Skocz do zawartości
werywiusz

Problem z diagnostyką PassatB3 z 1990r motor RP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mianowicie problem, chciałbym podłączyć swój samochód VW passat 1,8 z roku 1990 tylko problem tkwi że mój samochod posiada wejście pod komputer pod gałką skrzyni biegóg i ma dwie wtyczki gdzie w jednej z nich prowadzą dwa kable a w drugim jest jedem i teraz problem tkwi który z testerów pasowałby do diagnostyki mojego samochodu prosze o pomoć!!! czy takim testerem sprawdze swój samochodzik

 

http://www.diagnostik.pl/testery_diagnostyczne/interfejs_tester_diagnostyczny_volkswagen.html

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obd2 na usb do laptopa i adapter na te dwie małe wtyczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK! piszesz że obd2 na usb do laptopa i adapter na te dwie małe wtyczki ale u mnie jest w jednej wtyczce jeden przewód a w drugiej wtyczce dwa przewody tak powindło byc

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak powinno być.

Spokojnie sprawdzisz kody migowe testerem zwykłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm ja mam 1.8 Monowtrysk i pod mieszkiem tez mam dwie wtyczki i w każdej po dwa kable. Ten ostatni link co podałeś to bym nie polecał. Też kupiłem ale od Viakena i nie mogłem się połączyć. Wejdź na https://www.obd2.pl/. Tam zamówiłem wtyk obd2kkl i wtyczka na obd1 i wszystko hula.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak że rozumiem że w czarnej wtyczce powindło byc +12V i masa a w białej linie K tylko mnie strzasznie dziwi czemu mam w jednej wtyczce jeden przewód a w drugim dwa znajomy mi powiedział że tylko odczyta sie błedy za pomocą kodów migowych Ok! niech tak bedzie ale w kazdym testerze są cztery przewody a ja jeszcze powtórze sie że mam w dwóch wtyczkach trzy i patrząc na ten tester do gdzie mam podłączyc ten czwarty przewód http://www.diagnostik.pl/testery_diagnostyczne/interfejs_tester_diagnostyczny_volkswagen.html

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale z linii "L" nie musisz korzystać, ja w A6 z 97 nie korzystam i sprawdzam wszystko co jest dostępne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIE powiem że nie próbowałem juz podłączyc passata pod komputer, znajomy mam vaga i spróbowaliśmy podłączyc przez OBD2 i nie można było sie podłaczyc zamieszczam link z przejściówkami,takimi sie próbowaliśmy http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=649469663

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, poszukaj hasła: "kody migowe" i tam się wszystkiego dowiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kupujcie, żeby sprawdzić kody migowe za pomocą diody, wystarczy jeden krótki kabelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn...

thorunczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w necie do ściągnięcia w formacie pdf książka pt. "Kody usterek. Wszystko o diagnozowaniu aut". Posiadam ją, a tam wszystko pieknie opisane na str. 223.

Daj mejla na pw to Ci wyślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. ja tez dalej nie bardzo rozumiem pomimo wielu rozpisek... bialej wtyczki nie uzywac tak? a z czarna co? zakladajac ze mam diode w 2 kabelkami , to co dalej z nia zrobic?? zewrzec w czarnej wtyczce 2 piny, podlaczyc diode i patrzec jak bedzie migac tak? nie zapominajac o wylaczaniu i wlaczaniu zaplonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tez dalej nie bardzo rozumiem pomimo wielu rozpisek...

 

 

Czego nie rozumiesz? Masz dwie wtyczki, biała i czarną. W czarnej masz + i masę a w białej masz linię K i tyle. Podłączasz i ma działać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie rozumiem , ktory kabelek gdzie, a nie chce nic spalic... bo wtedy juz w ogole kaplica , w czarnej kostce mam czerwony i brazowy, rozumiem ze musze je zewrzec na wlaczonym zaplonie i za pomoca diody podlaczonej w piny w tejze kostce zaczac odczytywac bledy tak?

 

---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

 

tak jak przewidywalem...:mad: po jakze obszernej instrukcji (...) jak podpiac sie dioda pod VAG'a , poprostu cos ZJE**LEM... na wlaczanym zaplonie -jak nakazywala "instrukcja" zwarlem + z - w czarnej wtyczce, nastepnie podlaczylem diode , zamiast migac wyraznie to palila sie i przygasala czasem, nastepnie po zwarciu znow + z - wylaczylem zaplon i wlaczylem... i od tej pory poszedl bepiecznik od zegarka i lampki w srodku, zmienilem go, inne sa dobre , a auto nie chce zapalic ...... czyzbym ECU zjaral?

:(:mad: i wlasnie dlatego Kuczlaw chcialem sie upewnic co i jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz inne trzy wątki:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2420&highlight=kody+migowe

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1082

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29322&page=2

Wynika z nich jasno że do masy zwierasz nie + a linie danych.

W ostatnim masz schematy podpięcia się pod wtyczki.

Jeśli zwarłeś + i - to komp chyba powinien być cały. No chyba że podałeś + bezpośrednio na kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozumiem ze musze je zewrzec na wlaczonym zaplonie i za pomoca diody podlaczonej w piny w tejze kostce zaczac odczytywac bledy tak?

 

---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

 

 

A gdzie tak pisali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności