Skocz do zawartości
Amanda

Pasek klin. przy siln. ABS i klimie?

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest "przebieg" paska klinowego w silniku ABS w którym jest klima i wspomaganie?

Wał->rolka napinacza->alternator->kompresor->wał ?

Czy z tego paska jest tez napędzana pompa wody, czy tez napędzana jest paskiem wał->wspomaganie->woda->wał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj do widocznych objawów zużycia tj rozwarstwienie, ubytki lub takie rozciągnięcie, że już nie można tego wyregulować napinaczem, a pasek piszczy i slizga się.

Nie wiem jak jest z silnikiem ABS, trzeba się przyjrzeć, ale jest możliwe że pompa wody jest napędzana odrębnym paskiem klinowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o zużycie/zużywanie paska lecz o jego drogę/układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebardzo - brak kompresora klimy - wersja bez klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj się dogadać z kolegą Guralem, jast lepiej zorientowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wał->rolka napinacza->alternator->kompresor->wał ?

Dokładnie tak (pasek wielorowkowy), a paskiem klinowym jest napędzana pompa wody i poma wspomagania.

 

Na rysunku jest to układ poniżej tego, który jest zaznaczony na czerwono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mogę jeszcze prosić o dokładne rozmiary obu pasków (wąski i szeroki)?

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mogę jeszcze prosić o dokładne rozmiary obu pasków (wąski i szeroki)?

Pasek wielorowkowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji 21,18 mm x 1153 mm.

Pasek klinowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji i wspomaganiem kierownicy 11,5 mm x 755 mm.

d3c1f0c7055a860cm.png

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wery dzięki! :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktory to jest rysunek bez klimy ze wspomaganiem kierownicy??I moze jakisw opisik do tych schematow

Edytowane przez raff216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ktory to jest rysunek bez klimy ze wspomaganiem kierownicy?

Do silnika 2E, jak się domyślam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tak do silnika 2E.bo chce sie pozbyc kompresora klimy i nie wiem za bardzo czy ten samonapinacz tez mi jest potrzebny.Bym był wdzieczny za podobny schemacik wraz z opisem.silnik z klima i bez klimy.Wspomaganie kier.posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najrozsądniej by było zastosować taki zestaw jak na fotce. Wywalasz wtedy sprężarkę i napinacz, zakładasz inny pasek do alternatora i po sprawie.

4491270c9779e6d9m.png

Pasek klinowy dla samochodów z ukl. klimatyzacji i wspomaganiem kierownicy 11,5 mm x 755 mm.

I do tego dopasować pasek wielorowkowy około 860 mm długości do alternatora.

A fabrycznie bez klimy jest ten zestaw poniżej zaznaczonego.

I jeszcze cały opis pasków do B3.

9371bc4ec642f97bm.png

Wersja z klima w poście nr 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie.A powiedz mi jeszcze jedno.skoro mam ten samonapinacz wymontowac to czy nie bede musiał znowu jakiegos ramienia dokupywac pod alternator,nie liczac ramienia do regulacji naciagu paska alternatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz żadnej możliwości napinania paska alternatorem, to zostaw ten napinacz. Tylko musisz zmierzyć, np sznurkiem jaka długość paska będzie odpowiednia do takiego zestawu, bo to już raczej żadna ze standardowych długości nie podejdzie. Trzeba to tak wykombinować żeby nie wymieniać łap i nie wiadomo czego jeszcze po drodze, upewnij się tez czy pasek nie będzie o nic zaczepiał po drodze z alternatora do walu, na wysokości pompy wodnej. Żeby nie było zdziwienia w trakcie przeróbki ze nie da rady tak zestroić paska do alternatora pomijając sprężarkę klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie wspornik kompresora i alternatora nie pozwala na naciąganie paska na alternatorze. Także pozostaje albo wymiana wspornika na wersję bez klimy, albo zostawienie napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymiana wspornika na wersję bez klimy, albo zostawienie napinacza.

 

Nie wiem czy to by Ci pasiło, ale mam na pozbyciu (jest więc od 2E bez klimy)

 

2ealt.th.jpg

 

Obecnie masz chyba to co w dolnej części rysunku.

 

Choć jeżeli masz wspomaganie to czeka Cię również zmiana wsporników od pompy wspomagania (chyba)

teraz masz chyba cos takiego:

wpoma.th.gif

 

a potrzebowałbyś to co poniżej

16614684.th.jpg

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat dość dawno poruszany ale Ja mam kłopot to się tu dopisze, pytanie brzmi następująco: posiadam Passata b4 1996 rok wersja kombi z klimatyzacja! dotychczas siedział w nim silnik 1.8 duszony Gazem, zmieniłem silnik na bardziej tłusty TDI mniej awaryjny i przyjemniejszy w pracy, silnik Tdi był bez klimy włożyłem go do tej budy bo 1.8 w Gazie i zamontowałem sprężarkę i teraz nie wiem jak mam założyć pasek klinowy, zaznaczę ze pompę wody mam na pasku wieloklin-owym

 

184fad0be2d3fa54.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ori w tym silniku przy takim zestawie sprzętu jest tak ze napinacz altek i klima jest na jednym pasku (wielorowkowym), natomiast wspomaganie i pompa wody na drugim pasku(klinowym) czyli musisz zmienić koło pasowe na pompie wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności