Skocz do zawartości
Wesołek

Passat B5 silnik ATJ ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 2 tygodnie temu kupiłem Passata 1.9 TDI 115Km pompowtryski. Mam problem z odpalaniem. Nie zapala źle, ale na mój gust powinien lepiej. Chodzi o to, że czy ciepły, czy zimny musi ok. 5x obrócić zanim zaskoczy. Błędów żadnych nie ma (tester nic nie pokazał). Czytałem na forum, że może to być brudny EGR. A może to coś innego???:638: Przyznam się , że sam prowadzę warsztat samochodowy, ale specjalizuję się w skrzyniach biegów automatycznych, i manualnych. Jest to mój pierwszy Diesel, dotychczas jeżdziłem tylko denzyniakami+ LPG. Proszę o poradę. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez Wesołek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo ale u mnie był rozrusznik do naprawy ciężko krecił , sprwadź swiece żarowe też i wymień filtry paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprwadź swiece żarowe

 

Jakby mu poszly swiece zarowe to jedynie zle by odpalal na zimnym silniku a na cieplym byloby ok a koledze zle pali czy tak czy tak.

 

Moim zdaniem jest cos nie tak z dawkowaniem paliwa tzw. mapy rozruchowe.

 

A co do tego brudnego EGR to sprobuj go moze odlaczyc i zobacz czy bedzie jakis efekt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy tez mial problem z odpalaniem i okazalo sie, ze mial zuzyte szczotki w rozruszniku. Mnie AFN ciezko zapala na zimnym silniku, na cieplym pieknie. W czwartek mechanior wymieni mi swiece i zobacze czy sie poprawi, bo mnie wkurza, jak z rana musze go krecic z 5s :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy ( czujnik na głowicy ) , objawy były takie, że na zimnym silniku musialem parę razy kręcić aby odpalil .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wam pomogę.

Moja dziewczyna ma golfa V w tdi. miała podobnie, tzn na zimnym pali ale jak prejedzie z 20 km trzeba już go kręcić z 5s. byliśmy u mojego mechanika i powiedział że to czujnik który podaje temp silnika. przez to że podaje złe dane silnik dostaje mniejszą dawkę paliwa i trzeba dłużej go kręcić. ogólnie naprawa jest kosztowna ale zaproponował że jak będzie to bardzo dręczyła to może takie urządzonko zamontować które będzie oszukiwało ten czujnik i zawszę będzie podawało dane że silnik jest zimny i będzie dostawał większą ilość paliwa na rozruch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może wam pomogę.

Moja dziewczyna ma golfa V w tdi. miała podobnie, tzn na zimnym pali ale jak prejedzie z 20 km trzeba już go kręcić z 5s. byliśmy u mojego mechanika i powiedział że to czujnik który podaje temp silnika. przez to że podaje złe dane silnik dostaje mniejszą dawkę paliwa i trzeba dłużej go kręcić. ogólnie naprawa jest kosztowna ale zaproponował że jak będzie to bardzo dręczyła to może takie urządzonko zamontować które będzie oszukiwało ten czujnik i zawszę będzie podawało dane że silnik jest zimny i będzie dostawał większą ilość paliwa na rozruch.

 

 

Ha ha ha , dobre " urządzenie które będzie oszukiwało czujnik " , czujnik kosztuje 70 zł. , wymiana trzy minuty - ten mechanik to niech sobie w łeb szczeli , jakiś oszust i tyle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem i pisał ewcia to nie chodzi o to ze czujnik jest zepsuty tylko o to zeby podawał inną temperaturę niz jest faktycznie mi mechanik tłumaczył to na przykładzie turana 2004r 2.0 140ps więc jak jest silnik zimny to dawka paliwa jest wtłaczana natychmiast po kręceniu rozrusznika a jak jest ciepły silnik to dawka paliwa jest dopiero wtłaczana po osiągnięci 200 obrotów rozrusznika dlatego nie które silniki które mają pompowtryski palą dobrze na zimnym a na rozgrzanym silniku palą źle i to urządzenie oszukuje czujnik ze silnik jest zimny a on faktycznie jest ciepły i wtedy pali dobrze na zimnym jak i na ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pamiętam czy chodzi o czujnik czy jakiś przekaźnik, czy jakiś inny pierdolnik, ale kolego jednego jstem pewien ten koleś wie co mówi i nie naciąga. u tego kolesia robiłem sporo rzeczy i w swoim pasacie i w golfie dziewczyny, i ogólnie w koszalinie ludzie go znają i złego słowa nie powiem o nim. widocznie skoro coś takiego zaproponował to miał rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził przewody paliwowe.. może paliwo się cofa do baku. Po wymianie filtra paliwa zdarzają się takie sytuacje... No i można trochę poszukać, bo na forum były podobne historie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy masz pewny i odpowiedni aku? W "dyzelach",a jeszcze napakowanych elektroniką potrzeba na starcie sporo prądu i przy słabszym lub osłabionym aku mogą być problemy z odpaleniem takie jak podałeś.Mam 4-letni aku i pali od strzału,ale też zaczął jakiś czas temu"ociągać" się ze startem,więc podłączyłem na nocne doładowanie prostownik i problemu nie ma,pali na dotyk.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że się podłącze do tego tematu ,mój kumpel ma seata toledo 1,9 TDI 110 KM strasznie ciężko pali z rana tylko to nie jest długie kręcenie , problem polega na tym że przy rozruchu rozrusznik jak by stawał a pózniej jest takie przełamanie rzuci całym samochodem no i jest wszystko ok, pali z tzw ząbka,przy następnych odpalaniach jest dobrze .Rozrząd był sprawdzany ,kąt wtrysków także ,akumulator naładowany ,świece żarowe sprawne ,paliwo do baku się nie cofa i nikt nie wie co go boli .

 

Proszę o jakieś sugestie na ten temat ,z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RUMI

moze to sam rozrusznik ma wine??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie bardzo na niego wskazuję bo przy następnych rozruchach jest wszystko jak książka pisze, tylko ten pierwszy poranny rozruch jet taki ciężki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności