Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Wycieraczki szyby przedniej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gawronik

Witam :) ,

 

Mam - w obecnym czasie - mocno męczący problem w swoim B5(3B). Odkąd stałem się jego właścicielem zmieniłem już 5 kompletów piór wycieraczek... :(

Problem zawsze ten sam: skaczą i smużą (zostawiają miejsca niewytarte)...

Pierwsze [1], które były w ogóle z miejsca nadawały się na śmietnik. Kupiłem nowe [2], producent: Alca, bez spoilera. Do ok. 80km/h w miarę OK (choć w 100% dobrze nie było) ale powyżej pióra skakały, piszczały / trzeszczały i nierówno zbierały. Próbowałem podgiąć ramię wycieraczki tak, by gumka pióra lepiej się "przekładała" przy ruchu w dół. Leciutkie podgięcie i w dół było OK, ale w górę skakały... No to leciutka "korekta" i problem w przeciwnym kierunku... Wrrrr :573:

Kupiłem nowy komplet [3]... Tym razem producent Unipoint ze spoilerem. Problem niestety jak wyżej, a nawet gorzej - nie dało się jeździć... Wywaliłem :evil:

Kolejny komplet [4] to zawsze dobre i sprawdzone polskie MotGum (bez spoilera) - nigdy mnie nie zawodziły ale tym razem walkę przegrały. Znów w niczym nie pomogło doginanie ramienia ani nic z tych rzeczy... :(

Mówię sobie "OK, szarpnę się i kupię 'płaskie' Alca-Heyner" [5]... Kupiłem, wydałem 6 dych i [piiiii...!!!]. No, może już i nie skaczą, ale nadal nie zbierają równo, zostają niewytarte miejsca (po stronie kierowcy na ok. 4-6 cm na końcach pióra i po stronie pasażera przy ramie szyby - dobrze chociaż, że nie na wprost oczu jak w poprzednich...).

Powiem wprost: mam dość :( Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie :)

I żeby nie było ;) - pióra mają dość prawidłową długość: pasażera 50cm a kierowcy 56cm (powinno chyba być 53cm ale to trochę za mało...).

 

Pomocy :) Plizzz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na wymianę ramion wycieraczek. Doginanie nic Ci nie daje, bo naciągu sprężyny nie zmieniasz... wg mnie zainteresuj się nowymi ramionami. Koszt w ASO to (słyszałem) 180zł NOWE i masz zajefajny komplet nowych wycieraczek z cyklu AeroTwin. O samej wymianie poczytasz w warsztacie:

 

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=11

 

sam już prawie dojrzałem do wymiany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

Gawronik, bez urazy ale kupujesz najgorszy syf jaki jest na rynku. KUp bosha ,valeo,PJ albo jakies banany ktore są najlepsze w passatach !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam klopot, powyzej 100 km/h piora przestaja prawidlowo zbierac wode. Rowniez zmienialem piora poczawszy od jakis no-name poprzez feu-verty i inne a skonczywszy na 2 parach super hiper Valeo. Na nic to wszystko wiec podjalem decyzje - jak tylko nadejdzie taka pogoda, ze bede mial gwarancje, ze nie bedzie juz lodu na szybie by nie zniszczyc nowych wycieraczek przesiadam sie na AeroTwin.

Ogladalem takowe na naszym spocie i nie dosc, ze wygladaja fajnie to o wiele lepiej spelniaja swoja role. Wymiana nie jest droga.

Wymianie podlegaja ramiona i piora (piora maja inne mocowanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam kupiłem bosha... fakt faktem do puki 2x po lodzie nimi nie przelecialem to zbierały wzorowo... ale teraz tez nie jest najgozej... ogólnie rzecz biorąc to badziewny patent jest w paskach ze jak spryskamy szybe to wycieraczki odrazu ruszaja :/ tak by sie spryskało lodzik by puscił i potem cmok z nim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
Czas na wymianę ramion wycieraczek. Doginanie nic Ci nie daje, bo naciągu sprężyny nie zmieniasz... wg mnie zainteresuj się nowymi ramionami.

 

Niestety, tego się obawiałem... :( Ostatnio mam mocno nadszarpnięty budżet i kolejny wydatek wcale nie jest mi po drodze... :evil:

BTW - i nie to, żebym się czepiał ;) - ale to mój najmłodszy samochód w karierze kierowcy (a było już ich wcześniej niemal naście) a jednocześnie pierwszy, w którym taką operację będę musiał przeprowadzić... :(:P Ani w niemal dwudziestoletniej madzi 323 ani nawet w garbie pod trzydziestkę nie musiałem tego robić... :(

 

Gawronik, bez urazy ale kupujesz najgorszy syf jaki jest na rynku. KUp bosha ,valeo,PJ albo jakies banany ktore są najlepsze w passatach !

 

Wybacz, ale "polimeryzował bym" ;) To nie jest mój pierwszy samochód i tak się składa, że wycieraczki już wcześniej zdarzyło mi się wymieniać ;)

 

1) IMO wycieraczki bosch (zwykłe, bo nie wiem jak te z serii twinblade, choć mam podejrzenie, że w swoim passku właśnie takie zastałem "na stanie" i od razu wywaliłem je do śmietnika, bo nic nie zbierały...) to jedna z większych kił, z jakim miałem do czynienia, porównywalne wyłącznie z noname typu Toya itp. ... Aczkolwiek, może coś się zmieniło, bo od boscha stronię już od dobrych 4 lat...

2) PJ nie znam...

3) Valeo miałem w poprzednim aucie (nissan sunny N14) i w niczym nie były lepsze od np. MotGumów, a "skończyły" się znacznie wcześniej... :(

 

 

Tak w ogóle, to ja mam "hopla" na punkcie widoczności, i w życiu już wiele wycieraczek testowałem :) Przy tym zawsze wkładam pióra dłuższe (maxymalna długość jaka się zmieści na szybie) niż przewiduje producent. I w moim "prywatnym" rankingu (kryterium: stosunek cena do jakość) prym wiedzie polski MotGum, a później Alca. Wg. moich doświadczeń jedne i drugie są lepsze od bosch'a (zwykłe pióra, nie twinblade, bo - prawdopodobnie i j.w. - tych nie znam, bo i cena zdecydowanie odstraszająca :( ) i w niczym nie ustępują valeo, a są od nich zdecydowanie tańsze. Stąd też i moje zdziwienie, że wielokrotnie sprawdzone i niezawodne MotGumy nawet nie dają rady...

 

Oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania, a moje w tej kwestii jest takie, jak wyżej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... ogólnie rzecz biorąc to badziewny patent jest w paskach ze jak spryskamy szybe to wycieraczki odrazu ruszaja :/ tak by sie spryskało lodzik by puscił i potem cmok z nim :)

 

 

Wiesz co.... a ja wole jednak wyjść i rano jakims spryskiwaczem podziałać. Jak pomyslę że na trasie, w nocy, spryskał bym szybe i czekał nawet kilka sekund na to jak wycieraczki ruszą to chyba niefajnie bym sie poczuł... :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

Gawronik, wiesz te firmy znam i sprzedaje wiec jakis pogląd mam na nie . MYsle ze jedynym ratunkiem sa ,,banany,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w renowkach chyba tak jest :) i to dobry patent :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość No limits

Sory ale wedlug mnie tez, kupuje najgorsze wycieraczki jakie sa na rynku :/

Jak kolega BARANMC polecam Bosh i Valeo, ale twoim problemem nie sa piora tylko ramiona wycieraczek, chyba lepiej raz wydac na nowe ramiona niz caly czas kupowac nowe wycieraczki.

Co do Bosha to moze te co zastales w aucie mialy juz przerobione lata i dlatego byly do d... a co do Valeo to zlego slowa na nie, nie powiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

Musicie pokombinowac ,ja juz sie poddałem z wycieraczkami, na wakacje kupuje BABANY i zgłowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość UhU

Widzę że nie padła tutaj nazwa Champion. Nie wiem czy dlatego że uważacie że to syf czy może nie mieliście okazji testować jeszcze :D Kumpel ojca chwalił je i mówił że tylko takie kupuje bo są lepsze od Boshowskich nawet. Na próbę kupiliśmy i jak do tej pory jesteśmy zadowoleni ;)

Tutaj przykładowe ceny:

http://www.caroil.com.pl/index.php?id=13&fir=26&kat=8

 

No ale jeśli wina leży po stronie ramion to musisz się przygotować na ich wymianę... i przesiadka na AeroTwin :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

UhU, nie ze syf !!!!! one są własnie spoczko!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość doroszpawel

Kup orginalne co prawda nie są tanie ale rewelacja - lepiej nie można wybrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: Champion - to obecnie najlepsze pióra na rynku. Ja również miałem ten sam problem - ale już o nim zapomniałem - oczywiście nie są najtańsze, ale zbierają doskonale.

 

:!: Jeśli chodzi o zagadnienie wycierania po zamarzniętej szybie to żadne nie wytrzymają - trzeba mieć to na uwadze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

Marek, dobrze prawi , lod zabije kazdą wycieraczke , mozna jeszcze cwiczyc temat spoilerow one lepiej dociskają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietam championy, to byly bardzo dobre wycieraczki. Niestety poznikaly dziwnym trafem ze sklepow, nigdzie nie moge ich namierzyc.

Przy tym rozmiarze pior bardzo czesto mozna spotkac spoiler (wiecej jest pior z niz bez). Ja kupowalem wszystkie piora ze spoilerem i nic mi to nie pomaga. Moze tyle, ze ped wiatru nie szarpie tak wycieraczka przy wyzszych predkosciach. Na zbieranie wody niestety nie ma to wplywu w moim przypadku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
Ja kupowalem wszystkie piora ze spoilerem i nic mi to nie pomaga. Moze tyle, ze ped wiatru nie szarpie tak wycieraczka przy wyzszych predkosciach. Na zbieranie wody niestety nie ma to wplywu w moim przypadku :(

 

Swój problem konsultowałem z pewnym moim b. dobrym znajomym - specem od VAG'ów. No i był mnie "naprostował" w temacie... :)

Z jego wiedzy i doświadczeń wynika, iż problem skakania, smużenia itd. nie ma przyczyny w zużytych ramionach, lecz w stosowaniu niewłaściwych piór wycieraczek. I nie chodzi tu o ich producenta, lecz kształt. Oryginalne pióra do B5 mają specyficzny kształt metalowego stelażu i nie można założyć pierwszych lepszych (nawet markowych!) piór, tylko dedykowane do B5.

Nie muszą to być oryginalne z ASO, ale muszą być oryginalnie dedykowane do B5. Jeżeli nie można znaleźć "oryginalnych" w sklepie, to kupić jakieś pióra we właściwym rozmiarze (np. Valeo czy nawet MotGumy ew. nawet same gumki) i wymienić gumki piór w oryginalnych...

Myślę, że trzeba będzie spróbować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... jeszcze sie nie spotkalem z tym, by na wycieraczce bylo napisane, ze to konkretnie do B5. Kupujac wycieraczki pomagalem sobie (nie raz) katalogiem producenta i kupilem odpowiednie - niestety skacza. Daj znac, jak ci sie uda cos zwojowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się również wydaje, że te oryginalne wycieraczki są jakoś specjalnie wygięte - kiedy poszły się paść oryginalne dokłądnie się im przyjrzałem zanim założyłem nowe. Faktycznie było widać różnice w profilu. Niestety nowe pióra nie są takie dobre jak fabryczne, a tych z kolei nie udało mi się skutecznie wskrzesić nowymi gumkami, więc jeżdzę na zwykłych i klnę zwłaszcza w nocy w trakcie deszczu - zostawiają mi taką mgiełkę na szybie, która znika po kilku sekundach (wygląda to trochę jak para :shock: ), ale do tego momentu światło samochodów z naprzeciwka się na niej rozprasza i słabo widzę :/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności