Skocz do zawartości
draper3

Problem z łożyskiem, co tydzien wymianiane!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Mam problem z tylnym kołem a dokładnie z łozyskiem. Zaczęło buczec wymieniłem. Po tygodniu to samo,a po kolejnym znowu. Trzy łozyska zmarnowałem a to poczatkowo cicho ładnie sie kula a potem momentalni zaczyna buczec. dwa pierwsze łozyska to febi a trzecie SKF!! Tak wiec raczej wina nie lezy po jakosci łozyska. Co do tego ze zle załozone to tez nie..dlatego ze dwa pierwsze sam robiłe, trzecie mechanik bo myslałem ze to moja wina ze za mocno dokrecam np. Co moze byc powodem takiego zuzywania sie tych łozysk?? . Chodzi o tylne koło , hamulce tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koleś u którego mieszkałem miał kiedyś paska B4 i taki sam problem, auto dostało strzała w tylny bok i od tego czasu tak się działo, po prostu auto miało krzywa płytę podłogową

 

sprzedał bo nie miał siły już do tego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień piastę i zobaczysz ze będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego ze krzywa podłoga to chyba jakos nie wierze w to jakos bo fakt moze i miałem stłuczke ale be;lka ładnie przypasiła, 4 sladów nie zostawia. Po z atym.. poprzednie łozysko jezdziło dosc długo , nawte nie pamietam czy je przez 3 lata wymianiałem , po wypadku jezdziło jeszcze z 1.5 miesiaca a te nowe tydzien nie cały wytrzymały!! To baaaardzo krótko ... kuczlaw a mówisz o piascie jako o tarczy?? czy o tej osce co na nia nachodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bębny z tyłu i musiałem wymienić czop u ciebie piasta tak jak kuczlaw napisał. Choć po wymianie czopu jeszcze jedno łożysko mi poleciało ale za mocno dokręciłem. Teraz już ponad 1000km i odpukać jest ok. A co do dzwona nie lekceważ kolego bo nawet mały może skopać geometrię tylnej belki a ta niestety nie jest regulowana i wtedy wymiana. Ja u siebie zobaczyłem że po podniesieniu auta do góry nie równo wisi mi belka, jedno koło niżej choć nowe sprężyny i amory. Prawdopodobnie niedokładnie wpasowały mi się tuleje metalowo gumowe tylnej belki. Ale ty nie piszesz o jakieś wymianie dlatego najpierw piasta, a później jak się powtórzy wymiana łożyska to sprawdzenie belki. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie lekcewaze :) Belke wymianieałem wiec to raczje nie ona.. :) Kolego dzieki za linka :) szukałem ale nic nie znalazłem ... pewnie jakas literówke zrobiłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m

Kolego PIASTA - też to miałem. Wymień i zapomnisz o łożyskach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakiego smaru kolega używa

ja zamordowałem 2 kpl zanim sie skapnołem ze pakuje tam smar grafitowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozwaliłes mnie na plecy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka opcji... Skoro wymieniałeś belkę to od razu trzeba było udać się na geometrię i zobaczyć w jakim jest stanie bo to nie jest traktor. Tutaj wystarczą milimetry i dzięsiątki stopni i każdy element toczny będzie pracował nieprawidłowo... To jest na tej samej zasadzie to niesustawienie zbieżoności i geometrii. Pojeździ się tak jakiś czas, lekko znosi na np na lewo czy prawo i opony będą nierówno starte na krawędziach... Ew tak jak koledzy pisali... Piasta? Może to być nawet wina koła, bo też już się nawet z takim przypadkiem spotkałem... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do belki to na geometrie musze jechac to fakt.. Tyle ze to bardziej na sprawdzenie i si eupewnienie..no ale mysle ze jakby geomteria była zła to łozysko by chyba wytzrymało troche dłuzej niz 5 dni :/ Smaru użylem dobrego :) nie grafitowego :P W poniedziałek wymienie czop i zobaczymy. I teraz pytanie ... z tym czopem to jest jakis problem z wymiana?? Sie nei przygladałem jak on tam jest zamocowany własnie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz pytanie ... z tym czopem to jest jakis problem z wymiana??

Zero problemu, zdejmiesz bęben lub tarczę, odkręcisz 4 lub 6 śrub i czop wyjęty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok... Wielkie dzieki :) Jutro działam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat żeby nowego nie skrobać.

Mam ten sam problem co koledzy powyżej, tylko u mnie dochodzi jeden problem. Wycieka mi smar do bębna. A w łożyskach robi sie praktycznie pustynia, no i łożyska padają.

Czy to wina gównianych zemeringów? Były w komplecie z łożyskami FEBI, czy smar h.... ( jakis litonowy/litowy koleś w sklepie mi dał ). Może czopy do wymiany? A może powinienem inne łożyska kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smar wycieka czyli ma tam za ciepło? Łożyska się grzeją? Może za mocno dociągane przy wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważasz, że czopa narazie nie wymieniać? tylko ponownie łożysko ale mniej dokręcić?

Nawiasem mówić nie uśmiecha mi sie kupowac nowych czopów. 40zł sztuka, to nie majątek ale za to mam już nowe gumy na tylnią belkę, które musze też wymienić.

 

P.S. tylko jak ostanio dokręcałem łozyska to starąłem sie mieć wyważenie miedzy luznym biegiem koła ( przy kręceniu) a brakiem luzu przy chwycieniu koła góra dól i sprawdzaniu czy lata. Wiec wydaje mi sie ze nie było za mocno dokręcone.

Edytowane przez Dufi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dociągasz na maxa i popuszczasz 1/3 obrotu, tak by koło luźno się obracało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ame=

]
[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robie tak samo ;-) tylko dodatkowo w momencie zakładania koła zakładam lekko dekielek aby piasek się nie dostał do łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności