Skocz do zawartości
falla_x

jak odłączyc zamykanie klapy obiegu wewnetrzengo ?

Rekomendowane odpowiedzi

witam moj ojciec tez ma b5 tylko ze po lifcie i maproblem z przeslona ta pod filtrem kabinowym otwiera sie ona i zamyka podczas jazdy dajac efekt takiego glupiego pufania z nawiewow , bledy zostaly wykasowane ale dalej dzieje sie to samo , moje pytanie jest nastepujace jaki kabel odpowiedzialny jest za zamykanei tych klap bo sa tam chyba 2 zamyjaka sie jedna po drugiej pod filtrem kabinowym , chce odlaczyc silniczek tych klap zeby nie zamykaly sie wogule zeby wyeliminowac to buchanie powietrza z nawiewow, wole wylaczyc woguel ten obeig wenwetrzy niz sluchac glupich dzwiekow z nawiewu tylko nei wiem gdize szukac tych kabli ? bo zapewne te przyslony sa regulowane przez jakis silniczek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, a czy wiesz,że będą aktywne błędy Climatronika jak odłączysz ten silniczek?

 

Jest to silnik regulacyjny V 71 klapy nawiewu powietrza - musisz szukać złącze 6 stykowe czarne; pin 1(przewód 0,35mm2 szary) i 4(przewód 0,35mm2 biały/szary) zasilają silnik V71 ze sterownika Climatronika J255.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr, a czy wiesz,że będą aktywne błędy Climatronika jak odłączysz ten silniczek?

 

JurekW domyslam si eze taki blad wyskoczy ale powiedz mi wszystkei beldy usunolem , klima napelniona , apodczas jazdy slychac wyraznie ze klapy od obiego wewnetrznego zamykaja sie i otwieraja tworzac takei specificzen pufanie powietrza z nawiewow jest to abrdzo denerwojace :/ nie wiem juz w jaki inny sposob mol bym sobie z tym poradzic, wiec pomyslalem ze skoro i tak nei korzystam z obiegu wewnetrzengo poporstu pozbawie go auta odcinajac ten silniczek od klap

 

jesli w jakis inny sposob mogl bys cos poradzic jak sie pozbyc tych waiujacych klap bede widzeczny bo odciecie kabli to jzu ostatecznosc , dodam ze odlaczenie akumulatora an 3 godziny tez nic nie dalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, diagnostykę klimy robiłeś Climatronikiem (samodiagnoza) czy Vag-iem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zebym dobrze zrozumial to od drugiej strony panelu climatronika jak go odkrece to ze zlacza 6 stykowego czarnego musze odlaczyc pin 1 kabel szary i pin 4 przewod bialo szary i wtedy klapy pod filtrem kabinowym nie beda sie jzu zamykaly po wcisnieciu obiegu wenwetrzengo ani nie powinny samoczynnie podczas jazdy tak ? , czy mzoe to w jakis sposob zaszkodzic pracy climatronika ?

 

---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

 

Piotr, diagnostykę klimy robiłeś Climatronikiem (samodiagnoza) czy Vag-iem?

 

najpierw robilem cimatronikiem wyskoczyly 2 błedy 4F8 oraz 4FA. niby zostaly skasowane VAG przez mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, to złącze musisz szukać w okolicy silnika klimy, a nie przy panelu Climatronika.Jak chcesz to podam Ci namiary na piny złącza sterownika klimy.

 

4F8 - Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany)

4FA - Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr, to złącze musisz szukać w okolicy silnika klimy

 

silnik klimy czylichodzi ci o dmuchawe ? ta co jest za schowkiem ?

 

.Jak chcesz to podam Ci namiary na piny złącza sterownika klimy.

 

jesli mozesz bede wdzieczny

 

4F8 - Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany)

4FA - Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany

 

czyli jeden i drugi blad tyczy sie wlasnie tej klapy od wewnetrzego obiegu ? , czy ta glowna klapa v70 to chodzi o te prowadniczki czerwona i niebieska zaraz przy tylenu srodkowym ? bo jaksprawdzalme te prowadniczki i niebieska i czerwona jak zmienam parametry ogrzewania i nawiewu to one sie przesowaja , tylko zwariowal ten silniczek od klapy obiegu wewnetrzengo zamyka i otiwera ta klape wczasie jazdy wogule paranoja jakas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś się dzieje z guzikiem od zamkniętego obiegu powietrza? Sam się załącza od drgań?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam się załącza od drgań?

 

a wiesz musze to sprawdzic bo jak np. stoje w miejscu i czxekalem nawet okolo 5 minut to niemialo miejsca cos takiego , ale moze to akurat przypadek ze w tym momecie tak sie nei robilo , ale sprawdze ten przycisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik klimy czylichodzi ci o dmuchawe ? ta co jest za schowkiem ?

 

 

 

jesli mozesz bede wdzieczny

 

 

 

czyli jeden i drugi blad tyczy sie wlasnie tej klapy od wewnetrzego obiegu ? , czy ta glowna klapa v70 to chodzi o te prowadniczki czerwona i niebieska zaraz przy tylenu srodkowym ? bo jaksprawdzalme te prowadniczki i niebieska i czerwona jak zmienam parametry ogrzewania i nawiewu to one sie przesowaja , tylko zwariowal ten silniczek od klapy obiegu wewnetrzengo zamyka i otiwera ta klape wczasie jazdy wogule paranoja jakas

 

Zgadza się : V70 - niebieska dźwignia.

 

T16a/ pin 13 oraz T16a/ pin 5 - dotyczą zasilania silnika V71 w sterowniku J255 ( patrząc od tyłu panela Climatronika to wtyczka T 16a- pierwsza z lewej strony);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
T16a/ pin 13 oraz T16a/ pin 5 - dotyczą zasilania silnika V71 w sterowniku J255 ( patrząc od tyłu panela Climatronika to wtyczka T 16a- pierwsza z lewej strony)

 

a powied zmi jesli odlacze ta zaslone od obiegu wewnetrzengo to oprucz bledu przeslony v71 ktora i tak jzu jest to cos moze innego rpzestac dzialac? bo moze sa tam jakies zepolone obwody i jak odetne te kable zaczna sie wieksze cyrki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr ,nie przerabiałem takiego tematu , to Ci nie powiem co będzie poza błędem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, jakby nie odłączać zasilania silniczka od klapy sterującej obiegiem zamkniętym tylko odłączyć ramię które ciągnie klapę. Klapę czymś zablokować w pozycji obiegu otwartego. W tej sytuacji nie było by żadnego błędu, a jak się odłączy zasilanie to pewnie by coś wywalało na climatronicu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odłączyć ramię które ciągnie klapę. Klapę czymś zablokować

 

a moze wiesz jak do tego ramienia wajchyb co zamyka przeslony sie dostac ? musze wymontowac dmuchawe ? , jak bym nie odlaczyl tego ramienia tylko zablokowal jakos przeslony to moze poprostu spalil y sie silniczek :/ wiec moze wlasnie lepiej odlaczyc ta prowadnice co przymyka przeslony tylko jak sie do niej dostac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie wiem jak się dostać do tego silniczka. nigdy tego jeszcze nie rozbierałem.

Blokowanie przesłony beż rozłączania jej z silniczkiem prawdopodobnie spowoduje spalenie silniczka, tak jak piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze wiesz jak do tego ramienia wajchyb co zamyka przeslony sie dostac ? musze wymontowac dmuchawe ? , jak bym nie odlaczyl tego ramienia tylko zablokowal jakos przeslony to moze poprostu spalil y sie silniczek :/ wiec moze wlasnie lepiej odlaczyc ta prowadnice co przymyka przeslony tylko jak sie do niej dostac

 

Jak zablokujesz klapkę bez odłączenia wtyczki z silnika to spali się.silnik jest zamontowany wewnątrz kabiny od strony grodzi komory silnika dokładnie pod filtrem pyłkowym.Wygodnie na pewno nie będzie. Będziesz musiał zdemontować schowek przed pasażerem i potem głęboko się wczołgać pod deskę rozdzielczą i silnik wentylatora nawiewu.

V71 jest zaznaczony na poniższym rysunku.;)

 

b5obudowaclimatronika.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprubuje dojsc do silniczka po zdemontowaniu schowka ale widze ze ten silniczek jest faktyczni ejszcze za wentylatorem przy samej grodzi wiec pewnie nei da sie tam dojsc zeby odlaczyc prowadnice , jak sie nie uda to odlacze moze chociaz wtyczke od silniczka zeby juz kabli nie ciac a w ostatecznosci wypne z kostki te 2 kable i zobaczymy co wtedy bedize sie dzialo , wszystko to moze malo rpofesionalne metody ale nie potrafie zdiagnozowac przyczyny wariowania tej przeslony :/ wraz z zasowaniem sie przeslony wariuje tez klima bo jak sie wlancz obieg wenetrzny mometalnei wlancza sie klima , za sekunde 2 sie wylancza , mysle ze to nie jest zbyt kozystne do calej elektroniki , wiec najlepiej ebdize pozbyc sie tego poblemu w postaci silniczka obiegu wewnetrzengo :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności