Skocz do zawartości
falla_x

kieronwica po skreceniu nie odbija do konca "na wprost"tylko jest pod lekkim skosem

Rekomendowane odpowiedzi

witam zauwarzylem ze jak np. jak na parkingu manewruje to kierownica sama wraca ale nie prostuje sie tylko pozostaje pod lekkim skosem, naprostowac ja moge przesuwajac ja poporstu reka zeby byla prosto ,

 

i teraz tak czy przyczyna moze byc np. po stronie padnietych kocowek drazkow i zbierznosci?? ( koncowki byly wymienione na stare bo jedne szybko padly 10000km a zanim zalozymy nowe to musze je najpierw kupic a musze sie jakos przemieszczac )

 

wiec te stare kocowki byly wkrecone na oko liczac obroty starych ale sadze ze i tak zbierznosc jest padnieta wiec czy te koncowki lub padnieta zbierznosc w jakims tam zakresie moze byc przyczyna tego ze kiera nei wraca do konca ?

 

w zawieszeniu tez slysze jakis stuki wiec mysel ze jakies wahacz badz lacznik stabilizatora jest padniety ale czy to moze miec wplyw na odbicie kiery ?

 

koelga mnei straszy padnietym maglem i takie tam dlatego wole sie was poradzic bede wdzeiczny za wszelka pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedź na zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedź na zbieżność

 

myslisz ze to pomoze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień od razu te końcówki drążków, po co dwa razy jeździć i płacić za zbieżność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień od razu te końcówki drążków, po co dwa razy jeździć i płacić za zbieżność.

 

jasna sprawa kocoweczki juz mam kupilem lemfordera , potem jade na zbierznosc , ale jeszcze po zmienie kocowek przjeze zawieszenie i pojade na szarpaki bo jak pisalem cos puka ale nie wiem co :/ w golfie 3 byl 1 wahacz i 2 tuleje tu ciezko mi dojsc co moze stukac :/ podobno na szarpakach nei zawsze sie da sprawdzic te wahacze

 

czyli Alexx i jackrally uwazacie ze wina za nie odbijanie kiery do samego koca moga byc drazki i zbierznosc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio też wymieniałem końcówki:), ustawiałem na "oko" bo musiałem jeszcze przejechać 30 km:), niby wszystko było idealnie ale kiera nie odbijała do końca po skręcie, za ustawienie zbieżności zapłaciłem 60 zeta i teraz jest idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio też wymieniałem końcówki, ustawiałem na "oko" bo musiałem jeszcze przejechać 30 km, niby wszystko było idealnie ale kiera nie odbijała do końca po skręcie, za ustawienie zbieżności zapłaciłem 60 zeta i teraz jest idealnie

 

pocieszyles mnie :) bo magiel to juz juz jakis wydatek jest :/ a powiedz jakiej firmy kupiles koncoweczki??

 

ja juz jezdze jakis czas na tych starych :/ brak czasu na zmiane na nowe kurcze i mysle tylko ze jak takiera nie odbijala to i pewnie oponi tez dostaly i mi pozdzieralo penwie na krawedziach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, proponuję kupić końcówki Lemfordera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog

Nikt Ci kolego zbieżności nie zrobi jak masz luzy na zawieszeniu. No chyba jakiś oszust tylko. Pukniesz kluczem i już na swozniu stoi inaczej i po zbieżności...i tak bedziesz wracał i poprawiał i na końcu stwierdzisz że ten mechanik to oszust jakiś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi koledzy jak najlepiej sprawdzic zawiezenie pojade na szarpaki jutro ale i tak ci w PZM to onie tak sprawdzaja na odczep sie a i wogule nie sa zadowoleni ze sie do nich przyjechalo, ruszjac reka wahacze neic pewnie nie wyczuje moze jakism drazkim je ruszczac ? jest jakis dobry sprawdzony sposob na sprawdzenie ktory to wahacz puka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też stukało zawieszenie, na szarpakach wyszedł tylko jeden wahacz, zwaliłem przednie koła i piastą góra-dół, prawo-lewo i okazało się, że jeszcze trzy do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr. Skutecznym,sprawdzonym sposobem na zdiagnozowanie wahaczy w Passku 3B/3BG jest rozpięcie sworzni wahaczy; wiem to jest uciążliwy ,lecz w 100% wiarygodny sposób- tylko organoleptycznie.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jest dostpeny jakis uniwersalny sciagacz tych sforzni wahaczy ? czy poprostu odkrecic sruby mlotek i jakis drazek i do przodu z wybijaniem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy u mnie jest tak samo ze kierownica nie odbija koncówki wymienione zbierznosc ustawiona i dalej tak samo i mam wrazenie ze kierownica chodzi troche ciezej co to moze byc?? naciaga sie jakos pasek od pompy od wspomagania????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
a czy jest dostpeny jakis uniwersalny sciagacz tych sforzni wahaczy ? czy poprostu odkrecic sruby mlotek i jakis drazek i do przodu z wybijaniem ?
Młotkiem mozesz je zniszczyć. Polecam ściagacz. Zalezy jaki, koszt od 15 zł do 80zł. Ceny oczywiście tych mniej firmowych.

Spróbuj jeszcze jakąś łyżką. Jak są wybite to sam wahacz bedzie się "unosił" od swożnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, jeżeli chcesz sam to robić a nigdy tego nie zdejmowałeś sworzni to lepiej zostaw to mechanikowi, gwint bardzo łatwo uszkodzić. Jurek dobrze napisał, że w ten sposób zdiagnozujesz 100% uszkodzone wachacze ale może narazie pozostań przy zdjeciu kół i użycia rąk i łyżki do zdiagnozowania uszkodzonych wahaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzis wymienilem te drazki kierownicze i pojechalem na zbierznosc zbierznosc ustawili i bylo wszystko ok kierka tez lepiej odbijala ale pozniej zauwarzylem ze 2 dolne wahacze sa poporstu wybite i cale lataja na sforzniach wiec pojechalem do sklepu i kupilem nowe 160zl sztuka :/ wymienilem ale sforznie bardoz byly zapieczone wiec nie obylo sie bez pomocy mlotka :) i teraz pytanie czy po wymianie tych wahaczy zbierznosc musze ustawiac jeszcze raz ? czzy whacze to element staly i niec ze zbierznoscia nie powinno sie stac ? chodzi mi o te dolne grube banany takie zakrzywione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogl by ktos odpowiedziec w sprawie zbierznosci po wymianie dolnego wahacza ? jest potrzebna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie trzeba mierzyć zbieżności ponieważ nowe wahacze powinny mieć ten sam wymiar co stare. Co się tyczy natomiast nieodbijania kierownicy to zbieżność raczej nie ma tu wiele wspólnego. Co innego kąt pochylenia koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benett32 ale czy w passacie b5 wystepuje cos takiego jak kat pochylenia kola ? w mk3 tak ale w b5 czytalem ze tu sie tylko zbierznosc ustawia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności