dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2009 (edytowane) Jak w temacie Przed naprawą wszystko było w porządku.Po remoncie silnika zauważyłem ,że ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.Po przejechaniu 100km ze zbiorniczka ubyło ok 8mm płynu.Z początku myślałem,że się odpowietrza ,ale po odpowietrzeniu i dolaniu z 3 razy wody dalej obniża się stan.Do oleju płyn się nie przedostaje,bo nic tam nie przybyło od początku.Na razie jeżdżę na wodzie zdemineralizowanej,aby układ się przepłukał przez pierwsze tysiąc km i najgorzej,bo nie widać gdzie ucieka woda Macie jakiś sposób na sprawdzenie z którego miejsca ucieka płyn ?? Czy jest możliwość,aby do cylindrów uciekał płyn,a z olejem się nie mieszał ?? (wogóle nie kopci,ani nie ma pary z wydechu). Może jakieś ciśnienie wytworzyć w obiegu,wlać gorącą wodę do obiegu .. Edytowane 6 Czerwca 2009 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2009 Sprawdź uszczekę obok pompy wodnej. Spraedź węże przy chłodnicy. Popyrkaj go na jałowym. Czy jak odkręcisz korek ze zbiorniczka i jak silnik pracuje na jałowym, to idą w zbiorniczku bąble powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TommyHH Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2009 (edytowane) Odkręć korek oleju i sprawdż, czy nie ma jasnego nalotu -piany. Ok. Sprawdziłeś -nie ma(doczytałem) Może, być takie coś, że płyn chłodniczy uciekając (a nie jest to za wielki przeciek z tego co opisujesz) trafia na jakiś gorący element i odparowuje. Ciężko wtedy zlokalizować przeciek. Spróbuj obszukać dokładnie w miarę mozliwosci wszelkie miejsca ale na dobrze rozgrzanym silniku tuż po jeździe. Po jakimś czasie płyn zaczyna stygnąć, ciśnienie tegoż maleje i kiedy rozszczelnienie jest małe wyciek ustaje. Remont silnika, więc może najpierw opaski na wężach i same węże. To w sumie niedroga sprawa w razie czego. Edytowane 6 Czerwca 2009 przez TommyHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2009 Sprawdzę jeszcze czy idą bąbelki ,ale raczej nie zauważyłem.Jedynie co zauważyłem,że podczas odpowietrzania węża który idzie do chłodniczki powietrza (rury przy grodzi ) podczas dodawania gazu przestaje lecieć woda i jak spadnie z obrotów to leje się dalej.Dla mnie trochę dziwne,bo większe obroty = szybciej kręci się pompa= większe ciśnienie.Ogólnie bardzo dobrze grzeje nawiew. Na korku nie tworzy się maź ani piana. Opaski raczej dobrze dokręcałem i wymieniałem na nowe jak były felerne. Wiem,że będzie problem ze sprawdzeniem miejsca,ale myślałem ,że może jest płyn który zostawia ślad . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek19854 Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2009 u mnie w audiku byl uszkodzony krujec i tam sobie kapalo jak dostal temperature tylko ja mam 1.8 adr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2009 (edytowane) Tez bym zwrócił uwagę na plastikowy króciec przykręcony do bloku. łącza się tam dwa gumowe węże i znajduje się czujnik temp. Ten element lubi pękać albo uszczelki zaczynają przepuszczać. Sam ostatnio już do wymiany uszczelki głowicy się przymierzałem (widoczne byly zacieki po bloku), ale stwierdzili ze to z tego króćca. Ciężko to stwierdzić, bo jak samochód nie ma obciążenia (mniejsze ciśnienie) to sączenie ustaje. Pozdrawiam Edytowane 9 Czerwca 2009 przez patryk1120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2009 Podczas remontu wymieniałem wszystkie oringi ,nawet w tym plastiku W sumie już jestem głupi,bo czasami ubywa,a czasami po trasie nic nie ubywa .Dzisiaj wlałem płyn chłodniczy G12 (pół na pół) to może przestanie ubywać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2009 od samego wlania g12 nic nie przestanie jedyna zaleta mój g12 (chyba każdy) jest taki liljowy nawet jak odparuje to zostawia tego koloru nalot zdemontuj górną osłonę silnika i dobrze poszykaj nalotu teakiego koloru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 16 Czerwca 2009 Płyn wymieniony i dalej ubywa ze zbiorniczka (nie wiem czy oleju przybywa,bo dopiero wymieniłem na nowy).Nie czuć i nie widać wycieków Po trasie 100km wjechałem do garażu i wąż od chłodnicy wody był twardszy niż zawsze.Nie na tyle twardy,że nie można zgnieść węża,ale czuć opór podczas naciskania.Czy to znaczy,że ciśnienie z cylindra przedostaje się do obiegu cieczy ? W miarę stygnięcia wody chyba wąż stawał się miększy (długo nie byłem w garażu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #10 Napisano 14 Września 2009 Koledzy ,znalazłem chyba ślad skąd może uciekać mniej więcej płyn! Dzisiaj z ciekawości zobaczyłem taką pomarańczowo-czerwoną maź (z daleka jakby wyciśnięty silikon).Znajdowała się pod filtrem oleju na wybrzuszeniu silnika .Fotki : 1)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/46c89686778941e1.html 2)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/96511010a5effb2e.html 3)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8703d9aa7392ab49.html Moje pytanie : Czy płyn chłodniczy G12 po pewnym czasie wylany w większej ilości na silnik staje się "ciałem stałym" (ta maź pachnie płynem chłodniczym) ?? Czyżby chłodniczka oleju mogła gdzieś przepuszczać ?? Wiem,że jak nie rozbiorę to się nie dowiem ,ale może ktoś miał podobny przypadek ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #11 Napisano 16 Maja 2011 Witam podpinam się pod wątek, proszę o poradę przeczytałem już sporo wątków tutaj i na necie, i albo czegoś nie doczytałem albo o czym zapomniałem .Problem polega na tym że gdzieś mi ginie płyn chłodniczy tylko właśnie gdzie? na początku powiem że leje do układu różowe borygo i tu pytanie czy doradzacie wymianę na G12 np febi przy okazji jak będę coś robił czy może zostać? Powiedzcie mi gdzie szukać usterki wlazłem do kanału ze szwagrem i żadnych wycieków nie widać, jak odkręcę korek po przejażdżce to słychać jak ciśnienie uchodzi więc układ jest chyba szczelny, w oleju nic nie widać ani na bagnecie ani pod korkiem wlewu, z rury nic nie kopci, przewody wchodzące do kabiny ciepłe ogrzewanie chodzi bez zarzutu, nie wiem już co jest grane i za co się wsiąść podpowiedzcie coś bo im więcej czytam tym chyba mniej wiem. i jeszcze takie pytanie bo nie wiem czy to normalne zanim wjechałem na kanał samochód przejechał około 6km i złapał 90 st. temp. potem został na biegu jałowym i złączone miał ogrzewanie na max i nadmuch też prawie na max w tym czasie około 15 min byliśmy w kanale i szukaliśmy wycieków, potem jak wróciłem na górę temp na desce wynosiła około 70 st, czy to normalne że temp tak spada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #12 Napisano 16 Maja 2011 Jezeli nie widac wyciekow w komorze silnika, jezeli juz to macie sprawdzone, mozliwa przyczyna ubytku plynu jest cieknaca nagrzewnica w kabinie?! Ogolnie cieple powietrze bedzie w srodku kabiny, a cieknacy plyn mozna rozpoznac po mokrej wykladzinie z przodu (przy kierowcy) badz z tylu (przed tylna kanapa). Nagrzewnica jest zamontowana w calym elemencie od chlodzenia pod deska rozdzielcza, sa tam ponizej kanaly grzewcze prowadzace na nog z przodu badz na tyl kabiny, wiec mozliwe jest ze tymi wlasnie kanalami sobie plynie plyn. Sprawdzie to? Ja mialem podobny przypadek, mialem sporo wody, wymiana nagrzewnicy pomogla i skonczylo sie ubywanie plynu ze zbiorniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2011 Dzięki za zainteresowanie, sprawdziłem i jest sucho pod dywanikami, ale zauważyłem mniej więcej gdzie się leje, wczoraj jak jako robiłem oględziny nie zakładałem osłony od spodu i dziś bez niej pojechałem do pracy, jakieś 20 mim później wyszedłem na chwile na parking i widziałem plamę cieknie spod zderzaka mniej więcej tak jak się chłodnica kończy z lewej strony stojąc przodem do auta, ciekawy jestem teraz czy to chłodnica przepuszcza czy coś innego, jak wrócę z pracy do ściągnę zderzak i zobaczę dokładniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #14 Napisano 17 Maja 2011 no to juz jest postep jak zlokalizowales wyciek I moze lepiej ze w komorze silnika znalazles wyciek a nie w kabinie, bo czekaloby cie niezla rozbiorka samochodu tu bedziesz mial mniej roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #15 Napisano 17 Maja 2011 już wszystko jasne chłodnica poszła rozeszła się na tym łączeniu z plastikiem, zamówiłem już nową 200zł była jeszcze jakaś za 370zł ale nie wiem czy jest sens ładować tyle kasy w chłodnice co wy sądzicie? nazw firm nie pamiętam, i jeszcze takie pytanie czy to ciśnienie w układnie chłodzenia jest konieczne bo to przez to ciśnienie się pewnie rozeszła, myślałem żeby może przewiercić cieniutkim wiertłem korek od zbiorniczka(taka partyzantka) żeby ciśnienie schodziło:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 17 Maja 2011 zamontuj nowa i nic nie wierc bedzie ok tak ma byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kinga 20 Zgłoś #17 Napisano 19 Grudnia 2011 Płyn chłodniczy w moim autku średnio wystarcza na dwa tygodnie, a później kontrolka informuje mnie że czas na dolanie? Co mam zrobić i gdzie szukać przyczyny? ostatnio podczas sprzątania zauważyłam że podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokre? Możę to jest mój zaginiony płyn? Co robic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2011 podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokreja bym tu zaczął poszukiwania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #19 Napisano 19 Grudnia 2011 Płyn chłodniczy w moim autku średnio wystarcza na dwa tygodnie, a później kontrolka informuje mnie że czas na dolanie? Co mam zrobić i gdzie szukać przyczyny? ostatnio podczas sprzątania zauważyłam że podłoga przy miejscu kierowcy i caly dywanki są mokre? Możę to jest mój zaginiony płyn? Co robic? Najpierw sprawdź czy to płyn ?? Albo może woda ?? Jak sprawdzisz to wtedy będziemy się zastanawiali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominiktdci Zgłoś #20 Napisano 5 Czerwca 2012 Witam . Mam również problem z ubywajacym płynem i kapanie jest mniej więcej w połowie auta i to mnie bardzo zastanawia jakieś propozycje co może byc przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach