Skocz do zawartości
klema6

Automat włączający switła a ksenony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , posiada ktoś z was taki wynalazek w swoim passacie ? Mam na myśli oryginalny automat ..

Pytam dlatego bo mam problem u siebie z ksenonami, wczoraj założyłem ksenony do siebie i pojawił się problem. Problem polega na tym ze jak załączę stacyjkę to normalnie włączają się światła ,niestety po wymianie na ksenony już nie jest tak kolorowo, ponieważ ksenony zamiast świecić to mrugają jak stroboskopy :cool: W momencie kiedy odpalam silnik światła gasną a następnie się zapalają normalnie i wszytko jest ok. Sprawdziłem napięcie przy lampie i po włączeniu stacyjki jest 10,40V Po odpaleniu silnika jest ponad 12v

Na normalnych żarówkach było tak ze nie zależnie czy odpalony czy nie świeciły tak samo , dopiero po włączeniu świateł manualnie na przełączniku zaczynały świecić troszkę mocniej.

 

I teraz moje pytanie , ma ktoś pojecie jak zrobić zęby mi się światła nie włączały przy włączaniu stacyjki , tylko dopiero po odpaleniu silnika :638:

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie nikt z was nie ma automatu ?:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie prze przetwornicami ksenonów powinno mieć 12v tyle co na akumulatorze

posprawdzaj instalacje może masz gdzieś spadek napięcia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
posprawdzaj instalacje może masz gdzieś spadek napięcia

Pisałem o tym w pierwszym poście , po załączeniu stacyjki mam trochę ponad 10 v .

Jak zrobić żeby światła zapalały się tylko po odpaleniu silnika ??

Jakiś pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj takie "automaty" do wlaczania swiatel (ze 40zyla max) co po przekroczeniu progu 13cos volta "zalaczaja" sie (az do momentu "wygasniecia" pradu od stacyjki) To czy to zamontujesz w ursusie czy w swoim vw (zakladm, ze sterowanie wlaczaniem swiatel masz analogowe) nie ma znaczenia

mam tez ksenony i taki wlacznik. Montowal mi go jakis elektryk. Kiedys montowalem osobiscie inny "automat" - taki, ze wlaczanie sie swiatel nie bylo sterowane wzrostem napiecia ale pojawieniem sie napiecia* na kabelku od alternatora do kontrolki ladowania

*) w zasadzie to spadek napiecia bo do zarowki kontrolki dochodzi plus z aku i kabelek z alternatora - brak ladowania to roznica potencjalow i dlatego kontrolka sie swieci

Przem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby coś zrobić z oryginalnym wynalazkiem VW

 

Ma ktoś może jakiś schemat , na którym są rozpisane piny z wyłącznika ?

Edytowane przez Nol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś może jakiś schemat , na którym są rozpisane piny z wyłącznika ?

 

Schemat pinów włącznika mogę podać nie problem;tylko,czy włącznik oświetlenia masz typowy w wersji europejskiej czy inny.Ponadto sprawdź,czy masz zamontowany przekaźnik 173 (3A0 941589)- to on powinien odpowiadać za automatyczne włączanie się oświetlenia zaraz po włączeniu stacyjki.

 

EDIT

 

Podaj mi na PW swój adres email to podeślę Ci stosowną dokumentację.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

generalnie sa 2 mozliwosci wpiecia (mam 2 auta z takimi automatami na 2 rozne sposoby podlaczone)

1) swiatla (krotkie) wraz z pojawieniem sie ladowania zapalaja sie niezaleznie czy sa wlaczone czy nie (manetka przy kierownicy)

=> ofekt taki, ze jadac na dlugich masz i dlugi i krotkie! (niektoera auta tak maja fabryczni a niektore maja albo albo), jezeli chcesz jechac (masz ladowanie) bez swiatel potrzebujesz "wylacznika automatu", manetka mozezsz wlaczyc swiatla takze bez ladowania

2) automat tak naprawde jest czyms co bez ladowania odcina prad idacy na wlacznik przy kierownicy

=>efekt: bez ladowania nie wlaczysz swiatel chyba, ze masz dodatkowy przelacznik "po staremu"

 

=>niektore auta (nie wiem jak passat) maja w manetce jedynie sterowanie przekaznikiem a inne prad bezposrednio na lampy (tak ma honda civic) wiec wtedy dochodzi problem max obciazenia takiego automatu

 

Automaty sa 2 rodzaje (jak pisalem)

1) wlaczajace sie na wzrost napiecia a "podtrzymywane" pradem ze stacyjki (zanik ladowania na zakrecie nie wylaczy swiatel:) )

2) wlaczajace sie na pojawienie sie plusa na kabelku alternator->kontrolka ladowania

 

Ad 1 montowal jakis elektryk w passacie 2000r z ori ksenonami (montaz prostrzy)

Ad 2 montowalem osobiscie w starej hondzie civic

 

Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Ty masz teraz fabrycznie tak jak mialy polonezy: przekrecenie stacyjki wlacza swiatla, krecenie rozrusznikiem odbywa sie bze swiatel i zaraz po tym znowu swiatla (katastrofa przy ksenonach) - jezeli to odbywa sie tylko gdy masz wlaczone swiatla to polecam zgodnie z 1) Jezeli nie masz mozliwosci wylaczania swiatel to wybadaj czy vagcomem nie ma opcji zmieny tego .. jezeli nie to prosty mod w instalacji

 

Chciales miec ori rozwiazanie vw - to co opisalem to rozwiazanie uniwerslane wiec moze nie spelnia Twoich oczekiwac

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Ty masz teraz fabrycznie tak jak mialy polonezy: przekrecenie stacyjki wlacza swiatla, krecenie rozrusznikiem odbywa sie bze swiatel i zaraz po tym znowu swiatla (katastrofa przy ksenonach)

 

Dokładnie tak mam jak opisałeś , co ciekawe to odkryłem ze jak ksenony są rozgrzane tzn jak np zgaszę samochód na minute to przy następnym załączeniu stacyjki normalnie się zapalają ( nie mrugają )

Gdzie mogę szukać tego w Vagu ?

Chce aby te światła zapalały się tylko po odpaleniu silnika a nie stacyjki , masz jakiś pomysł jak to ugryźć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam zamierzam zakupić lampy i wsadzić do nich ksenony. Posiadam podobne rozwiązanie jak Klema i właśnie dlatego pomyślałem o zastosowaniu świateł do jazdy dziennej co oszczędziło by troszkę ksenony. Wszystko w planach a jak będzie z realizacją to sam nie wiem. Klema pozdrawiam i mam nadzieję że znajdziesz jakieś rozwiązanie problemu a co do napięć to wszystko się zgadza bo u mnie jest podobnie-światła rozjaśniają się dopiero po przekręceniu włącznika świateł na ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Automaty sa 2 rodzaje (jak pisalem)

1) wlaczajace sie na wzrost napiecia a "podtrzymywane" pradem ze stacyjki (zanik ladowania na zakrecie nie wylaczy swiatel )

2) wlaczajace sie na pojawienie sie plusa na kabelku alternator->kontrolka ladowania

 

Ad 1 montowal jakis elektryk w passacie 2000r z ori ksenonami (montaz prostrzy)

Ad 2 montowalem osobiscie w starej hondzie civic

 

 

Panowie temat rozwiązany ;)

Światełka działają tak jak maja , dziękuje Przemku za podpowiedzi , przydały się.

 

GoBo możesz kupować lampy i wkładać ksenony , o resztę się nie martw :P

 

---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 09:00 ----------

 

Schemat pinów włącznika mogę podać nie problem;tylko,czy włącznik oświetlenia masz typowy w wersji europejskiej czy inny.Ponadto sprawdź,czy masz zamontowany przekaźnik 173 (3A0 941589)

 

Jurku , w Islandzkich wynalazkach nie ma przekaźników 173 , "automat" jest tak banalnie zrobiony jak budowa cepa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w jakim stanie masz akumulator ?? jak napięcie będzie za niskie to normalne że będą migały ... u mnie ksenon dziala tak samo przy wyłączonym aucie jak i odpalonym ... trochę małe napiecie jak na aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do aku to nie jestem pewien jego mocy , sprawdzałem te napięcia w drugim pasku i jest dokładnie tak samo jak u mnie. W drugim pasku jest nowa Varta wsadzona wiec wątpię ze ona tez nie daje rady.

Najważniejsze jest to ze teraz światła zapalają mi się dokładnie tak jak chciałem czyli po odpaleniu silnika. Miałem już przygody ze starym aku i przez te cholerne światła załączające się od razu po włączeniu stacyjki nie moglem odpalić silnika.

 

Nie wiem dlaczego VW wymyślił tak beznadziejny sposób załączania świateł , w innych markach np. volvo , mercedes , bmw światła zapalają się po odpaleniu silnika i nie obciazaja niepotrzebnie aku .

 

---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

 

a w jakim stanie masz akumulator ?? jak napięcie będzie za niskie to normalne że będą migały ... u mnie ksenon dziala tak samo przy wyłączonym aucie jak i odpalonym ... trochę małe napiecie jak na aku

 

Mariusz , generalnie może i masz racie z tym aku , ale nie wydaje Ci się że jest to głupotą zapalać ksenon na kilka sekund przed odpalaniem silnika po to żeby podczas odpalania znowu zgasł i na nowo się załączył. Na pewno to wpływa na żywotność żarników.

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

nie znam auta, ktore fabrycznie ma tak, ze swiatla zalaczaja sie po uruchomieniu silnika. Odlaczanie niektorych urzadzen (nie tylko swiatel) na czas krecenia rozrusznikiem to popularna rzecz (odciaza przeciazony w momencie krecenia aku)

Za 99zyla (jedyne:) w ASO VW przerabiaja tak, zeby wlasnie po przekreceniu dopiero kluczyka swiatla sie zapalaly (mimo wylaczonego silnika - czyli durnoctwo)

Producent czesto montuje w aucie kupe dupereli w stylu elektrycznie regulowane siedzenia a nie montuje tak przydatnego (w krajach gdzie sezonowo lub caly rok trzeba jezdzic na swiatlach) bajeru

 

Troche poza tematem: grzanie lusterek i tylniej szyby - co za !%&""!! wymyslil, ze po zalaczeniu grzeja one caly czas (nie dziwota ze w co drugim pasku sa popalone maty w lusterkach). W fiescie z 86 roku mialem taki wciskany przelacznik do grzania tylniej szyby, ktory odskakiwal sam po czasie (nie bylo problemu z zapominaniem o wylaczaniu go)

Jak ktos ma sprawdzony patent na to to prosze o info (np na priva czy link do watku)

Pozdrawiam,

Przemek]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie znam auta, ktore fabrycznie ma tak, ze swiatla zalaczaja sie po uruchomieniu silnika.

 

Przemku , spróbuj znaleźć Volvo v 40 ono na pewno ma takie rozwiązanie oryginalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mozesz napisac jak sobie poradziles z tym wlaczaniem sie swiatel po stacyjce? Mam ten sam problem w b4 i nie wiem jak to ugryzc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w B4 jest rozwiązane , ale w u mnie na przełączniku świateł odnalazłem kabel który dawał sygnał "+" na lamy po załączeniu stacyjki (musi to być + wychodzący z przełącznika do lam a nie dochodzący do przełącznika . Przeciąłem go i wstawiłem przekaźnik , jako sygnału dla przekaźnika użyłem kabla z komputera dającego sygnał po odpaleniu silnika. Gdyby to było B5 to powiedział bym który to jest ale w B4 nie wiem.

Możesz użyć sygnału ładowania jako sygnału dla przekaźnika .....

 

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:13 ----------

 

Jeszcze jedno pytanie , B4 ma lampy na przekaźniku czy tak jak B5 bez przekaźników ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zostanie to dla potomnych więc napiszę bo dzisiaj też wstawiłem przekaźnik ze względu na ksenony (wszystko zrobiłem przy włączniku świateł w kabinie.Przeciąłem kabel żółto biały opisany jako TFT (jest on dosyć gruby) i jego jeden koniec wstawiłem w "30" przekaźnika a drugi w "87a". Styk 87 przekaźnika pozostawiłem wolny. Natomiast wysterowałem przekaźnik sygnałem który gasi kontrolkę od ładowania akumulatora. Jest to cieniutki niebieski kabelek we wtyczce niebieskiej która jest w zegarach (wtyczka bliżej drzwi kierowcy). To w sumie by było na tyle- zaznaczam że w moim Pasiu jest automat który włączał światła od razu po przekręceniu stacyjki a teraz dopiero po zgaszeniu kontrolki ładowania w zegarach. Dla osób które zaraz zaczną pisać że w razie uszkodzenia przekaźnika w nocy zgasną mi światła dodam informację że po przekręceniu włącznika świateł w pozycję załączenia świateł mijania światła działają niezależnie od wysterowania przekaźnika. W razie pytań -śmiało walić na PW. POZDRAWIAM

Edytowane przez GoBo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W fiescie z 86 roku mialem taki wciskany przelacznik do grzania tylniej szyby, ktory odskakiwal sam po czasie (nie bylo problemu z zapominaniem o wylaczaniu go)

 

w niektórych passatach także montowali klawisz podgrzewania tynej szyby z timerem, który po jakimś czasie sam wyłączał grzanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w niektórych passatach także montowali klawisz podgrzewania tynej szyby z timerem, który po jakimś czasie sam wyłączał grzanie

Masz na myśli B5 , czy starsze modele ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności