Skocz do zawartości
pawelekk

Klimatronik - coś sie chyba z nim dzieje

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu ma problem ze swoim klimatronikiem. Otóż jak jest włączona klima to słuchać takie dziwne "cykanie" gdzieś w okolicy kierownicy. Dochodzi to najprowdopodobniej z rejonu tych czaujników które są po lewej stronie kokpitu (tam gdzie jest uchwyt od otwierania klapy). Takie "cykanie" kojarzy mi się raczej z przełączaniem gdyż auto potrafi na chwile słabnąć a za jakiś czas znowu jest "cyknięcie" i znowu fura dobrze idzie. Błędy sprawdzałem na VAGu i nic nie wykazał. Martwi mnie to powoli. Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic :D Po lewej stronie kierownicy - tam gdzie są bezpieczniki, jst przekaźnik (numer chyba 268) od sprężarki klimy i po prostu się włacza i wyłącza, gdy masz ustawiony tryb AUTO. i normalne jest, ze wtedy samochód trochę przymula, przy załączaniu się sprężarki. Poczytaj sobie więcej tematów o klimatyzacji. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób samodiagnostykę klimatronika, klimatronika, wyczytaj błędy i sprawdź na forum. Tematy jak to zrobić są w FAQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy z twoim wentylatorem na chłodnicy jest wszystko dobrze chodzi mi o elektryczny wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Bo jak on ci sie uszkodził to włsnie tak ci sie może zachowywac kompresor klimy tzn załączac sie i wyłączac. Napisz czy to załączanie i wyłączanie występuje w jezdzie miejskiej czy po trasie bo jak w miescie to na 98% stawiałbymn na wentylator. Najprawdopodobniej rozłącza ci kompresor zawór cisnieniowy bo wentylator nie schładza chłodnicy i cisnienie w układzie rosnie i ten własnie zawór rozłącza klime.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić ten wentylator? ostatnio świeciło dość mocno słońce i auto mi się nagrzało. odpaliłem, włączyłem klimę żeby się schłodziło w środku, za jakieś 5-10 minut jak wsiadłem do auta to wcale się nie schłodziło. dopiero jak ruszyłem to z nawiewów zaczęło lecieć chłodne powietrze. czy to może być ten wentylator uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz w obiegu za mało czynnika chłodniczego i na wolnych obrotach jest już niewydolny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kiedy nabijałeś klimę i wymieniałeś filtr kabinowy?Jak włączysz klimę na AUTO to powinien załączyć się drugi wentylator a po włączeniu ECO wyłączysię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima była nabijana równo rok temu, a filtr 4000 km - jakieś 3 miesiące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli używałeś często kolimatyzacji to warto by było sprawdzić i uzupełnić.Filtr kabinowy nie kosztuje dużo,warto wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy z twoim wentylatorem na chłodnicy jest wszystko dobrze chodzi mi o elektryczny wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Bo jak on ci sie uszkodził to włsnie tak ci sie może zachowywac kompresor klimy tzn załączac sie i wyłączac. Napisz czy to załączanie i wyłączanie występuje w jezdzie miejskiej czy po trasie bo jak w miescie to na 98% stawiałbymn na wentylator. Najprawdopodobniej rozłącza ci kompresor zawór cisnieniowy bo wentylator nie schładza chłodnicy i cisnienie w układzie rosnie i ten własnie zawór rozłącza klime.

 

Jesli to bylaby wina wentylatora i kompresor bylby odlaczany przez zawor cisnieniowy, to te "cykniecia" wystapilyby tylko kilka razy, a potem nie byloby juz slychac nic, bo w niedlugim czasie caly czynnik zostalby wywalony w powietrze przez ten wlasnie zawor.

Wentylator najprosciej sprawdzic poprostu wlaczajac klime (AUTO) - zalaczy sie natychmiast.

 

To cykanie to tak jak Danek75 napisal, najpewniej przekaznik sobie przelacza.

 

Jesli byles na przegladzie rok temu, to w tym roku tez powinienes pojechac - sprawdzenie szczelnosci instalacji oraz ilosci czynnika i oleju w ukladzie powinno sie robic raz do roku.

Jest niby ten zawor bezpieczenstwa (presostat), ktory chroni uklad przed praca "na sucho", ale jesli czynnika masz akurat w okolicy progu zadzialania tego zaworu ale nie na tyle malo zeby on odlaczyl, to zapewniam Cie ze Twoj kompresor wlasnie wypluwa opilki aluminium do przewodow, dlatego ilosc czynnika i oleju kontrolujemy co roku, mimo ze klima dziala i leci chlodek z nawiewu. Chodzi o wlasciwe smarowanie kompresora, ktory tani nie jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wentylator najprosciej sprawdzic poprostu wlaczajac klime (AUTO) - zalaczy sie natychmiast.
u mnie się nie załącza jak włączę AUTO, a klima chodzi bo dmucha bardzo zimne. czy to znaczy, że wentylator padł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Kolego po włączniu AUTO wentylator powinien sie załączyć...

 

Poczytaj to:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164&highlight=wentylator

 

Ja wymontowałem wentylator i dałem do znajomego elektryka, zreanimował i śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie się nie załącza jak włączę AUTO, a klima chodzi bo dmucha bardzo zimne. czy to znaczy, że wentylator padł?

 

 

Tak, to moze oznaczac ze wentylator padl.

Zdejmij plastikowa oslonke ze zbiorniczka plynu wspomagania po prawej stronie w komorze silnika. Pod nia znajdziesz plastikowa listwe z kilkoma konektorami, ten do ktorego sa podlaczone dwa dosc grube przewody, jeden brazowy a drugi czerwono-czarny, to jest ten od wentylatora. Odlacz go i podepnij na krotko do akumulatora, sprawdz czy wentylator dziala.

Jesli dziala, to wez drugie zlacze tego konektora i podlacz do niego najprostszy multimetr i przy wlaczonej klimie (silnik pracuje, climatronik na Auto) sprawdz czy pojawia sie napiecie (najlepiej 12 V;) ).

Jesli wentylator nie dzialal po spieciu na krotko to wymienic trzeba wentylator.

Jesli dzialal, ale nie dostawal napiecia to albo nie masz juz czynnika i klima nie zalacza w ogole, albo problem jest w obwodzie elektrycznym wentylatora: bezpiecznik (40A), przekaznik, a moze rezystor regulujacy wentylatora, albo problem z jakims przewodem (cos nie styka, cos sie wysunelo itd.).

 

I jeszcze jedno, jesli to naprawde problem z wentylatorem i juz zrobisz z tym porzadek, to koniecznie pojedz na sprawdzenie ilosci czynnika, nawet jesli klima wciaz chlodzi, bo na 100% sporo go ubylo przez to klikanie presostatu, a wymiana kompresora kosztuje kilka-kilkanascie razy wiecej niz odciagniecie/napelnienie instalacji na automatycznej maszynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerze troche temat bo z odpowiedzi nie wynika jednoznacznie czy to standard czy też jest problem z klimatyzacją.

 

Od pewnego czasu słysze "cykanie" chyba jakiegoś przekaźnika pod kierownicą - takie samo jakie słychać przy przełącznaiu klimatyzacji z trybu AUTO na ECON i odwrotnie - wydaje mie sie że to dzwięk elektromagnesu który załącza sprzęgło klimy. Cykanie słychać jak klima jest włączona na AUTO niezależnie od temperatury. W pozycji ECON nie ma takich objawów.

Po cyknieciu kompresor klimatyzacji przestaje działać - tak jakby ktoś klime nagle wyłączył klimatyzacje. Po sekundzie (dosłownie, no może po 1,5 sek.) kolejne cykniecie i kompresor działa. Tak to się powtarza kilka - kilkanaście razy w szczególności na nie rozgrzanym do konca silniku.

 

Kompresor był przekładany - i na tym drugim objawy są identyczne. Wszystkie filtry wymienione (kabinowy, osuszacz i taka dyszka w zaworze) klima nabita, szczelność sprawdzona. Klima chłodzi, działa dobrze, tylko te cykanie które przerywa prace kompresora to normalne? Kompresor się nie zatrze?

 

---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

 

Dodam jeszce że wentylator działa, brak jakichkolwiek niepokojących odgłosów.

Czy to normalne że kompresor przestaje pracować na 1-1,5 sek w trakcie jazdy i potem spowrotem się załącza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień przekaźnik 267, to powinien problem zniknąć, bo wychodzi na to, że moze juz pada i nie trzyma styku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strzelił mi pasek od klimy... to kółko gdzie jest pasek stoi i się w ogóle nie kręci. Może to być łożysko?? czy coś innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje Danek75. Zaraz jade po nowy przekaźnik zobaczymy czy to to.

 

Proszę jeszcze o informacje jakie powinno być prawidłowe wysokie i niskie ciśnienie?

Wszyscy się rozpisują o swoich parametrach a nie mogę znaleźć informacji o prawidłowych wskazaniach ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za informacje Danek75. Zaraz jade po nowy przekaźnik zobaczymy czy to to.

 

No skoro w okolicy kierownicy ci ciagle cyka, to raczej ten przekaźnik. Choć może też być gdzieś luźny przewód i pod wpływem drgań samochodu może czasowo nie stykać. Tylko jeszcze sprawdź w samochodzie numer przekaźnika, bo nie ejstem pewny czy 267 czy 269.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to normalne że kompresor przestaje pracować na 1-1,5 sek w trakcie jazdy i potem spowrotem się załącza?

jeśli są za duże cisnienia w instalacji to może tak być.... a co do ciśnień to... to przy pracujących wentylatorach czyli normalnie to niskie około 1,5 - 2 atm... wysokie 10-12 atm. Jak dużo odbiegają i zależy które i w którą stronę można określić usterkę.

 

i jeszcze jedne dane

 

bez włączonej klimy na obu 5-6 atm.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik wymieniony i jedene co się zmieniło to to że przekaźnik ciszej działa ale dalej "cyka".

 

 

 

Zauważyłem że te przerywania pracy kompresora są zależne od wskaźnika temperatury. Pojawiają się tylko kiedy wskazówka temperatury wody jest między 70 a 80 stopni. Wtedy 4 może 5 razy przekaźnik załącza i zaraz później rozłącza kompresr raz za razem. Później jest już ok. Jak już wspomniałem o temperaturze wody to dodam że mam lekki wyciek z chłodnicy. Czy jedno z drugim ma jakiś związek?

 

 

 

Co do ciśnień to niskie mam w normie czyli 2 ale wysokie tylko 6. Czy może być to spowodowane niską temperatura na zewnątrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności