Skocz do zawartości
clone18

Strasznie klepie po zaworach i brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem. Gdy silnik jest zimny i zaciągam mu ssanie strasznie klepie po zaworach mało tego, nie ma mocy :/ pomyślałem sobie, że może pasek przeskoczył i przestawił pompę? Czy dobrze myślę? Teraz najlepsza część. Przejechałem z takim stanem silnika 200km. Mogło pokrzywić zawory?

Edytowane przez clone18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jężeli tak się dzieje tylko na wyciagnietym ssaniu to ja bym obstawił źle ustawiony kąt wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dzieje się tak na ssaniu ale po wyłączeniu go nie słychać juz takiego mocnego klepania. Czy mogę się spodziewać pokrzywionych zaworów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jak by sie pokrzywily zawory to po wylaczeniu ssania tez by je bylo slychac i generalnie byla by zla praca silnika. Proponuje sie udac na sprawdzenie konta wtrysku i ewentualnie rozrzadu, samo z siebie sie takie cos nie dzieje. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak myślę. Musze wymienić pasek rozrządy ponieważ jest naderwany i przypuszczam ze przez to mogło tak się narobić. Pytanko jeszcze jedno. Czy 150zł za zrobienie rozrządu to dużo? to jest bez części. Pozdrawiam

Edytowane przez clone18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to klepanie to efekt spalania mieszanki w nieodpowiednim czasie więc zawory raczej ok. Co innego jakby ci się rozrząd przestawił, wtedy by ci mogły zawory o tłoki wadzić a to już kaplica.

U mnie w 1.9D kąt wyrysku reguluje się śrubami przy mocowaniu pompy tzn ustawieniem pompy względem silnika. W TD to niestety nie wiem jak jest.

 

---------- Post added at 13:06 ---------- Previous post was at 13:03 ----------

 

Musze wymienić pasek rozrządy ponieważ jest naderwany

o fuck... to już woła o pomstę do nieba. Chyba ci się passat znudził skoro jeździsz z naderwanym paskiem rozrządu

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ceny sie roznia w zaleznosci od warsztatu, lokalizacji. Ja zaplacilem za robocizne 150 pln za czesci 108 pln, i jestem zadowolony bo wiem ze zaden patalach mi nie spieprzy rozrzadu. Na poczatku jak kupilem paska i wymieniali mi roazad w jakims zapyzialym warsztacie to po miesiacu silnik musialem kupic. Jak to sie mowi: musialem zaplacic frycowe. Szkoda tylko ze 2500 pln poszlo sie walic :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1.9td luzuje się śruby mocujące pompę wtryskową i przesuwa ją do przodu/do tyłu, czyli podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze zajmą się tym specjaliści. Wezmę coś przestawię tam gdzie nie trzeba i będą problemy a w dodatku nie mam nawet garażu :/ Dzięki wielkie za pomoc i jak będzie juz po naprawie to się odezwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przestawiony kąt wtrysku za wczesny. Wyprzedzenie w twoim to 1,0mm. na czujniku zegarowym. Oczywiście po wymianie rozrządu i zgraniu go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci, że jak to będzie to i nie będzie problemów z tłokami to będe najszczęśliwszym człowiekiem pod słońcem :] narazie czekam do środy na mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Po długim czasie oczekiwania na mechanika udało się. Pojechalem, mechanik wymienił pasek i chciał mnie oszukać :/ na 500zł. Może opowiem teraz całą historie. Przyjechałem do mechanika i od wejścia stwierdzi ze silnik głośno pracuje (na ucho sprawdził) i trzeba zrobić remont. Zapytałem czy robili kompresje, żeby rzeczywiście sprawdzić czy są pokrzywione zawory, oczywiście odpowiedział że nie bo jest to nie potrzebne. Zapalił samochód i chodził równo, pociągnąłem za ssanie i też pracował normalnie. Powiedziałem mechanikowi, że biorę samochód na własną odpowiedzialność i spadam stamtąd. Co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wszystko dobrze, po wymianie paska to nie ma czego szukac :D

Podjedz jeszcze do kogoś niech sprawdzi ci kąt wtrysku tak jak pisali wyzej koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A juz wiem dlaczego nie ma mocy :/ turbo juz dostało skrzydełek :/ zaraz czytam na forum co zrobić z nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie. Zdjęcie dodałem i zaznaczyłem bo muszę się dowidzieć co to jest.

100_6436.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten element mógłby być przyczyną niedziałającej turbiny? I dlaczego nie można samemu regenerować turba? Co w nim jest takiego, że nie da rady? Jestem strasznie ciekawy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BO:

-jest wymagana ogromna precyzja

-trzeba się na tym znać

-szczelność turbiny i dobre uszczelnienia to podstawa

-przydałoby się po montażu zrobić test jak to działa, ale nie w aucie (szpece mają takie coś do testowania chyba)

-jak coś zepsujesz to możesz mieć pretensje tylko do siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten element mógłby być przyczyną niedziałającej turbiny?

A skąd wiesz, że nie działa Ci turbina? Może np. "dzięki" układowi recyrkulacji spalin masz "zarośnięty" kolektor ssący?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiem? Znajomy jest dość dobrze obyty z takim osprzętem i nacisnął na tą gumową rurę i dodał mocno gazu. Chyba wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności