Skocz do zawartości
gierszi

tryb awaryjny (podciśnienie w kolektorze ssącym)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na początek uprzedzam, że takiego przypadku nie znalazłem, więc zakładam nowy wątek na temat turbiny :)

 

Mam passata B5 z silnikiem 1,9TDI 90KM AHU

 

Problem polega na tym, że gasząc silnik po dłuższej trasie i odpalając go ponownie w stosunkowo krótkim czasie (do pół godz. zanim wystygnie), na wyższych biegach (4-5) dosyć często wchodzi w tryb awaryjny. Gdy startuje z zimnego silnika nawet na bardzo długich trasach nic się nie dzieje, jeżeli nie jest gaszony.

 

Na VAG-u pokazuje 00535 Intake Manifold Pressure. Sprawdzałem N75 jest dobry.

 

Co może być przyczyną?

Edytowane przez gierszi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
00535 Intake Manifold Pressure

 

przeczytaj jeszcze drugą linijkę tego błędu. Przeważnie jest napisane czy wartość po regulacji jest przekroczona (volume exceeded) czy zbyt niska (no reached) - wtedy można coś więcej "gdybać".

 

Przydadzą się też logi doładowania, to będzie wiadomo już wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone Kierownice to na pewno nie będą - bo ich nie ma :P

 

Jak już masz VAG'a to zrób logi dynamiczne!

 

Na jakiej podstawie stwierdzasz że N75 jest sprawny?

 

Sprawdź wężyki itp itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 jest sprawny, bo go wymontowałem i sprawdzałem napięciem jak działa elektrozawór. Wszystko wydawało się być jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem loga wg wskazówek kolegów z forum. Jak na złość albo raczej na szczęście silnik nie przeszedł w tryb awaryjny. Prosiłbym o analizę loga i ewentualne wskazówki co robić dalej.

logg.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz zamknięty zawór waste gate... regulator próbuje go otworzyć (duty cycle 91%) w celu obniżenia doładowania z 1600mbar do zadanych 1450, ale mu to nie wychodzi (doładowanie za każdym razem osiąga 1620-1650 mbar). Czyli albo masz niesprawny N75, albo rurka ciśnieniowa, która do niego dociera jest przetarta, albo "grucha" odpowiedzialna za otwarcie wastegate-a niesprawna/nieszczelna... Turbina coś tam dmucha i widać, że nie słabnie na wyższych obrotach, więc można założyć, że jest jeszcze zdrowa.

 

Zacznij od rurek!

 

Później podmień od kogoś N75. Nie wiem jak go sprawdzałeś, ale zakładam, że napięciem 12V, a później sprawdzałeś pod ciśnieniem, które kanały są szczelne, a które się otwierają/zamykają przy zdjęciu napięcia... ?

 

Poza tym albo coś z tymi logami jest nie tak (przesunięte kolumny, bład przy przetwarzaniu pliku csv), albo masz rąbnięty czujnik ciśnienia atmosferycznego, który wskazuje 693,6 mbar. Tak niskiego ciśnienia to tu - na nizinach - nie mamy ;)

 

Niestety, nie udało Ci się zrobić loga zgodnie z opisami z tego forum (długa prosta, 3 bieg, pedał w podłogę od 1500 do 5000 obr/min), tylko wachlujesz biegami i zmieniasz obciążenie, więc widać tylko pojedyncze wartości...

 

---------- Post added at 09:43 ---------- Previous post was at 09:37 ----------

 

00535 Intake Manifold Pressure

co by się teraz zgadzało...

...możesz podać jeszcze raz cały numerek błędu? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

 

Loga zrobię jeszcze raz - mam nadzieje, że już poprawnie. Odnośnie N75 - jest możliwość, że źle podpiąłem przewody i objawia się to w taki sposób?

 

Kody błędów:

65535 - Internal Control Module Memory Error

37-10 - Faulty - Intermittent

 

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Edytowane przez gierszi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podcisnienieAFN.jpg

(znalezione na http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88584)

 

tak wygląda podłączenie zaworu w silniku AFN. Nie wiem jakiego typu zawór siedzi w AHU, ale jeśli ten sam, to masz wskazówkę jak to zrobić.

 

---------- Post added at 10:20 ---------- Previous post was at 10:06 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40168

tutaj są fotki zaworków. Jesli masz drugi - z fotki po prawej, to powyższy schemat będzie pasował również i do Twojego silnika). Jeśli masz taki jak w silniku benzynowym (fotka po lewej), to daj znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem połączenie przewodów podciśnienia na N75 ponieważ okazało się, że wcześniej były źle podłączone.

 

Proszę o sprawdzenie loga, który wykonałem po właściwym podłączeniu N75 i krótki komentarz.

log_20090610.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...z daty wewnątrz tego loga wynika, że zrobiłeś go zanim napisałeś, że go zrobiłeś (8 czerwca)

 

nie bardzo rozumiem co tam jest - są dwa zapisy - w pierwszym (z 20:17) barometric pressure 693,6; a w drugim (20:35) już jakieś takie normalniejsze 1162,8 mbar (choć i tak za duże). W obydwu przypadkach turbina nie osiąga ciśnienia zadanego (pompuje swój max, czyli 1650mbar względem zadanego ciśnienia 1850 mbar. Turbina cały czas pompuje tyle, co do tej pory, tylko względem wczorajszego loga był problem z regulacją ciśnienia, a względem dzisiejszego - jest to ciśnienie za niskie...

 

Czy nie ma nieszczelności w układzie doładowania? Dziury w dolocie? jakiś przewód nie "wisi" luźno? Jeśli taki stan pogłębiałby się od dłuższego czasu, to turbina kręciła by się po oporze próbując utrzymać ciśnienie (stąd może wystąpić jej uszkodzenie). Wczoraj wyszło, że nie działa regulator - "klapa" wastegate-a nie otwiera się pomimo wysterowania zaworu N75 na 90% w trybie awaryjnym.

 

Wiem, że to dalekoidąca teoria, ale prawdopodobnie jeżdżąc latami z nieszczelnością lub niesprawnym siłownikiem zaworu wastegate mogłeś uszkodzić turbo (cały czas przeładowywało), a to, co teraz widać to tylko kopanie leżącego (turbina ledwo dmucha 0,6 bara).

 

To, co możesz sprawdzić domowymi metodami, to czy da radę ruszyć sztangę i ewentualny luz na wirniku po zdjęciu przewodu dolotowego do turbiny...

 

Niech ktoś jeszcze rzuci okiem na te logi, bo wyciąganie wniosków na podstawie takich danych może być tylko tak dokładne, jak wykonane logi. Ja mam podejrzenia, że tam są poprzestawiane kolumny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Data logu rzeczywiście niewłaściwa, ale to tylko wina źle ustawionego zegarka w komputerze.

 

Pomijając ten fakt, to zgodzę się, że coś dzieje się z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego i czasami wariuje pokazując ciągle 693 mbar lub skacze ponad 1100 mbar.

 

Spróbuje teraz sprawdzić szczelność i luzy na wirniku tak jak sugerowałeś. Co do sztangi, to rusza się w granicach 7-8 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

To ze zaworek działa na "krotko" nie znaczy ze jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gierszi coś ta sztanga Ci się mało wysuwa. Ja też mam AHU i dobre 1.5cm wyciągam ją (aż dobije do końca). Sprawdź czy jak mocno nią pociągniesz to czy tak jakby uderzała w coś (do oporu i taki dźwięk cpyknięcia metalu o metal) wtedy będziesz wiedział czy już jest do oporu wysunięta czy jeszcze jej brakuje. Sztanga u mnie chodziła baaardzo ciężko, a po kilkunastu minutach walczenia z nią (naprawdę nie było lekko) chodzi o wiele luźniej i tak jakby samochód się lepiej zbiera.

 

Co do N75 - łatwo go sprawdzić, bo mówisz, że na 4,5 łapie Ci awaryjny. Sprawdź czy na trójce leci 110-120 (chyba 4,5-5tyś obr powinno być). Jak tyle poleci na to N75 na 100% sprawny (jak u mnie był problem z N75 to za nic nie mógł przekroczyć 90km/h).

 

Dla pewności podjechałbym pod jakiegoś szrota (jak masz jakiegoś znajomego) i pożyczył na 5minut przepływke + czujnik ciśnienia doładowania + n75(jak nie pójdzie 110 na 3-ce).

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gierszi, napisz czy po naprawie czujnika ciśnienia atmosferycznego doładowanie też wróciło do normy, bo jestem ciekaw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czujniku była nieszczelność przez to wskazania wariowały. Doładowanie trochę się poprawiło, ale nie osiąga wartości maksymalnej dlatego typu silnika i turbinki, ale to już chyba bardziej wina jej wyeksploatowania. Wrzucam loga to sam ocenisz.

2009_06_13_1a.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

w audi a6 2,5 tdi z 1999r. jest podobny problem czyli:

00575 - Intake Manifold Pressure

11-00 - Control Limit Not Reached

 

z tego co wyczytałem to nie potrafi turbina pracować tak jak powinna. Zrobiłem logi, które to potwierdzają (turbina dmucha tyle co nic 1000), ale też zauważyłem że lmm też jest nie tak jak powinno, 3 kolumna nie zgadza sie z 2. Wyczytałem również jak jest niesprawne lmm to sie nie sprawdza turbiny.

 

moje pytanie:

Czy jest to prawda z tą przepływką, czy występuje dziura w dolocie, bo kierowniczki z turbiny chyba nie mają tu nic wspólnego (chyba że się zawiesiły w pozycji leżącej - wysokie obroty)

 

Logi mam, tylko mam kłopoty z poprawną zamianą na czytelny opis. Użyłem konwertera do CSV ale nagłówki mi się nie zgadzają (nie mam MS OFFICE tylko openoffice)

 

Edytowano:25.08.2009r.

Openoffice to sz.... pod MS Office nie ma takiego problemu, logi zamieszcze w odpowiednim dziale

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logi mam, tylko mam kłopoty z poprawną zamianą na czytelny opis. Użyłem konwertera do CSV ale nagłówki mi się nie zgadzają (nie mam MS OFFICE tylko openoffice)

to nie używaj żadnych konwerterów tylko wrzuć na rtnet.pl/vaglog i będzie czytelnie...

 

przepływomierz w TDI pokazuje zawsze coś innego niż wartość zadana. Pytanie brzmi jak bardzo to coś jest "inne" -> pokaż to podyskutujemy ;) Jeśli turbina nie pompuje, to nie ma siły, żeby przepływomierz zmierzył tyle, ile powinien. Jesli jest dziura w dolocie, to przepływomierz zmierzy, a ciśnienia nie będzie... tyle w temacie doładowań.

 

Jeśli chcesz analizować "kierowniczki", to pokaż loga, na którym będzie widać boost duty cycle, obroty i aktualne doładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

logi dałem do analizy na tym forum w dziale "analiza logów"

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61185

 

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

11-00 - Control Limit Not Reached

 

 

Grupa 003

 

22810856.jpg

 

Grupa 008

 

96733506.jpg

 

Grupa 011

 

g11p.jpg

 

P.S

Wydaje mi się że jest to najpierw problem z przepływomierzem lub zawieszonym EGR, a potem może coś z turbiną np: nieszczelność układu zaworek od turbiny n75. Kierowniczki raczej nie są zapieczone bo lekko to chodzi do góry i na dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności