :

1)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/46c89686778941e1.html 2)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/96511010a5effb2e.html 3)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8703d9aa7392ab49.html

 

Moje pytanie : Czy płyn chłodniczy G12 po pewnym czasie wylany w większej ilości na silnik staje się "ciałem stałym" (ta maź pachnie płynem chłodniczym) ?? Czyżby chłodniczka oleju mogła gdzieś przepuszczać ?? Wiem,że jak nie rozbiorę to się nie dowiem ,ale może ktoś miał podobny przypadek ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod wątek, proszę o poradę przeczytałem już sporo wątków tutaj i na necie, i albo czegoś nie doczytałem albo o czym zapomniałem .Problem polega na tym że gdzieś mi ginie płyn chłodniczy tylko właśnie gdzie? na początku powiem że leje do układu różowe borygo i tu pytanie czy doradzacie wymianę na G12 np febi przy okazji jak będę coś robił czy może zostać? Powiedzcie mi gdzie szukać usterki wlazłem do kanału ze szwagrem i żadnych wycieków nie widać, jak odkręcę korek po przejażdżce to słychać jak ciśnienie uchodzi więc układ jest chyba szczelny, w oleju nic nie widać ani na bagnecie ani pod korkiem wlewu, z rury nic nie kopci, przewody wchodzące do kabiny ciepłe ogrzewanie chodzi bez zarzutu, nie wiem już co jest grane i za co się wsiąść:( podpowiedzcie coś bo im więcej czytam tym chyba mniej wiem. i jeszcze takie pytanie bo nie wiem czy to normalne zanim wjechałem na kanał samochód przejechał około 6km i złapał 90 st. temp. potem został na biegu jałowym i złączone miał ogrzewanie na max i nadmuch też prawie na max w tym czasie około 15 min byliśmy w kanale i szukaliśmy wycieków, potem jak wróciłem na górę temp na desce wynosiła około 70 st, czy to normalne że temp tak spada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie widac wyciekow w komorze silnika, jezeli juz to macie sprawdzone, mozliwa przyczyna ubytku plynu jest cieknaca nagrzewnica w kabinie?! Ogolnie cieple powietrze bedzie w srodku kabiny, a cieknacy plyn mozna rozpoznac po mokrej wykladzinie z przodu (przy kierowcy) badz z tylu (przed tylna kanapa). Nagrzewnica jest zamontowana w calym elemencie od chlodzenia pod deska rozdzielcza, sa tam ponizej kanaly grzewcze prowadzace na nog z przodu badz na tyl kabiny, wiec mozliwe jest ze tymi wlasnie kanalami sobie plynie plyn. Sprawdzie to? Ja mialem podobny przypadek, mialem sporo wody, wymiana nagrzewnicy pomogla i skonczylo sie ubywanie plynu ze zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie, sprawdziłem i jest sucho pod dywanikami, ale zauważyłem mniej więcej gdzie się leje, wczoraj jak jako robiłem oględziny nie zakładałem osłony od spodu i dziś bez niej pojechałem do pracy, jakieś 20 mim później wyszedłem na chwile na parking i widziałem plamę cieknie spod zderzaka mniej więcej tak jak się chłodnica kończy z lewej strony stojąc przodem do auta, ciekawy jestem teraz czy to chłodnica przepuszcza czy coś innego, jak wrócę z pracy do ściągnę zderzak i zobaczę dokładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to juz jest postep jak zlokalizowales wyciek :)

I moze lepiej ze w komorze silnika znalazles wyciek a nie w kabinie, bo czekaloby cie niezla rozbiorka samochodu :) tu bedziesz mial mniej roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już wszystko jasne chłodnica poszła rozeszła się na tym łączeniu z plastikiem, zamówiłem już nową 200zł była jeszcze jakaś za 370zł ale nie wiem czy jest sens ładować tyle kasy w chłodnice co wy sądzicie? nazw firm nie pamiętam, i jeszcze takie pytanie czy to ciśnienie w układnie chłodzenia jest konieczne bo to przez to ciśnienie się pewnie rozeszła, myślałem żeby może przewiercić cieniutkim wiertłem korek od zbiorniczka(taka partyzantka) żeby ciśnienie schodziło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontuj nowa i nic nie wierc bedzie ok tak ma byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy w moim autku średnio wystarcza na dwa tygodnie, a później kontrolka informuje mnie że czas na dolanie? Co mam zrobić i gdzie szukać przyczyny? ostatnio podczas sprzątania zauważyłam że podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokre? Możę to jest mój zaginiony płyn? Co robic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokre
ja bym tu zaczął poszukiwania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płyn chłodniczy w moim autku średnio wystarcza na dwa tygodnie, a później kontrolka informuje mnie że czas na dolanie? Co mam zrobić i gdzie szukać przyczyny? ostatnio podczas sprzątania zauważyłam że podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokre? Możę to jest mój zaginiony płyn? Co robic?

 

Najpierw sprawdź czy to płyn ?? Albo może woda ?? Jak sprawdzisz to wtedy będziemy się zastanawiali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam również problem z ubywajacym płynem i kapanie jest mniej więcej w połowie auta i to mnie bardzo zastanawia jakieś propozycje co może byc przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności