kielon.m Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2009 (edytowane) Witam Dzisiaj rano zauwazylem ze climtronic bardzo slabo chodzi mi powietrze. Kontrola i napelnianie bylo jakies 2 miesiace temu wiec mysle ze czynnik dalej jest w ukladzie. Otwarlem maske zeby zobaczyc czu sprezarka sie wlacza i czy przewody z klimy sa zimne, no wiec kompresor sie wlacza a przewody sa mrozaco zimne!! To dlaczego w samochodzie nie leci zimne powietrze?? Powiem ze nie ma zbyt duzej roznicy w temp powietrza wlatujacego do kabiny pomiedzy wlaczona klima na low a trybem econ Moze wiecie co to moze byc koledzy?? A i jeszcze mam pytanko czy moze ktos mi przypomniec kombinacje przyciskow jakie trzeba wcisnac i w jakiej kolejnosci zeby zdiagnozowac climatronica? Pozdrawiam Edytowane 1 Czerwca 2009 przez kielon.m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2009 Diagnostyka prawdę Ci powie, może jakaś klapka po prostu się zacięła albo spadł wężyk od podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2009 a wiesz jak ja mozna przeprowadzic bez interfejsu tylko uzywajac climatronica?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2009 a wiesz jak ja mozna przeprowadzic bez interfejsu tylko uzywajac climatronica?? poszukaj na forum, jest _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #5 Napisano 1 Czerwca 2009 wszystko znalazlem tylko te instrukcje ktore mowia zeby wcisnac jednocczesnie zmnieszenie nawiewy+niebieski kwadracik+econ u mnie nie dzialaja Nie wiem czemu? Probowalem na kilka roznych sposobow i nic Co moze ograniczac doplyw czynnika chlodniczego do kabiny?? Chyba bede musial zainwestowac i kupic VAG-a i wtedy bede wiedzial co sie stalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 1 Czerwca 2009 po nacisnieciu OFF i temp+ jednoczesnie wyswietlaja sie kody: oto lista: 1 1 1 1 Sterownik uszkodzony 2 3 1 2 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 3 1 3 3 Czujnik temperatury otoczenia 3 2 1 1 Czujnik temperatury w tablicy instrumentów 3 2 1 3 Czujnik temperatury zasysanego świeżego powietrza 3 2 2 3 Wyłącznik termiczny parownika 3 2 2 4 Wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji 3 2 3 4 Czujnik temperatury w tablicy instrumentów z dmuchawą 3 2 4 1 Czujnik fotoelektryczny nasłonecznienia 4 1 2 2 Silnik nastawnika klapy do regulacji temperatury 1 2 3 Silnik nastawnika klapy 4 1 2 4 Silnik dmuchawy świeżego powietrza 4 1 3 1 Silnik nastawnika klapy spiętrzającej 0 0 0 0 Koniec wyświetlania 4 4 4 4 Brak błędów w pamięci po nacisnieciu OFF i temp- jednoczesnie tez sie wyswietlaja kody -predkosc, temp wody, itp TABELA WARTOŚCI RZECZYWISTYCH CODE Nazwa WARTOŚĆ RZECZYWISTA 1231 Prędkość jazdy xxxx km/h Sprawdzanie patrz 1323 przełącznik pedałowy kick-down 1 (ZAŁ.) (tylko w przypadku automatycznej skrzyni biegów) 2 (WYŁ.) Sprawdzanie patrz 2312 Temperatura czynnika chłodzącego xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3133 Temperatura zewnętrzna xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3211 Temperatura wewnątrz pojazdu xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3213 Temperatura zbiornika wody xxxx (C/(F 3223 Wyłącznik termiczny 1 (zamk.) Parownik 0 (otw.) Sprawdzanie patrz 3224 Wyłącznik ciśnieniowy 10 klimatyzacji 11 Sprawdzanie patrz 3241 Czujnik fotoelektryczny nasłonecznienia xxxx Sprawdzanie patrz 4121 Sprzęgło elektromagnetyczne 1 (zał.) klimatyzacji 0 (wył.) Sprawdzanie patrz 0000 Wyświetlanie wartości rzeczywistych zakończone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2009 tak tylko ze ja nie mam przycisku OFF tylko ECON. kuczlew, a na wlaczonym czy wylaczonym zaplonie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2009 tak tylko ze ja nie mam przycisku OFF tylko ECON. No fakt, nie zauwazyłem że masz z 97' paska. Ja chyba robiłem na włączonym zapłonie... Spróbuj Econ + temp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2009 kuczlaw dzieki bardzo za info bo bardzo pomogo ale niestety moze stety wyskoczyl mi komunikat 4444 00 wiec chyba nie ma zadnych bledow. Tylko ze nie rozumie dlaczego ona tak slabo chlodzi??? U kumpla w B5 jak wlaczy klime na low to naprawde czuc ze jest zimno a u mnie jest taka lekka bryza zimnego powietrza, a tez mam na low i maks. obrotow wentylatora. Co teraz zauwazylem ze obydwie rurki sa cieple a ta ciensza nawet mozna powiedziec ze jest wrecz goraca!! (rano ta grubsza byla ciepla a cienka tak zimna ze woda sie na nie skraplala) aai jeszcze cos, ustawilem obroty silnika na 2ys. przy wlaczonym econ i kiedy wylaczylem econ to obroty spadly mi o jakies 200 Chyba troszke duzo?? Moze kompresor sie koczy albo juz sie skoczyl?? albo czynnik uciekl sobie gdzies i nie ma smarowania i dlatego tak obciaza silnik?? troszke lipnie bo bardzo cieplo sie zrobilo:( ---------- Post added at 22:08 ---------- Previous post was at 17:29 ---------- a moze ktos powie mi jak i czy da sie sprawdzic jakos samemu czy sprezarka jest dobra. czy fakt tego ze nie mam zadnych bledow wyklucza jakakolwiek usterke mechaniczna i poprostu czynnik gdzies uciekl i dlatego chlodzi tak slabo?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2009 aai jeszcze cos, ustawilem obroty silnika na 2ys. przy wlaczonym econ i kiedy wylaczylem econ to obroty spadly mi o jakies 200Chyba troszke duzo?? Tak powinno być Za mało czynnika (uciekł) albo osuszacz do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2009 Dzieki bardzo koledzy za pomoc monter objawy sa takie jak by czynnik gdzies uciekl tylko nie rozumie dlaczego te rurki pod maska sa lodowato zimne?? Moze tak jak piszesz ze to ten piekielny osuszacz sie skanczyl i to on nie przepuszcza czynnika dalej do kabiny a co za tym idzie klima nie oddaje calkowicie zimna ktore produkuje Tak czy inaczej musze zajechac do warsztatu od klimy to bede wiedzial wiecej Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulka Zgłoś #12 Napisano 16 Lipca 2009 mam pytanko co do klimatyzacji, samochodzik jest z 2002 roku ale kupiony rok temu, na czym polega "napelnianie klimatyzacji" kiedy to trzeba robic i co jesli tego sie nie zrobi? ani razu takiego zabiegu nie robilam, ale klimatyzacja tez nie chodzi zbyt czesto (nasza pogoda na to nie pozwala) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu passat Zgłoś #13 Napisano 16 Lipca 2009 Kolego kielon.m Jeżeli słobo wieje z nawiewów to może to być zapchany filter klimatyzcji... Miałem podobny problem z tym. NIechciało dmuchać ani zimnego ani cipłego powietrza pojedz na warsztat i go wymień i daj znać czy pomogło. Pozdrawiam:) ---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:08 ---------- klimatyzacje napełnia się gdy poprostu przestanie chłodzić powietrze tak przynajmniej ja uważam A tak pozatym to raz na jakiś czas niezaszkodziłoby pojechać i sprawdzić na warsztacie sprawność klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #14 Napisano 16 Lipca 2009 U mnie ta sekwencja przycisków nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #15 Napisano 16 Lipca 2009 Działa wciśnij i włącz zapłon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2009 Myślisz, że nie próbowałem tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2009 Witam, mam Passata z 1992 roku i Climatronic starszy typ (układ klawiszy dwurzędowy) Czytałem troche na forum ale nie wiem jak w tej klimatyzacji wykryć błąd lub zresetować komputer. Objawy sa takie ze sprzezarka sie nie zalacza, a klima jest dopiero co nabita. Podłaczalem spręzarkę na krótko i sprzęgło się załącza. Prubowałem kombinować z klawiszami w klinmie ale nie wiem jak dokladnie sobie z tym poradzic i jak odczytac błąd. Zrobiłem sobie liste wszystkich komunikatów z klimy ale co nie gra, to nie mam pojęcia: 1231 odczyt 0 cyfry po prawej 01 1323 odczyt 0 cyfry po prawej 01 2312 odczyt 97c cyfry po prawej 01 3133 odczyt -73c cyfry po prawej 01 3211 odczyt 32c cyfry po prawej 01 3223 odczyt 1 cyfry po prawej 01 3224 odczyt 00 cyfry po prawej 01 3241 odczyt 0 cyfry po prawej 01 412 odczyt 1 cyfry po prawej 01 4444 cyfry po prawej 00 jeszcze dodam ze zdjąlem na chwile klemy z akumulatorai nałozyłem z powrotem i teraz czujnik temperatury pokazuje mi -73 c. Pozdrawiam i oprosze o pomoc. Hal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #18 Napisano 31 Lipca 2009 troszke dawno mnie nie bylo w tym temacie ale problem dalej istnieje misiu passat czy masz na mysli filtr pylkowy czy jakis inny?? Pylkowy jest wymieniony a ten drugi nawet nie wiem gdzie jest... Moze zdradzisz mi gdzie moge znalesc ten filtr klimy?? ---------- Post added at 12:49 ---------- Previous post was at 12:48 ---------- misiu passat napisal Jeżeli słobo wieje z nawiewów to może to być zapchany filter klimatyzcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo1421 Zgłoś #19 Napisano 31 Lipca 2009 Witam spróbuj przeczyścić czujnik który jest między złączem diagnostycznym a radiem. Nie ma czegoś takiego jak filtr klimatyzacji jest tylko jeden jedyny filtr kabinowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu passat Zgłoś #20 Napisano 6 Sierpnia 2009 kielon.m chciałbym Ci pomóc ale to mechanik mi wymieniał ten filtr I nie zabardzo się orientuje gdzie się znajduje:(. Najlepiej podejdz do warsztatu i powiedz żeby Ci go wymienili . Mi nie wymieniali przez 3 lata i klima przestała działać dopiero gdy pojechałem na inny warsztat robić przegląd klimy wyciągneli ten filter na którym były liście drobne gałącki itp Po tej wymianie wyszstko działa perefkt:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach