sly12 Zgłoś #1 Napisano 31 Maja 2009 Witam zakupiłem niedawno korek zbiornika wyrównawczego do PASSATA B3 i moje pytanie dotyczy tego czy ma on być przykręcony na full czy nie?Bo jeżeli dokręcam go na full bardzo puchną węże -dziś go odkręciłem do połowy gwintu i jest ok przy 90-100 stopniach moge nacisnąć węże bez żadnego oporu poprostu nie puchną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 31 Maja 2009 Układ jest ciśnieniowy a więc powinien korek być zakręcony na maxa, dodatkowo w korku jest zaworek upustowy i jak jest nadmiar ciśnienia to powinien spełniać swoja rolę. Kupiłeś oryginał czy zamiennik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #3 Napisano 31 Maja 2009 zamiennik za 11zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #4 Napisano 31 Maja 2009 zamiennik za 11zł No to prawdopodobnie masz przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2009 No to prawdopodobnie masz przyczynę Dokładnie, kup oryginał a ASO, cena nie powinna byc zaporowa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2009 http://moto.allegro.pl/item646674694_kapa_korek_zakretka_zbiornika_wyrownawczego_vw.html czy ten będzie pasował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2009 Myślę że nie bo wygląd ma jakby z nowszych modeli. Zawsze możesz zapytać sprzedawcy bo może różnić się np gwintem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2009 z tym jest problem bo koleś handluje ale wyłącza telefon i nie odpisuje na meile Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2009 Jak masz dostęp do etki to porównaj numery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2009 3B0... to jest od B5. Twój się nazywa 1H0121321C i kosztuje 47 zł brutto w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2009 (edytowane) Nie chciałbym tu być złym prorokiem ale nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia bierze się z przepalonej uszczelki pod głowicą... Poprawię się: W oleju nie musi być płynu, bo przedmuch może wystąpić tylko między komorą spalania a płaszczem, w którym jest płyn chłodzący. zaawansowani mechaniorzy mają takie urządzenie, którym badają zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym - widziałem to. mnie też kiedyś zdarzyło się kupić nowy korek - myślałem że coś stary jest zły. Dopiero po jakimś czasie wyszła ta uszczelka - razem z obłokiem pary. No i co mam powiedzieć - wyjdzie w praniu :-) Edytowane 31 Maja 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 31 Maja 2009 nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia bierze się z przepalonej uszczelki pod głowicą... Albo z uszkodzonego zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2009 uszczelka była wymieniona w grudniu pozatym w oleju nie ma płynu -i w płynie oleju a także nie ubywa płynu zakręciłem do oporu ten korek który mam i węże sa twarde ale przy 90 stopniach da się ich w niewielkim stopniu nacisnąć.No chyba że mechanior coś zrąbał z głowią przy jej planowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2009 Witam przepraszam że ten temat znów wraca ale już nie mam pomysłu co może byc mianowicie korek zbiornika nowy oryginał VW nowa chłodnica ,uszczelka pod głowicą zmieniona w listopadzie zero wycieków płynu termostat puszcza przy 98 załącza wentylator ,nie ma płynu w oleju i oleju w płynie - a rozchodzi mi się o to że cały czas przy wspomnianej temperaturze 90-100 górny wąż nie da się scisnąc a co jest zabawne odkęciłem korek doprowadziłem silnik do 3-krotnego załączenia wentylatora zakręciłem korek powtórka z wentylatorem i wąż dał sie przycisnąc ale? - przypuszczam że znów będą twarde-bardzo prosze czy ktoś miał takie problemy prosze o szczerą pomoc w rozwiązaniu tego problemu z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2009 Ale węże powinny być twarde moim zdaniem, zresztą tak miałem w dwóch pasatach. To jest układ ciśnieniowy a więc ciśnienie które jest w układzie węże te "napompowywuje" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2009 powiem ci że już sam nie wiem boje sie że mi gdzieś w trasie porozrywa te węże a jak pytam mechanika to mówi że tak być nie może że to uszczelka jest walnięta (ale ona jest dobra )a jak sprawdzić głowice:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 5 Czerwca 2009 a jak sprawdzić głowice Głowicę się sprawdza przy wymianie uszczelki jak jest ściągnięta. A czy głowica była planowana, czy tylko uszczelka zmieniona? ---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:38 ---------- Czy może zaoszczędziłeś na planowaniu i sprawdzeniu szczelności? I teraz się to mści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #18 Napisano 5 Czerwca 2009 powiem tak mechanior skasował mnie bez częsci na 530 z wymianą uszczelniaczy i mówił że była planowana-ale mnie przy tym planowaniu nie było:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #19 Napisano 5 Czerwca 2009 Ale węże powinny być twarde moim zdaniem, zresztą tak miałem w dwóch pasatach Dokładnie Sly12 weź trójnik, podepnij manometr pod zbiorniczek płynu(cienki przewód) i zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeżeli ciśnienie nie przekroczy 0.7-8 bara* to nie zawracaj sobie tym głowy *jak dobrze pamiętam, jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #20 Napisano 5 Czerwca 2009 weż mi to jaśniej napisz-pozatym dygam bo chce sie na STOLICE jachnąć z przyczepką i nie chce stać w rowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach