Skocz do zawartości
Jankowiak

przy uruchamianiu pali na trzy cylindry

Rekomendowane odpowiedzi

mam paska b5 1.6 benzyna 98 rok. przy odpalaniu motor pali nieróno tak jakby na trzech cylindrach po czym za chwilę wyrównuje obroty i wszystko niby jest ok. z rury czuć nie spaloną benzynę może kto coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam paska b5 1.6 benzyna 98 rok. przy odpalaniu motor pali nieróno tak jakby na trzech cylindrach po czym za chwilę wyrównuje obroty i wszystko niby jest ok. z rury czuć nie spaloną benzynę może kto coś wie?

Przyczyną takiego stanu rzeczy może być:

- świeca

- przewód wys. napięcia

- słabe ciśnienie na cylindrze/ekstremalnie/

- brak paliwa na dawce rozruchowej

Proponuję najpierw zlokalizować który to cylinder.

1.Najprostszy sposób, a zarazem trochę bolesny, to po kolei dotknąć przewodów wys. napięcia-jeśli któryś ma przebicie to zaraz się dowiesz :).

2.W momencie kiedy silnik nierówno pracuje odłączać po kolei przewody i już będziesz wiedział który gar niedomaga/po odłączeniu trefnego cylindra praca silnika się nie zmieni/.

3.Odpalić silnik i zanim zacznie równo pracować zgasić. Wykręcić wszystkie świece i sprawdzić która jest inna od pozostałych. Zazwyczaj któraś w takim przypadku jest bardziej mokra /brak iskry/ sucha /brak paliwa/ i już wiesz z którym cylindrem jest problem.

4.Sprawdzić stan izolatorów i elektrod świec, wyczyścić szczotką drucianą świeczki, ustawić przerwy między elektrodami.

5.Ewentualnie wymienić świece jeśli już mają kilkadziesiąt tyś. kilometrów.

Zazwyczaj takie objawy jak u Ciebie to wina układu elektrycznego, ale nie wykluczone, że może też coś być z układem zasilania.

Edytowane przez zippo68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego - oczywiście sprawdzę. świece, kable i czujnik temperatury niedawno wymieniałem (oryginały). a co miałeś na myśli aby sprawdzic w układzie zasilania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak obstawiam czujnik temperatury cieczy.Uszkodzone wychodzą od producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ja miałem drgania po odpaleniu to padł mi przepływomierz .... wystarczy odpiąć i odpalić bez niego i już będziesz wiedział ... może to tylko to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki kolego - oczywiście sprawdzę. świece, kable i czujnik temperatury niedawno wymieniałem (oryginały). a co miałeś na myśli aby sprawdzic w układzie zasilania?

Czy te objawy występują tylko na zimnym silniku, czy na ciepłym też?

I czy nie zaczął Ci trochę więcej palić?

Jeśli rzeczywiście niedomaga na jeden cylinder to może też być uszkodzony wtryskiwacz. Może "lać" i wtedy w momencie odpalania jest zbyt dużo paliwa i przylewa świecę. Pisałeś wcześniej, że śmierdzi benzyną więc ewidentnie nie spala mieszanki.

To jest trochę takie wróżenie z fusów na odległość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo tego wróżenia :) i tak dzięki za sugestie postaram się to wszystko posprawdzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie ubywa ci płynu chłodniczego? W starym Kadecie miałem to samo. Uszczelka pod głowicą się skończyła i przez noc ciekło do gara. Po odpaleniu chodził na 3 cylindry, po wykręceniu świecy z niedziałającego cylindra mokro od płynu. Po 15-20 sekundach nierównej pracy zaskakiwał i jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak Kolego piszesz - właśnie płyn ubywa i nie wiadomo gdzie? co prawda nie są to duże ilości, ale jednak dające do myślenia. chyba w najbliższym czasie trzeba podniesć głowicę. dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego paweliewelina - dziękuję, oczywiście uszczelka pod gowicą. myslę że już jest ok. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dydek33

Mam podobny problem z Passatem B5 97 r 1.6 benzyna 100 km. U mnie po odpaleniu silnika problem nie znika caly czas jeden cylinder nie pali a odgłos silnika jest jakby pochodził z diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszęo pomoc gdyż juz nie wiem co robić. Auto po rozgrzaniu pali tulko na 3 cylindry z przerwami. Sprawdzałem świece, lekko przydymione 2 sztuki; wymieniony filter paliwa(był jeszcze tak stary, jak auto po 230tys.), wymieniony czujnik temp. wody, moduł sterujący silnikiem wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, wtryskiwacze podają jednakową dawkę paliwa

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien swiece a potem kable ale stawiam na swiece 90 procent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto po rozgrzaniu pali tulko na 3 cylindry z przerwami. Sprawdzałem świece, lekko przydymione 2 sztuki; wymieniony filter paliwa(był jeszcze tak stary, jak auto po 230tys.), wymieniony czujnik temp. wody, moduł sterujący silnikiem wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, wtryskiwacze podają jednakową dawkę paliwa

 

Sprawdź kompresję na poszczególnych cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a jaki jest koszt wymiany uszczelki pod glowica w b6???

 

---------- Dodano o 17:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:38 ----------

 

U mnie sie dzieje podobnie,tylko ze plyn mi nie ubywa,czasem przy porannym odpaleniu chodzi na trzy gary,ale ja tu obstawiam cewke,bo kolezka w golfie mial to samo i byla cewka?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 miechy temu jak miałem mondeo to było u mnie tak samo i przyczyną była cewka. Wiec w twoim pasku też raczej padła cewka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nio wlasnie tak mysle,a nie orientujesz sie jaki jest koszt cewki w pl? Bo koles w Stochkolmie za 4 cewki z wymiana zaplacil ok 1000 zl?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do paska b6 nie wiem ile kosztuje do Mondeo zapłaciłem 150zł/szt. Ale jak szukasz cewki to polecam z firmy Beru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam passata b5 FL sedan 1.6 ALZ 102KM LPG KME Diego OMVL RegFast. Gdy kupiłem wyczuwałem benzynę. Ciężko było to namierzyć ale okazało się, że przy pompie paliwa brakuje takiej gumowej uszczelki, gdy ją założyłem zapach benzyny znikł lecz po pewnym czasie pojawił się problem z odpalaniem. Może to nie mieć z tym związku ale ja podejrzewam, że ma. Od miesiąca wertuje fora bujam się po specach i nie mogę sobie dać z tym rady. Objaw jest taki, że auto ciężko odpala rano bądź po dłuższym postoju. W ciągu dnia jest ok lecz jak rano odpalam to kicha prycha jakby nie palił na wszystkie tłoki, śmierdzi benzyną, szarpie go, nie chce wejść na obroty, nie reaguje na gaz dopiero sam po pewnym czasie osiągnie te 1000 obr i po chwili jest ok. Wkurza mnie to bardzo bo ostatnio kręciłem go z 5 razy i obawiam się że w końcu nie uda mi się go wcale odpalić. Wymieniłem filtr paliwa, świece, przewody, czujnik temp cieczy (ten w głowicy), czyszczona przepustnica i ciągle to samo. Nieraz odpali bez problemu ale rano zawsze jest tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Dziś dojechałem do pracy, było ok. Po południu odpalam chodzi jak traktor kontrolka check engine miga ciągle i jest tak jakby nie palił na wszystkie tłoki.

W związku z tym, że nie było tej gumy przy pompie paliwa podejrzewam związek, że ktoś celowo to wyjął. Na forum wyczytałem o zatkanym odpowietrzeniu zbiornika paliwa lecz jeździłem bez korka i nic to nie dało. Podejrzewałem też, że może zawór LPG nie trzyma i zalewa się gazem ale jeździłem tydzień z pustym zbiornikiem i zakręconą butlą i bez rezultatu. Proszę o sugestie i pomoc. Dodam, że zawsze po takim ciężkim odpaleniu w czasie jazdy jest wszystko ok, auto normalnie przyspiesza zarówno na LPG jak i benzynie. Zamówiłem pompę paliwa ale obawiam się, że to nic nie da bo jak jeżdżę w ciągu dnia to wszystko jest ok, problem jest tylko z rozruchem jak auto dłużej stoi - tak jakby się zalewał bo śmierdzi wtedy benzyną. Padł też końcowy tłumik, jutro jadę na wymianę ale to przecież nie powinno mieć wpływu na rozruch. Proszę o pomoc bo mam dość nerw i ładowania kasy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kontrolka check engine miga ciągle

Jakie błędy??

Zamówiłem pompę paliwa ale obawiam się, że to nic nie da

Nie lepiej najpierw było by sprawdzić ciśnienie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności