Skocz do zawartości
lokeusz

2.0 TDI DSG. Wycie/chrobotanie po dodaniu gazu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dwóch dni mam problem z autem. (Passat B6 2.0 TDI DSG 2005 r., 185000 km.) Po mocniejszym dodaniu gazu od piątego biegu falami słychać jakieś tarcie/chrobotanie przez moment. Wydaje mi się, że słychać ten objaw jak układ napędowy jest dosyć mocno obciążony. Czy to może być skrzynia? Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? Jutro jadę do specjalisty od skrzyń automatycznych i zobacze co powie. Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w tej skrzyni to miałeś wymianiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedy ostatnio wymieniales atf ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik z serwisu skrzyń automatycznych po dłuższej jeździe stwierdził że to nie wygląda na skrzynie. Mierzył poziom oleju i wszystko OK. No właśnie nie wiem kiedy był wymieniony. W książce serwisowej mam wpis, że olej był wymieniony przy 60 tys.km, później nie ma odnotacji o wymianie oleju a auto ma teraz 185000. Myślę że po 120 tys. wymienili tylko nie ma wpisu. No niestety nie mogę tego sprawdzić, tak mi powiedzieli w VW. Zauważyliśmy że to tarcie występuje zwłaszcza przy przyspieszaniu kiedy są jakieś uskoki, nierówności na drodze przy większej prędkości (tak od 60 km/h) i w zasadzie to tarcie słychać już od 4 biegu. Pisze "zwłaszcza" bo na gładkiej drodze również trze tylko jakby mniej. Te tarcia są nieregularne, więc łożyska chyba wykluczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem w VW i na tym oleju skrzynia ma już 68000 km. Myślę, że to tarcie pochodzi z układu przeniesienia napędu tylko co? Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pękła spręzyna w dwumasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy sprężyna w dwumasie wydaje taki odgłos tarcia? To już może prędzej łożysko w nim. Coś trze jak auto podskakuje w górę ale przy wciśniętym gazie (jak silnik ciągnie) Teraz już nawet jak równo trzymam lub lekko dodaje gazu. Jak jest całkiem równa, płaska nawierzchnia to jest jednak cisza... :-? Wydaje mi się że to się zaczęło od tego jak mocno zahamowałem na skręconych kołach (wyjeżdżałem po łuku z krzyżówki i na czerwonym wyskoczył mi przechodzień) Coś wtedy przy hamowaniu potelepało autem (i nie był to ABS).

Czy dwumas, sprzęgło itd. reagowałyby na hopki, uskoki podłoża??

A może by to tuleje na wahaczach?

Co dolega mojemu paskowi? Doradźcie proszę co mogę posprawdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kosultowałem się z 4 mechanikami, oglądali auto, osłuchiwali problem i żaden z nich nie wie co to może być. ASO mnie przyjmie ale muszę poczekać - terminy...

Co do występującego tarcia to zrobiłem takie doświadczenie:

Jadę z prędkością 80 km/h na 4 biegu w tiptroniku - trze na uskokach, wrzucam piątkę, obroty wyższe ale trze jadnakowo, na 6 biegu to samo, ani szybciej ani głośniej itd. czyli ma to związek wyłącznie z prędkością pojazdu a nie z obrotami silnika. Sam zaczynam wykluczać koło dwumasowe, sprzęgło, skrzynię. Zastanawiam się nad dyferencjałem (przy tym hamowaniu coś tam się mogło źle potrybić) ale czy mechanizm różnicowy hałasowałby przy ruchu koła góra-dół?

Wszyscy są zgodni co do jednego: tarcie pochodzi z układu napędowego, zatem który z elementów może trzeć przy ruchu koła w pionie? Czy dyferencjał można wykluczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem w prawie takim samym pasku, przebieg ok 200tkm. Skrzynia działa bez najmniejszych problemów, zmienia biegi bardzo płynnie i bez żadnych szarpnięć ( z nią chyba jest wszystko ok). Jednak przy mocniejszym wciśnięciu gazu coś zaczyna hrobotać i tak hrobocze z przerwami , nie cały czas (ale tylko przy dość mocnym wciśnięciu gazu). Wydaje mi się że to hrobotanie jest odczuwalne na karoserii. Sprawdzałem już wiele elementów które mogą mieć w tej kwestii znaczenie i nic. Zastanawiam się nad półośką lewą a w szczególności przegubem wewętrznym- może przy max obciążeniu to z niego dochodzą takie dzwięki. Czy u Ciebie to sprawdzali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja także mam czasami taki sam problem w swoim Pasku z 2008, chrobotanie pojawia sie co prawdo rzadko, ale zaczęło już po 25 tys. km. Przy starcie z jedynki, delikatne naciśniiecie gazu i słychac, przy mocnieszym depnięciu znika i tak też bywa na dwójce, może tez trojce, ale przy delikatnym dodawaniu gazu. Zauważyłem, ze po tym chrobotaniu czuć było przypalone sprzęgło:). Kolega z serwisu VW z Wrocka przy przeglądzie oczywiście nic nie stwierdził, niby wszystko gra, ale wprowadzil do systemu ewentualne uszkodzenie kola dwumasowego, bo ponoć z nim bywa problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam manuala i podobne objawy, na piatym biegu przy przyspieszaniu slychac takie chrobotanie ale falami, niezbyt glosne ale irytujace, gdy samochod sie toczy, jedzie bez przyspieszania nie ma tych odglosow, czy to rzeczywiscie poczatki padania dwumasy? (byla wymienana okolo 60 tys wczesniej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak wcześniej obstawiałem, powodem chrobotania był przegub wewnętrzny. Po jego wymianie problem znikł jak ręką odjął. Przy maksymalnym dodaniu gazu jest cisza. Wszystkim borykającym się z takim przypadkiem proponuję zerknąć jednak na te wewnętrzne przeguby. Dodam iż w moim przypadku luzu obrotowego praktycznie nie było, był delikatny w pionie i to wystarczyło. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie (B6 1005 rok 2.0 TDI 140KM DSG BKP przebieg 41000) podobne objawy. Przerywany odgłos chrobotania/ocierania od prędkości ok.60/80 km/h. Jak się przy tej prędkości doda mocno gazu odgłos jest BARDZO wyraźny, chyba delikatnie dochodzi od strony pasażera. Nie wiem czy to też przegub (a jeśłi to który - czy lewy lub prawy zewnętrzny czy prawy lub lewy wewnętrzny) czy może jednak skrzynia i czas na wymianę oleju, albo co gorsza czegoś bardziej kosztownego :(

 

Marcin a Ty wymieniłeś oba przerguby wewnętrzne?

 

Czy ktoś kto opisywał te objawy poszedł w ślady Marcina i wymienił rónież przegub wewnętrzny i czy to pomogło?

 

Z góry dzięki za info. i pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem DSG do ostatniej śrubki i było wszystko w porządku. Okazało się że to przegub zewnętrzny lewy. Panowie sprawdźcie najpierw dobrze przeguby, tak sobie teraz myślę, że B6 to za nowe auto żeby tam się działo coś poważnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozebrałem DSG do ostatniej śrubki i było wszystko w porządku

 

Szacun kolego :) Nie wszystkie serwisy zajmujące się naprawą automatów podejmują się naprawy DSG a Ty bez problemu tego dokonałeś :) Dobrze że to tylko przegub ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moje dsg ma przejechane 260tkm i zaczelo wyc pomiedzy 70-100kmh przy jezdzie na wprost lekkie ruchy kierownica cichnie przy skrecie w lewo w prawo wzrasta wycie wymienilem piasty wycie jest dalej.czy ktos mial podobny problem?

Edytowane przez spyty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Witam.Mam taki problem nabyłem passka 2006 2.0tdi 140km dsg po wciśnieciu na p lub n auto na postoju zaczyna chałasować i stuki poprostu głośniej chodzi na wolnych obrotach w warsztatach twierdzą ze pewnie dwumas sie kończy może ktoś miał podobny problem.i gdzie we wrocku moge to naprawicz do autoryzowany serwis masakra 2900 koło dwumasowe wymiana 1100 .pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja wymieniłem wewnętrzny przegub lewy. Luz na nim był niewielki ale trochę większy niż na prawym.

Dodam iż ten moj pasat ma przebieg już teraz ponad 200 i całe zawieszenie oryginał, nigdy nic nie robione ze skrzynią ani z dwumasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z moim paskiem ten sam problem, który jest opisywany w tym wątku. Tzw. chrobotanie na 4 lub 5 biegu, 80-100 km/h, przy przyspieszaniu. U mnie mechanik w ASO obstawiał łożysko przedniego lewego koła. Nie był jednak pewien i w związku z tym nie wymieniałem i postanowiłem poczekać. Jeżeli przyczyną jest łożysko to „efekty” chrobotania powinny narastać. Jak na razie chrobotanie bez zmian.

 

Czy wymiana przegubu pomogła komuś poza kolegą marcin24?

Edytowane przez dasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obstawiał łożysko przedniego lewego koła

Jeśli łożysko to hałas nie ustępowałby po puszczeniu gazu, a u mnie ustępuje, co oznacza, że jest to związane z przeniesieniem napędu.

Zauważyłem również, że czasem odczuwalne jest pod podłogą takie chrobotanie, jakby coś się ocierało o podłogę (odczuwalne wibracje, tarcia cykliczne). I wydaje mi się, że głębokie nierówności potęgują to zjawisko.

Cały czas nie zdecydowałem się na wymianę i jeszcze czekam, bo nie mam pewności co wymieniać, a jesli jak sugeruje Marcin przeguby to nie wiem które.

Czy ktoś wymienił jeszcze przeguby, a jeśli to jakie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności