Skocz do zawartości
gray77

Falujące obroty w dieslu i teraz tryb awaryjny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z moim paskiem.

Od jakiegos czasu zauwazylem, ze na wolnych obrotach silnik ustawia sie na 1000obr/h. Czasami spadnie na 900, czasami wroci do normy. Teraz na dodatek zapalila sie kontrolka CHECK ENGINE. Czasami przy mocnym przegazowaniu wraca na 800obr/h ale kontrolka swieci sie caly czas.

 

Dotatkowo zauwazylem dwa objawy:

- silnik przy wolnych obrotach 800obr/h wydaje mily dla ucha dzwiek podczas przyspieszania, podczas gdy ustawi sie na 100obr/h na wolnych obrotach, gdy rozpoczne jazde i zwiekszam obroty wydaje taki jakby cos a la metaliczny (nie wiem czy to wlasciwe okreslenie, mozna to porownac z odglosem, gdy malo jest oleju), w kazdym badz razie inny niz normalnie dzwiek.

- sprawa nastepna, gdy jest na 1000obr/h na wolnych obrotach, przesuwa sie punkt zmiany biegu (skrzynia dsg) nie jak to normalnie mialem przy 2000obr/h ale ta granica idzie az na 2300obr/h i dopiero wtedy zmienia bieg.

 

Czy wie ktos co to moze byc za przypadlosc? Co z tym zrobic?

Dodam, ze nie mam dostepu do vaga, jako ze mieszkam w Londynie i nie znam nikogo takiego (chyba ze w okolicy jest ktos taki).

 

Czy ktos rozwieje moje obawy, ze to nie wtryskiwacze, zreszta jakze droga sprawa, zwlaszcza na wyspach?

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

Edytowane przez gray77
Uzupelnienie postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza wyjaśni Twój problem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat powraca.

 

Auto wpadlo w tryb awaryjny. Miga kontrolka od swiec zarowych, swieci check engine, ikonka filtra czastek stalych, i dodatkowo komunikat na kompie: Engine fault! Workshop!

 

W koncu udalo mi sie znalezc szpeca, co mial kabelek i odpowiedni sprzet.

Po podpieciu i diagnostyce w sekcji silnika byly dwa bledy:

01137 - central locking contact system

08194 - unknown component

W sekcji immo jeden: nr 02823

 

Co do immo raz mi sie zdarzylo wlozyc kluczyk i od razu wcisnac, auto zapalilo i zgaslo. Tym tlumacze sobie ten blad. Komp nie mial czasu na zczytanie kluczyka.

Pytanie drugie, co oznaczaja bledy silnika? Zwlaszcza nieznany komponent, co to moze byc? Dodam, ze kontrolke check engine udalo sie skasowac, choc powrocila za jakis czas, natomiast reszta swieci jak choinka.

Jak ta sprawe rozwiazac i co moglo byc przyczyna? Jakie mogo byc koszty naprawy(przypuszczalne)?

Podejrzewam, ze i tak musze odwiedzic serwis ale chcialbym byc przygotowany na niespodzianki.

Z gory dzieki za odpowiedz.

Edytowane przez gray77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do imo to chyba po włożeniu kluczyka on żadnego czasu nie potrzebuje , bo ja wsiadam i od razu odpalam i na nic nie czekam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu pierwszego posta i pierwszej części: miałem kiedyś w octavii II 1,9TDi (manual) podobny efekt. okazało się że koło dwumasowe padło. ale przy przyspieszaniu (gaz do deski) było słuchać tłuczenie jakby ktoś młotkiem walił o silnik. nie wiem jak to jest w dsg ale w manualu koło dwumasowe jest prawie częścią sprzęgła...

 

z DSG nie mam żadnych doświadczeń ale podejrzewam że sterownik wykrył błąd silnika i przestawił punkt zmiany żeby skompensować różnicę w wolnych obrotach...

 

tego co napisałem nie bierz za pewnik. najlepiej do serwisu i niech oni się wypowiedzą bo DSG to nowa konstrukcja i niewielu "wujków szpeniów z garażu" może miec o niej jakiekolwiek pojęcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takiego odglosu nie bylo. Wiec nie podejrzewam dwumasy.

 

Ale czy nie ma nikogo, kto rozszyfrowalby ten blad: 08194 - unknown component???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

falowanie silnika[ dochodził do 1500 obr] w moim pasku w/g vag-a było spowodowane niesprawnym przepływomierzem .Zanim kupiłem nowy wypłukałem stary w denaturacie i wydmuchałem delikatnie powietrzem ,nie wiem czemu ale obroty wróciły do normy.Na jak długo ten zabieg wystarczył nie wiem.Pół roku miałem spokój,potem sprzedałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszukalem w googlach i nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi na blad 08194. Nikt nie wie co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

 

08194 P2002 Particulate Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold sporadic

 

Coś z DPFem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem i z obrotami i właśnie nieraz słychać jak by nie było oleju i klepały zawory padł czujnik ciśnienia spalin wymieniony i dalej się tak dzieje wyświetla Engine fault! Workshop traci moc po wyłączeniu i zapaleniu auta komunikat gaśnie i moc wraca vag nic nie pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jesli chodzi o te 1000 obr/min to jest to sprawa normalna co jakis czas wypala sie filtr czasteczek stalych i slychac wlasnie jakby silnik inaczej pracowal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strasznie po.....ne auto zaczyna mnie .... cały czas jak tak się dzieje to myśle że albo pompa oleju pada albo coś cię zapycha bo tak właśnie klepie jak zawory albo stary zwykły diesel a obroty też denerwująca sprawa myślałem że przepływka pada albo zaś jakiś czujnik a co z tym komunikatem o silniku engine ......:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze odlacz na chwile akumulator i zobacz czy blad powroci....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błąd nie wyskakuje i wszystko wraca do normy po zgaszeniu i zapaleniu auta ale za jakiś czas powraca wyskakuje engine..... i mruga kontrolka świec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności