Skocz do zawartości
sly12

korek zbiornika płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem niedawno korek zbiornika wyrównawczego do PASSATA B3 i moje pytanie dotyczy tego czy ma on być przykręcony na full czy nie?Bo jeżeli dokręcam go na full bardzo puchną węże -dziś go odkręciłem do połowy gwintu i jest ok przy 90-100 stopniach moge nacisnąć węże bez żadnego oporu poprostu nie puchną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ jest ciśnieniowy a więc powinien korek być zakręcony na maxa, dodatkowo w korku jest zaworek upustowy i jak jest nadmiar ciśnienia to powinien spełniać swoja rolę. Kupiłeś oryginał czy zamiennik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiennik za 11zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamiennik za 11zł
No to prawdopodobnie masz przyczynę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to prawdopodobnie masz przyczynę

 

Dokładnie, kup oryginał a ASO, cena nie powinna byc zaporowa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie bo wygląd ma jakby z nowszych modeli. Zawsze możesz zapytać sprzedawcy bo może różnić się np gwintem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym jest problem bo koleś handluje ale wyłącza telefon i nie odpisuje na meile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do etki to porównaj numery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3B0... to jest od B5. Twój się nazywa 1H0121321C i kosztuje 47 zł brutto w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym tu być złym prorokiem ale nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia bierze się z przepalonej uszczelki pod głowicą...

Poprawię się: W oleju nie musi być płynu, bo przedmuch może wystąpić tylko między komorą spalania a płaszczem, w którym jest płyn chłodzący. zaawansowani mechaniorzy mają takie urządzenie, którym badają zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym - widziałem to. mnie też kiedyś zdarzyło się kupić nowy korek - myślałem że coś stary jest zły. Dopiero po jakimś czasie wyszła ta uszczelka - razem z obłokiem pary. No i co mam powiedzieć - wyjdzie w praniu :-)

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia bierze się z przepalonej uszczelki pod głowicą...

Albo z uszkodzonego zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka była wymieniona w grudniu pozatym w oleju nie ma płynu -i w płynie oleju a także nie ubywa płynu zakręciłem do oporu ten korek który mam i węże sa twarde ale przy 90 stopniach da się ich w niewielkim stopniu nacisnąć.No chyba że mechanior coś zrąbał z głowią przy jej planowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przepraszam że ten temat znów wraca ale już nie mam pomysłu co może byc mianowicie korek zbiornika nowy oryginał VW nowa chłodnica ,uszczelka pod głowicą zmieniona w listopadzie zero wycieków płynu termostat puszcza przy 98 załącza wentylator ,nie ma płynu w oleju i oleju w płynie - a rozchodzi mi się o to że cały czas przy wspomnianej temperaturze 90-100 górny wąż nie da się scisnąc a co jest zabawne odkęciłem korek doprowadziłem silnik do 3-krotnego załączenia wentylatora zakręciłem korek powtórka z wentylatorem i wąż dał sie przycisnąc ale? - przypuszczam że znów będą twarde-bardzo prosze czy ktoś miał takie problemy prosze o szczerą pomoc w rozwiązaniu tego problemu z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale węże powinny być twarde moim zdaniem, zresztą tak miałem w dwóch pasatach. To jest układ ciśnieniowy a więc ciśnienie które jest w układzie węże te "napompowywuje" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci że już sam nie wiem boje sie że mi gdzieś w trasie porozrywa te węże a jak pytam mechanika to mówi że tak być nie może że to uszczelka jest walnięta (ale ona jest dobra )a jak sprawdzić głowice:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzić głowice

Głowicę się sprawdza przy wymianie uszczelki jak jest ściągnięta.

A czy głowica była planowana, czy tylko uszczelka zmieniona?

 

---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

 

Czy może zaoszczędziłeś na planowaniu i sprawdzeniu szczelności? I teraz się to mści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mechanior skasował mnie bez częsci na 530 z wymianą uszczelniaczy i mówił że była planowana-ale mnie przy tym planowaniu nie było:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale węże powinny być twarde moim zdaniem, zresztą tak miałem w dwóch pasatach
Dokładnie

 

Sly12 weź trójnik, podepnij manometr pod zbiorniczek płynu(cienki przewód) i zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeżeli ciśnienie nie przekroczy 0.7-8 bara* to nie zawracaj sobie tym głowy

 

*jak dobrze pamiętam, jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weż mi to jaśniej napisz-pozatym dygam bo chce sie na STOLICE jachnąć z przyczepką i nie chce stać w rowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności