Amanda Zgłoś #1 Napisano 28 Maja 2009 Jaki jest "przebieg" paska klinowego w silniku ABS w którym jest klima i wspomaganie? Wał->rolka napinacza->alternator->kompresor->wał ? Czy z tego paska jest tez napędzana pompa wody, czy tez napędzana jest paskiem wał->wspomaganie->woda->wał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2009 zazwyczaj do widocznych objawów zużycia tj rozwarstwienie, ubytki lub takie rozciągnięcie, że już nie można tego wyregulować napinaczem, a pasek piszczy i slizga się. Nie wiem jak jest z silnikiem ABS, trzeba się przyjrzeć, ale jest możliwe że pompa wody jest napędzana odrębnym paskiem klinowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2009 Nie chodzi mi o zużycie/zużywanie paska lecz o jego drogę/układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2009 "przebieg" Temat był poruszany niedawno, podeprę sie fotką kolegi Gurala: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bc237d9b14868018 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #5 Napisano 28 Maja 2009 Niebardzo - brak kompresora klimy - wersja bez klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2009 Spróbuj się dogadać z kolegą Guralem, jast lepiej zorientowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2009 Wał->rolka napinacza->alternator->kompresor->wał ? Dokładnie tak (pasek wielorowkowy), a paskiem klinowym jest napędzana pompa wody i poma wspomagania. Na rysunku jest to układ poniżej tego, który jest zaznaczony na czerwono. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2009 (edytowane) Dzięki, mogę jeszcze prosić o dokładne rozmiary obu pasków (wąski i szeroki)? Edytowane 28 Maja 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2009 (edytowane) mogę jeszcze prosić o dokładne rozmiary obu pasków (wąski i szeroki)? Pasek wielorowkowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji 21,18 mm x 1153 mm. Pasek klinowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji i wspomaganiem kierownicy 11,5 mm x 755 mm. Edytowane 28 Maja 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #10 Napisano 28 Maja 2009 Wery dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2009 (edytowane) A ktory to jest rysunek bez klimy ze wspomaganiem kierownicy??I moze jakisw opisik do tych schematow Edytowane 31 Maja 2009 przez raff216 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 31 Maja 2009 A ktory to jest rysunek bez klimy ze wspomaganiem kierownicy? Do silnika 2E, jak się domyślam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2009 tak tak do silnika 2E.bo chce sie pozbyc kompresora klimy i nie wiem za bardzo czy ten samonapinacz tez mi jest potrzebny.Bym był wdzieczny za podobny schemacik wraz z opisem.silnik z klima i bez klimy.Wspomaganie kier.posiadam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 31 Maja 2009 Najrozsądniej by było zastosować taki zestaw jak na fotce. Wywalasz wtedy sprężarkę i napinacz, zakładasz inny pasek do alternatora i po sprawie. Pasek klinowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji i wspomaganiem kierownicy 11,5 mm x 755 mm. I do tego dopasować pasek wielorowkowy około 860 mm długości do alternatora. A fabrycznie bez klimy jest ten zestaw poniżej zaznaczonego. I jeszcze cały opis pasków do B3. Wersja z klima w poście nr 9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #15 Napisano 31 Maja 2009 dzieki wielkie.A powiedz mi jeszcze jedno.skoro mam ten samonapinacz wymontowac to czy nie bede musiał znowu jakiegos ramienia dokupywac pod alternator,nie liczac ramienia do regulacji naciagu paska alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 31 Maja 2009 Jeśli nie masz żadnej możliwości napinania paska alternatorem, to zostaw ten napinacz. Tylko musisz zmierzyć, np sznurkiem jaka długość paska będzie odpowiednia do takiego zestawu, bo to już raczej żadna ze standardowych długości nie podejdzie. Trzeba to tak wykombinować żeby nie wymieniać łap i nie wiadomo czego jeszcze po drodze, upewnij się tez czy pasek nie będzie o nic zaczepiał po drodze z alternatora do walu, na wysokości pompy wodnej. Żeby nie było zdziwienia w trakcie przeróbki ze nie da rady tak zestroić paska do alternatora pomijając sprężarkę klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 31 Maja 2009 No własnie wspornik kompresora i alternatora nie pozwala na naciąganie paska na alternatorze. Także pozostaje albo wymiana wspornika na wersję bez klimy, albo zostawienie napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #18 Napisano 31 Maja 2009 (edytowane) wymiana wspornika na wersję bez klimy, albo zostawienie napinacza. Nie wiem czy to by Ci pasiło, ale mam na pozbyciu (jest więc od 2E bez klimy) Obecnie masz chyba to co w dolnej części rysunku. Choć jeżeli masz wspomaganie to czeka Cię również zmiana wsporników od pompy wspomagania (chyba) teraz masz chyba cos takiego: a potrzebowałbyś to co poniżej Edytowane 31 Maja 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek17120 Zgłoś #19 Napisano 23 Grudnia 2010 temat dość dawno poruszany ale Ja mam kłopot to się tu dopisze, pytanie brzmi następująco: posiadam Passata b4 1996 rok wersja kombi z klimatyzacja! dotychczas siedział w nim silnik 1.8 duszony Gazem, zmieniłem silnik na bardziej tłusty TDI mniej awaryjny i przyjemniejszy w pracy, silnik Tdi był bez klimy włożyłem go do tej budy bo 1.8 w Gazie i zamontowałem sprężarkę i teraz nie wiem jak mam założyć pasek klinowy, zaznaczę ze pompę wody mam na pasku wieloklin-owym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #20 Napisano 23 Grudnia 2010 ori w tym silniku przy takim zestawie sprzętu jest tak ze napinacz altek i klima jest na jednym pasku (wielorowkowym), natomiast wspomaganie i pompa wody na drugim pasku(klinowym) czyli musisz zmienić koło pasowe na pompie wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach