Skocz do zawartości
Gajdzi

Po wymianie termostatu i czujnika temp nadal wskaznik nie osiaga 90st

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jakis czas temu pisalem ze swiruje mi wskaznik temperatury. Raz bylo wszystko OK - 90st i sie trzymalo, a raz spadlo na 70st (ciut ponad grubsze linie na wskazniku).

 

Podejrzenie padlo na termostat i czujnik temperatury. Wiele sie nie zastanawiajac, postanowilem wymienic i termostat (na wahler'a) i czujnik cieczy chlodzacej (u mnie byl kwadrat).

 

Po wymianie mechanik powiedzial ze jest wszystko OK. Jednak dzisiaj jadac do Wroclawia wskaznik zatrzymal sie na 70st i to po ponad 6km jazdy... Dociagnal do tych 70st i tak sie trzymal do samego wroclawia.

 

Wystraszylem sie znow... co to moze byc? Zegary uszkodzone? Wszystko jest OK, tylko wskaznik od temperatury fixuje.

 

 

Druga sprawa... ktory wentylartor jest od klimy, a ktory od chlodznia silnika? jak sie stanie przed passkiem, to ten po prawej (wiekszy) caly czas sie u mnie kreci. Natomiast po lewej (mniejszy) kreci sie jak wlacze klime lub jak auto jest rozgrzane (po przyjezdzie do wroclawia podnioslem maske i sie krecil - wylaczylem auto, to sie krecil jakas minute i stop).

Takze zastanawiam sie jak to powinno wygladac/pracowac oraz ktory wentyl jet ktory?! I czy tam sa 2 chlodnice, czy 1? Dodam ze mam klimatronic.

Czy wentylator ma osobny czujnik od zalaczenia wentylatora, czy to ten sam co wskazniki?!

 

Mam jeszcze jedno pytanie... czy w przypadku jakby silnik sie zaczal przegrzewac, to bede mial informacje na zegarze? Albo jakies piski? Czy ECU ma inny czujnik temp na podstawie ktorego wie jaka temp ma silnik? Oraz na podstawie ktorego czujnika bedzie informacja ze silnik sie przegrzewa?

 

Panowie, pomożcie bo szlag mnie trafia... Kobieta juz na mnie sie drze, bo chodze wkurzony ze coś mi nie działa w aucie tak jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się odpowiedzieć na większość Twoich pytań.

 

Więc tak, co do wariujących wskazań, to faktycznie na początek sprawdź ten termostat w naczyniu z gorącą wodą, zobacz, czy zachowuje się prawidłowo, w sensie otwiera i zamyka w pełnym zakresie.

 

Najlepiej i najkorzystniej byłoby podłączyć auto pod VAGa i sprawdzić na początek, czy są błędy. Jeśli tak, wrzuć na forum, poszukamy rozwiązania. VAGiem również sprawdzić sobie wskaźniki, jest możliwość zrobienia ich testu.

 

Co do wentylatorów, to tak, stojąc przodem do auta, ten po Twojej prawej jest od układu chłodzenia, po lewej od klimy. Działanie wentylatorów, które opisałeś jest prawidłowe. Ale sprawdź, czy wisko nie zblokowało Ci wentylatora (tego po prawej), na zimnym silniku zakręć nim, powinno się dać i zrob test na gorącym, powinien się nie dać się zakręcić. Wisko powinno zablokować go. Jeżeli jest uszkodzone wisko, to blokuje stale wentylator od układu chłodzenia i przez to jest niedogrzany. Jeśli jest uwalony temostat, to cały czas może być otwarty duzy okład chłodzenia i przez to bardzo długo Ci się nagrzewa silnik.

 

Jak pisałem wcześniej, podłącz fejsa i sprawdź co się dzieje, wtedy zdecydowanie łatwiej jest szukać usterki, jednakże pamiętaj, że nie wszystkie układy sa monitorowane przez odpowiednie sterowniki.

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz, wiec tak:

 

Co do wentylatorow, to ten po prawej caly czas mi sie kreci. Delikatnie, bo delikatnie, ale sie kreci. Niestety nie wpadlem na pomysl zeby sprowbowac go zatrzymac (teoretycznie na zimnym silniku powinno sie go chyba dac zatrzymac, co nie?)

 

Natomiast wentylator po lewej dzisiaj byl wlaczony jak przyjechalem do wroclawia mimo iz na klimatroniku mialem ECON. Po wylaczeniu silnika dzialal sobie z jakas minute i przestal. Ale jak wlaczylem zaplon, to znow sie wlaczyl.

 

Co do samego termostatu i czujnika. Wymienilem je w piatek na nowki (termostat - wahler).

 

Co jezszcze zdolalem zauwazyc... ze jak np. wskazowka mi sie tyle co podniesie, to gory waz jest goracy, a dolny letni lub zimny. Wiec chyba termostat OK!? Co nie!?

 

Co do fejsa, to kupilem juz kabel, ale programik mam chyba siakis ubogi... co prawda jeszcze sie nie podlaczalem pod autko.

 

Jesli moge Was prosic, podajcie namiary gdzie mam sprawdzic temp poprzez fejsa - w sensie odczyt z ECU i odczyt z licznika...

 

Oraz pytanie gdzie da sie zrobic test wskaznikow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gajdzi, sprawdź jeszcze pompę wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz, a jest możliwość sprawdzenia jej domowymi sposobami? Mechanik twierdził że jest OK - w sensie nie przepuszcza (co znaczyło, ze chyba z niej nie kapie).

 

---------- Post added at 16:53 ---------- Previous post was at 14:46 ----------

 

Panowie, a czy jest cos takiego w Passkach jak adaptacja wskaznika temperatury? Tzn. ze np. dwa czujniki moga miec rozna opornosc dla tej samej temperatury (90st) i dlatego teraz na nowym czujniku pokazuje mi ciagle 70st? Czy raczej powinno byc tak ze wskaznik wedruje sobie do tej 90'tki normalnie bez wzgledu czy wymianialem czujnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sipowitz, a jest możliwość sprawdzenia jej domowymi sposobami? Mechanik twierdził że jest OK - w sensie nie przepuszcza (co znaczyło, ze chyba z niej nie kapie).

Co do pompy, to uszkodzenie może też przejawiać się kręceniem "wokoło własnej osi". Po dacie rejestracji na forum wnioskuję, że kupiłeś niedawno tego Passka, więc nie robiłeś rozrządu, pasków, pompy, olejów oraz filtrów? Jedyny sposób jaki znam na sprawdzenie, to metoda organoleptyczna. :) A po spuszczeniu płynu G12 i wyjęciu pompy, chyba prościej i korzystniej jest wymienić oba elementy.

Co do oporności, to spradź faktycznie błędy VAGiem, wtedy będzie na pewno widać co się dzieje. To jest czujnik G62. Jednym z symptomów uszkodzenia G62 jest

With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.

a skoro wymieniłeś czujnik, to pozostaje Ci dokładne sprawdzenie wiązki do tego czujnika.

 

Poza tym:

Special Notes

 

* In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-cars the G2/G62 had the bad reputation of breaking down often. The default G2/G62 is black and all replacements are green.

* Check if the correct Coolant Fan Control Module/Relay is installed (check part number using parts catalogue)!

 

---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:30 ----------

 

Co jezszcze zdolalem zauwazyc... ze jak np. wskazowka mi sie tyle co podniesie, to gory waz jest goracy, a dolny letni lub zimny. Wiec chyba termostat OK!? Co nie!?

Właśnie to sugeruje uszkodzenie pompy (brak obiegu).

Co do fejsa, to kupilem juz kabel, ale programik mam chyba siakis ubogi... co prawda jeszcze sie nie podlaczalem pod autko.

Odezwij się na PM, to pomogę w tym temacie.

 

Co do wartości mierzonych, masz je w bloku 000:

bl000.jpg

Nie sugeruj się oznaczeniami silników, we wszystkich na VP37 jest praktycznie tak samo, czyli w AFN również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Uszkodzona pompa wody a silnik nie osiąga temperatury-totalna bzdura.

Przy sprawnym termostacie mogą wiatraki pracować cały czas a temp.powinna być 90*

Wiec albo mechanik zrobil Cie w balona nie wymieniajac czegos albo masz uszkodzone zegary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosimy o szczegóły, operowanie na ogólnikach jest dla laików. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłes w blokach pomiarowych temp czujnika jaka on faktycznie ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Przy uwalonych zegarach na Vagu będą okolice 90*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz dzieki za szczgolowe odpowedzi...

 

Co do samego Paska, to kupilem go, jak sam stwierdziles nie dawno... ale jestem juz po wymianie rozrzadu, wszelkich paskow i napinaczy! Do tego doszla mi chlodnica (bo byla zgnita) i wlasnie termostat z czujnikiem temperatury. U mnie ten czujnik jest chyba niebieski... ale musialbym dokladnie sprawdzic, a w sumie do piatku nie bede mial mozliwosci bo ojciec wrocil do kraju i pozczylem mu autko...

 

Co do pompy mechanik twierdzil ze jest OK... ale kto wie... dlatego zapytalem jak sprawdzic. Orientuje sie ktos ile moze taka pompa kosztowac do AFN'a?

 

With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.
1. Przed wymiana mialem tak, ze wlasnie rozgrzewal sie do 90st, pozniej swirowal. Raz spadal do 70 raz nizej, a czasami nawet w minimum.

2. Po wymianie termostatu, wskaznik podnosi sie max do 70st i tak zostaje - dlatego pytalem o adaptacje.

 

* Check if the correct Coolant Fan Control Module/Relay is installed (check part number using parts catalogue)!
Mowa o przekazniku? Jesli tak to gdzie go znajde?

 

Napisał Gajdzi Zobacz post

Co jezszcze zdolalem zauwazyc... ze jak np. wskazowka mi sie tyle co podniesie, to gory waz jest goracy, a dolny letni lub zimny. Wiec chyba termostat OK!? Co nie!?

Tak mialem po jakis 5 minutach jazdy. Jak dotarlem do wroclawia to i gorny i dolny waz byly gorace, a przy tym krecily sie obydwa wentylatory (prawy i lewy) - klima była wyłączona. (po wlaczeniu klimy, ten lewy - jak stoi sie przed autem - wszedl na wieksze obroty)

 

Przy uwalonych zegarach na Vagu będą okolice 90*

Tego sie troche wlasnie boje... ale jedyne bledy w zegarach mam wlasnie w temperaturze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Orientuje sie ktos ile moze taka pompa kosztowac do AFN'a?

Przed sekundą przejrzałem alledrogo i tandetny zamiennik 40-60 zł, coś lepszego minimalnie powyżej 100 zł.

Tego sie troche wlasnie boje... ale jedyne bledy w zegarach mam wlasnie w temperaturze...

Nie ma strachu, sprawdź najpierw VAGiem wartości w blokach, które Ci podałem i faktycznie jeżeli będziesz miał rozbieżności, to wymiana zegarów wcale nie jest niczym szczególnie skomplikowanym, bez problemu dają się zaadaptować, ale trzeba pamiętać o kliku detalach, jak coś, podam Ci link do "recepty".

Moim zdaniem poszukaj jeszcze związku między uszkodzeniem chłodnicy a tymi wahaniami temperatury. Tak sobie myslę, czy przypadkiem ktoś nie lał jakiegoś "zakitowywacza" do układu chłodzenia i tym samym nie spowodował zapaskudzenia części bloku. Ale to tylko moje daleko idące przypuszczenia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Powtórzę wiec zasyfiony blok czy niesprawna pompa powodowała by przegrzewanie silnika a nie nieogrzanie.

Czy na zimnym silniku wskazówka idzie od zera do 70?

Czy stoi na 50?

Liczniki czesto padaly w a4 z podobnego rocznika,a domniemam ze są podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy na zimnym silniku wskazówka idzie od zera do 70?

Czy stoi na 50?

 

Jak auto zimne, to stoi na 50*, w miare jak sie nagrzewa wedruje zaledwie tylko do 70*...

 

Przed wymiana mialem tak, ze czasami bylo 90, a czasami spadalo do 70... wiec teraz nie wiem kompletnie co jest nie tak...

 

W piatek sprawdze VAG'iem, i sie odezwe.... moze to cos wyjasni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjąć 4 -krotną wtyczkę 1 z czujnika 2 temperatury płynu chłodzącego;

- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym, a 4-krotna wtyczką:

- styk 1 + gniazdo 93,

- styk 3 + gniazdo 108.

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

 

sprawdzić według schematu elektrycznego, czy nie występuje zwarcie przewodu między przyłączem pomiarowym i 4-krotną wtyczką, styk 1 a przewodem, styk 3, jak również z masą samochodu:

- styk 1 + gniazdo 108,

- styk 1 + masa samochodu.

Wymagana wartość: ∞ Ω

– sprawdzić dodatkowo, czy obydwa przewody nie mają zwarcia do potencjału plus akumulatora.

Jeżeli nie zostanie stwierdzona żadna usterka w przewodach:

Przeprowadzić pomiar rezystancji czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego, styk 1 (masa) i 3 (sygnał).

 

Wiecie może gdzie są te gniazda? Wyczytalem ze w zlaczu sterowania silnika... ale gdzie to jest?

 

Sprawdziłem sobie dzisiaj ten czujnik co wymienilem, oto wyniki:

R - *C

1,5k - 36

1050 - 54

550 - 65

500 - 70

400 - 75

340 - 83

250 - 92

230 - 100

 

Jakby ktos byl ciekawy jak to sprawdzilem... wzialem multimetr z termometrem i podwędziłem z kuchni czajnik elektryczny. Czujnik zamontowałem tak zeby sie trzymal u powierzchni. Sondę termometru do wody, blisko czujnika i gotowe. Teraz wlaczylem czajnik na gotowanie i spisywalem wartosci.

 

Zostalo mi teraz sprawdzenie wlasnie obwodu czujnika, ale za cholere nie wiem o jakich gniazdach mowa i gdzie one sa?

 

Jeszcze zejde na dol podlaczyc sie kompem... zaraz napisze co mi wyszlo ( jak znajde gdzie tego szukac :P)

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nowy termostat masz uszkodzony fabrycznie ...

Jak wymieniałem w golfie to dopiero 3 termostat okazał się sprawny a dwa poprzednie to właśnie temperatura dochodziła do 70 max.

 

U mnie za 3 razem dopiero było wszystko OK :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiecie może gdzie są te gniazda? Wyczytalem ze w zlaczu sterowania silnika... ale gdzie to jest?

 

 

Zostalo mi teraz sprawdzenie wlasnie obwodu czujnika, ale za cholere nie wiem o jakich gniazdach mowa i gdzie one sa?

 

 

Chodzi o złącze ( konkretnie są podane nry pinów złącza) łączące wiązkę przewodów ze sterownikiem silnika J248 ;szukaj na podszybiu z lewej strony komory(przed kierowcą) w "skrzynce wodnej".:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"skrzynce wodnej" to juz wiem gdzie szukac :)

 

Panowie... wlasnie podlaczylem sie VAG'iem... i w bloku 001 w pozycji coolant temp mam wartosc 118,8*C (roslo od 64* a mniej wiecej zatrzymalo sie na 118*). Co ciekawe... wentylator zaden nie dmuchal... tylko ten z mechanicznym zalaczaniem lekko sie krecil...

 

A... jeszcze jedno... jak sie zatrzymalem po przejechaniu ~3km, to dolny wąż był chłodny,a gorny goracy.

 

Zostalo mi jeszcze do pomiaru temp wody w chlodnicy (za pomoca multimetru) i opornosc czujnika.

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóż stary czujnik na próbę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A później stary termostat. Kolega ma rację, wtedy będziesz mógł wykluczyć uszkodzony element.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności