Gość olo6 Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2006 chcę wyraźnie zaznaczyć, że ewentualnie wykonanie tej operacji odbywa się na wyłączne ryzyko wykonującego i nie biorę za to ŻADNEJ odpowiedzialności. Warunki - trzeba mieć niesprawny pojazd (niekoniecznie Passat), trzeba mieć wolne pół godziny, trzeba miec mały pędzelek aceton i torx samocentrujący ew. brzeszczot przy Passacie. TRZEBA również być w miarę pewnym, że przepływomierz nie działa poprawnie. Czyli i tak najprawdopodobniej czeka go wymiana - patrz inne tematy Forum. Przy filtrze powietrza wyjmujemy dużą wtyczkę przepływomierza. Wykręcamy torxy (2), lub nacinamy je brzeszczotem i wykręcamy płaskim (10min.) Wyjmujemy przepływkę ciągnąc inteligentnie do góry. W tej pozycji kilkukrotnie i do uzyskania efektów widocznych gołym okiem czyscimy bardzo delikatnie pędzelkiem z acetonem ledwo dotykając metalowych części przepływomierza. Nie wolno niczego dotykać palcami oprócz plastiku. Skrecamy wszystko. Mój przepływomierz działa poprawnie (miałem tylko nieszczelne przewody do Inter Coolera), ale obejrzałem go sobie dokładnie (PIERBURG), a pół godziny temu odmuliłem w wyżej opisany sposób Yariskę żony - zrobiła się torpeda. Tam za przepływkę chcą chyba ponad 1000pln haha. Był nalot.Mało ale prawie nioe chciała ruszać. Odpalała na cyknięcie i rozpędzała się ok.,ale przyspieszenia "0". Na forum forda mycie porzepływki to norma. Pozdrawiam Olo tdi pd 130 filtr powietrza musi być w idealnym stanie. Czasami robię po 950km dziennie i filtr trzeba wymieniać częściej niż zmiany oleju, czyli co 15 000 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2006 Na PassatWorld jest opis ze zdjęciami jak wyczyścić przepływomierz. Według tego opisu, nie używamy pędzelka i acetonu, tylko środek do czyszczenia elementów elektronicznych. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #3 Napisano 13 Listopada 2006 witam jesli mozna wierzyc stalym bywalcom tegoz forum to przeplyka albo zyje albo nie zyje ,podobno przeplywki sie nie czysci,tak pisal ktorys z AUTORYTETOW forum nie pamietam ktory a nie chcial bym popelnic gafy wymieniajac jego NICK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2006 Jeżeli diagnoza "padnięty" jest prawidłowa , to nic nie szkodzi przed kupnem/wymianą wykonać ten zabieg. Można trochę $ zaoszczędzić (na jakiś czas). Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olo6 Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2006 jak najbardziej na przepływomierzach powietrza jest co czyścić, tak samo jak na przepustnicy na przykład i na silnikach krokowych. Tylko o ile tam działa wd40 i inne preparaty tego typu to przepływka tylko aceton lub jak kolega doradził spray do elektroniki. Przepływomierz jast elementem elektronicznym i sam z siebie pewnie rzadko się psuje. Główny powód to jak myslę mikro-brudy które powodują przekłamania pomiaru, wadliwą pracę i w efekcie uszkodzenie. Pomiar przepływu ilości powietrza polega na porównaniu oporności delikatnych rezystorów ( z tego co pamiętam). Żeby zjawisko zabrudzenia rezystorów zobaczyć w skali makro polecam owinąć żarówkę ręcznikiem i czekać. Pozdrawiam kolegów - (Używajcie CB-to proste i tanie!!!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweln Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2006 Z tego co mi się o uszy obiło to te delikatne rezystory o których mówisz mają coś wspólnego z platyną. To znaczy element tzw "gorący drut" jest wykonany z platyny i dodatkowo termistor mierzący temperaturę zasysanego powietrza. Niestety element platynowy z czasem użytkowania się wypala i podaje złe parametry. U mnie przepływka zbliża się ku końcowi więc mogę zaryzykować i w sobotę sprawdzić czy czyszczenie trochę pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2006 paweln zrób przy okazji "sesję zdjęciową" wykonywanych czynności. Myślę, że przyda się to nie tylko mi, ale i innym kolegom z forum. Z niecierpliwością będę czekał na Twój opis. Pozdrawiam suchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackdob Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2006 paweln, tak tak.... koniecznie jakieś fotki zrób.... bo mnie taka sama zabawa czeka...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2006 paweln, tak tak....koniecznie jakieś fotki zrób.... bo mnie taka sama zabawa czeka...... przecież lopek3, zamieścił dokładny manual czyszczenia przepływki http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=124928 . mi właśnie padł przepływomierz, po tym co zobaczyłem na passatworld trochę sie nad tym zastanawiałem, że skoro robią to Amerykanie(którzy mają tyyyyyyyle kasy) to może ma to sens...boje się jednak, że można zaoszczędzić parę stówek ale żeby później nie wplątać sie w jakieś kłopoty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #10 Napisano 14 Listopada 2006 ale żeby później nie wplątać sie w jakieś kłopoty...nie widzę niebezpieczeństwa, albo zadziała po czyszczeniu, albo kupujesz nowa (regenerowaną=po czyszczeniu w serwisie?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olo6 Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2006 Witaj Shifter, jasne, że ma kolosalne. To jest główny czujnik kompa. Jeśli działa niepoprawnie to nic nie działa dobrze. Moje rady na Twoje problemy: wymień wszystkie osiągalne gumowe przewody podciśnieniowe na nowe, najlepiej bez oplotu materiałowego bo lepiej widać potem nieszczelności. Sprawdź i uszczelnij połączenia rur do intercoolera. To są żadne koszty i nieduzo pracy. Dopiero po tych zabiegach ewentuanie oczyść przepływomierz (ok. pół godziny). Jeśli masz aceton lub spray do elektroniki możesz też przeczyścić inne dostępne czujniki. Te w układzie doprowadzania powietrza brudza się olejem z odmy(sprawdź czy jest szczelna). Reszta typu Vag diagnoza dopiero po tym, pozdr Olo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2007 Hmm takie moje przemyślanie na ten temat. Jeśli komp nie wykazuje błędów przepływmonierza, to lepiej go zostawić i nie czyścic asekuracyjnie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2007 Komp pokaze BLAD przeplywki DOPIERO jak przeplywka PADNIE ZUPELNIE !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2007 Komp pokaze BLAD przeplywki DOPIERO jak przeplywka PADNIE ZUPELNIE !! Hmm czyli jednak czyścić asekuracyjnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2007 Zapomnialem dopisac....PRZEPLYWKE NIE ODKRECI SIE TROXem !! trox ma 6 ramienna gwiazde a sroby przeplywki maja 5 ramienna gwiazde z bolcem !! Pierwszymi obiawami padajacej przeplywki sa zmiany (na wieksz) spalania ON i szarpanie samochodu. U mnie objawia sie to tym ze, jak jade na tempomacie 4 bieg 60km/h, samochod czasem zachowuje sie jak by mu ktos, na chwilke, gwaltownie wcisna pedal gazu i puscil. Takie chwilowe szarpniecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2007 Z różnymi opiniam i sie spotykam, zeby psikać wd40 inni mowia ze nie bo zostawi osad.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #17 Napisano 17 Czerwca 2007 Tylko aceton lub preparat do czyszczenia elektroniki, np Kontakt firmy STP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #18 Napisano 17 Czerwca 2007 Tylko aceton lub preparat do czyszczenia elektroniki, np Kontakt firmy STP. Eee psiknalem w niego wd40...kupie dzisiaj ten stp jak bedzie źle to oczyszcze delikatnie pędzelkiem. Dzieki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olo6 Zgłoś #19 Napisano 17 Czerwca 2007 -mogłem zroaumieć skąd tyle ludzie mają problemów. Ale wszystko jasne. W pierwszym poście napisałem czym czyścić. Jeśli wd40 by się nadawało to chyba bym też napisał. Nie można psikać na "próbę" czymkolwiek. Tak samo jak nie można kupować kiepskich filtrów powietrza i "zapominać ich wymieniać co 10000". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #20 Napisano 17 Czerwca 2007 -mogłem zroaumieć skąd tyle ludzie mają problemów. Ale wszystko jasne. W pierwszym poście napisałem czym czyścić. Jeśli wd40 by się nadawało to chyba bym też napisał. Nie można psikać na "próbę" czymkolwiek. Tak samo jak nie można kupować kiepskich filtrów powietrza i "zapominać ich wymieniać co 10000". Już wyczyszczony tym co trzeba i osuszony. Co do filtrów powietrza to , ktore sa kiepskie? filtron? Ja staram sie filtr wymieniac co 8 tys km(raz na dwa miesiace). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach